Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby overdag slapen

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 02 Sep 2019 13:04

Baby overdag slapen

Mijn baby van 9 weken oud slaapt snachts heel goed. Ze valt bij me in slaap na het voeden, ik leg haar in haar bedje (op haar eigen kamer) en ze slaapt dan door, vaak zes, zeven en soms zelfs acht uur achter elkaar.
Overdag is het helaas anders. Als ik zie dat ze moe begint te worden leg haar in haar bedje, maar dan is het meteen huilen. Als ik haar in slaap wieg, slaapt ze meestal direct. Als ik haar dan weer weg probeer te leggen, is het weer meteen huilen.
Het is alsof ze niet zelf in slaap kan komen, ze heeft altijd onze hulp nodig. Op zich niet erg nu nog, maar ik heb overdag hierdoor bijna geen enkel moment mijn handen vrij en ik denk dat ze toch een keer moet leren om zelf in slaap te vallen. Of is ze hier nog te jong voor? Is dit herkenbaar en heeft iemand tips?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Sep 2019 13:10

Re: Baby overdag slapen

Ik denk dat sommige pasgeboren baby's gewoon heel erg die geborgenheid willen. Mijn baby heeft van week 6 tot 12 overdag nooit alleen geslapen, ze sliep alleen maar bij ons in de draagzak. Ondertussen denk je dan dat dat nooit overgaat, maar dat gaat het doorgaans wel :). Al vond ik het constant dragen zwaar, ik ben wel blij dat we daar aan toegegeven hebben, dat gaf uiteindelijk het minst stress voor iedereen en m'n dochter had het gewoon nodig. Op een gegeven moment wilde ze vanzelf weer in bed slapen overdag.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Sep 2019 13:13

Re: Baby overdag slapen

Was hier hetzelfde en ineens rond 12 weken ging het wel goed!
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 02 Sep 2019 13:16

Re: Baby overdag slapen

Valt ze in de kinderwagen in slaap als je wandelt? Anders zou je haar overdag in de kinderwagen kunnen leggen en dan even heen en weer wiegen tot ze slaapt? Of misschien dragen?

Op zich niet vreemd hoor dat ze nog niet zelf in slaap kan vallen. Maar het is inderdaad wel lastig want je hebt je handen nooit vrij. Ik heb het destijds uiteindelijk maar geaccepteerd. Ik maakte het me makkelijk op de bank, zorgde dat ik wat drinken bij de hand had, zette de tv zachtjes aan en J viel dan op mijn buik in slaap.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 02 Sep 2019 13:41

Re: Baby overdag slapen

Fijn jullie reacties, dat geeft hoop! Inderdaad die geborgenheid wil ik haar graag bieden. Het consultatiebureau gaf alleen maar als advies om haar even te laten huilen in bed maar dat werkt hier niet en voelt ook niet fijn. We hebben nu inderdaad een draagzak aangeschaft, dat scheelt al iets.

Islandgirl jouw idee van de wandelwagen is ook wel een goede. Ik ga nu vaak met haar wandelen en meestal slaapt ze dan wel een tijdje. Nog niet aan gedacht om dat gewoon thuis uit te proberen, ga ik eens doen. Herkenbaar wat je omschrijft op de bank, zo zit ik ook dagen, maar ik voel me zo beperkt in mijn vrijheid soms (en dat hoort er ook bij hoor, maar toch).
Ik ben bang dat ik haar 'verwen' en dat ze nooit leert om zelf te slapen, die indruk kreeg ik een beetje toen ik het op het consultatiebureau besprak. Maar gelukkig zijn jullie ervaringen anders.
<<

Anoniem308

Bericht 02 Sep 2019 13:46

Re: Baby overdag slapen

Ik heb veel gehad aan het boek droomritme van stefanie lampe. Staan veel goede tips in.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Sep 2019 15:08

Re: Baby overdag slapen

Ik maakte altijd maar een wandeling met de wandelwagen. Blokje om tot hij diep sliep en parkeerde de wagen dan in de hoek van de kamer. Dan sliep hij vaak nog 3 kwartier/ uurtje verder. Toen hij 3 maanden was kon ik hem wel 1 of 2 x per dag in zijn bedje wegleggen. Maar ook alleen maar als hij al sliep. Komt echt vanzelf.
2016
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 02 Sep 2019 16:34

Re: Baby overdag slapen

Hier ook overdag een moeilijke slaper. Laten huilen werkt hier echt niet. Dan is hij helemaal niet meer rustig te krijgen. Als ik zie dat hij moe wordt na 1,5/2u leg ik hem weg, dan begint hij gelijk te huilen. Ene keer lukt het om hem in slaap te krijgen door een tijdje ernaast te blijven staan met een hand op z’n hoofdje en het steeds terugstoppen van z’n speen zodra die uitvalt of hij hem uitmept. Ik draai dan ook vaak met mijn vingers wat cirkeltjes tussen zijn ogen zeg maar, dan vallen zijn ogen sneller dicht. Andere keer moet ik hem echt even uit bed/box halen, kort knuffelen en kalmeren en terugleggen, en dat dan 2 of 3 keer. Meestal lukt het allemaal wel met een kwartiertje, maar het is dan wel even een hele strijd.
Smile, it's free!
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 02 Sep 2019 17:29

Re: Baby overdag slapen

Herkenbaar! Het verschilt écht heel veel per baby. Onze oudste was drama met slapen en slaapt nog steeds niet graag.
De jongste gaat het best redelijk nu met 4 maanden, wanneer ze niet wilt gaan slapen, zet ik een stofzuigergeluid aan. Eerst ging ik maar stofzuigen en liet hem aanstaan, kostte enorm veel stroom.
Nu zetten we via spotify een stofzuigergeluid aan en vaak wordt ze dan vanzelf rustig en valt daarna in slaap:)
Misschien heb je iets aan deze tip.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 02 Sep 2019 18:25

Re: Baby overdag slapen

AMM schreef:Ik heb veel gehad aan het boek droomritme van stefanie lampe. Staan veel goede tips in.


Ja, dit boek vind ik ook heel fijn! Werkt ook goed bij mijn dochter. Heb inmiddels wel ontdekt dat ze beneden in de kinderwagen (met zonneschermpje ervoor zodat het wel wat donker is) beter slaapt dan boven in haar bedje.

En stofzuiger geluid werkt hier inderdaad ook fantastisch als ze zelf haar rust niet kan vinden om in slaap te kunnen vallen. Wij hebben een app met een timer die langzaam steeds zachter gaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Sep 2019 19:05

Re: Baby overdag slapen

AMM schreef:Ik heb veel gehad aan het boek droomritme van stefanie lampe. Staan veel goede tips in.


Zeker dit boek lezen! Staat ook echt per aantal weken een schema in. Niet dat je je daar strak aan vast moet houden, maar het geeft wel een beetje aan wat een baby van x weken zou kunnen, wat je zou kunnen verwachten. Ik vond het ee enorm prettige houvast.

En inderdaad, ze is ook nog wel echt jong. Baby's moeten echt leren (zelf) slapen, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Geef haar lekker de geborgenheid als ze dat prettig vindt. Pas na zeven maanden had ik écht grip op het heel ritme en slaapjes enzo. Zo'n klein baby'tje mag ook gewoon echt nog wel overal slapen en als dat bij mama is, is dat prima. (vind ik dan).
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Sep 2019 19:17

Re: Baby overdag slapen

Ik vind het boek ook fijn als houvast. Alleen werkt het hier allemaal voor geen meter overdag bij S. Door het wel vast te blijven houden hoop ik dat we ooit eens in het juiste ritme komen.
V deed het er heel goed op.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 04 Sep 2019 12:27

Re: Baby overdag slapen

Ik zit as we speak op de bank met een slapende baby na het voeden. Vanochtend een uurtje gewandeld, ze heeft toen ook een klein uur geslapen in de wandelwagen.
Ik heb zojuist dat boek baby in een droomritme besteld, komt morgen binnen. Volgende week een paar rustige dagen met weinig afspraken, dus dan kan ik eens rustig gaan oefenen met haar.
Gisteren was het drama overdag: tussen 9:45 uur en 23:30 heeft ze maar twee kleine slaapjes gedaan: een in mijn armen en een in de wandelwagen. Niet langer dan een half uur. Ik maak me dan toch zorgen dat zo'n klein kindje zo weinig slaapt..

Oh en over dat stofzuigergeluid: ze werd laatst spontaan stil tien ik mijn haar ging föhnen en mijn vriend heeft haar een paar keer in slaap gekregen met White noise op Spotify. Je probeert op een gegeven moment van alles!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 04 Sep 2019 16:38

Re: Baby overdag slapen

Ik heb dat droomritme boek en ik had vandaag en rustige dag en eens strak gelet op het 90 min wakker zijn ritme. En het werkte echt vdg! Heb hem steeds na 90 min wakker tijd ((fles)- knuffelen- kletsen-alleen spelen in box-knuffelen) in bed gelegd. Ook als hij nog totaal niet moe leek. Na 5/10 min een beetje tegensputteren en speen terug stoppen was hij elke keer in slaap voor 1 tot 1,5 u. Hij heeft nu vanaf 6u vanmorgen 4 keer geslapen en in totaal 4,5 uur. Hij is nu vanaf 16.15 weer wakker en en hangt nu een beetje tegen me aan. Hij krijgt zo om 18u zijn fles en dan naar bed. Zal nu ook iets eerder zijn dan normaal (19.30). Ben benieuwd, hoop dat dit niet z’n hele nachtritme verstoord haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Sep 2019 20:25

Re: Baby overdag slapen

Mocht iemand interesse hebben in het boek van Lampe, ik heb het vorig jaar van Sam gekocht en er uiteindelijk niks mee gedaan. M'n dochter had geloof ik twee lastige nachten en dat was het. Dus stuur me maar een pb bij interesse. Verder heb ik geen tips!
❤ 7 juni 2018
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 05 Sep 2019 07:07

Re: Baby overdag slapen

Het is wel echt een truttig boek met een hele hoop blabla vind ik trouwens. De theorie had prima op een of twee kantjes gekund, nu heeft het echt te veel herhaling. En verder zijn vooral even die schemaatjes interessant om te weten hoeveel een baby op elke leeftijd ongeveer zou moeten slapen en wanneer. Eigenlijk is het moraal van het verhaal, overprikkel je kind niet en leg het op bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid.
Smile, it's free!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 05 Sep 2019 07:56

Re: Baby overdag slapen

Hier nog zon baby.
Snachts sliep ie als een koning id cosleeper.
Overdag lukte wegleggen bijna nooit. Heb er ook aan toe gegeven, hem vooral heel veel in de draagzak gehad. Uiteindelijk rond 4 maanden zijn we met een speentje begonnen en lukte t wegleggen steeds iets beter. Wel vaak alsnog snel weer wakker en/of moest er bij blijven tot ie sliep maar was een begin. Inmiddels gaat t al een tijdje veel makkelijker, hooguit nog 1 keertje terug voor een speen en dat was het. En soms doet ie nu ook langere slaapjes :) (en op m’n mamadag soms ook nog wel na een slaapje in bed op mij verder slapen ❤️).

Dus komt vanzelf goed bij meeste baby’s! Kost alleen wat tijd soms. Is een draagzak een optie voor je?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 05 Sep 2019 09:26

Re: Baby overdag slapen

Oh wauw, respect zo lang zonder speen! Dan had hij überhaupt niet geslapen hier denk ik haha.
Smile, it's free!
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 05 Sep 2019 11:57

Re: Baby overdag slapen

Wauw Lavendel, bizar dat het meteen werkte bij jou! Ik ben benieuwd hoe de avond en nacht nog gegaan is? Het boek komt vandaag binnen, hopelijk heb ik nu niet te veel verwachtingen ?

Sophie: ja de draagzak werkt meestal wel,maar ook dan slaapt ze maar heel kort.

Speentje hebben we meerdere keren geprobeerd, ook verschillende soorten, maar die pakt ze niet. Lijkt me inderdaad wel handig bij het helpen in slaap vallen maar helaas..

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers