Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem304

Bericht 09 Aug 2019 19:29

Re: Biechttopic

Afbeelding
<<

Anoniem269

Bericht 09 Aug 2019 19:44

Re: Biechttopic

Wat Savi plaatst inderdaad is wel even een goede tussenoplossing. Is heel fijn spul. Verdoofd ook een beetje. En je zou Ibuprofen kunnen nemen voor de ontsteking.

Als het maandag niet beter gaat zou ik wel naar de huisarts te gaan. Dit klinkt echt als een flinke zweer/ontsteking en de huisarts heeft daar wel een beter zalfje voor of misschien wel een antibiotica.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Aug 2019 19:49

Re: Biechttopic

Wha ik had per ongeluk gepost, maar ik wilde ongeveer hetzelfde zeggen als Ava.
Dat spul is iig erg fijn tegen wondjes in de mond (en aften). Ik had er heel snel 1 toen ik zwanger was.
<<

Anoniem279

Bericht 09 Aug 2019 20:24

Re: Biechttopic

Aan de hand van hoe je het omschrijft, zou het misschien wel krentenbaard kunnen zijn. Dan zou ik sowieso maandag even langs de huisarts gaan want dat is super besmettelijk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Aug 2019 11:30

Re: Biechttopic

Ik voelde net een knobbeltje op mijn baarmoedermond. Ik voelde daar binnen omdat ik een soort menstruatiekramp had en wilde weten of mijn spiraal nog goed zat met de touwtjes en toen voelde ik een hard knobbeltje. Ik las op Google dat dat een goedaardige poliep kan zijn, maar ook een teken van baarmoederhalskanker. Ik bel natuurlijk morgen direct de huisarts en ga niet direct van het ergste uit, maar ik wilde ook graag even weten of mensen dit herkennen en wat het was.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 19 Aug 2019 00:56

Re: Biechttopic

Ik kan zelf niet bij m'n baarmoedermond, maar ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt. Hopelijk kun je snel bij de huisarts terecht. Heb je al eens een uitstrijkje laten maken?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Aug 2019 10:22

Re: Biechttopic

Edit: ik reageer op een oude post zie ik...

Ik zou iig even een vervangende tandarts raadplegen. Spoelen met Chloorhexidine werkt ontsmettend.
2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 20 Aug 2019 09:34

Re: Biechttopic

Ik kon vanochtend naar de huisarts en het is een cyste. Gelukkig een ongevaarlijke. Toch wel een opluchting.
<<

Anoniem277

Bericht 20 Aug 2019 09:40

Re: Biechttopic

Fijn!
<<

Anoniem271

Bericht 20 Aug 2019 10:39

Re: Biechttopic

Wat een opluchting Biechtje!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Aug 2019 12:38

Re: Biechttopic

Fijn zeg! Zal wel een schrik geweest zijn.
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 22 Aug 2019 19:03

Re: Biechttopic

Heeft er iemand ervaring met behandeling door een seksuoloog? En dan net name voor pijn tijdens de seks, pijn als er überhaupt iets ingebracht wordt, en het daardoor totaal geen zin meer in seks hebben en een seksleven dat er om die reden gewoonweg helemaal niet meer is?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Aug 2019 20:11

Re: Biechttopic

Niet persoonlijk, maar heb er wel veel over gelezen. Wat vervelend dat je er mee te maken hebt. Heb je vaginisme?

Dit was een topic daar over een tijdje terug: ik-kan-geen-seks-hebben-t21651.html?hilit=Vaginisme
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 22 Aug 2019 21:23

Re: Biechttopic

Nee het is (gelukkig) geen vaginisme. Er zit bij min fysiek wat in de weg wat met bekkenfysio redelijk eenvoudig op te lossen moet zijn. Punt is alleen dat ik daar wel oefeningen voor moet doen, ik moet mezelf met verschillende oefeningen ‘oprekken’ daar beneden want het is daadwerkelijk te strak daar. Daarmee zou het verholpen moeten zijn. Simpel zou je denken... maar op de één of andere manier heb ik me erbij neergelegd dat het oké is geen seks te hebben. Terwijl ik aan de andere kant juist écht gewoon een normaal seksleven wil hebben waar ik kan genieten van de seks. Ik wil dus wel mijn oefeningen doen maar de motivatie ervoor is niet genoeg. Ik zit een beetje op een tweesprong, lijkt wel. M’n bekkenfysio vindt het raadzaam dat ik ook eens met een seksuoloog zou gaan praten omdat we beiden denken dat er psychisch ook een behoorlijke drempel in de weg zit. En omdat m’n vriend en ik een kinderwens hebben en we er allebei niet jonger op worden (37 en 41). En het belangrijkste: ik wil m’n vriend kunnen geven wat hij zo mist, en daar zelf ook van kunnen genieten.
Nu ik dit zo opschrijf lijkt het net alsof ik mezelf gewoon eens een schop onder m’n kont moet geven maar helaas lijkt het blijkbaar niet zo eenvoudig te liggen.

Misschien dat mensen me nu herkennen trouwens, vind ik niet erg, maar ik wil het niet aan m’n eigen forumnaam gelinkt hebben.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 23 Aug 2019 11:06

Re: Biechttopic

Ik merk een tweestrijd in je bericht, biechtje. Je wilt wel, maar toch is er iets wat de boel belemmerd om er echt voor te gaan. Weet je wat dat is? Want zoals ik het lees moet het geen onmogelijke opgave zijn om het te verbeteren, dus lichamelijk zou het zo te lezen moeten kunnen.

Sterkte!
<<

Anoniem313

Bericht 23 Aug 2019 11:33

Re: Biechttopic

Het klinkt voor mij niet alsof je een schop onder je kont nodig hebt. Het klinkt wel alsof er, bewust en/of onbewust, heel veel druk op seks is komen te liggen. En dat die druk er vooral voor jou is: jouw biologische klok tikt qua kinderwens, en jij wilt je vriend een goed seksleven geven - waarschijnlijk deels ook vanuit de overtuiging dat dit zo hoort. Dat zijn geen gekke gedachten maar ze kunnen er wel voor zorgen dat seks en ook die ogenschijnlijk simpele oefeningen heel beladen worden.
Misschien heb ik het helemaal mis. Maar als bovenstaande enigszins van toepassing is denk ik dat een gesprek met een seksuoloog heel veel voor je zou kunnen doen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 06 Sep 2019 07:30

Re: Biechttopic

Ik heb sinds een week een drukkend gevoel in/om mijn vagina. Als ik fiets doet het zelfs best pijn. Nu voelde ik gisteren en het voelde anders dan normaal, ik heb met een spiegel gekeken en zag een soort weefselprop ofzo zitten. Ik heb mijn man gevraagd te kijken en die weet eigenlijk niet of het er altijd zo uitziet, maar ik heb het niet eerder (bewust) gevoeld. Het voelt een beetje gênant om hiermee naar de huisarts te gaan, omdat het misschien wel hoort, maar voor hetzelfde geld is het wel iets. Wie weet wat het zou kunnen zijn? Ik snap dat jullie dat vanaf een afstandje niet echt kunnen beoordelen, maar ik twijfel echt of ik de huisarts hiervoor moet bellen.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 06 Sep 2019 07:33

Re: Biechttopic

Hier zou ik zonder meer mee naar de huisarts gaan. Je twijfelt zelf of het normaal is en als het niet normaal is, kun je dat maar beter zo snel mogelijk weten. De huisarts vindt je echt niet raar!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Sep 2019 07:49

Re: Biechttopic

Ik gok dat je gevoel juist is. Je hebt pijn en er dit wss iets wat er niet hoort.
Een huisarts ziet de hele dag ook naakte mensen en als je gewoon uitlegt dat je twijfelt is er er echt niets raars aan.
Goed juist dat je het laat checken. Dat zal huisarts ook vinden!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Sep 2019 08:22

Re: Biechttopic

Het zou een prolaps kunnen zijn, een verzakking van je baarmoeder. Niet ernstig maar wel vervelend. Ik zou zeker langs je huisarts gaan, al is het maar je eigen geruststelling. En je huisarts wordt hier echt niet warm of koud van.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 06 Sep 2019 08:52

Re: Biechttopic

Ik heb over tien minuten een afspraak bij de huisarts.
<<

Pitty

Bericht 06 Sep 2019 08:57

Re: Biechttopic

Sterkte en succes! Ik ben er ook niet zo dol op om mijn broek te laten zakken voor de huisarts.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 06 Sep 2019 09:55

Re: Biechttopic

De huisarts voelde niks afwijkends, maar omdat ik wel pijn heb en het toch niet vertrouw moet ik volgende week terugkomen voor een uitstrijkje. Dan kijkt hij gelijk of er iets veranderd is.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Sep 2019 11:35

Re: Biechttopic

Goed gedaan! Succes
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 28 Dec 2019 22:46

Re: Biechttopic

Ik heb een verhoogde kans op borstkanker. Niet dusdanig verhoogd dat er sprake is van de optie om preventief te amputeren, maar nog altijd een kans van 1op4/1op5.

Eind januari mag ik daarom weer voor mijn jaarlijkse mammografie en bijbehorende APK naar het ziekenhuis.

Nu heb ik de laatste twee weken last van één van mijn borsten. Ik voel geen duidelijke knobbel, maar de borst voelt anders. Is gevoeliger ook, op momenten zelfs pijnlijk.

Nu twijfel ik wat ik moet doen. Maandag wel of niet bellen om de afspraak te vervroegen. Aan de ene kant voelt het onzinnig, aan de andere kant duurt het nog 4 weken tot de afspraak.

Het hoeft natuurlijk niks te zijn en dan voel ik me weer zo'n zeur. Aan de andere kant zit het me gewoon niet lekker.

Ik weet dat jullie (nou ja, de meesten dan) geen arts zijn en dat ik maandag gerust kan bellen. Voor nu wil ik gewoon even mijn hart luchten/ van mij afschrijven.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron