Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #10

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Sep 2019 08:11

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Lot schreef:Bedankt allemaal. Ze heeft kanker met uitzaaiingen, de tumor is erg agressief, prognose niet goed.
Lady: juist dat gewone besef ik me nu al. Even bellen of appen, even langs, even een boodschap voor me halen, tips geven of daar samen lunchen (nu kan/mag ze niet meer eten). En nog 1000 dingen. Ze had een vaste oppasdag maar dat kan ook al weken niet meer. Het raarste vind ik nog dat ik soms denk: er is iets heel ergs en ik wil het graag met mijn moeder bespreken, zij kan me vast helpen, maar zij is juist diegene waar het overgaat :(.

Sterkte Anelisan.
Ooh die laatste zin, zo herkenbaar. Ik weet nog in de laatste periode van haar leven toen ik daar heel veel sliep, dat we echt een vreselijke nacht hadden. Ze was verward, kroop door het bed, hing in de gordijnen, griste de bloemen uit de vensterbank, etc. Grappig en hartverscheurend tegelijk, een vreselijk decorumverlies. De volgende dag had ik zo’n behoefte om haar te vertellen wat ik ‘s nachts met haar had beleefd en het was een heel pijnlijk besef dat we daar samen nooit meer om zouden kunnen grappen en lachen.
Laatst gewijzigd door Lady op 12 Sep 2019 08:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 12 Sep 2019 08:15

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Wat ongelooflijk pijnlijk allemaal Lot. Kan me goed voorstellen dat je je een beetje verloren voelt. Heel veel sterkte!

Ik werd vanochtend gewekt door ruzie van de bovenburen. Er wonen twee zussen boven me en die gingen echt extreem te keer. Heb nog nooit iemand zo hard horen krijsen en er vloog van alles over de vloer. Op het punt gestaan om aan te bellen maar gelukkig werd het na laatste harde stopgeroep stil. Ik weet dat ze veel temperament hebben maar dit was bizar. Hopelijk is het nu weer goed.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 12 Sep 2019 08:23

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Heftig Lot, heel veel sterkte! En jij ook lady, blijft zo'n gemis! Ik kan er helaas over meepraten. Mijn moeder is 17 jaar geleden, om haar slaap aan een hartstilstand. Ik had haar vanzelfsprekend liever nog liever hier gehad, maar ben ook 'blij' daar haar (en ons) dat leed bespaard is gebleven.

Verder wil ik even kwijt dat ik toe ben aan vakantie! Nog 2 weken werken. Kan niet wachten!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Sep 2019 09:05

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Lot en Lady, wat ontzettend verdrietig. Ik kreeg kippenvel van die laatste zin van Lot en jouw reactie daarop Lady.
Dat verdriet kan ik me voorstellen, het niet kunnen delen met juist je moeder lijkt me zo zwaar.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2019 09:37

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Taeda schreef:Lot en Lady, wat ontzettend verdrietig. Ik kreeg kippenvel van die laatste zin van Lot en jouw reactie daarop Lady.
Dat verdriet kan ik me voorstellen, het niet kunnen delen met juist je moeder lijkt me zo zwaar.

Ja vreselijk, heel moeilijk om te lezen. :snik:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Sep 2019 10:22

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Pff Lot en Lady,
Zo herkenbaar.. Toen ik ik ging scheiden ook. Ik wilde direct mijn moeder bellen. Of nu soms voor advies, of om gewoon haar stem te horen.
Of hoe trots ze zou zijn op haar enige kleinkind..
Pff.. dat blijven de moeilijke momenten hoor.

Sterkte Lot,met alles dat komen gaat. Probeer de tijd met haar intens te ervaren! Ik vind het heel fijn dat ik naast foto's filmpjes heb van mijn moeder met o.a. B. Zo blijft haar herinnering toch wat meer levend, omdat ook haar stem terug te horen is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Sep 2019 11:49

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Lot, wat een moeilijke tijd ligt er voor je. Geniet van alle momenten die je nog hebt met je moeder. Hoe is ze er zelf onder?

Ik moet even iets van heel andere orde kwijt hoor. Van de week gesprek gehad voor een baan in de invalpool in het basisonderwijs, kan zo beginnen over een paar weken. Zoals bekend is dit echter niet mijn roeping en zou ik graag nog verder willen in het communicatievak. Nu heb ik een paar maanden geleden bij een interessante organisatie gesolliciteerd en ik was toen helaas niet aangenomen. Wel vroeg ze of ze me later nog kon bellen als er nog een keer iets vrij kwam, want ze zag wel potentie in me. Nu krijg ik dus vanmorgen een appje met de vraag of ik al iets heb gevonden, want ze zoekt op korte termijn een communicatiemedewerker voor in elk geval een paar maanden en mogelijk langer. Ik zit vandaag al thuis met stressklachten en de vlekken schoten spontaan in m'n nek, maar heb toch besloten om dit wel een kans te geven. Volgende week vrijdag ga ik daar langs om te zien of we eruit komen. Ondertussen ben ik al bezig om papierwerk in orde te maken voor die andere baan, want dit is natuurlijk nog niet zeker. Maar ik voel me nu al lullig over het idee dat ik mogelijk de baan waar ik nu mee zou beginnen alweer op te zeggen voor ik überhaupt begonnen ben. Help! Krijg hier wel weer extra stress van, maar aan de andere kant werd ik er ook blij van, want het is mogelijk wel een mooie kans om ervaring op te doen in de (voor mij) goede richting.
❤ 7 juni 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Sep 2019 12:29

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Ik zou gewoon kijken waar je komt met de baan die je wilt Bliss. Ik heb ooit de ene invalklus afgezegd omdat ik al iets anders had, daar hd ik achteraf zeker wel spijt van.

Beter spijt hebben van wat je wel gedaan hebt als dat je later zegt “had ik maar”.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Sep 2019 13:51

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Ik zou ook die andere baan even afwachten Bliss. Je kan beter iets gaan doen wat je leuk vindt dan over een poosje weer op zoek moeten.

Ik had vandaag een feestje op mijn werk voor 12.5 jarig jubileum. Ik werk met kinderen van 0 tot 3 jaar en mijn collega's hadden alle kinderen en ouders uitgenodigd.
Er stond een grote ballenbak, zandbak en ze hadden een springkussen gehuurd. En overal stond wat lekkers, kaas en worst, chips, fruit. De kinderen waren zo enthousiast en door het dolle heen. Ik heb ook de hele ochtend met een grote lach rond gelopen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem270

Bericht 12 Sep 2019 16:52

Re: Wat wil je even kwijt? #10

SO wat heftig dat je dat mee hebt moeten maken!

Japie, wat leuk dat er zo stil is gestaan bij je jubileum.

Bliss, eens met je voorgangers ik zou met beide doorgaan.

Lot, wat verdrietig!
<<

Anoniem271

Bericht 12 Sep 2019 17:16

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Japie, wat ontzettend leuk!
<<

Anoniem271

Bericht 12 Sep 2019 17:22

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Ik wil kwijt dat ik vandaag een moeilijk besluit heb gemaakt op werkgebied. Toen ik thuis kwam even flink gehuild bij mijn vriend omdat ik ineens schuldgevoel of zo had, maar nadat hij mij gerust heeft gesteld en verteld heeft trots te zijn voel ik me een stuk beter. Alsof er een last van mijn schouders is.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Sep 2019 20:00

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Heb je ontslag genomen Ise?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Sep 2019 20:23

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Wat ontzettend leuk Japie!

Fijn dat het uiteindelijk toch goed voelt Ise.

Ik wil ook even kwijt dat ik de start van het schooljaar als zo heftig ervaar. Ik moet zoveel dingen doen en het lijkt wel of alle activiteiten van mijn taakbrief vooraan het schooljaar zitten. Ik werk dit schooljaar ook 3 dagen ipv. 4 vorig jaar met de start maar heb van de week al weer een dag thuis zitten werken. Ik moet echt even de balans daarin gaan vinden.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem336

Bericht 12 Sep 2019 20:37

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Japie schreef:Heb je ontslag genomen Ise?



Ben ook benieuwd!

Als, dan heb je hetzelfde besluit genomen, als dat ik recentelijk heb gedaan!
<<

Anoniem271

Bericht 13 Sep 2019 13:11

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Elja schreef:
Japie schreef:Heb je ontslag genomen Ise?



Ben ook benieuwd!

Als, dan heb je hetzelfde besluit genomen, als dat ik recentelijk heb gedaan!


Ik heb inderdaad ontslag genomen. Niet een heel gelukkig moment qua huis kopen en zo, maar ik heb het er lang en goed met mijn vriend over gehad + ik heb een mondeling en mail akkoord voor een nieuwe baan dus ik heb de stap toch genomen. Het was óf nog 2,5 maand doodongelukkig (zo voelde ik mij de laatste tijd op mijn werk) door bikkelen (wat voor zowel mij als mijn omgeving niet erg gezellig is) of deze stap zetten. En het voelt goed. Ik krijg complimenten dat ik weer een sprankeltje in mijn ogen heb, mijn neefje vindt me weer gezellig (deed me erg veel pijn dat ik minder van hem genoot) en mijn vriend ziet weer een beetje de Ise waar hij 1,5 geleden verliefd op werd en die hij graag ziet. Dus dit gaat wel goed komen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Sep 2019 13:14

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Goede beslissing dus! En wat goed dat je al iets anders hebt! Wel hetzelfde werk of iets totaal anders?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 13 Sep 2019 13:23

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Ja al heb ik nog niks getekend dus ergens nog wel spannend, maar ik heb wel schriftelijk akkoord dus komt vast wel goed.

Ik ga echt iets heel anders doen, iets wat ik vroeger al eens heb gedaan en iets wat ik waarschijnlijk niet tot mijn pensioen blijf doen, maar ik wil op het moment gewoon weer plezier in werk terugkrijgen en omdat ik dit vroeger altijd leuk vond hoop ik dat hier weer te krijgen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Sep 2019 13:31

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Ise schreef:Ja al heb ik nog niks getekend dus ergens nog wel spannend, maar ik heb wel schriftelijk akkoord dus komt vast wel goed.

Ik ga echt iets heel anders doen, iets wat ik vroeger al eens heb gedaan en iets wat ik waarschijnlijk niet tot mijn pensioen blijf doen, maar ik wil op het moment gewoon weer plezier in werk terugkrijgen en omdat ik dit vroeger altijd leuk vond hoop ik dat hier weer te krijgen.

Dat is ook al rechtsgeldig Ise :). Je hebt er niet zoveel aan als je een proeftijd hebt omdat je dan natuurlijk nog makkelijk van elkaar af kunt maar ook een mondeling ovk is rechtsgeldig. Wellicht stelt dat wat gerust.
<<

Anoniem271

Bericht 13 Sep 2019 13:37

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Bedankt Harrison, dat stelt me inderdaad wel gerust. Er gaan dan toch allemaal dingen voor mijn hoofd en zo :palm:
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Sep 2019 14:13

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Goede keus van je Ise. Wat ik de afgelopen tijd van je gelezen heb is dat er niet gelukkig meer was.
Het was vast een moeilijke stap, maar doordat je je nu al beter voelt was het de beste stap die je kon maken.
Hopelijk krijg je wel veel plezier in je nieuwe baan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem271

Bericht 13 Sep 2019 14:19

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Bedankt Japie, dat klopt helemaal. Iedere zondag huilend de nieuwe week ingaan. Alleen al deze stap geeft me veel rust. En helemaal nu ik inmiddels een telefoontje heb gehad dat ik dinsdag mijn nieuwe contract mag komen tekenen!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Sep 2019 14:20

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Dat is helemaal super, gefeliciteerd!
Kan je nu lekker gaan genieten van je weekend weg.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem271

Bericht 13 Sep 2019 14:28

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Dank je wel!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 13 Sep 2019 14:28

Re: Wat wil je even kwijt? #10

Wat goed Ise, gefeliciteerd ook! Bij je vorige werkgever of heel wat anders?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers