Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verliefdheid

<<

Anoniem271

Bericht 13 Sep 2019 13:20

Re: Verliefdheid

Ik ben voor mijn gevoel nu echt pas voor het eerst écht verliefd. Nu nog steeds, ook al zijn we al ruim een jaar samen. Ik vind het wel een moeilijk iets om uit te leggen, wat ik dan precies voel. Ik ga het proberen;
Ik word vrolijk als hij thuis komt, als ik een appje krijg heb ik nog steeds een grote lach op mijn gezicht, ik kan wegsmelten als ik naast hem in bed lig en hij lekker slaapt, als hij serieus bezig is met zijn werk krijg ik zo'n kriebeltje in mijn buik, als hij een lange dag heeft op het werk met bijvoorbeeld ouderavond dan geniet ik van mijn vrije avond maar ondertussen mis ik hem gewoon wel, als ik hem bezig zie met mijn neefje en zie hoe gek zij op elkaar zijn kan je me ook opvegen van geluk. Ik ben gewoon écht heel gek op deze man, had nooit gedacht dat ik dit ook voor iemand zou gaan voelen.

Hij was ook de eerste man bij wie ik na de eerste date zoiets had van; ik wil niet nog een week wachten tot onze volgende date, ik wil je NU zien! Hij heeft me ook een hoop slapeloze nachten bezorgd in het begin omdat we elkaar vaak alleen in de avonden konden zien en het standaard heel snel laat werd. Verliefdheid is echt wel iets heel moois eigenlijk.
<<

Bambi_123

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 10 Sep 2019 12:47

Bericht 13 Sep 2019 13:28

Re: Verliefdheid

Marin schreef:Gezien je mij gequote hebt voel ik me aangesproken maar voor mij is het zeker meer dan genoeg. Ik vind dit een veel volwassener normale verliefdheid dan die verliefdheden van vroeger. Ik ben nog altijd verliefd op m'n man maar godzijdank word ik er niet dagelijks ziek van haha.
Maar vervelend en heftig voor jou dat je zo verliefd bent op een andere persoon dan je man. Dat lijkt me heel verdrietig.



Het is ook zeker geen aanval. Tot vorig jaar had ik dit antwoord ook kunnen geven en had ik het ook prima gevonden. Begrijp mij niet verkeerd, ik hou ontzettend van mijn man. Maar nu mij dit overkomt vraag ik mij oprecht af of het voldoende is of is geweest.

@Feline, ik kom hem in zijn werk tegen. We zien elkaar ook weken niet. Door vakanties etc. zijn er 8 weken verstreken waarin wij elkaar niet zagen. Maar daar gaat het helaas niet van over.

Ik ben niet van plan om er wat mee te doen. Laat dat even duidelijk zijn. Hij heeft een gezin en ik ook. Dat geef ik echt niet op. Maar het is niet altijd even makkelijk.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Sep 2019 14:14

Re: Verliefdheid

Ise schreef:Ik ben voor mijn gevoel nu echt pas voor het eerst écht verliefd. Nu nog steeds, ook al zijn we al ruim een jaar samen. Ik vind het wel een moeilijk iets om uit te leggen, wat ik dan precies voel. Ik ga het proberen;
Ik word vrolijk als hij thuis komt, als ik een appje krijg heb ik nog steeds een grote lach op mijn gezicht, ik kan wegsmelten als ik naast hem in bed lig en hij lekker slaapt, als hij serieus bezig is met zijn werk krijg ik zo'n kriebeltje in mijn buik, als hij een lange dag heeft op het werk met bijvoorbeeld ouderavond dan geniet ik van mijn vrije avond maar ondertussen mis ik hem gewoon wel, als ik hem bezig zie met mijn neefje en zie hoe gek zij op elkaar zijn kan je me ook opvegen van geluk. Ik ben gewoon écht heel gek op deze man, had nooit gedacht dat ik dit ook voor iemand zou gaan voelen.

Hij was ook de eerste man bij wie ik na de eerste date zoiets had van; ik wil niet nog een week wachten tot onze volgende date, ik wil je NU zien! Hij heeft me ook een hoop slapeloze nachten bezorgd in het begin omdat we elkaar vaak alleen in de avonden konden zien en het standaard heel snel laat werd. Verliefdheid is echt wel iets heel moois eigenlijk.


Wat lief omschreven Ise. Klinkt inderdaad als een hele fijne verliefdheid. Vooral die slapeloze nachten inderdaad en bij het opstaan direct hem alweer in je hoofd hebben.

Ik had dat behoorlijk bij de man die ik in december gedate heb. Ik weet nog hoe ik niet kon stoppen met grijnzen toen ik in de rij stond bij de Action omdat hij zulke fijne berichten stuurde die me zo vrolijk maakten. En hoe we inderdaad allebei niet wilden gaan slapen en maar door bleven appen. Heb een behoorlijke klap gekregen van hoe dat gelopen is merk ik, maakt me soms nog enorm verdrietig.
<<

Anoniem271

Bericht 13 Sep 2019 14:31

Re: Verliefdheid

Kan me voorstellen dat je dat soms nog verdrietig maakt inderdaad, je was toen zó enthousiast over hem hier als ik het me goed herinner.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Sep 2019 14:47

Re: Verliefdheid

Ja, ik besef ook heel goed dat ik zeer waarschijnlijk niet gelukkig met hem was geworden hoor. Verliefdheid is gewoon alleen iets heel bijzonders wat me zelden overkomt dus als het dan niet lukt is dat best wel teleurstellend. Fijn om te lezen dat je zo geniet van jullie samenzijn :)
<<

Geel

Bericht 13 Sep 2019 15:23

Re: Verliefdheid

Zulke verliefdheid, zoals Bambi ervaart, is superheftig en heerlijk tegelijk. En volgens mij wordt dat gevoel gevoed door het mysterie, door verlangen dat niet vervuld wordt. Daarom gaat het ook niet over. Stel dat alle wegen vrij zouden zijn, dan zou het heftige verlangen na een paar maanden weg zijn. Uiteindelijk gaat die soort verliefdheid altijd over. Maar dat neemt niet weg dat het je ontzettend aan het twijfelen kan brengen, omdat het zoveel grootser voelt dan 'gewoon van iemand houden'. Toch denk ik dat het zelden goed is om dit soort verliefdheid te volgen (in het geval van al een relatie hebben). Maar ik hoop dat ik me dat kan bedenken, mocht ik ooit zelf weer zo verliefd worden. Mijn 'truc' om dat te voorkomen, is door het meteen aan mijn man te vertellen als ik iets voel van kriebels bij iemand. Daardoor, is mijn ervaring, verdwijnt dat gevoel uiteindelijk.

Ik ben op mijn man ook niet stapelverliefd geweest. Het overkwam ons allebei een beetje. Ik vond hem wel aantrekkelijk en leuk, maar ik vond 'm te klein, hij was drie jaar jonger en leek niet op het soort man dat ik in gedachten had. Maar we klikten wel enorm, hadden goeie gesprekken en dezelfde humor en interesses. En binnen een redelijk korte tijd realiseerden we ons ineens: wacht even, dit gaat echt heel goed, wat is het leuk met elkaar en wat vinden we het heerlijk om samen te zijn. Uiteindelijk volgde toen de eerste zoen en die vond ik echt heerlijk, waardoor ik toch echt verliefd werd, en hij ook, en toen was het vrij snel beklonken. Nog een enkele twijfel gehad daarna, maar dat was vrij snel over en toen wist ik wel genoeg. Bij andere mannen bleven de twijfels altijd, hier niet. Na ruim een jaar zijn we getrouwd.
<<

Bambi_123

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 10 Sep 2019 12:47

Bericht 15 Sep 2019 11:41

Re: Verliefdheid

Geel schreef:Zulke verliefdheid, zoals Bambi ervaart, is superheftig en heerlijk tegelijk. En volgens mij wordt dat gevoel gevoed door het mysterie, door verlangen dat niet vervuld wordt. Daarom gaat het ook niet over. Stel dat alle wegen vrij zouden zijn, dan zou het heftige verlangen na een paar maanden weg zijn. Uiteindelijk gaat die soort verliefdheid altijd over. Maar dat neemt niet weg dat het je ontzettend aan het twijfelen kan brengen, omdat het zoveel grootser voelt dan 'gewoon van iemand houden'. Toch denk ik dat het zelden goed is om dit soort verliefdheid te volgen (in het geval van al een relatie hebben). Maar ik hoop dat ik me dat kan bedenken, mocht ik ooit zelf weer zo verliefd worden. Mijn 'truc' om dat te voorkomen, is door het meteen aan mijn man te vertellen als ik iets voel van kriebels bij iemand. Daardoor, is mijn ervaring, verdwijnt dat gevoel uiteindelijk.


Hier heb jij zeker een punt. Dat houd ik mijzelf ook voor. Het gras aan de overkant is altijd groener. Daarom wil ik er ook echt niks mee doen. Maar het is fijn en verdrietig tegelijk. Vertellen tegen mijn man durf ik nu niet meer. Het is nu bijna anderhalf jaar bezig. Dat had ik eerder moeten doen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 16 Sep 2019 19:56

Re: Verliefdheid

Ik ben in mijn leven drie keer echt verliefd geweest. Toen in 14, 19 en 28 was, dus wel echt in verschillende levensfases maar het gevoel was alle keren wel hetzelfde. De hele dag stom lopen grijnzen omdat je alleen maar aan de ander kunt denken, vlinders in je buik die non stop aanwezig zijn, weinig eetlust en enorm naar de ander verlangen. Ik ben enorm introvert en ook best wel een einzelgänger en heb echt tijd alleen nodig, ook als ik verliefd ben maar dan wil ik toch die ander even zien, ook al is het maar een uurtje zodat ik daarna tijd voor mezelf heb. Maar daar verlang ik dan wel naar en daar doe ik dan ook wel echt moeite voor. Sowieso ben ik wel van het dagelijks contact hebben als ik verliefd ben, hoeft niet heel uitgebreid maar wel even van elkaar horen.
Ik kan niet wachten tot ik weer eens verliefd ben ?

Maar als de behoefte ontbreekt om tijd voor de ander te maken om elkaar te zien of als ik het als een moetje zie om te reageren op een berichtje van de ander of het uitstel, is dat voor mij wel een teken dat het niet meant-to-be is.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers