Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkeerregels(spel)

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Aug 2019 13:07

Verkeerregels(spel)

Het valt mij op, zeker nu ik weer meer op de weg zit. Hoe slecht sommige mensen de verkeersregels weten.
Nu leek het mij leuk om daar een vraag en antwoordspel bij te maken en misschien krijgen we er ook nog wel leuke discussies over die voor andere verkeersinzichten zorgt.

Ik zal als eerste een vraag stellen eens kijken of de meeste het antwoord weten.

Je rijdt op een weg met in het midden een dubbele doorgetrokken streep en daar tussen is het groen,
Hoe hard mag je hier rijden?

Afbeelding
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem308

Bericht 27 Aug 2019 13:08

Re: Verkeerregels(spel)

Volgens mij 100 want dit is een provinciale autoweg.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Aug 2019 13:16

Re: Verkeerregels(spel)

Klopt helemaal. En toch zit ik regelmatig op zo een weg dat bestuurders 80 of minder rijden.

Je mag zelf ook met een nieuwe vraag komen als je er eentje weet, omdat je iemand die fout hebt zien maken of als je het zelf niet weet.

Vorige week stond ik ook bij een verkeersregelaarsexamen te kijken. En ik heb mij weer zitten verbazen over het negeren van deze tekens.
Dus wat betekend het volgende verkeersteken?

Afbeelding
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12147

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Aug 2019 13:48

Re: Verkeerregels(spel)

100 mag je daar.


Hier hebben we maar jaar geleden z'n weg gekregen ging ik er met mijn broer langs die reed er gewoon 50. Ik vroeg hem hoe hard mag je hier hij ik denk 70. Hij had geen idee. Zo raar
Afbeelding
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 27 Aug 2019 13:51

Re: Verkeerregels(spel)

Stoppen als je tegen zijn arm rijdt heb ik geleerd... dus in dit geval als je van achteren komt aanrijden.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Aug 2019 14:24

Re: Verkeerregels(spel)

Ik zou zeggen dat je bij de verkeersregelaar linksaf mag slaan? Hij kijk naar je toe, dus heeft het tegen jou.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem307

Bericht 27 Aug 2019 14:50

Re: Verkeerregels(spel)

Provinciale weg is 100km p/u tenzij anders aangegeven.

En dat mannetje? Even oprijden, stoppen, raar kijken en hij maakt het gebaar dat duidelijk maakt wat hij van mij wil. :palm: Zonder gekheid, ik heb geen idee en zou bovenstaand doen. :laughcry:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Aug 2019 15:02

Re: Verkeerregels(spel)

Verkeersregelaar is stopteken voor achterkomend verkeerd. Dus dat wat misoe aangaf
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Sep 2019 21:59

Re: Verkeerregels(spel)

Ik heb een vraag!

Op de snelweg heb je bij in- en uitvoeg stroken soms gewoon de doorbroken strepen op de weg en daar dan links van nog een doorgetrokken streep..

Mag je dan alleen van de linker naar de rechterbaan maar niet andersom? Of helemaal niet naar die baan?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 02 Sep 2019 22:02

Re: Verkeerregels(spel)

Spencer schreef:Ik heb een vraag!

Op de snelweg heb je bij in- en uitvoeg stroken soms gewoon de doorbroken strepen op de weg en daar dan links van nog een doorgetrokken streep..

Mag je dan alleen van de linker naar de rechterbaan maar niet andersom? Of helemaal niet naar die baan?

Je mag daar van rechts naar de linkerbaan en op dat stuk niet (terug) van de linkerbaan naar de rechterbaan. Zulke strepen staan meestal op drukke knooppunten en invoegstroken zodat er genoeg invoegruimte is.

Sowieso, als het kan, bij invoegstroken altijd meest links gaan rijden als je gewoon op de snelweg rijdt. Dan heeft in en uitvoegend verkeer geen last van jou.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Sep 2019 20:32

Re: Verkeerregels(spel)

Als de strepen aan de kant liggen waar jij rijdt, mag je er overheen.
Rijd je aan de kant van de doorgetrokken streep, dan niet.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers