Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Angst bij kind

<<

ChiQ

Bericht 20 Aug 2019 22:32

Angst bij kind

Even hier een topic over Julian, ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet namelijk..
Julian is 6,5 jaar. Nóóit angstig geweest, geen nachtmerries en geen gekke dingen bij hem. Ook niet bang voor het donker, tuurlijk net als ieder ander kind een nachtlampje maar verder was hij helemaal cool zonder verdere lichtjes aan. Maar hij heeft dus paar weken terug, verteld hij, op Youtube een filmpje gekeken waarbij een ‘slender’ te zien was, na wat doorgevraag kwamen we erachter dat het van Dutchtuber is, we letten altijd echt goed op wat hij doet op de ipad maar dit is niet opgevallen en het filmpje waar hij op doelt, is ook verder niet eng en best nog grappig maar ik ben ook geen 6, natuurlijk. Op vakantie werd hij pas echt heel bang, maar onze hotelkamer was ook vrij groot met een lange gang en aan beide muren grote spiegels en door de verlichting zag hij veel schaduwen, wat inderdaad best eng kan zijn voor zo’n kind van 6. Maar nu zijn we thuis, en is het echt extreem. Hij volgt me overal in huis, hij durft niet zelf naar de wc meer, als hij toch gaat dan staat hij echt doodangsten uit, hij is echt bang. Maar met slapen is het echt heel erg. Hij vraagt élk geluidje na - hij weet best wat het is maar hij durft niet te vertrouwen op zijn eigen weet, het liefst slaapt hij in ons bed bij zijn vader dicht tegen hem aan (mind you hele vakantie ook naast ons gelegen en hij heeft hiervoor denk ik alles bij elkaar nog geen 10x in ons bed geslapen). We hebben hem gerustgesteld, uitgelegd, 10x kamers in en uitgelopen, meer lichtjes aangezet in zijn kamer, uitgelegd dat wij hem nooit in een gevaarlijke situatie zouden laten zitten als wij het niet vertrouwden, dat ‘slender’ echt niet bestaat. Maar hij blijft bang. Maar ook echt extreem. Heel hard huilen en gillen en ‘help help’ roepen, het gaat echt zo ver. We gaan er niet teveel in mee, maar het is inmiddels 22:30 en hij slaapt nog niet.

Ik kan op google niet zoveel vinden over dit soort angst. Heeft iemand tips?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Aug 2019 22:39

Re: Angst bij kind

Wat naar dat hij zo bang is. Ik vind dat jullie het goed oppakken met alles uitleggen etc.

Mijn kinderen zijn wel jonger. Maar de oudste heeft dus een periode gehad dat er een spook op de kamer zat. Wij deden hetzelfde als jullie.
Uiteindelijk hebben we de voordeur open gedaan het spook weg gejaagd en gezegd dat hij niet meer binnen kon komen. Dat hielp. Masr of een 6 jarige daar ook intrapt weet ik niet.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 20 Aug 2019 22:50

Re: Angst bij kind

Er valt hier even een hele euro naar beneden. Wij hebben heel youtube laatst geblokkeerd vanwege Dutchtuber. Het is ook niet even 1 kanaal dat hij heeft Onze dochter van 7 had ineens verhalen waarvan andere mensen zeiden dat dit niet gezond was. Wij houden ook in de gaten wat ze kijkt en zagen ook niet veel geks bij Dutchtuber maar hij heeft dus meer kanalen.

Maar goed onze dochter van 7 heeft het sindsdien ook over slenders en zombies. Ze durft alleen nog te slapen met het licht aan en zodra ze denkt dat wij niet op dezelfde verdieping zitten wordt ze helemaal hysterisch. Als ik even de deur uitloop naar de auto terwijl zij binnen zitten gaat ze compleet uit d’r panty.

Wij dachten dat het een fase was en hadden helemaal niet meer aan dat Dutchtuber verhaal gedacht.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 20 Aug 2019 22:52

Re: Angst bij kind

Wat naar dat hij nu zo'n angst heeft ontwikkeld. Ik denk dat het belangrijk is om bij angst bij kinderen te valideren maar wel eisen te stellen. Dus bijvoorbeeld zeggen: "Ik weet dat je bang bent maar je gaat gewoon naar de wc, er gebeurd niks, mama blijft hier op je wachten". Zo neem je zijn angst wel serieus maar ga je er niet in mee.

Ik heb een meisje begeleid die ook veel angsten had, maar dusdanig dat ze echt vastliep in het dagelijks leven en in de sociale omgang. Bij haar heeft het programma Dappere Kat uiteindelijk veel geholpen. Ik hoop dat het voor jullie niet zo ver hoeft te komen.

Sterkte!
<<

ChiQ

Bericht 20 Aug 2019 22:59

Re: Angst bij kind

Pluis - wat erg. Het is inderdaad wat Julian ook heeft. Alleen zijn is doodeng. En het is idd vanwege Dutchtuber. Zo erg voor je dochter. Echt naar als je kind bang is. Vreselijk eigenlijk. Hij heeft idd meerdere kanalen.

Jada: ja dat doen wij ook hoor. Ik ga echt niet mee naar de wc met hem. Maar ik vind het zo zielig dat hij zo bang is. Ik blijf ook niet boven en spreek hem ook erg streng aan soms als ik vind dat het te lang duurt. Het is niet echt aandacht gevraag want hij wordt al als t schemert stiller.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2019 23:05

Re: Angst bij kind

Ik begrijp helemaal niet wat een Dutchtuber of slender is maar ik durf 't ook niet op te zoeken.
Wel weet ik dat ik als kind (8 jarige) doodsbang was voor iets wat ik had gezien (It) en echt jarenlang last van had gehad. Allemaal dwangmatige handelingen en doodsangsten. En ik schaamde me rot tegenover m'n ouders, heb het jaren geheim gehouden. Houdt het dus zeker bespreekbaar als ouders zijnde. Laat hem weten dat ie het mag delen met jullie.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 20 Aug 2019 23:32

Re: Angst bij kind

Als je denkt dat het door het filmpje komt, kan het goed werken om het samen nog een keer te kijken. En dan af en toe op pauze zetten en praten over wat je ziet. Jonge kinderen hebben soms duiding nodig, en dan gaat het weer.

Mijn zoon is jarenlang erg angstig geweest voor van alles, en dit was echt onze 'heilige graal'. Bang voor stofzuigers: juist samen de stofzuiger uit elkaar halen en kijken hoe hij werkt. Bang voor spinnen: samen een spin vangen en bestuderen etc.

En dan niet zeggen van: 'kijk het is niet eng', maar meer onderzoekend. Wat is het, wat doet het, hoe ziet het eruit etc. Helpt echt!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Aug 2019 23:40

Re: Angst bij kind

Wat onwijs sneu voor Julian dat hij zoiets naar gezien heeft. Ik heb niet echt tips over hoe hier mee om te gaan. Ik zou hem de veiligheid bieden die hij nu nodig heeft (samen slapen: lekker doen), het zwakt vast weer af in de komende tijd.

Wel een tip over YouTube: haal het van je devices af en installeer YouTube kids. Er komt best wat shit door die filters van YouTube heen en filmpjes die als suggestie oppoppen aan de rechterkant zijn niet altijd onschuldig.
Het is even wennen (niet alles is te vinden op YouTube kids) maar het is wel een stuk veiliger volgens mij.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 21 Aug 2019 00:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem272

Bericht 20 Aug 2019 23:55

Re: Angst bij kind

Een paar jaar geleden had T. trouwens nachtmerries door het spel Minecraft, ook over slenderman, bedenk ik me nu!

We hebben toen samen met T. de wikipediapagina gelezen om na te gaan hoe slenderman er dan uit zou zien en of hij echt bestaat (in minecraft) en zo. Daarna was T. veel minder bang.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slender_Man

Een niet zo eng plaatje van slender:

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 20 Aug 2019 23:57

Re: Angst bij kind

Urban Naked schreef:Wel een tip over YouTube: haal het van je devices af en installeer YouTube kids.


Ja, eens! YouTube kids is fijn.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Aug 2019 17:40

Re: Angst bij kind

Mijn zoon(7jaar) is ook een hele tijd bang geweest voor Slender en dat kwam ook door dutchtuber.
Hier hielp niks behalve duidelijk en direct zijn. ‘Ik snap dat je bang bent maar je kunt best alleen naar de wc. Ik wacht hier op je.’ Mijn zoon had opeens een moment dat hij snapte dat Slender niet echt is. Ik vroeg hem of hij wel eens een eenhoorn had gezien. Dat vond hij zo’n rare vraag. ‘ mama! Eenhoorns zijn nep! Heb je ooit een paard gezien met een hoorn?!’ Toen heb ik gezegd dat Slender ook nier bestaat en dat snapte hij opeens.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 21 Aug 2019 21:18

Re: Angst bij kind

Helaas heb ik geen goed advies om met de angsten die er zijn om te gaan, behalve veiligheid bieden, maar ik zou echt alleen nog maar YouTube kids gebruiken. Hier YouTube van de iPad gehaald vanwege grof taalgebruik filmpjes en het was even mopperen van Dylan Haegens ofzo staat daar niet op, maar ik hoor ze er nu nooit meer over.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Aug 2019 14:04

Re: Angst bij kind

Wat zielig zeg. Ik zou hem ook lekker bij jullie laten slapen.
YouTube verwijderen en dan gaat dit hopelijk weer over.. echt sneu.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ChiQ

Bericht 24 Aug 2019 21:20

Re: Angst bij kind

We hebben idd youtube eraf gehaald nu en alleen nog maar kidstube nu. Julian is vooral bang dat Slender ‘kan’ teleporteren, dus met andere woorden, hij kan ineens in zijn kamer staan, en hij heeft het voornamelijk op kinderen gemunt dus ik begrijp zijn angst wel. Het gaat nu wat beter. Hij krijgt ook vertrouwen in natuurlijk dat na een paar dagen er nog niets aan de hand is. Maar hij roept bijv snachts wel: mama of papa, en dan zeggen wij dat het goed is en ook slapen en hij ook lekker kan gaan slapen. Wat een ellende dit joh. Hij wil bijv wel steeds horen waar we zijn in huis. Goede tip van die eenhoorn eigenlijk, ik ga hem dat ook eens zeggen.

Dank voor jullie antwoorden trouwens.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Aug 2019 09:48

Re: Angst bij kind

Jeetje wat heftig joh. Ik heb geen tips maar vind het echt schrikbarend dat YouTube dit soort angsten kan veroorzaken. Ik vind dat plaatje van de slender nu al wat luguber, ik kan me voorstellen dat kinderen er doodsbang van worden. Ik hoop dat J zich gauw wat minder angstig gaat voelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 25 Aug 2019 12:41

Re: Angst bij kind

Ik verbaas me vooral over de hoeveelheid shit die op youtube staat. De jongste wilde eens een filmpje zien van Frozen. Het volgende filmpje startte automatisch...

Spider-Man die Elsa vermoord in een bad m&m’s. Dan vraag ik me dus serieus af hoe je op het idee komt 1) om je als volwassen man en vrouw je te verkleden als Spider-Man en Elsa. 2) dat bad moet gevuld worden met m&m’s. 3) je bedenkt om Spider-Man Elsa te laten vermoorden. 4) je dit gaat filmen en het op youtube gaat zetten. Why?? ?‍♀️

Daar kwam overigens geen nachtmerries van hoor.

Die opmerking van die eenhoorn ga ik ook onthouden
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Sep 2019 08:46

Re: Angst bij kind

Ik zocht net de YouTube kids app op mijn Apple-tv, maar wist niet goed welke ik moest hebben. Ik kreeg alleen betaalde versies en met verschillende spellingen. Welke moet ik hebben? Of wat is de goede zoekterm in de app store?
Hoe is het nu met J?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Sep 2019 09:33

Re: Angst bij kind

Hoe gaat het nu Chiq?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Okt 2019 21:15

Re: Angst bij kind

Hier voor het eerst ook angst. E. heeft blijkbaar een filmpje van de sloddervos van Woezel en Pip gezien. Ze heeft het er de hele dag over gehad, ging steeds super vrolijk een deel van het liedje zingen, maar heeft nu al een paar keer keihard huilend op de trap gezeten. Zo sneu! Ze zegt zelf ook dat ze weet dat het niet echt is en helemaal niet kan, maar toch bang. Heb het licht nu maar even aan laten staan, hoop dat het helpt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

ChiQ

Bericht 26 Okt 2019 21:20

Re: Angst bij kind

Ik was dit topic vergeten. Hij is niet meer bang! Slaapt gewoon door en is niet meer angstig om alleen te zijn. Is heel geleidelijk weggegaan.

Wat sneu Arwyn.. lichtje helpt wel bij ze. Het houdt ze toch bezig hoor jeetje.
<<

Anoniem270

Bericht 27 Okt 2019 07:47

Re: Angst bij kind

Ook hier valt een euro.
Mijn zoontje is ook helemaal fan van Dutchtuber en minecraft. Ik dacht trouwens dat het laatste vrij onschuldig is. Is dat niet zo? Mijn zoon is dus ook bang wil niet ergens alleen zijn en als het toch moet zet hij Google home aan of de tv.
YouTube er al af gegooid echter weet mijn zoon hem gewoon weer terug te zetten via de Appstore. Als iets blijkbaar al eens is geïnstalleerd hoef je het WW niet opnieuw in te voeren. Iemand hier tips voor?

Chiq, fijn dat het bij jullie nu weer goed gaat!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 27 Okt 2019 08:03

Re: Angst bij kind

Scott: wij hebben het hoofdaccount van de tab met wachtwoord ingesteld en voor beide kinderen een kinderprofiel aangemaakt. In ons profiel kunnen we aanvinken welke apps ze mogen gebruiken. En zelf downloaden kan niet via deze profielen. Ook in app aankopen kunnen zo niet gedaan worden. Misschien kun je zoiets instellen.

Onze jongens kunnen ook niet op internet bijvoorbeeld en ook YouTube is uitgeschakeld. Netflix dan weer wel maar ook via een kinderaccount.
<<

Anoniem270

Bericht 27 Okt 2019 12:30

Re: Angst bij kind

Is dat op een iPad Elisabeth?

Ik ben gaan googelen en heb nu wel wat instellingen gewijzigd. De app store zie ik nu niet meer staan. Ben benieuwd.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 27 Okt 2019 16:34

Re: Angst bij kind

Nee op een lenovo tab met Google account.

Ik hoop dat het gelukt is!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom