Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 06 Sep 2019 19:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nien, fijn dat de uitslagen van je vriend goed waren. En inderdaad wel heel toevallig dat je cyclus nu zo netjes was. Hopelijk een trend!

Dee, eerste weer gehad dus. Jij gebruikt medicatie om je groei te stimuleren? Hopelijk groeien ze nu mooi door.

Sarah, fijn dat het meeviel! Klinkt alsof je het wel wat vervelend vond dat je moeder erbij was? Wat is nu de volgende stap?

Ik ben begonnen met stimuleren, echo was goed. Dinsdag weer kijken. Wel weer wat bijwerkingen, maar is te doen. Vorige keer maar 10 dagen nodig gehad, benieuwd hoelang ik deze keer moet.
2017
2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Sep 2019 08:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Pioen hoe was was gister de echo ? Mijn moeder is vooral erg nieuwsgierig ik vond het niet erg dat ze erbij was. Ze zei daarna wel van jemig meisje wat moet jij straks veel doorstaan.
De volgende stap is wachten tot ik ongesteld word dat is maandag. Als ik ongesteld word moet ik bellen en dan begint het hele gebeuren echt.

Gister was er een programma niets liever dan een kind op 6. Heeft iemand dat gezien? Het lijkt me een mooi programma maar ook tegelijk heftig. Ik ga het wel kijken lekker rustig alleen
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 11 Sep 2019 12:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik kan het niet kijken Sarah. Komt toch te dichtbij ofzo. Dan ga ik me er nog meer zorgen over maken dan ik al doe. Heb jij daar geen last van?
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 11 Sep 2019 12:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sarah, echo was goed. Groei gaat weer snel dus moet morgen weer. En dan weekend of maandag punctie. Komt ineens weer dichtbij.
Net toevallig programma gezien, best veel herkenning. Wel mooi dat ze er aandacht aan besteden, toch 1 op de 6 stellen waarbij het niet allemaal vanzelf gaat begreep ik.

Jij ook bijna beginnen dus. Gaan ze met echo’s je eisprong bepalen?

Dee, hoe was jouw echo?
2017
2021
<<

Anoniem316

Bericht 11 Sep 2019 12:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Goed! Er groeide een eitje. Was gisteren 13mm en moet tussen de 18 en 20mm zijn. Dus dat is positief. Nu vrijdag weer kijken. Ik ga het wel even met ovulatie testen in de gaten houden.

Halen ze bij een punctie het eitje eruit Pioen? Ik heb me nog niet verdiept in de vervolgstappen van clomid dus ik ben daar nog niet zo in thuis.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Sep 2019 12:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat een ontwikkelingen weer voor jullie.

SArah succes met de eerste behandelingen. Op zich heeft Gonal niet super vervelende bijwerkingen, mocht je daar tegenop zien. Het is gewoon het proces dat slopend is. Pas hierbij vooral op je zelf!

Jeetje Pioen: al bijna de punctie! Zo snel gaat het dan weer ineens. Hoe reageer je nu op de Gonal? Ik kreeg tegen het einde van de stimulatieperiode wel echt wat last overal. Krijg je een roesje bij de punctie?

Dee: Fijn dat je eitje goed aan het groeien is. Ik ga weer voor je duimen deze ronde!

Bij een punctie prikken ze met een hele fijne naald door je baarmoederwand heen het eiblaasje aan. Dan zuigen ze het eitje eruit, en dat gaat in buisjes naar het lab. Soms zit er toch in een blaasje geen eitje, of twee eitjes in één blaasje.
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 11 Sep 2019 12:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dee, Ja klopt, in dit geval meerdere eicellen. Groeien nu 7 follikels door stimulerende medicatie, mogelijk morgen nog meer. Ze prikken ze dan allemaal aan en checken ze op eicellen. Niet elk follikel heeft een eicel. En dan bevruchten ze die in het lab, laten ze groeien en plaatsen ze terug.
Ik heb vorige keer ook ICSI in eigen cyclus gedaan. Dan doen ze dus die ene die je zelf aanmaakt.

Caro, gebruik Menopur maar bijwerkingen vielen na 2 dagen wennen erg mee. Alleen wat moe en gestrest gevoel continu. Zit nu op 9 dagen stimuleren en grootste was al bijna 17 mm. En voel nu echt de follikels groeien, zeurt wat en geeft druk. Krijg volgens mij infuus met Fentanyl, kan me herinneren met een soort dronken te voelen dan.
2017
2021
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Sep 2019 12:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Haha ja dat had ik ook! Ik weet nog dat ik mezelf dubbel hoorde praten en dat heel gek vond. Daardoor weet ik nog amper wat van, ja echt flarden maar was heel blij dat het door middel daarvan gewoon prima te doen was.

Kan me dat ook nog wel herinneren ja, dat drukkende en zeurende gevoel. Ik had er dan 13 die aan het groeien waren maar dat voelde je toch best wel. Nog paar daagjes, ik vind het wel spannend voor je!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Sep 2019 17:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

dee ik heb even gekeken vond het toch te heftig . Fijn dat je eitje groeit

pioen succes alvast met de punctie

caro dankje voor de succes. Ik merk wel dat ik er nog niet echt mee bezig ben. Ik heb zoiets van het gaat toch niet lukken in 1x zo hoop ik dat de teleurstelling mee gaat vallen. Eerst ook maandag maar afwachten of ik ongesteld word. denk van wel

Emma hoe is het met jou?
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Sep 2019 13:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mooi programma, inderdaad fijn dat er wat meer bekendheid en openheid komt rondom dit onderwerp. Ik merkte vaak dat mensen verbaasd waren als ik deelde dat wij in zo'n traject zaten, terwijl het mij heel veel rust gaf als het gewoon bekend was en ik niet geheimzinnig hoefde te doen waarom ik afspraken had, veel wist over bepaalde onderwerpen of even ergen geen behoefte aan had.

Spannend Pioen, weet je al wanneer je de punctie hebt?

Dee, zie je al wat op de ovulatietesten? Hopelijk morgen een mooie follikel!

Voor jou ook ontzettend spannen dat je nu met een traject gaat starten Sarah. Succes!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 12 Sep 2019 14:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

sarah1985 schreef:dee ik heb even gekeken vond het toch te heftig . Fijn dat je eitje groeit

pioen succes alvast met de punctie

caro dankje voor de succes. Ik merk wel dat ik er nog niet echt mee bezig ben. Ik heb zoiets van het gaat toch niet lukken in 1x zo hoop ik dat de teleurstelling mee gaat vallen. Eerst ook maandag maar afwachten of ik ongesteld word. denk van wel

Emma hoe is het met jou?


Denk ook wel dat je er zo in moet staan. Ga je niet verheugen op iedere poging maar je maximaliseert je kansen. En dan is het toch aan de natuur om het wel of niet op te pakken. Meer kan jij niet doen!
<<

Anoniem316

Bericht 14 Sep 2019 20:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gisteren een grote eicel. Vandaag of morgen zou hij gaan springen. Ik ben benieuwd, volg het wel met ovulatietesten maar heb nog geen streep gehad die dikker was dan de contrestreep.
Voor de volgende rondes word ik weer los gelaten, dus geen echo's meer. Spannend maar wel ergens fijn want het kost natuurlijk veel tijd en energie.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Sep 2019 22:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh fijn Dee van de eicel en hopelijk morgen een positieve ovulatietest. Inderdaad spannend dat je vanaf volgende maand geen echo’s meer hebt!

Ik had vandaag (voor het eerst) een positieve ovulatietest op dag 14 van mijn cyclus. Dus het lijkt erop dat ik deze maand ook weer een nette cyclus krijg, erg blij mee!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Sep 2019 10:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Pioen: heb je de punctie een dezer dagen?

Ik duim weer voor de rest!
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 16 Sep 2019 11:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro schreef:Pioen: heb je de punctie een dezer dagen?

Ik duim weer voor de rest!


Ik heb zaterdag punctie gehad en 7 eicellen gevonden. In elk follikel een, dus ben tevreden. Helaas hele pijnlijke nasleep waardoor ik al 2 dagen plat lig. Maar hopelijk vanmiddag telefoontje met goed nieuws over een terugplaatsing.

Dee en Nien, hopelijk mooie eisprong met goed resultaat!
Sarah, hoe is het bij jou?
En met rest?
2017
2021
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Sep 2019 11:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

7! Dat is een mooie score! Wat een spannende dagen weer dit!

Ik had ook zon nare nasleep, hele vervelende pijn was het. Sterkte en succes voor deze middag! Ik duim!!
<<

Anoniem316

Bericht 16 Sep 2019 15:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fijn Pioen! Heb je je telefoontje al gehad?

Hier lijk ik eindelijk een ovulatie te hebben. Met die goedkopere sticks testte ik positief, Action ovulatietest niet. Misschien dat die sitcks wat gevoeliger zijn. Het komt wel later dan gepland dan want de arts verwachtte 'm zaterdag of zondag al. Nu zou het dus dinsdag of woensdag zijn. Dan heb ik een relatief groot ei denk ik dan. Als dat maar niks betekent voor de kwaliteit er van ;)
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 16 Sep 2019 15:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja helaas maar 1 embryo, echt een domper. Maar goed, 1 kan ook genoeg zijn. Morgen terugplaatsing en hopelijk wat uitleg over het resultaat.
2017
2021
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Sep 2019 16:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Echt? Oh bah. Dat is echt een domper. He wat naar. Ik duim zo hard dat die ene embryo mooi mag blijven plakken nu! ga je voor verse terugplaatsing?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Sep 2019 20:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Pioen succes met de terugplaatsing.


Hier ben ik vanavond ongesteld geworden. Dus morgen ziekenhuis bellen en dan gaat het echt beginnen.
Vandaag is plotseling mijn opa overleden op 75 jarige leeftijd. Afgelopen kerst ging het ook slecht met hem en daarna ging het weer goed. Hij wou graag meemaken dat ik een kindje kreeg en vroeg mijn moeder vaak hoe het er voor stond. Helaas heeft die het niet mee mogen maken
Afbeelding
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 17 Sep 2019 19:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gecondoleerd Sarah! En heel jammer dat hij het niet meer mee kan maken..
2017
2021
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 17 Sep 2019 20:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Vandaag inderdaad verse terugplaatsing. Was een mooi embryo die zich nog vlak voor terugplaatsing ook aan het delen was. Nu maar afwachten. Di
Geen verklaring voor weinige goede bevruchtingen, echt pech noemde de arts.
2017
2021
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 18 Sep 2019 10:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gecondoleerd Sarah! Heftig zeker omdat hij zo meeleefde...
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 18 Sep 2019 10:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier is poging 4 iui mislukt. Wat is het toch een emotionele achtbaan. Bleghhhhh
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Sep 2019 11:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

He wat een zeer verdrietig nieuws Summerbeach :-(. Las net ook je andere topic en wat het eigenlijk allemaal impliceert. Ik hoop dat jullie je weg vinden, op welke manier dan ook!

@Pioen: ik ga echt heel hard voor je duimen!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers