Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby spuugt enorm veel

<<

Roro08

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 15 Sep 2019 16:44

Bericht 15 Sep 2019 16:58

Baby spuugt enorm veel

Hi! :12:

Mijn baby is inmiddels 4 maanden en sinds kort spuugt hij heel veel. Het is begonnen toen we overgingen op flesvoeding. Helaas liep m'n melkproductie terug en moest ik over. Na lang onderzoek kwamen we uit op Hipp, wat goed leek te werken.

De afgelopen week spuugt hij tijdens een voeding, na een voeding en tussen de voedingen door. Ik ben echt ten einde raad. En voel me natuurlijk gelijk schuldig omdat ik hem nu minder bv geef (verhouding is nu 3 flesvoedingen t.o.v. 3 borstvoedingen op een dag), toen spuugde hij nagenoeg niet. Wel gaf hij af en toe een mondje terug. Hij slaapt er ook slecht door, terwijl hij hiervoor lekker doorsliep.

Hebben jullie tips? Ik lees veel over het verdikken van voeding. Doe je dat dan bij elke voeding? En voor hoe lang?
Recht op houden, vaker boeren etc proberen we al elke keer, maar tevergeefs.
*30-04-2019*
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Sep 2019 16:59

Re: Baby spuugt enorm veel

Gaf je ook al eens bv uit de fles?
Ik vraag dit omdat het lijkt dat de fles te snel gaat.
2016
<<

Roro08

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 15 Sep 2019 16:44

Bericht 15 Sep 2019 17:09

Re: Baby spuugt enorm veel

Eigenlijk alleen maar. Ik kolf af sinds ik weer aan het werk ben (1,5 maand geleden). Aan de borst drinkt hij alleen in de nacht.

Salome schreef:Gaf je ook al eens bv uit de fles?
Ik vraag dit omdat het lijkt dat de fles te snel gaat.
*30-04-2019*
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Sep 2019 17:14

Re: Baby spuugt enorm veel

Welke fles gebruik je met welke speen? Misschien kan je daar nog tussen wisselen?

Mijn zoontje spuugde ook veel maar dat was zowel bij bv als kv. Heb nooit ingedikt overigens.
Let's discover the world together.
<<

Roro08

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 15 Sep 2019 16:44

Bericht 15 Sep 2019 17:14

Re: Baby spuugt enorm veel

Marin schreef:Welke fles gebruik je met welke speen? Misschien kan je daar nog tussen wisselen?

Mijn zoontje spuugde ook veel maar dat was zowel bij bv als kv. Heb nooit ingedikt overigens.


We gebruiken nu Dr Brown. Is je zoontje er toen over heen gegroeid?
*30-04-2019*
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Sep 2019 17:17

Re: Baby spuugt enorm veel

Misschien hem wat rechterop houden en de fles iets horizontaler. Dus zorgen dat hij minder snel drinkt en pauzeren tussendoor. Wellicht helpt dat? Vooral omdat hij ook tijdens de voeding spuugt. Het lijkt toch echt dat het te snel gaat.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Sep 2019 17:24

Re: Baby spuugt enorm veel

Roro08 schreef:
Marin schreef:Welke fles gebruik je met welke speen? Misschien kan je daar nog tussen wisselen?

Mijn zoontje spuugde ook veel maar dat was zowel bij bv als kv. Heb nooit ingedikt overigens.


We gebruiken nu Dr Brown. Is je zoontje er toen over heen gegroeid?


Dr Brown schijnt wel goed te zijn ja. Zelf geen ervaring mee. Ik gebruikte Avent en ben altijd bij de kleinste speen gebleven, groter was gewoon niet nodig bij hem. Ja uiteindelijk groeide hij er wel overheen maar pas met tien maanden ofzo.
Je zou misschien een andere speen of fles kunnen proberen. En idd goed rechtop houden, ook nog een tijdje na het voeden, ipv direct wegleggen. Sterkte. Zo vervelend is het!
Let's discover the world together.
<<

Roro08

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 15 Sep 2019 16:44

Bericht 15 Sep 2019 17:25

Re: Baby spuugt enorm veel

Bedankt voor de tips! ik ga er mee aan de slag :love:
*30-04-2019*
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 15 Sep 2019 20:48

Re: Baby spuugt enorm veel

Heb je een speen maat 1? Je zou wellicht een prematurenspeen kunnen proberen? En vaker pauzeren tussendoor.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 15 Sep 2019 21:23

Re: Baby spuugt enorm veel

Onze dochter spuugde ook ontzettend veel. Na de voeding & voor de volgende voeding en soms lag er een plasje melk langs haar wiegje ?

Vanalles geprobeerd (van hoog houden en bedje schuin tot indikken en osteopaat), maar niets hielp. Ze was er met 9 maanden over heen gegroeid.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem284

Bericht 15 Sep 2019 22:33

Re: Baby spuugt enorm veel

Hier begon het spugen ook toen we overgingen op kunstvoeding. Uiteindelijk overgegaan op de Hero comfort dieetvoeding en sindsdien spuugt ze nog maar heel weinig.
<<

Pinky

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 22 Jan 2019 17:37

Bericht 16 Sep 2019 00:01

Re: Baby spuugt enorm veel

Hier ook ingedikt. Tussendoor laten boeren en inderdaad rechtop voeden. Uiteindelijk bleek hij Reflux te hebben en hebben toen medicijnen gehad. Hielp vrij weinig en inderdaad met de tijd werd het beter.
<<

Roro08

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 15 Sep 2019 16:44

Bericht 16 Sep 2019 08:38

Re: Baby spuugt enorm veel

Ik heb hem gisteravond rechtop gevoed, dat ging wel beter en tijdens het boeren gaf hij geen mondje terug. Vaak tijdens het wiegen (om in slaap te komen) gaat hij spugen, dus nu wiegde ik hem rechtop, wat goed ging. Vandaag is hij bij de opvang, ik ben benieuwd.

Wat ik van jullie begrijp is dat hij er overheen kan groeien, en dus moet ik vooral geduld hebben (niet mijn sterkste kant haha)
*30-04-2019*
<<

Roro08

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 15 Sep 2019 16:44

Bericht 16 Sep 2019 08:39

Re: Baby spuugt enorm veel

Nee hij heeft al maat 2. Bij maat 1 viel hij in slaap terwijl hij nog 3/4 van de fles moest drinken. Dus dat was geen optie meer voor ons.

Believe schreef:Heb je een speen maat 1? Je zou wellicht een prematurenspeen kunnen proberen? En vaker pauzeren tussendoor.
*30-04-2019*
<<

Anoniem284

Bericht 16 Sep 2019 08:54

Re: Baby spuugt enorm veel

Ik voed inderdaad ook rechtop en daarna even rechtop houden. Niet gelijk neerleggen of mee gaan lopen.
<<

Anoniem284

Bericht 16 Sep 2019 08:55

Re: Baby spuugt enorm veel

Maat 2 lijkt me wel behoorlijk, maar als het niet anders kan... ik voed ook met maat 2, maar ze krijgt wel dikke voeding, dus kan niet anders, anders loopt het er niet doorheen. Daarvoor bij normale voeding de prematuur speen anders ging het echt helemaal mis met spugen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers