Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gebak of taart met een verjaardag

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Nov 2013 07:59

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Ik bak altijd drie taarten en maak heel een hapjes. En de volgende dag vraag ik mijn ouders/zus nog een keer op visite om de restjes op te eten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Nov 2013 11:22

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Ik haal nooit taart eigenlijk. Hou er zelf niet zo van. Als ik bezoek krijg rond koffietijd (bijna nooit) bak ik een kruidkoek. Maar liever krijg ik bezoek 's avonds en dan doe ik geen taart.
#teammaple🍁
<<

Roos

Bericht 15 Nov 2013 11:34

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Ik bak het zelf altijd. Vind dat ontzettend leuk om te doen en krijg er altijd veel complimenten over waardoor het nog leuker is om het zelf te doen :D
<<

Anoniem 3

Bericht 15 Nov 2013 13:18

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Ik bak meestal een millionaires shortbread en daarnaast koop ik nog een taart. Heb vaak niet meer tijd om alles zelf te maken..
<<

Anoniem 47

Bericht 15 Nov 2013 13:29

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Ik wissel altijd af. De ene keer gebakjes en de andere keet taarten. De taarten maak ik vaak wel zelf.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 16 Nov 2013 23:10

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Met mijn verjaardag haal ik eigenlijk altijd verschillende vlaaien en met de verjaardag van mijn man hebben we vaak een probleempje want 2 januari zijn er niet veel winkels open. We komen dan vaak op diepvriesgebak of bij de Hema uit.

Zelfgemaakte taarten vind ik meestal ook wel lekker hoor. Dit jaar heb ik op mijn mans verjaardag een cheesecake versierd (de bodem had ik al in de diepvries liggen). Kwarktaart heb ik inmiddels te vaak gegeten dus die ben ik een beetje beu.

Dit is trouwens voor de familie die altijd op de dag zelf komen. Als we het voor vrienden vieren ga ik voor minisoesjes, tommies, bladerdeeghapjes, mini worstenbroodjes, chocolaatjes enz. Ik zet 2 etagères weg en die zijn ook altijd goed leeg.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Nov 2013 22:05

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Wij hebben altijd een appeltaart die de oma van mijn vriend maakt, verder maak ik zelf eigenlijk altijd wel wat en soms halen we nog wat erbij.
Mijn zoontje is bijna jarig, dan wil ik cupcakes gaan maken, en verder misschien nog even simpel een monchou- of kwarktaart denk ik.
Ik vind het ook altijd leuk om wat uit te proberen, het resultaat is wisselend.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Nov 2013 22:12

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Ik maak altijd muffins en brownies op mijn verjaardag. Ik bleef zo vaak met veel taart zitten dat ik veel weg kon gooien. Nu hou ik bijna niks over. ik zet de schalen op tafel en aan het eind zijn ze bijna altijd leeg.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 12:16

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Wij hebben óf vlaai, óf taart óf cupcakes en cake . Vlaai gemaakt door de bakker, de taart door mijn tante en de cupcakes & cake door mijn moeder. Wij variëren hier nogal.

Maar echt gebak zoals je in het noorden ziet, zul je hier niet zien.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Nov 2013 16:38

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Ik ben op 1 januari jarig, dus op mijn verjaardag zijn er altijd kniepertjes en oliebollen. Op de verjaardag van mijn man halen we vaak appeltaart (die van de Jumbo is goddelijk) en vlaai.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem12

Bericht 18 Nov 2013 16:41

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Roza schreef:Maar echt gebak zoals je in het noorden ziet, zul je hier niet zien.

Ik ben wel benieuwd hoe je dit bedoeld haha. Wat is 'echt gebak?' .
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 16:44

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Rush schreef:
Roza schreef:Maar echt gebak zoals je in het noorden ziet, zul je hier niet zien.

Ik ben wel benieuwd hoe je dit bedoeld haha. Wat is 'echt gebak?' .


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 18 Nov 2013 16:49

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh lekker.

Ja dat hebben we hier wel haha!
<<

Anoniem185

Bericht 18 Nov 2013 16:54

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Hoezo zie je dat 'echte' gebak alleen in het noorden?
<<

Anoniem12

Bericht 18 Nov 2013 16:55

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Lampenkapje schreef:Hoezo zie je dat 'echte' gebak alleen in het noorden?

Alles is noordelijker dan Limburg. Misschien bedoeld ze dat je het in Limburg niet vaak ziet?
<<

Anoniem185

Bericht 18 Nov 2013 16:57

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Rush schreef:
Lampenkapje schreef:Hoezo zie je dat 'echte' gebak alleen in het noorden?

Alles is noordelijker dan Limburg. Misschien bedoeld ze dat je het in Limburg niet vaak ziet?
Oh ja, dat zou kunnen... Maar aangezien ik ook tegen de Belgische grens aan woon had ik het idee dat ik zelf ook in het 'zuiden' woon. En hier verkopen ze wel gewoon dat soort gebak!
<<

Snirp

Bericht 18 Nov 2013 17:21

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Ik ga zaterdag zelf 2 taarten bakken voor mijn verjaardag :)
Een appeltaart en een chocolade cheesecake met banaan, uit de laatste Allerhande.
Ben benieuwd!
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 17:26

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Hahaha ik bedoelde eigenlijk boven Limburg inderdaad. Hier verkopen ze ook wel wat Bossche bollen en toumpoucen en misschien nog iets anders kleins maar dan houdt het zo langzaam wel op. Hier zijn het echt vlaaien, vlaaien, vlaaien.
En dan niet de kant en klare uit de supermarkt/van de multivlaai maar vers gebakken, verkrijgbaar bij iedere bakker.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Nov 2013 17:27

Re: Gebak of taart met een verjaardag

Die Limburgse vlaaien zijn wel heel lekker (herinner ik me van een tijd dat ik nog een vriendje had met Limburgse roots). Maar goed, nu snap ik het weer. Maar ik voel me niet echt in het 'noorden' wonen haha! Het noorden voor mijn beleving is toch echt boven Utrecht ongeveer.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers