Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Band met ooms en tantes

<<

Anoniem316

Bericht 08 Sep 2019 09:58

Re: Band met ooms en tantes

Hier hele goede banden en dat is heel fijn.
De kinderen van mijn zussen zijn al een stuk ouder (al komt daar straks wel een baby bij :D), dus daar krijgt ze alle aandacht en ze genieten ook echt van haar. L vind het ook heel leuk om te spelen met haar grote nichten maar vooral met haar neef van 10. Die zijn echt dol op elkaar, dat is heel leuk om te zien. We gaan ook regelmatig op bezoek en soms passen ze op. Ook gaan we wel eens weekendjes met de gehele familie weg dus dan zijn ze ook veel bij elkaar.

Aan de kant van mijn man hebben we zijn broer en schoonzus. Zij hebben 3 jongere kinderen, dus in de leeftijd van L. De jongste en L schelen maar een half jaar dus dat is dikke mik. L mag heel graag bij hun zijn, ze is echt gek op hun allemaal. Laatst logeerde ze daar en wilde ze niet meer mee naar huis :laughcry:.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Sep 2019 10:25

Re: Band met ooms en tantes

Hier hebben ze maar 1 tante en oom (mijn zus en haar vriend).

De band met hun is heel goed. Ook is de band met hun neefjes goed. Ze zijn van de zelfde leeftijd. Dat is ook wel fijn.
Als wij mijn zus of zwager alleen tegen komen dan vragen de meisjes direct naar waar de jongens zijn.
2014 2016
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 08 Sep 2019 20:24

Re: Band met ooms en tantes

Contact met de zus van mijn vriend is redelijk, zien elkaar met verjaardagen, bij opa en oma soms en ooit tussendoor. De band is niet super warm, maar goed te doen. Zus van vriend is niet zo sociaal ingesteld, heeft zelf 4 kinderen, 3 jongens en een meisje. Jongste jongen is even oud als onze oudste en zijn als ze samen zijn 2 handen op 1 buik :-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Sep 2019 22:40

Re: Band met ooms en tantes

Eigenlijk is F. dol op al haar ooms en tantes, mijn zusje woont verder weg en dat vinden we allemaal erg jammer. Maar zo leuk is dat ze dan af en toe mag logeren. Mijn broertje woont met zijn vrouw in het dorp en daar gaat ze wel eens een middagje spelen, mijn jongste broertje woont nog thuis en doet altijd gek met haar. Ze is altijd "bang" voor hem maar dan niet op een negatieve manier.

Het broertje van mijn man woont ook nog thuis en daar is ze heel gek op. Jammer dat hij niet echt vaak bij ons komt want nu ze niet meer naar mijn schoonouders gaat zal ze hem niet zoveel meer zien.
⁠♡♡♡
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Sep 2019 05:20

Re: Band met ooms en tantes

@marsy en anelisan: daarom schreef ik ook ‘in mijn beleving’, niet te zeggen dat dit overal opgaat. Jullie ervaringen zijn duidelijk anders.

Ik kan me voorstellen dat het je verdriet doet dat je zus geen interesse toont, Marsy. Dat heb ik met mijn vader. Ik kan me het zo niet voorstellen. Ik word helaas geen tante via m’n eigen broer en zus, maar ik kan me niet voorstellen dat ik niet naar hun kinderen zou vragen, zou aanbieden op te passen, weekendjes/dagjes weg te plannen, logeerpartijtjes. Ook al is dat met afstand moeilijker, interesse tonen is niet onmogelijk.
L2014 & H2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 09 Sep 2019 05:30

Re: Band met ooms en tantes

De band met ooms en tantes is hier heel erg goed. Ik heb één zus en mijn kinderen vinden haar en haar man geweldig. Zij hebben zelf ook twee kinderen die ongeveer gelijklopen met de leeftijd van mijn kinderen, dus dat maakt het nog extra leuk. Ze zijn heel graag bij mijn zus en vragen ook regelmatig naar haar. Mijn man heeft één broer die nog thuis woont en ook op hem zijn ze dol.
2012 & 2016
<<

Anoniem269

Bericht 09 Sep 2019 09:23

Re: Band met ooms en tantes

Maar alle dingen die je zegt zijn niet mogelijk als je op 26 uur vliegafstand zit. "Aanbieden op te passen, weekendjes/dagjes weg te plannen, logeerpartijtjes." Het enige wat je kunt doen is video bellen en vragen om een update met foto's of video's. Het is daardoor moeilijk om een hechte band op te bouwen. Je voelt je minder onderdeel van hun leven en als je elkaar niet op zoekt is de interactie vanuit het kind ook nihil (wat logisch is).

Ik zeg dus niet dat ik 't begrijp van haar zus, ik vind 't wel echt raar dat ze geen moeite doet. Maar het is wel een hele andere situatie.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Sep 2019 13:34

Re: Band met ooms en tantes

Met mijn zwagers heeft V een goede band. Ze wil graag met ze spelen en haar ooms spelen gezellig met de poppen met haar :-) Ze is af en toe bij hun of zij bij ons om op te passen. Logeren hebben we al een tijdje niet gedaan, maar ik denk dat ze dat wel leuk vindt weer een keer. Binnenkort wonen we op loopafstand van elkaar en dan denk ik dat we elkaar iets vaker spontaan zullen zien. Nu is meer plannen doordat ze allebei veel in het buitenland zijn voor werk.

Mijn broer en vriendin zien we minder vaak. Die wonen op 5 kwartier rijden. V heeft er wel eens gelogeerd. Mijn broer vond ze altijd een beetje spannend maar sinds we met elkaar op vakantie zijn geweest is dat weg. Ik vind het wel jammer dat het contact vanuit onze kant komt. Als we een foto appen komt daar nauwelijks reactie op, als zij een foto appen dan reageren wij wel altijd.

Nichtje vind ons leuk en V vindt haar nichtje ook lief.

Voor S zal het afwachten worden wat voor band ze krijgt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem321

Bericht 09 Sep 2019 14:55

Re: Band met ooms en tantes

Ik heb 2 jongere broers (1 getrouwd en 1 single) en mijn vriend heeft 1 oudere broer (getrouwd).
Wij zijn de enigen met een kind.
Mijn broers zijn helemaal gek met B. Dat is erg leuk om te zien. Hij gaat zo nu en dan logeren bij mijn broer en schoonzus en mijn andere broer past wel eens op.
De broer van mijn vriend en zijn vrouw hebben er bewust voor gekozen om kinderloos te blijven.
Ze hebben ook niks met kinderen. Tussen hen en B gaat het ook altijd wat ongemakkelijk, al doen ze wel altijd hun best en ze zijn ook geïnteresseerd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Sep 2019 19:06

Re: Band met ooms en tantes

We bedoelen hetzelfde Claire. Dat probeerde ik met m’n laatste zin uit te drukken. Die voorbeelden waren een projectie op m’n eigen situatie/gemis. ?
L2014 & H2017
<<

Anoniem269

Bericht 09 Sep 2019 19:39

Re: Band met ooms en tantes

Fiederilsje schreef:We bedoelen hetzelfde Claire. Dat probeerde ik met m’n laatste zin uit te drukken. Die voorbeelden waren een projectie op m’n eigen situatie/gemis. ?

Oh sorry, dan heb ik 't echt helemaal verkeerd gelezen!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 10 Sep 2019 14:30

Re: Band met ooms en tantes

Ik heb mijn neefje geboren zien worden, hij komt het dichtste bij een eigen kind voor mij.

Hij is echt helemaal weg van mij en ik van hem! Inmiddels bijna 2 zegt hij mama, papa, tittie (verbastering van het woord tante en mijn nickname). Opa of oma zegt hij nog niet, terwijl de opvang volledig door de opa's en oma's gedaan worden.
Hij wil me regelmatig even videobellen en ik ben er sowieso minstens 1 keer per week. Hij is helemaal door het dolle als mijn zusje zegt dat ik kom, dan blijft ie maar om mij roepen. Het is echt het liefste wat ik ooit heb meegemaakt.
Hij onthoud ook alles wat ik met hem doe. Hij is gek op boekjes (ik ook) dus hij wijst dan de boekjes aan die van mij komen en zegt dan weer mijn naam. Ik ging een ijsje halen met hem bij de snackbar, zo'n kinderijsje met herbruikbare beker. Tegenwoordig pakt ie steeds die beker en roept ie 'tittie ijs!'
Mijn zusje en ook mijn zwager geven hem echt zonder moeite aan mij mee.

Ik vind het echt enorm bijzonder, ik ben gewoon mezelf en ook echt best streng voor hem, echt niet alleen maar lang leve de lol. En hij is zooo gek op me en ik op hem....ik ga binnenkort 3 weken op vakantie en mijn hart breekt gewoon dat hij dat niet begrijpt en me voor het eerst zolang niet ziet. En ik hem niet.

En nu ga ik hem videobellen want ik mis hem! Hahahaha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem326

Bericht 10 Sep 2019 15:16

Re: Band met ooms en tantes

De band is prima. Mijn ene zus heeft ook drie kinderen in dezelfde leeftijd, dus daar trekken mijn kinderen heel veel mee op. We gaan ook samen op vakantie. Mijn andere broer en zus hebben een leuke omgang met mijn kinderen als wij bij mijn ouders zijn en zij ook. Maar het is niet zo dat ze voorstellen om op te passen/logeren/ dagje mee weg te gaan. Dat willen ze niet. Ik vind dat prima. Ik heb soms wel moeite met opmerkingen van mijn zwager. Hij geeft bijvoorbeeld eerlijk aan dat hij met Kerstmis liever zonder de kinderen eet en als we een familieweekend hebben dan geeft hij ook aan dat hij hoopt dat de gezinnen met kinderen in een andere accommodatie zitten. Dat vind ik niet zo kindvriendelijk. En soms voel ik me dan ook gekwetst. Maar rationeel gezien begrijp ik dat hij zelf (nog) geen kinderen heeft en daarom helaas soms ook last heeft van (de drukte van) kinderen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 10 Sep 2019 16:21

Re: Band met ooms en tantes

Leaf schreef:Ik heb mijn neefje geboren zien worden, hij komt het dichtste bij een eigen kind voor mij.
...
En nu ga ik hem videobellen want ik mis hem! Hahahaha.


Ik vind dit zo leuk om te lezen! Ik wou dat mijn zusje ook zo was. Ze vindt mijn kinderen natuurlijk wel leuk en lief, maar ze vindt ook dat het veel te veel over de kinderen gaat als we met de familie bij elkaar zijn. Zij was vaak degene die in het middelpunt van de belangstelling stond en ze moet er behoorlijk aan wennen dat dat niet meer zo is. Mijn broertje is gek op mijn kinderen, maar we zien ze helaas niet heel vaak.

Mijn schoonfamilie woont voor het grootste deel dichterbij en zien we vaker. M is heel vertrouwd met mijn oudste schoonzus, zwager en hun kinderen. Met mijn andere schoonzus en schoonbroer gaat het ook prima, maar niet heel erg close ofzo.
december 2016
juli 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Sep 2019 18:08

Re: Band met ooms en tantes

Met mijn zus en haar man hebben ze wel een goed contact. Met mijn zus onderneem ik wel regelmatig iets met de kinderen. Er zit geen structuur wanneer we elkaar zien, maar spreken elkaar gewoon wel regelmatig.

De broer van mijn vriend die komt hier sinds een jaar of 2/3 eigenlijk nooit meer, tja er is wat gedoe in de familie geweest, het is zo gelopen. Ik weet het eigenlijk niet precies. Maar tot dat ze 4 waren kwam hij af en toe maar altijd wel met de verjaardag en dat is nu ook niet meer.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers