Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips voor knapperige zoete aardappel friet

<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 02 Sep 2019 11:59

Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Hebben jullie een toprecept? Bij mij blijven ze toch vaak te slap. Met polenta is het wel een keer gelukt, maar ik vond dat toch te overheersend.
Smile, it's free!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Sep 2019 15:09

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Knapperig heb ik ze nog nooit gehad. Maar ze blijven wel steviger als je ze eerst een tijdje (uurtje) in water laat weken. Daarna afdrogen, in de olie zetten en op een bakplaat leggen op een manier dat ze elkaar niet raken. Af en toe omwippen tijdens het bakken in de oven (wat een werk!! Dat doe ik dus ook niet vaak).
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 02 Sep 2019 16:41

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Het enige dat echt goed werkt is frituren, maar dat wil ik niet dus dan zijn de opties inderdaad polenta of wat Urban Naked zegt. Voor zover ik weet! Anders hoor ik de top tip graag.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Sep 2019 18:43

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Ik heb ook echt alles al eens geprobeerd maar echt goed lukt het niet en ik eet ze wel graag zelfgemaakt. Afgelopen weekend heb ik zo’n diepvrieszak gekocht en die waren dus wel meteen superlekker uit de oven. Knapperig en alles.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem317

Bericht 02 Sep 2019 18:53

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

De oplossing heb ik er ook nog niet voor gevonden. Ik draai ze nu tussendoor steeds om.
<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:42

Bericht 02 Sep 2019 19:25

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Ik koop altijd de zoete aardappel friet uit de vriezer. En deze bak ik op wat hoger vuur in olijfolie. En dan worden ze perfect knapperig.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 03 Sep 2019 10:38

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Gister in koud water geweekt, in zonnebloemolie gebakken op hoog vuur en daarna in de oven onder de gril en ze waren nog steeds slap. Volgende keer ga ik de diepvriesvariant proberen! Wist niet dat die bestond ook. Restaurants weten ze altijd wel knapperig te serveren dus misschien doen zij het ook wel zo dan :) Er IS een oplossing haha
Smile, it's free!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Sep 2019 11:04

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Jaa bestaat! Maar helaas vast wel met allerhande toevoegingen enzo ://
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 03 Sep 2019 11:06

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Restaurants gooien ze in de frituurpan toch?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 03 Sep 2019 11:18

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Ja geen idee! Ik heb ze nu zo goed als gefrituurd in een hele laag olie in de wok, dat lukte dus ook niet.
Smile, it's free!
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 03 Sep 2019 11:27

Re: Tips voor knapperige zoete aardappel friet

Olie niet heet genoeg dan misschien?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers