Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarmee dweilen jullie (welk product)?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Sep 2019 20:29

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik ben trouwens wel echt een slechte huisvrouw hoor, dweil bijna nooit ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2019 20:31

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik ook niet. Eens per maand is veel.
Maar ik heb me voorgenomen om het vaker te doen!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Sep 2019 20:35

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Allesreiniger of StMarcs. En als dat op is: afwasmiddel ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 10 Sep 2019 20:43

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Voor de tegels alleen st Marc (laat geen filmlaag achter) en voor het pvc ook een speciaal spulletje.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Sep 2019 21:12

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik dweil dus echt zelden tot nooit, maar de schoonmaakster wel om de week. Geen idee waar zij het mee doet eigenlijk, maar ik doe gewoon wat allesreiniger in een emmer met koud water.

Morgen wordt er pvc in ons nieuwe huis gelegd, toch eens in verdiepen misschien.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 10 Sep 2019 21:14

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Allesreiniger.
<<

Anoniem284

Bericht 10 Sep 2019 23:16

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Speciaal voor PVC spul. Iets van James heet het. Komt bij de vloerenwinkel vandaan. Echt goed spul. Andere reinigers laten strepen achter, maar deze niet.

Ik dweil dus bijna elke dag. Ik vind dat echt fijn ?. Zo’n mooie blinkende vloer. En daarna met blote voeten erover heen en dat het zo schoon voelt. Nu ben ik op vakantie en mis ik het gewoon. Klinkt echt gestoord.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Sep 2019 09:44

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Gympie schreef:Speciaal voor PVC spul. Iets van James heet het. Komt bij de vloerenwinkel vandaan. Echt goed spul. Andere reinigers laten strepen achter, maar deze niet.

Ik dweil dus bijna elke dag. Ik vind dat echt fijn ?. Zo’n mooie blinkende vloer. En daarna met blote voeten erover heen en dat het zo schoon voelt. Nu ben ik op vakantie en mis ik het gewoon. Klinkt echt gestoord.


Oh dit herken ik zo, mijn vriend maakt zo fanatiek schoon dat de vloer hier altijd superschoon is. Als ik een keer ergens anders loopt voelt dat ook vies.
2015 💙
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 11 Sep 2019 09:50

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik heb trouwens ook een stoomreiniger, daar doe ik wel eens een scheutje allesreiniger in voor de geur.. Maar dat moet dus niet, want dan wordt het te heet.
Wie weet wat daar wel in kan??
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Sep 2019 10:54

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Groene zeep in heet water zodat het oplost. Daarna laat ik het afkoelen en dweil ik als het water lauw is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Sep 2019 11:39

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik ben dus enorm benieuwd naar dat nieuwe Karcher ding. Waarmee je dus kan dweilen, het concept lijkt mij ideaal.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Sep 2019 13:17

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Dat stofzuiger/dweil ding?
Dat lijkt mij ook echt super idd!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Sep 2019 13:24

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ja dat ding dat ook het vieze water opzuigt of zoiets. Iig: dat ding :-D
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Sep 2019 14:54

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik vind een schone vloer ook zo fijn! Maar ik ben zelf echt te lui/druk/andere prioriteiten om vaak te dweilen dus in de praktijk komt het er op neer dat onze schoonmaakster het 1x per twee weken doet en ik heeeel af en toe. Ik doe het dan met laminaatreiniger. Wel met warm water, dus goed om te weten dat je dat beter niet kunt doen.

Ik wil eigenlijk gewoon zo'n hele goede stofzuigrobot en een dweilrobot. Vrienden van ons hebben de roomba en dat ding is wel echt top maar ik vind 1000,- euro dan best een uitgave.
<<

Anoniem284

Bericht 11 Sep 2019 17:37

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Dweilen kost mij beneden echt maar 5 min tijd. Boven erbij 10 minuten. ?
<<

Anoniem317

Bericht 11 Sep 2019 18:32

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik dweil met Jemako of alleen met water (dus zonder iets er in).
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 11 Sep 2019 20:11

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Qua vloeronderhoud is het beste wat je kunt doen: beetje schoonmaakazijn en in geval van een houten (laminaat) vloer nooit heel nat dweilen. Eigenlijk gewoon zo weinig mogelijk dweilen.
Alle andere soorten vloeronderhoudsmiddelen laten laagjes op je vloer achter. Uiteindelijk is dit niet de beste optie voor de onderhoud van een vloer.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Sep 2019 04:29

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik dweilde altijd met allesreiniger omdat dat zo lekker ruikt, maar sinds mijn schoonmoeder hier in huis hiel tijdens mijn zwangerschap heb ik geleerd dat het met schoonmaakazijn moet. Geen strepen meer sindsdien, maar helaas ruikt het niet zo lekker als allesreiniger.

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Sep 2019 06:49

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik dweil inderdaad ook met allesreiniger, is meestal wel in huis dus lekker makkelijk.
En ik dweil gewoon wanneer het nodig is en de vloer vies oogt. Dat is in de zomer als de kinderen vanuit het zwembadje naar binnen lopen elke week wel en dan in de keuken en de doorloop vaker, of als het buiten regent ook maar kan anders ook wel maar 1 keer in de maand zijn, dat ik alleen even rond de eettafel dweil tussendoor.
Wij hebben een pvc vloer, ik zie er geen strepen op als ik met allesreiniger dweil.

En we hebben al een Roomba stofzuiger die elke avond uit rijdt als wij in bed liggen, echt ideaal, als er een betaalbare optie met dweilfunctie komt dan ga ik me daar zeker in verdiepen, lijkt me top!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 12 Sep 2019 13:26

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik dweil sinds kort met citronella. Dat ruikt zo lekker fris. Alleen ik dweil wel met heet water. Dat dus even niet meer doen.
Voor de citronella gebruikte ik blue wonder of dettol. Maar daar kreeg ik een laagje van op de vloer.

Wij dweilen denk ik 3x per week. Met nat weer buiten vaker. We hebben een witte laminaat vloer. Je ziet er echt alles op. En met twee jonge kinderen en een grote hond met lang haar is het helaas niet lang meer schoon.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2521

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 12 Sep 2019 14:16

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Ik gebruikte eerst een laminaatreiniger, nu lauw water met een scheut azijn erdoor
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Sep 2019 14:21

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Wij hebben reiniger voor de gietvloer die we bij het leggen hebben gekregen.

Qua dweilsysteem hebben we dit, echt perfect. Het is gewoon bijna leuk.
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 12 Sep 2019 14:35

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Gympie schreef:Dweilen kost mij beneden echt maar 5 min tijd. Boven erbij 10 minuten. ?

Haha ja doeii, dat geloof ik gewoon niet! Anders moet ik bij jou in de leer haha. Ik moet dan die emmer pakken, vullen, stoelen op tafel, kleed aan de kant, dweilen, emmer opruimen, spullen weer terug op hun plek. Ik ben er zeker wel een half uur mee bezig denk ik.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2019 14:38

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Harrison schreef:
Gympie schreef:Dweilen kost mij beneden echt maar 5 min tijd. Boven erbij 10 minuten. ?

Haha ja doeii, dat geloof ik gewoon niet! Anders moet ik bij jou in de leer haha. Ik moet dan die emmer pakken, vullen, stoelen op tafel, kleed aan de kant, dweilen, emmer opruimen, spullen weer terug op hun plek. Ik ben er zeker wel een half uur mee bezig denk ik.

Het begint bij mij al met stofzuigen voor de tijd. Dat doe ik sowieso, want als ik haren in m'n sopje heb dan ga ik echt kokhalzen. :silent:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Sep 2019 14:40

Re: Waarmee dweilen jullie (welk product)?

Savi schreef:
Harrison schreef:Haha ja doeii, dat geloof ik gewoon niet! Anders moet ik bij jou in de leer haha. Ik moet dan die emmer pakken, vullen, stoelen op tafel, kleed aan de kant, dweilen, emmer opruimen, spullen weer terug op hun plek. Ik ben er zeker wel een half uur mee bezig denk ik.

Het begint bij mij al met stofzuigen voor de tijd. Dat doe ik sowieso, want als ik haren in m'n sopje heb dan ga ik echt kokhalzen. :silent:

Ja precies! Het dweilen zelf heb ik zo gedaan en dat vind ik ook niet vervelend. Maar alles klaarzetten en opruimen...
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers