Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe bereikbaar ben je?

<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 06 Sep 2019 13:11

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar? Ja al staat hij snachts op stil en op het werk ligt de telefoon in de keuken.
Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe? Ja
Waarom is dat? 1 verslaafd 2 als mijn zoon niet bij me is wil ik wel dat ze me kunnen bereiken.
Hoe voel jij je daarbij? Soms wel vervelend zou wel minder verslaafd willen zijn.
Heb je nog een vaste telefoon? Ja
Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi? Thuis en werk Wi-Fi verder mobiel internet
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Kira

Bericht 06 Sep 2019 13:48

Re: Hoe bereikbaar ben je?

widko schreef:Ben jij altijd bereikbaar?
- Veelal wel. tussen 22u en 7u alleen voor mijn ouders, zoon en vriend. Zakelijke telefoontjes/appjes reageer ik sinds kort ook niet meer op na 22u.
Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe?
-Buitenshuis ja, binnenshuis laat ik hem nog wel eens in een andere ruimte liggen.
Waarom is dat?
-Buitenshuis wil ik gewoon bereikbaar zijn voor mijn zoon, ouders, vriend. En omdat ik me niet compleet voel zonder dat ding. Binnenshuis laat ik hem bewust wel eens liggen omdat ik anders snel afgeleid ben.
Hoe voel jij je daarbij?
-Vind het wel erg dat ik zo afhankelijk ben, maar aan de andere kant vind ik het prima omdat ik er ook gewoon alles mee doe/regel etc.
Heb je nog een vaste telefoon? Nee al heel lang niet meer.
Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi? Ik heb mobiel internet
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 06 Sep 2019 15:30

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar? Bijna, soms vergeet ik dat ik mijn telefoon op stil heb staan.
Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe? Als ik het vuilnis naar de container breng niet en als ik mijn jongste ophaal van school (paar honderd meter verderop) soms ook niet. Verder wel. Hij ligt ‘s nachts ook op de slaapkamer.
Waarom is dat? Ik wil bereikbaar zijn voor eventuele problemen op school met mijn oudste, secundair ook voor problemen met mijn stiefvader en oma die behoorlijk op leeftijd zijn.
Hoe voel jij je daarbij? Prima.
Heb je nog een vaste telefoon? Nee, al vijftien jaar niet meer.
Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi? Ik heb mobiel internet. Heb wel pas anderhalf jaar een smartphone.
<<

Anoniem269

Bericht 06 Sep 2019 15:51

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar? Nee, als ik de kinderen niet bij me heb dan sleep ik mijn telefoon niet overal mee naar toe. Tijdens het autorijden zit hij in mijn tas die op de achterbank ligt en tijdens het werk mag ik ‘m alleen in de pauze gebruiken en zit hij in mijn kluisje.

Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe? Ja.
Waarom is dat? Omdat ik in nood wil kunnen bellen en als mijn kinderen op school zijn wil ik bereikbaar zijn.

Hoe voel jij je daarbij? Goed. Al ik niet gestoord wil worden neem ik gewoon niet op of appjes kunnen wel wachten. Daar ben ik echt wel makkelijker in geworden.

Heb je nog een vaste telefoon? Nee nooit gehad.

Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi? Beide.
<<

Anoniem269

Bericht 06 Sep 2019 18:01

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar?
Nee. Mijn telefoon staat altijd op stil. 's Nachts en tijdens het sporten zet ik m'n telefoon helemaal uit. Op reis ben ik alleen bereikbaar als er ergens wifi is, want niet elke dag het geval is.

Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe?
Ja

Waarom is dat?
Omdat m'n telefoon niet alleen is om mij op te bereiken. Het is hoe ik muziek luister, het is mijn camera, hoe ik de weg kan vinden, hoe mijn sport abonnement werkt, hoe mijn deel auto open en dicht gaat etc. Ik ben dus wel redelijk afhankelijk van m'n telefoon.

Hoe voel jij je daarbij?
Ik vind het soms wel vervelend dat ik m'n telefoon voor zoveel dingen nodig heb. Ik kies er daarom soms voor om 'm op vliegtuig modus te zetten, zodat ik wel muziek kan luisteren, camera kan gebruiken etc maar niet bereikbaar ben.
Daarnaast ben ik redelijk verslaafd aan m'n telefoon en dat vind ik een negatieve eigenschap.

Heb je nog een vaste telefoon?
Nee nooit gehad ook. De laatste vaste lijn die ik had was toen ik nog thuis woonde. Ik heb zelfs geen vaste telefoon meer op werk.

Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi?
Mobiel internet
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Sep 2019 18:05

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar?
Nee, 's nachts staat m'n telefoon op vliegtuigmodus en overdag heb ik het geluid bijna altijd uit staan. Maar ik kijk er wel vaak op, dus bel snel terug als ik een oproep gemist heb.
Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe?
Ja
Waarom is dat?
Tja, toch wel verslaafd.
Hoe voel jij je daarbij?
Ik zou er wel iets minder mee moeten doen eigenlijk, vooral als m'n dochter erbij is.
Heb je nog een vaste telefoon?
Nee
Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi?
Ik heb 4 GB geloof ik, maar thuis zit ik op wifi.
❤ 7 juni 2018
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 06 Sep 2019 18:26

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar?
Nee niet altijd, check wel regelmatig mijn telefoon en als ik een telefoontje van school, mijn moeder of ex zie bel ik terug maar anders wachten ze maar na werktijd en als het echt belangrijk is kennen de bovenstaande 3 ook allemaal mijn werk nummer.

Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe?
Sinds ik alleen ben wel. Als er wat met mijn dochter gebeurd wil ik het wel mijn ex kunnen inlichten en andersom wil ik graag bereikbaar zijn voor hem als mijn dochter daar is.

Waarom is dat?
Zie hierboven

Hoe voel jij je daarbij?
Goed ik wil graag bereikbaar zijn voor mijn dochter. Ik wordt gelukkig niet snel afgeleid door mailtjes, appjes etc.

Heb je nog een vaste telefoon?
Nee

Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi?
Ik heb mobiel internet (1GB en dit wordt verdubbeld doordat ik Ziggo en Vodafone heb). Ik maak echter weinig tot geen gebruik van het mobiel internet omdat ik overal wifi heb.
Carpe Diem
<<

Anoniem317

Bericht 06 Sep 2019 18:41

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar? Ik ben niet altijd op m’n mobiel bereikbaar. Op m’n werk staat mijn mobiel op stil, dus als er echt iets belangrijks is, moeten mensen me op m’n werk bellen. ‘s Nachts staat hij ook op stil.

Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe?
Nee, ik laat m’n telefoon ook wel eens thuis.

Waarom is dat?
Ik heb er niet altijd zin in of ik ga ergens naar toe waar ik het niet gepast vind om te bellen/appen/of wat dan ook. Soma laat ik m’n telefoon op de oplader liggen.

Hoe voel jij je daarbij?
Prima, wil niet altijd met m’n mobiel bezig zijn. Als het echt belangrijk is, weten mensen me wel (via m’n vriend) te bereiken.

Heb je nog een vaste telefoon?
Nee.

Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi?
Ik heb mobiel internet, maar op m’n werk en thuis gebruik ik de WiFi.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 09 Sep 2019 13:21

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar?
Alleen snachts niet, tenzij ik weet dat het nodig is dat ik bereikbaar ben.

Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe?
Ja, tenzij ik hem vergeet, wat wel zeldzaam is.

Waarom is dat?
Ik heb - zeker door mijn bedrijf - het gevoel altijd bereikbaar te moeten zijn. Ik vind het ook vaak vervelend als ik dat niet ben.

Hoe voel jij je daarbij?
Soms voelt dat best onrustig, niet fijn. Ik wil ook die druk proberen te minderen, want ik leg dat alleen mezelf op natuurlijk.

Heb je nog een vaste telefoon? Nee, al een jaar niet meer.

Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi?
Ik heb mobiel internet, maar in de vakanties probeer ik alleen mijn telefoon te gebruiken als ik wifi heb op de kamer. Zo probeer ik toch minder bereikbaar te zijn en meer te kunnen ontspannen.
<<

Anoniem321

Bericht 09 Sep 2019 13:31

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar?
Ja.

Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe?
Ja. Of ik moet de telefoon vergeten, maar dat komt bijna nooit voor.

Waarom is dat?
Ik hoef iet altijd bereikbaar te zijn, maar het is denk ik een gewoonte geworden.
Om wat excusen te verzinnen:
-ik gebruik mijn telefoon als wekker, dus hij gaat 's nachts mee naar bed
-ik werk 4 dagen per week en rijd dan zo'n 35 km enkele reis en ik vind dat ik dan altijd mijn telefoon bij me moet hebben want stel dat ik pech krijg
-zelfde geldt voor andere uitstapjes naar sportschool, familie etc.
-ik heb mijn bankpasjes in mijn telefoonhoesje

Hoe voel jij je daarbij?
Niet heel goed. Ik zou best willen en kunnen minderen, zeker als ik gewoon thuis ben en mezelf zinloos scrollend door Insta of Facebook betrap.

Heb je nog een vaste telefoon?
Nee, sinds we zijn verhuisd 3 jaar geleden hebben we geen vaste aansluiting meer.

Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi?
Ik heb een behoorlijke mobiel internet bundel en thuis hebben we wifi.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1306

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 09 Sep 2019 14:36

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar? Op zich wel. Maar alleen voor mijn man, moeder en schoonouders. Voor de rest niet altijd.
Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe? Ja.
Waarom is dat? O.a. voor werk. Heb 2 simkaarten in mijn telefoon. Als ik via simkaart 2 wordt gebeld neem ik meestal wel op of bel vrij snel terug. Simkaart 1 is prive. Daar heb ik niet altijd zin in.
Maar zit wel vaak met mijn telefoon.
Hoe voel jij je daarbij? Dat ik vaak met mijn telefoon zit zou minder mogen.
Heb je nog een vaste telefoon? Nee.
Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi? Mobiel internet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Sep 2019 19:18

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Anelisan schreef:Ben jij altijd bereikbaar? Nee, op het werk niet en s avonds zet ik hem vaak uit en s nachts op stil.
Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe? Nee, vaak laat ik hem thuis, heb er niet altijd zin in.
Waarom is dat? Omdat ik er niet van hou om altijd maar met mijn telefoon bezig te zijn.
Hoe voel jij je daarbij? Prima, zouden meer mensen moeten doen!
Heb je nog een vaste telefoon? Nee
Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi? Mobiel internet
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Sep 2019 20:15

Re: Hoe bereikbaar ben je?

Ben jij altijd bereikbaar?
Eigenlijk bijna altijd. Alleen 's nachts staat bij op niet storen behalve voor familie, werk en een goede vriend.

Neem jij jouw telefoon overal mee naar toe?
Ja zeker.

Waarom is dat?
Ik voel me kaal zonder. En is een gewoonte geworden dat als ik ergens moet wachten mijn mobiel erbij pak. Kan niet meer zonder.

Hoe voel jij je daarbij?
Prima

Heb je nog een vaste telefoon?
Nee, daarom heb ik mijn mobiel altijd bij me, zodat ik bereikbaar ben.

Heb je mobiel internet of moet je het doen met wifi?
Ik heb 20gb. Zit alleen thuis op de wifi als ik het niet vergeet.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers