Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thee!

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 11 Sep 2019 11:16

Thee!

Welke theesoorten drink je en heb je in huis? Van de week vroeg mijn schoonmoeder of we niks normaals in huis hadden qua thee. Net keek ik bij AH of ze iets van een mix doosje hadden met een aantal 'normale smaken' bij elkaar, maar dat moet nog uitgevonden worden blijkbaar.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 11 Sep 2019 11:23

Re: Thee!

Ik heb rooibos, english en venkel thee. Soms ook kamille ofzo.
Wat zijn "normale" smaken?
<<

Anoniem271

Bericht 11 Sep 2019 11:23

Re: Thee!

Ik heb standaard Earl Grey, English Blend, Bosvruchten en Zoethout in huis. Dat wordt hier het meest gedronken. Soms neem ik iets anders mee, maar eigenlijk altijd gewoon ‘normaal’ zoals fruitthee of zo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Sep 2019 11:29

Re: Thee!

Misoe schreef:Ik heb rooibos, english en venkel thee. Soms ook kamille ofzo.
Wat zijn "normale" smaken?


Ik vind English breakfast, Earl Grey etc normale smaken. Niet zo zoet.

Ben ik ook meer van dan zoete smaken. Ik word snel misselijk van thee. Jasmijn vind ik ook lekker. En van de week hadden we weer eens Pu Erh (of hoe je 't ook schrijft). Lapsang Souchong vind ik op z'n tijd ook lekker.
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Sep 2019 11:44

Re: Thee!

Ik drink zelf eigenlijk vooral losse thee, en dan t liefst met smaakje. Heb ook groene thee los. En qua zakjes heb ik eigenlijk ook nooit 'normale', vaak groene, of laatst voor de kinderen een mix doosje met diverse fruitsoorten gekocht (die ze vervolgens toch niet drinken)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 11 Sep 2019 11:45

Re: Thee!

Muntthee, gemberthee (zeker nu ik misselijk ben door de zwangerschap), sterrenmix of sterrenmunt, Earl grey en nog een soort van de Kleine Keuken, maar ik vind ‘m zelf niet geweldig.

Earl grey vind ik ‘normale’ thee. Dat drinkt mijn man en schoonmoeder vaak.

Verder heb ik voor visite zo’n doosje met verschillende smaken.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Sep 2019 11:49

Re: Thee!

Ik drink het liefst rooibos, appel/kiwi (dit is groene thee van AH) en ik kan fruitsmaken ook ineens weer waarderen. Heb ook tijden Winterglow gedronken, maar daar ben ik weer even een beetje klaar mee.
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Sep 2019 12:16

Re: Thee!

Zelf drink ik 's ochtends en 's avonds speciale ochtend/avond thee.
Overdag drink ik graag groene thee, ook wel eens rooibos.

Voor mijn schoonouders heb ik altijd earl grey en groene thee zonder extra smaakje in huis. Dat is het enige dat ze willen en dan graag zo donker mogelijk...
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem315

Bericht 11 Sep 2019 12:19

Re: Thee!

Ik drink bijna nooit meer thee, maar áls ik het drink, neem ik het liefst earl grey of groene thee met iets citrus-achtigs.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 11 Sep 2019 12:49

Re: Thee!

Hier in huis:
* PickWick English blend (die groene)
* PickWick groene thee met citroen
* PickWick fruitthee citroen
* PickWick fruitthee mango
* PickWick fruitthee restanten uit mix doosjes als kers, meloen, aardbei, framboos, enz.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Sep 2019 15:13

Re: Thee!

Wij hebben altijd van alles in huis en ik varieer nog wel eens, maar wat er eigenlijk altijd wel is: Engelse melange (dat vind ik 'gewone' thee, drink het zelf eigenlijk nooit), groene thee 'pure', bosvruchten, aardbeien, rooibos. En dan heb ik meestal nog wel wat soorten groene thee (momenteel iig citroen en mandarijn/sinaasappel), en wat zwarte thee (momenteel iig citroen en zwarte bes). Jasmijn vind ik ook lekker. Er is iig altijd genoeg te kiezen.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 11 Sep 2019 16:08

Re: Thee!

Pickwick white&green tea Jasmin & passionfruit is momenteel een favoriet. Maar drink veel verschillende soorten. Heb alle soorten in huis behalve zoethout en kaneel die vind ik zelf echt zo goor en die geur ook dus heb liever niet dat bezoek dat drinkt.
Carpe Diem
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 12 Sep 2019 19:12

Re: Thee!

Wij hebben echt heel veel thee!
Van zakjes misschien wel 15 soorten. Van losse verse thee hebben we nu 8 smaken.

Ik drink graag blueberry yoghurt en koekje van oma's deeg.
<<

Anoniem269

Bericht 12 Sep 2019 19:19

Re: Thee!

De gewone thee van Lipton en aardbeien thee van Plus merk hebben we eigenlijk altijd wel in huis. Picknick citroen thee en Even Verwennen thee met blauwe bes/kaneel vind ik ook lekker. Ik koop ook altijd losse theedoosjes en geen assorti doosjes. Er zit 9 van de 10 keer toch een smaak tussen die ik niet zo lekker vind.

En ik vond van Zonnatura de avond oplosthee in zo’n bus ook erg lekker maar die is uit het assortiment ☹️
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Sep 2019 19:25

Re: Thee!

Ik drink veel te weinig thee. Kan er niet zo goed meer tegen.
Ik vind herfst en winter thee heel lekker.
Rooibos peach (die geur doet me denken aan de kraamweek van Pepijn) en mango.
En verder eigenlijk alle ftuitsmaken wel. Ben niet zo van de kruidenthee verder.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 12 Sep 2019 19:37

Re: Thee!

Ik drink vooral kruidenthee. ‘s Ochtends altijd Goedemorgen thee van Zonnatura en ‘s avonds meestal het groene doosje (ik noem het beertjesthee ivm de beer op de doos, haha) van Celestial Seasonings. De laatste is een zakje zonder koordje, die is fijn om een hele thermoskan van te zetten.
Overdag drink ik graag Lemon&Ginger of een andere smaak van Clipper, nieuwe favoriet: Orange&tumeric.
Verder heb ik ook sterrenmix en wat losse zakjes in huis van rooibos en english blend.

Ik drink eigenlijk zelden thee van Pickwick, niet uit principe, maar meer doordat de smaken me niet trekken. Heel soms elders pak ik weleens een zakje bosvruchtenthee.
<<

Anoniem307

Bericht 12 Sep 2019 20:11

Re: Thee!

Ik heb allerlei soorten en smaken in huis. Ik vind het handig om het te hebben voor mezelf en voor visite. Zelf drink ik veel groene thee Cranberry. Ik heb laatst groene thee manderin en sinaasappel meegenomen (een nieuwe van Pickwick). Daar wil ik veel van gaan drinken, maar ik ben te lui voor de waterkoker die altijd precies leeg is als ik hem wil aandrukken aan te zetten. Ik hoop dan ook ooit op een Quooker. Even sparen, want drie krengen kosten 1500 euro.
<<

Anoniem321

Bericht 13 Sep 2019 07:36

Re: Thee!

Ik ben ook een theedrinker (ik lust geen koffie) maar ik houd alleen maar van 'gewone' thee en daar ben ik ook nog kieskeurig in. Eigenlijk drink ik alleen maar earl grey en citroenthee.
Het liefst losse thee, maar dat vind ik zo'n gedoe. Citroenthee drink ik het liefst van Lipton en Earl Grey van de Lidl.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Sep 2019 12:58

Re: Thee!

Ik heb Lipton in de gele zakjes als normale thee in huis, maar dat drinkt alleen de visite.
Ik drink bijna alleen maar kruidenthee, het liefst van Puka of Yogi of ‘lots of love’ en kamille.
Eens in de zoveel tijd haal ik die allemaal bij een biologische winkel.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 13 Sep 2019 13:22

Re: Thee!

Ik heb verschillende thee meestal standaard smaken van pickwick zoals aardbei,bosvruchten, english, groene thee, minty morroco, turkish Apple,winter en herfst.

Losse thee heb ik nu aardbei room, meegenomen toen ik ergens een high tea had. Erg lekker, wel zoet.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 13 Sep 2019 14:52

Re: Thee!

Ik hou van thee! Ik drink van alles, groene, witte, rooibos, zwarte, kruiden, met en zonder smaakjes, ijsthee. Maar het liefst wel losse thee. Mijn favoriet nu is lov is beautiful, daar zit ook zo’n lief blikje omheen :heart:
Ik ben nog op zoek naar een lekkere koekjesmaakthee voor als het straks wat kouder wordt.
Ik zit nu aan een kopje gunpowder thee (met een stukje chocola natuurlijk).
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 13 Sep 2019 15:10

Re: Thee!

Kortom, schoonmoeder moet niet zeuren als ik het zo lees ?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 13 Sep 2019 18:29

Re: Thee!

Ik heb ook een pakje English breakfast in huis voor visite.

Voor mezelf altijd 3 verschillende smaken losse thee, waar ik tussen varieer. Ik heb maar 3 theeblikjes, dus ik wissel van smaak als 1 blikje leeg is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem277

Bericht 13 Sep 2019 19:23

Re: Thee!

Ik heb:
English
Earl grey
Rooibos
Groene thee citroen
Bosvruchten
Aardbeien
Perzik (kinder)
Appel (kinder)
Banaan (kinder)
Acai
Kers
Meloen

En nog wat meer losse zakjes. Ik drink graag fruitthee.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 13 Sep 2019 19:28

Re: Thee!

Ik heb ook amper thee in huis hoor. Ik drink alleen verse gember thee en heel zelden iets anders. Volgens mij heb ik alleen groen/citroengras en Marokkaanse muntthee in de kast staan.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers