Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Sep 2019 10:36

Re: Afvaltopic 2019

In heel veel Amerikaanse restaurants staat het aantal kcal sowieso op de menukaart. Dat vind ik wel goed. Hoewel het wel echt schokkende hoge aantallen zijn vaak.

Eén nadeel van dit gesprek. Nu heb ik dus zin in McD.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Sep 2019 12:36

Re: Afvaltopic 2019

Mooi verschil al zichtbaar, Marin!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem300

Bericht 12 Sep 2019 12:42

Re: Afvaltopic 2019

Poe poe wat is er veel bijgeschreven sinds de laatste keer dat ik keek, mocht ik iemand vergeten sorrry ?
@minx echt super knap dat je dat behaald hebt al.

@joey fin he om. Zo wat handvatten te krijgen en ook goed bezig aan je gewicht te zien

@marin jij bent ook lekker bezig 1.3 kilo in 1 week netjes hoor. Je straalt ook echt op de 2de foto.

@olive dat met die weegschaal verwar ik ook ja, ik weet mezelf nu thuis helemaal.niet meer daardoor maar alleen of maar bij het sporten

@blutsj fijn dat de knop om is dat heb je echt nodig om het vol te houden (merk ik tenminste bij mezelf)

@char netjes 1.3 kilo op 2 weken.

@Rebecca respect dat je je gewicht hier durft te delen (ik ben daar nog niet zover in) sporten is inderdaad wel altijd een dingetje om in te plannen.

@savi leuk die tip om.te volgen op ig, geeft inderdaad wat meer inzicht, merk namelijk dat ik dat zelf af en toe wel moeilijk vindt.

@all erg goed bezig iedereen!!

Bij mij gaat het steeds beter, sinds vorige week ipv alleen warmte cabine ook erbij gaan lopen ervoor (op de loopband 12 minuten en dan cooling down) .

Vandaag heb ik zowel ervoor als erna nog wat gedaan (gestept 4 min dat was erg zwaar, 10 min gefietst, toen warmte cabine daarna nog gelopen (zelfde als boven)) merk nu dat ik ook wel meer zin in het sporten begin te krijgen, mijn conditie wordt ook steeds beter (merk ik vooral bij het dansen)

Gisteren naar de diëtiste geweest en eigenlijk vond ze dat ik al.wrg goed bezig ben met voeding en ivm sporten (vooral omdat ik ook al 11.5 kwijt ben) wel.heeft ze wat handvatten gegeven om de dag beter door te komen en inzichten gegeven in ander eten (bv. Meer/vaker een eitje en bv ipv alleen een bakje vla in de ochtend ook een cracker erbij) erg fijn. Ik heb daarop zelf een soort weekmenu gemaakt met afwisseling en naar haar gemaild, ze was erg tevreden daarover.
Afgesproken met haar om niet meer terug te komen alleen als ik vragen of problemen ervaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Sep 2019 13:30

Re: Afvaltopic 2019

Dank jullie Lady en Newby!
Ik ben moe van vanmorgen hardlopen en heb spierpijn maar ik ga zo toch nog even 2 km wandelen met zoontje in de wagen naar de AH.
Edit: dit werd 10 km fietsen naar een andere AH!
En dan vanavond lekker in pyjama chillen en vroeg naar bed! Kan ik me dan nu al op verheugen haha.

Newby, zo'n warmte cabine lijkt me echt zo zwaar (en heet haha). Vind jij het wel fijn dus? Respect hoor! Zou niks voor mij zijn haha. Goed bezig met al dat gesport! Fijn dat de diëtiste het ook met je eigen plan eens was. Dan kan je 't goed invullen naar je eigen wensen en heb je toch goedkeuring van iemand anders. Goed bezig!
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Sep 2019 20:50

Re: Afvaltopic 2019

Wat een mooi verschil al Marin, hoeveel ben je kwijt nu?

Newby, is dat wat zo'n warmtecabine?

Joey, dat zou best kunnen hoor. Genoeg slaap is een goede voorwaarde om af te vallen. Zolang het er in ieder geval niet bij komt! En wat je zegt, vooral doorgaan hoor, het gaat er uiteindelijk weer af!

Ik heb eindelijk de drive weer gevonden. Ben afgelopen maandag weer gestart en ben deze week 2 van de 3x naar mijn werk gefietst (6.5 km enkele reis).
Maandag is mijn weegdag, dus we gaan het meemaken a.s. maandag :)
Over exact 6 weken zit ik nu in Disney, dus wil er het liefste dan zo'n 5 kilo af hebben... Strakke planning dus ;)
<<

Anoniem300

Bericht 12 Sep 2019 21:21

Re: Afvaltopic 2019

@marin en lejow, ik vind de warmte cabine echt super fijn, inderdaad wel erg warm (39graden) dus flink zweten maar ik merk wel echt aan mij lijf/spieren dat ik langer door kan gaan (verzuurt minder snel) en dat is wel echt fijn. En nog een voordeel van de warmte half uur 'officieel' sporten staat voor je lijf voor ruim een uur.

Succes lejow met je doel.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Sep 2019 21:23

Re: Afvaltopic 2019

Ik word al benauwd bij het idee eigenlijk... Maar vind sauna's en Turkse stoombaden enzo ook echt helemaal niks.
<<

Anoniem300

Bericht 13 Sep 2019 06:52

Re: Afvaltopic 2019

Lejow schreef:Ik word al benauwd bij het idee eigenlijk... Maar vind sauna's en Turkse stoombaden enzo ook echt helemaal niks.


Sauna enzo houd ik ook niet van hoor, Dit is hele andere warmte ofzo.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 13 Sep 2019 09:34

Re: Afvaltopic 2019

Goed streven lejow. Je kan het, dat weet je ;)

Marin: Lekker zo'n stuk gefietst!
het zou een mooie ontwikkeling zijn als ze dat ook in nederland op de menu's gaan vermelden. Soms kies je namelijk iets wat op de kaart gezond lijkt, zoals gegrilde groenten. Zo jammer dat ze er dan niet bij vertellen dat er een halve fles olie over gegoten is.

De caloriën in een mc-menu vind ik ook schandalig eigenlijk. Alleen dat kleine bakje fritesaus is al 100 kcal.
Een medium friet 330. En een simpele mc-chicken ook 450. Dan zit je al bijna aan 1000, terwijl je er net een holle kies mee vult en nog vaak een toetje neemt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Sep 2019 09:41

Re: Afvaltopic 2019

Newby9 schreef:@marin en lejow, ik vind de warmte cabine echt super fijn, inderdaad wel erg warm (39graden) dus flink zweten maar ik merk wel echt aan mij lijf/spieren dat ik langer door kan gaan (verzuurt minder snel) en dat is wel echt fijn. En nog een voordeel van de warmte half uur 'officieel' sporten staat voor je lijf voor ruim een uur.

Succes lejow met je doel.



Oh ja dat klinkt inderdaad alsof het wel voordelen heeft. Het zou nog steeds niks voor mij zijn (ik heb het al zo snel bloedheet en een hekel aan warmte) maar ik snap de voordelen er wel van.

Wat goed dat je weer bent begonnen Lejow. Ook weer WW? Dat is een pittig doel maar wel een goed en duidelijk doel waar je naar toe kan werken. Zet m op!
Let's discover the world together.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 13 Sep 2019 11:56

Re: Afvaltopic 2019

Oh ik heb trouwens vandaag een vasten-dagje. Ik heb net mijn lunch op, straks eet ik nog een eiwitreep en vanavond ga ik samen met dochter een mega sushi bestelling doen. Dat is dan ook het enige wat ik vanavond nog eet.
Morgenochtend vast ik dan weer tot de middag en dan eet ik weer normaal zonder buitensporig gekke dingen.
<<

Anoniem270

Bericht 13 Sep 2019 12:48

Re: Afvaltopic 2019

Oh la la ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat?
Heb mij ook wel eens verdiept in NF. Collega heeft het wel eens gedaan en die had regelmatig zo’n appeldag.

Bij mij wil het niet echt lukken. Slaap slecht en daardoor grijp ik al snel naar makkelijk eten en ga ik snaaien. Ontbijt en lunch lukt vaak wel om gezond te houden maar als ik thuis ben na mijn werk vind ik het zo lastig. Ik hoop maandag weer te beginnen. Gezonde boodschappen zijn iig besteld.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Sep 2019 13:00

Re: Afvaltopic 2019

Misoe schreef:Oh ik heb trouwens vandaag een vasten-dagje. Ik heb net mijn lunch op, straks eet ik nog een eiwitreep en vanavond ga ik samen met dochter een mega sushi bestelling doen. Dat is dan ook het enige wat ik vanavond nog eet.
Morgenochtend vast ik dan weer tot de middag en dan eet ik weer normaal zonder buitensporig gekke dingen.

Ik ben wel benieuwd hoe jij dit dan als vasten beschouwt want in mijn ogen klinkt het vooral heel lekker en niet heel vastend ☺️
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Sep 2019 13:41

Re: Afvaltopic 2019

Marin schreef:
Newby9 schreef:@marin en lejow, ik vind de warmte cabine echt super fijn, inderdaad wel erg warm (39graden) dus flink zweten maar ik merk wel echt aan mij lijf/spieren dat ik langer door kan gaan (verzuurt minder snel) en dat is wel echt fijn. En nog een voordeel van de warmte half uur 'officieel' sporten staat voor je lijf voor ruim een uur.

Succes lejow met je doel.



Oh ja dat klinkt inderdaad alsof het wel voordelen heeft. Het zou nog steeds niks voor mij zijn (ik heb het al zo snel bloedheet en een hekel aan warmte) maar ik snap de voordelen er wel van.

Wat goed dat je weer bent begonnen Lejow. Ook weer WW? Dat is een pittig doel maar wel een goed en duidelijk doel waar je naar toe kan werken. Zet m op!



Yes!!! Weer WW. Dat bevalt me toch gewoon erg goed.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 13 Sep 2019 14:45

Re: Afvaltopic 2019

Lady schreef:
Misoe schreef:Oh ik heb trouwens vandaag een vasten-dagje. Ik heb net mijn lunch op, straks eet ik nog een eiwitreep en vanavond ga ik samen met dochter een mega sushi bestelling doen. Dat is dan ook het enige wat ik vanavond nog eet.
Morgenochtend vast ik dan weer tot de middag en dan eet ik weer normaal zonder buitensporig gekke dingen.

Ik ben wel benieuwd hoe jij dit dan als vasten beschouwt want in mijn ogen klinkt het vooral heel lekker en niet heel vastend ☺️


Omdat ik vast van gisteravond 21.00 tot vanmiddag 12.30 en vanavond vanaf 20.00 tot morgen 12.30. Morgen zal ik dan alleen eten tussen 12.30 en weer 20.00 en zondag ook weer. Tijdens de eet-tijden eet ik enkel 2 grote maaltijden en soms 1 tussendoortje, verder niet. Terwijl op niet vast dagen ik wel 5-6 eet-momenten heb.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 14 Sep 2019 07:58

Re: Afvaltopic 2019

Goed bezig allemaal! Je leest hier wel duidelijk dat iedereen echt haar eigen methode moet vinden. Vasten zou voor mij bijv echt niet werken.
Ik heb vanochtend weer gewogen (doe ik meestal twee keer per week) en helaas nét nog geen twee kilo eraf. Nog 200gr en dan ben ik er. Maar ik werd vanochtend wel blij van mijn buik die echt al wat platter is, al valt dat voor 's ochtends met een lege maag op.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Sep 2019 20:35

Re: Afvaltopic 2019

Goed bezig allemaal! :cheering:
Char: wat fijn dat je buik al platter lijkt, goede motivatie!
Lejow, wat goed dat je het weer hebt opgepakt na een roerige periode.
Scott, lastig dat je er nu slaaptekort bij hebt, dan is de uitdaging extra groot. Hopelijk heb je al wat meer slaap gehad inmiddels.
Lady, volgens mij komt jouw doel ook steeds sneller in zicht. Fijn dat je in zo’n goede flow zit.
Sorry iedereen die ik ben vergeten, ik kon niet verder terug kijken.

Vandaag ben ik de hele dag op stap geweest en heb niet opgelet, ook wel eens lekker en extra genoten van een ijsje. (Er waren ook niet echt gezonde alternatieven te krijgen)
Verder val ik nog steeds (nu erg langzaam) af, dus ik ben best tevreden. Het was even afwachten hoe ik het in het ‘werkende leven’ na de vakantie kon volhouden maar het gaat goed. Ik maak de avond van te voren voor twee dagen salade klaar die ik kan meenemen. En de laatste werkdag van de week moet nog iets voor bedacht worden. Merk wel dat ik de werk-salade wat meer body moet geven met iets van koolhydraten, anders val ik om.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Sep 2019 20:07

Re: Afvaltopic 2019

Wat goed Soleil, dat je het goed kunt volhouden!
En ach af en toe moet je wat lekkers nemen, dan is het veel beter te behappen.

Misschien kun je er wat pasta in doen? Noten? Gebakken kipfilet?

Ik had vandaag 2 verjaardagen, ben er heen gegaan op de fiets. Heb bij beide een klein stukje taart op, water en verder niets :yes:
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 15 Sep 2019 20:20

Re: Afvaltopic 2019

Ik heb even een dip. Ben 2 weken goed bezig. Alles in myfitnesspal bij houden zorgen dat ik onder de calorieën blijf enz. Dat lukt prima uitgezonderd afgelopen donderdag. Toen hebben we frietjes gegeten. Maar toen ik vrijdag ook nog op de weegschaal ging staan was er gewoon niks vanaf ?.

Dat demotiveert meteen zo enorm. Het is net alsof ik echt hard moet werken om er ook maar iets van af te krijgen. Morgen vroeg is mijn standaard weeg dag dus ben benieuwd. Verwacht maar niet te veel. Maar kan je al wat verwachten na 2 weken? Of wil ik gewoon te snel?
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 16 Sep 2019 07:43

Re: Afvaltopic 2019

De schade valt toch mee! Toch nog 300 gram kwijt whoop whoop.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Sep 2019 07:48

Re: Afvaltopic 2019

Fijn bljuts!
Hier was mijn weegschaal het er niet mee eens dat ik een dagje had gezondigd?. Maar de draad weer oppakken en door!
Lenie, ik doe er inderdaad voor mijn werk pasta of couscous doorheen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Sep 2019 08:29

Re: Afvaltopic 2019

Fijn dat er toch nog iets af is Blutsj!

Hier ook een beetje ongemotiveerd de laatste week en teveel sociale verplichtingen gehad met de nodige borrels, borrelhapjes, taart en gisteravond nog snack. Daarbij alleen afgelopen dinsdag gesport omdat ik ook nog ziek was én ook nog ongesteld dus ik voelde gisteravond dik en vet en niet happy. Dus mijn hardloopschoenen aangetrokken en lekker 5,6 km gerend. Daarna voelde ik me een stuk beter. Ik zag het vanochtend wel terug op de weegschaal, was weer 66.0. Dus de komende dagen hopelijk weer wat beter want aanstaande donderdag een etentje en daarna een weekendje weg en dat zal ook wel niet erg bevorderlijk werken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 16 Sep 2019 16:58

Re: Afvaltopic 2019

@Lady, dat lijkt mij echt heerlijk om te hardlopen. Dat zal ik nooit kunnen doen helaas.
Ik vind het ook wel lastig om tijdens borrels/verjaardagen etc maat te houden. Maar anderzijds, dat zijn enkele momenten en ik ben wel van mening dat je jezelf niet alles hoeft te ontnemen anders is het ook niet vol te houden.
Dus je hebt er vast lekker van genoten! :ja:

@Lejow wat goed dat je de draad weer hebt opgepakt!

Vandaag een goede dag. Ik had vanmiddag een bruine boterham met eiersalade en een gekookt ei gegeten en zat tot aan het avond eten gewoon vol ervan. Bizar want normaal als ik om 12:00u eet, dan heb ik rond 15:00/16:00 weer een dip qua honger. Maar vandaag dus helemaal niet.

Ik ga richting de sportschool!
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2019 19:34

Re: Afvaltopic 2019

Goed gedaan Blutsj, wat fijn dat er wat af is!
Succes op de sportschool.
Ik vind een eitje ook vaak erg lekker, vult ook wel goed.

Wow Lady, wat goed! Wat een mooi stuk! Hardlopen zal mij helaas nooit lukken ivm 2 baggerknieën.
Dat je weer verder wilt is in ieder geval stap 1, en dat is de belangrijkste denk ik altijd maar :D


Hier ma ochtend mijn weegmoment. Er was 1.2 kilo vanaf vanmorgen!! Ben er erg blij mee.
En ik heb zo'n 16 km gefietst vandaag (eerst naar mijn werk, vanaf daar 's middags naar mijn vader en toen 's avonds weer naar huis).
En ja, ik fiets dan wel elektrisch, maar dat zorgt er tenminste voor dat ik kán fietsen!
Morgen ben ik vrij ivm Prinsjesdag (hoezee voor in Den Haag werken) en wil dan op de fiets naar de winkels, om wat shirtjes voor B te shoppen. Ze voorspellen hier alleen windkracht 5 a 6, dus moet even kijken of ik dat wat vind.
Want ben wel een mooi weer fietser haha
<<

Anoniem298

Bericht 17 Sep 2019 10:29

Re: Afvaltopic 2019

Lekker bezig allemaal!

Lady, wat goed dat je zo'n stuk hebt hardgelopen! Hoe ging het gisteren met je voeding?

Blutsj, hoe ging het op de sportschool?

Lejow, balen die knieën, maar fietsen is ook lekker! Heel fijn zo'n vrije dag vandaag, geniet ervan!

Ik kom net van de sportschool, heb een uurtje bodypump gedaan en wilde nog een kwartier op de crosstrainer, maar besloot toch de aflevering van 13 Reasons Why af te kijken, en ook vast met de volgende aflevering te beginnen :laughcry: dus nu twee uur sporten achter de rug. Straks lekker lunchen, ik heb zin in iets met kip ofzo. Misschien maak ik een lekkere salade met hete kip, jammie.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers