Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekendje weg met zoontje?

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 11 Sep 2019 09:09

Re: Weekendje weg met zoontje?

Jaa Texel is superleuk. Wij gaan weekend later haha.
In dat topic staan al veel leuke tips. En denk voor je zoontjes leeftijd sommeltjespad ook al leuk (dat is heel kneuterig soort kabouterpad, 1 km ofzo, vlakbij de koog). En idd gewoon lekker de auto meenemen!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Sep 2019 07:23

Re: Weekendje weg met zoontje?

Marin hoe gaat het?
2014 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Sep 2019 19:05

Re: Weekendje weg met zoontje?

Ja heel goed! Het is super leuk en 't weer zit ook heel erg mee natuurlijk. Ik zal morgen wel wat uitgebreider reageren. Zit nu lekker te chillen in bad in 't hotel met een glas wijn, zodat zoontje even rustig in de slaapkamer in slaap kan vallen!
Let's discover the world together.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Sep 2019 20:27

Re: Weekendje weg met zoontje?

Dat klinkt goed! Ja jullie treffen het met het weer.
2014 2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 14 Sep 2019 21:12

Re: Weekendje weg met zoontje?

Marin schreef:Leuk ShallY!

Pitty, ja ik was sowieso van plan de babyfoon mee te nemen voor inderdaad evt naar de lobby als 't in slaap vallen slecht gaat. En de kinder iPad gaat ook mee voor even rustig filmpje op de kamer. Ik zal even kijken hoe dat werkt met zo'n babyfoon app voor als er in de lobby geen bereik is met de gewone babyfoon. Slim wel van je!
Ik wilde misschien eerst een massage boeken tijdens z'n middagslaapje maar ze zeiden al over de email dat de babyfoon dat sowieso niet haalt dus heb ik toch maar niet gedaan. Dan vind ik 't toch beetje eng.


Heb je een iPhone?
iPad op de kamer zetten en facetimen met je iPhone. Wel de microfoon van je iPhone uitzetten dan ?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 14 Sep 2019 21:15

Re: Weekendje weg met zoontje?

Oh whaha ik miste een pagina. Je bent er natuurlijk al :)
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 16 Sep 2019 09:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Sep 2019 08:51

Re: Weekendje weg met zoontje?

Zal nog even update geven hoe het was...
Echt super! Bedankt voor alle tips over Texel, het was echt heel erg geslaagd. Ik moet wel zeggen dat ik Vlieland en Terschelling wat leuk vind omdat ik daar meer het eilandgevoel heb, en Texel was daar denk ik toch net iets te groot voor, ik miste nog net een beetje dat kneuterige. Maar er was wel echt ontzettend veel te doen, zeker met kinderen, en ik had zo nog een dag kunnen blijven.

Op vrijdag gingen we met de boot heen (wat ging dat trouwens onwijs snel, ik zat amper of we waren er al). Het idee was dat Ollie zou slapen op weg naar Den Helder, maar hij bleef maar wakker, pas na de boot op Texel kukelde hij in slaap.. Altijd handig. Maar heb toen maar een extra rondje over het eiland gereden zodat ik direct het halve eiland had gezien en hij eventjes kon slapen. 's Middags gezwommen in het hotel, wat hij niet echt een succes vond maar met emmertje spelen vond ie wel leuk (prima, zijn weekend). Daarna was er een soort gratis aperitivo in het hotel op het terras en het was heerlijk weer! We aten die avond ook in het hotel, dat was echt zo leuk. We hebben echt een drie gangen diner kunnen doen en ik vond het zo leuk met m'n kleine dinner date.
Slapen in de hotelkamer ging ook prima, ik had een soort hoekje achterin bij het raam gemaakt voor hem en terwijl hij in slaap viel, ging ik even met een glas wijn in bad! (gewoon een fles wijn gekocht bij het diner en dat krijg ik natuurlijk niet op in m'n eentje, dus gevraagd of ik 'm mee naar boven mocht nemen en elke avond nog een glas genomen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Op zaterdag hebben we een fiets met achterzitje gehuurd en heb ik wel 30 km gefietst in totaal! Eerst naar Ecomare, wat inderdaad echt heel erg leuk was. Leuke bruinvissen en zeehondjes en andere beestjes kijken.
Geluncht bij Paal 17 op het strand. Ook echt heerlijk, het was ook zulk heerlijk weer, dat hielp wel mee. Al vond ik de flammkuchen die ik daar had wel echt erbarmelijk slecht. Ik vind niet snel iets echt vies maar dit was gewoon een schoenzool, beetje jammer.
Middagslaapje even in het hotel gedaan (ja ik ook haha) en daarna op de fiets naar de Ijsboerderij Labora in het noorden van het eiland, ook echt een aanrader met kinderen, er is ook een leuke grote speeltuin. Wel enorm druk!
En 's avonds in De Koog was er Texel Culinair dus we vielen met onze neus in de lekkere hapjes en drankjes. Was ook wel echt leuk! Wel lekker puzzelen met een kind op de arm én een biertje in de andere hand haha maar het was wel heel gezellig en Ollie heeft nog lekker staan dansen met een meisje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op zondag zijn we nog bij de schapenboerderij geweest. Ook super leuk, heel veel beestjes geaaid en lekker gespeeld. Daarna nog naar de Catharinahoeve voor pannenkoeken maar dat was een beetje te veel van 't goeie met wéér een speeltuin en een vermoeide peuter, dus dat werd een beetje drama en heel weinig pannenkoek eten, maar goed, dat doet verder niks af aan dat het een leuke plek was (bedankt voor de tip). Toen met de boot weer terug en naar huis.

Afbeelding

Afbeelding



Ik vond het echt super leuk om met m'n zoontje een tripje te maken. Zou het zeker aanraden. Nou doen we thuis ook wel veel van dit soort dingen, maar toch was dit weer net even wat anders en het had ook wel wat om gewoon samen in een hotelkamer te slapen (en de tweede nacht was ie bang voor de wind en wilde hij bij mij in bed slapen met m'n arm om 'm heen en dat doet ie normaal nooit en was zoo gezellig).

(zijn de foto's te zien want ik snap Facebook niet echt)
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Sep 2019 08:57

Re: Weekendje weg met zoontje?

Ik zag de foto's al voorbijkomen, ziet er echt superleuk uit! Lijkt me ook zo leuk om dat over een tijdje met m'n dochter te doen! :love:
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Sep 2019 08:58

Re: Weekendje weg met zoontje?

Leuk dat je het zo leuk hebt gehad! Ik snap wat je bedoelt dat Texel eigenlijk wat groot is voor het eilandgevoel, ik had dat ook wel meer op Vlieland (tig jaar geleden op brugklaskamp). Vlieland is ook een stuk verder met de boot, naar Texel is een oversteekje van niks. Maar, eilandgevoel of niet, het is wel altijd een leuke plek. Ik vind alle plaatsjes ook zo totaal verschillend: Den Burg eigenlijk een gewone doorsnee stad met net wat meer souvenirwinkeltjes, De Koog heel toeristisch, De Cocksdorp superrustig, Oudeschild weer meer een havenstadje. Naar Vlieland zou ik ook nog wel een keer terug willen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Sep 2019 09:05

Re: Weekendje weg met zoontje?

Ik ben nog nooit op Vlieland geweest, maar hoor er altijd goede verhalen over. Wel leuk om een keer te doen, ga ik onthouden!
❤ 7 juni 2018
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 16 Sep 2019 09:06

Re: Weekendje weg met zoontje?

Leuke foto's Marin! Fijn dat het zo'n succes was. Ik ben gewoon een beetje jaloers, lijkt me zo leuk om eens te doen met één van mijn zoons. Met ze allebei tegelijk zie ik niet zitten, maar om nou met de ene wel te gaan en met de andere niet vind ik ook zielig. Luxe probleem dus, haha.

Je klinkt echt heel enthousiast, en dat samen slapen, zo heerlijk dan.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Sep 2019 09:12

Re: Weekendje weg met zoontje?

Bliss schreef:Ik ben nog nooit op Vlieland geweest, maar hoor er altijd goede verhalen over. Wel leuk om een keer te doen, ga ik onthouden!


Ik hou echt van Vlieland, maar komt ook omdat ik er vroeger kwam als kind.
Dat is het enige wat ik wel jammer vind, dat O'tje geen herinneringen hier aan zal hebben omdat ie nu nog wel echt te klein is. Maar het komt vast nog wel eens vaker voor.

Katrien, wij mochten vroeger ook wel eens om en om met onze vader op pad. Vond ik niet erg hoor, als de ander aan de beurt was. Misschien kan je de meivakantie met de ene en de herfst met de ander. Of de ene met papa en de ander met mama ofzo en dan het jaar erop andersom. Valt vast te regelen als het je leuk lijkt! Eén op één aandacht is ook gewoon leuk met een kind. Het lijkt mij echt nog veel leuker als hij ouder is en nog meer kan kletsen enzo.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Sep 2019 09:26

Re: Weekendje weg met zoontje?

Wat leuk Marin, dat het zo'n geslaagd weekend was. Erg leuke foto's, ik krijg nu ook zin om eens samen met mijn kleine vriend er op uit te gaan.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 16 Sep 2019 09:35

Re: Weekendje weg met zoontje?

Daar heb je gelijk in Marin, ik ga er eens serieus over nadenken. Vooral de oudste zal het geweldig vinden, uiteten en in een hotel slapen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Sep 2019 18:10

Re: Weekendje weg met zoontje?

ik vind dit zo leuk dat je samen met je zoontje weggaat. Ga ik onthouden mocht ik ooit een kindje krijgen
Afbeelding
<<

Anoniem308

Bericht 16 Sep 2019 18:35

Re: Weekendje weg met zoontje?

Heel leuk Marin. Wij hadden elkaar tegen kunnen komdn, wij waren ook van het weekend op Texel.
<<

Deluno

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 16 Sep 2019 07:46

Bericht 16 Sep 2019 20:32

Re: Weekendje weg met zoontje?

Dat ziet eruit als een heel geslaagd weekend! Leuk.

Ik ben vorig jaar met mijn dochter van 7 een dagje en nachtje naar Rotterdam geweest. Lekker winkelen, eten en logeren in een hotel. Ze vond het helemaal leuk en gezellig en ik ook.

Leuk om dit soort quality time met je kinderen te hebben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Sep 2019 21:24

Re: Weekendje weg met zoontje?

AMM schreef:Heel leuk Marin. Wij hadden elkaar tegen kunnen komdn, wij waren ook van het weekend op Texel.


AH shit dat had ik echt heel leuk gevonden!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 16 Sep 2019 21:35

Re: Weekendje weg met zoontje?

Leuke foto’s Marin en leuk dat jullie het zo fijn hebben gehad samen!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Sep 2019 21:51

Re: Weekendje weg met zoontje?

Zo leuk! Ik was dit weekend ook alleen met R. en door jouw topic even gedacht om weg te gaan samen ook, maar toch niet gedaan. Nu wel spijt door jouw leuke foto's en verhaal haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2019 08:51

Re: Weekendje weg met zoontje?

Marin zo te zien en te lezen hebben jullie echt genoten!
Ik vind Texel altijd gewoon een verlengde van noord Holland wat "toevallig" los zit. Andere eilanden heb je idd meer een eiland gevoel!
2014 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Sep 2019 09:08

Re: Weekendje weg met zoontje?

Ik zag de foto's all voorbij komen op fb. Super leuk dat jullie dit samen gedaan hebben. Het ziet er heel gezellig uit.
2012
2016
2020

Instagram
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 17 Sep 2019 13:14

Re: Weekendje weg met zoontje?

Superleuk Marin!
En idd leuk even 1 op 1! Zodra m’n zoontje wat groter is (en niet meer enorm afhankelijk van borstvoeding) willen mijn man en ik dat ook af en toe gaan doen met de kinderen.

Maar komend weekend gaan we eerst gewoon lekker met z’n allen naar Texel, Whoeii. Door jouw verslagje heb ik er nog meer zin in.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Sep 2019 13:16

Re: Weekendje weg met zoontje?

Leuk Sophie! Hopelijk wordt 't net zulk lekker weer. Ik vond dat er echt heel veel leuks te doen was met kinderen.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers