Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rosé

<<

Anoniem304

Bericht 15 Jul 2019 12:18

Re: Rosé

Marin schreef:En was 't lekker?

Nou, ik heb nu die van Popcorn geprobeerd en die is erg lekker!

Ik was in de Jumbo en ze hebben daar best veel, maar ik kon die uit jouw linkjes niet zo snel vinden. Het was zaterdagmiddag, extreem druk en voelde me opgejaagd in de winkel (daarom gaan we normaal altijd op zondag) dus het was wel even prima haha.
Maar ik heb iig al 1 lekkere gevonden!
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jul 2019 12:20

Re: Rosé

Jaaa, lekker is ie hè? En als de fles niet helemaal leeg komt is ie ook prima even te bewaren.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Jul 2019 14:36

Re: Rosé

Savi, ik weet niet of je wel eens bij mij in de stad komt, of in de buurt. Maar er zit een enorm toegankelijke wijnwinkel waar je ontzettend goed advies krijgt. Meeste standaard wijnen zijn rond de 6/7 euro. Echt mijn favoriete winkel haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jul 2019 14:48

Re: Rosé

Ik drink geen rosé meer. Krijg er ALTIJD hoofdpijn van. Wat voor rommel mikken ze er toch doorheen?
Maar wellicht probeer ik die bovenstaande ook wel even. Nog één laatste poging.

Die winkel die Spencer noemt is idd érg goed en leuk!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 17 Jul 2019 15:09

Re: Rosé

Exogenesis schreef:Ik drink geen rosé meer. Krijg er ALTIJD hoofdpijn van. Wat voor rommel mikken ze er toch doorheen?
Maar wellicht probeer ik die bovenstaande ook wel even. Nog één laatste poging.

Die winkel die Spencer noemt is idd érg goed en leuk!


Tja, ik krijg bijna altijd hoofdpijn van rode wijn. Dat zegt denk ik meer over mij dan over die wijn toch? Anderen hebben er geen last van.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jul 2019 17:56

Re: Rosé

June schreef:
Exogenesis schreef:Ik drink geen rosé meer. Krijg er ALTIJD hoofdpijn van. Wat voor rommel mikken ze er toch doorheen?
Maar wellicht probeer ik die bovenstaande ook wel even. Nog één laatste poging.

Die winkel die Spencer noemt is idd érg goed en leuk!


Tja, ik krijg bijna altijd hoofdpijn van rode wijn. Dat zegt denk ik meer over mij dan over die wijn toch? Anderen hebben er geen last van.


Maar dat zeg ik niet. Voor MIJ zit er schijnbaar een ingrediënt in (rommel) dat me hoofdpijn bezorgt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jul 2019 18:06

Re: Rosé

Er wordt vaak gezegd dat toegevoegde sulfieten voor hoofdpijn zorgen maar dat schijnt achterhaald en niet waar te zijn. Eventuele tanninen, histaminen en suiker kan wel voor hoofdpijn zorgen als je daar gevoelig voor bent. Maar waarom dat dan bij rosé meer is dan bij rood of wit bij jou persoonlijk weet ik niet.

Wat voor soort rose drink jij Exo?
Laatst gewijzigd door Marin op 17 Jul 2019 18:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 17 Jul 2019 18:07

Re: Rosé

Exogenesis schreef:
June schreef:
Exogenesis schreef:Ik drink geen rosé meer. Krijg er ALTIJD hoofdpijn van. Wat voor rommel mikken ze er toch doorheen?
Maar wellicht probeer ik die bovenstaande ook wel even. Nog één laatste poging.

Die winkel die Spencer noemt is idd érg goed en leuk!


Tja, ik krijg bijna altijd hoofdpijn van rode wijn. Dat zegt denk ik meer over mij dan over die wijn toch? Anderen hebben er geen last van.


Maar dat zeg ik niet. Voor MIJ zit er schijnbaar een ingrediënt in (rommel) dat me hoofdpijn bezorgt.
Oké, ik heb dan denk ik een andere connotatie bij het woord rommel.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jul 2019 18:27

Re: Rosé

Dat idee had ik al, June, toen ik je reactie nog eens las.

Marin, rosé laat ik staan, maar ik heb een heleboel varianten geprobeerd. Ik drink het liefst een Chardonnay of een simpele droge huiswijn.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2019 14:16

Re: Rosé

Spencer schreef:Savi, ik weet niet of je wel eens bij mij in de stad komt, of in de buurt. Maar er zit een enorm toegankelijke wijnwinkel waar je ontzettend goed advies krijgt. Meeste standaard wijnen zijn rond de 6/7 euro. Echt mijn favoriete winkel haha.

Niet regelmatig, maar kom er wel eens. Zal Exo wel even vragen welke winkel dat is :banaan:
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 19 Jul 2019 12:01

Re: Rosé

Haha misschien kan Spencer je dat zelf ook wel vertellen. ;-)
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2019 12:05

Re: Rosé

Vast wel, maar ik heb dagelijks contact met Exo en niet met Spencer :)
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 20 Jul 2019 16:48

Re: Rosé

De Zinfandel van de Lidl gekocht maar naar mijn smaak te zoet. Vanavond de rosé Pinot grigio van de Lidl uitproberen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jul 2019 13:48

Re: Rosé

Er zijn een hoop rosé's in de aanbieding bij de Gall & Gall, Savi!

https://www.gall.nl/shop/wijn/rose-wijn ... _segment=0
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Sep 2019 17:21

Re: Rosé

Had je uiteindelijk nog een lekkere rosé gevonden in de zomer, Savi? Nu mag je (helaas en tegelijkertijd natuurlijk gelukkig) niet meer dus hoop dat je er van hebt genoten!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2019 20:49

Re: Rosé

Ik zou nog reageren Marin, maar ben het vorige week vergeten.

Ik heb die van Popcorn genomen en daar een paar flessen van gedronken inmiddels en ik heb nog een fles liggen die jij had geadviseerd. Zal zo even kijken welke dat ook alweer is. Maar die van Popcorn is wel echt een lekkere zonder, precies voldoende zuur.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2019 20:52

Re: Rosé

Ah fijn dat je een lekkere hebt gevonden!

Ik heb toevallig vandaag nog twee flessen rosé gekocht voor dit weekend om mee naar een bbq te nemen. Lekker lichte Provençaalse rosé.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2019 20:53

Re: Rosé

Deze heb ik
https://www.gall.nl/vin-de-france-rose- ... gJYxvD_BwE

Toevallig wij hebben ook een BBQ dit weekend. Morgen.
Volgens mij had je er wel op gereageerd. Bij dat super toffe luxe grote bedrijf wat zo Amerikaans aan doet :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2019 20:58

Re: Rosé

Oh wat leuk van Gamay.
Haha ik ben benieuwd naar je bbq! Het klinkt heel spannend maar leuk.

Ik heb onder andere deze gekocht:

https://www.wijnkoperijvanbilsen.nl/pro ... AEQAvD_BwE
Let's discover the world together.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 20 Sep 2019 21:29

Re: Rosé

SophieZMY schreef:Ik vind de rosé van la Tulipe een heel fris toegankelijk roseetje. Te koop bij de Albert Heijn.


Deze vind ik ook lekker! Ook de Cimarosa Rose south Afrika van de Lidl.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 20 Sep 2019 22:45

Re: Rosé

Marin schreef:Er wordt vaak gezegd dat toegevoegde sulfieten voor hoofdpijn zorgen maar dat schijnt achterhaald en niet waar te zijn. Eventuele tanninen, histaminen en suiker kan wel voor hoofdpijn zorgen als je daar gevoelig voor bent. Maar waarom dat dan bij rosé meer is dan bij rood of wit bij jou persoonlijk weet ik niet.

Wat voor soort rose drink jij Exo?


Volgens mij zit/zitten tanninen ook juist in rode wijn, en dan vooral in de schil van de druif
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2019 22:49

Re: Rosé

Klopt, maar rosé wordt gemaakt van dezelfde druiven als rode wijn (blauwe druiven) alleen wordt de schil minder lang meegemengd, alleen maar even voor de lichte kleur. Dus er zal (denk ik) wel iets van tannine in rosé zitten. Maar waarom je hoofdpijn zou krijgen van tannines weet ik ook niet precies hoor.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers