Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Biechttopic #2

<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Aug 2019 07:35

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Het koopcontract hebben we getekend, nu willen ze dus komen kijken ‘omdat ze zo enthousiast zijn’, maar voor mij voelt het alsof ze willen kijken of we wel een ‘goed’ huis hebben gekocht, waar zij dus niks over te beslissen hebben in mijn ogen. Ik vind het gewoon raar en wil hier dus ook niet in mee gaan.

Ja Gympie dat lijkt me dus ook heel apart, of was je laatste zin niet sarcastisch? Ik vind gewoon dat ze net als iedereen kunnen wachten tot we de sleutel hebben.

Haha, was sarcastisch inderdaad ;).

Dan lekker zo doen toch! Tot die tijd kunnen ze de foto’s bekijken.
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2019 15:59

Het is geen biecht ofzo maar ook zeker geen topic waard.

Ik had een tijd een vriendinnen groepje, we spraken zo weleens af en als er iemand jarig was dan gingen we met z'n 4en iets doen en hielden we de jarige vrij.
Laatste maanden is het contact echt heel erg verwaterd en met 1 heb ik een soort van ruzie gehad. Of nouja, geen ruzie maar blijkbaar is tussen ons de koek gewoon op, onze levens zijn te verschillend.
Nou kreeg ik een appje of ik haar erbij wilde met het vieren van m'n verjaardag. Wat mij betreft vieren we helemaal mijn verjaardag niet met z'n 4en (of 3en) want ik ben dus de laatste maanden/jaar echt wel door een vreselijke hel gegaan qua gevoelens enzo (dikke echt vet heftige pms) en het voelt voor mij of hun me gewoon hebben laten vallen. Sinds maart hebben we nl nauwelijks contact gehad.
Heus, ik was echt geen leuk mens om mee om te gaan maar het was wel iets waar ik heel open over was en alles aan deed om het beter te maken. En inmiddels is het dus beter omdat ik de (chemische) overgang ben gebracht.
Ik weet nu eigenlijk niet goed of ik met z'n 4en mijn verjaardag wil vieren en dat we het daar misschien wel kunnen uitpraten of dat ik gewoon vriendelijk bedank en het zo laat.
Soms is het gewoon op natuurlijk.
30-04-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2019 16:31

Heftig Kees, gelukkig gaat het nu beter met je. Ik zou zeker wel afspreken om dit bespreekbaar te maken. Vriendschappen hoeven niet altijd probleemloos te verlopen, het is goed dat jullie hierover blijven praten.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Sep 2019 16:35

Ik sluit me aan bij SoGood. :)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2019 11:08

Dank jullie. Ik heb aangegeven dat ik low-key gewoon met z'n 4en wel wil afspreken.
Je laatste zin vind ik mooi SG, heel waardevol en waar.
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Sep 2019 11:29

Vandaag is echt Kut met hoofdletter K. En eigenlijk niet alleen vandaag, maar de afgelopen maanden.
Ik ben bekend met recidiverende depressies. maar de afgelopen jaren (sinds ik kinderen heb) gaat het best goed. In de winter vaak een moeilijkere tijd en af en toe tussendoor een paar weken. Maar geen depressieve maanden of jaren meer zoals eerder.
Nu gaat het dus alweer een maand of 3 echt slecht (maar 3 maanden ervoor gingen ook al slechter), en in de zomer dus nog wel. De winter moet nog komen en ik ben bang er voor die tijd niet uit te komen en dus weer een lange tijd depressief te zijn als het zo door gaat.
Ik doe alles om er uit te blijven/komen, meer kan ik denk ik niet doen, maar het lijkt alsof ik verder en verder afglijd.
Het lastige is dat ik nu kinderen heb, en je die niet even op pauze zetten kan. Ook heb ik het gevoel dat de (dierbare) mensen om me heen vergeten zijn hoe het met mij kan gaan in een depressie, en dat ze me ook niet serieus nemen telkens als ik het aan geef. Ik waarschuw nu al maanden voor dat het mis aan het gaan is.
Ik weet even echt niet meer wat ik moet doen, voel enorm de verantwoordelijkheid om voor de kinderen te zorgen maar dat red ik eigenlijk niet meer.
Wilde dit even van me afschrijven, bedankt voor het lezen.
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Sep 2019 13:08

Joh, wat rot! Heb je contact met je huisarts of een andere zorgverlener hierover?
‘Je kan je echt wel onderscheiden met je bakfiets’ (HGL).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Sep 2019 13:18

Ben een paar maanden geleden bij de huisarts geweest. Heb toen gevraagd om medicatie die ik vroeger slikte (slik ook nog andere medicatie) maar ze wilde eerst proberen zonder medicatie maar met hulp van POH. Die heeft me even helpen 'herinneren' aan hoe ik moet blijven zorgen voor ritme, structuur enzo. Met wat tips ben ik daar na 2 keer weer naar huis gestuurd. Dan vond ik toen ook prima omdat ik jarenlang therapie gehad heb, en eigenlijk niks nieuws hoorde. Wel fijn om even herinnerd worden en heb toen ook wel echt die tips gebruikt.
Ik mocht terug komen en zou dan wel die medicatie krijgen waar ik om vroeg als het alsnog niet ging. Maar terug ben ik niet meer gegaan.
Misschien is dat wel (deels) de oplossing, terug naar de huisarts gaan. Maar tot nu toe heeft me tegengehouden dat m'n man er niet zo achter staat dat ik weer die medicatie gebruiken ga (staat bekend als 'rotzooi' en dat is het eigenlijk ook wel, ware niet dat ik weet dat 't voor mij goed helpt). Daarnaast is m'n oudste kind sinds dit schooljaar naar de basisschool en valt er daarmee ook een last van m'n schouders. Ik heb steeds gedacht dat het daarna wel beter zou worden omdat ik meer lucht zou krijgen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2019 08:41

‘Leuk’ dat je man het rotzooi vindt maar ik snap dat nooit zo goed. Alle medicatie is rotzooi maar niemand zou het in zijn hoofd halen om tegen iemand met diabetes te zeggen joh weet je wel wat voor rommel insuline is misschien moet je het maar niet nemen. Als je hier goede ervaringen mee hebt waarom dan niet gebruiken. Het is niet det je voor de lol aan de antidepressiva wil.
08-08-2015

Afbeelding
Vorige

Terug naar Persoonlijk