Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 03 Sep 2019 10:07

Re: Schoolgaande kinderen topic

Groep 2. Hij zit in een combi 1/2 klas en hij is nu echt een grote jongen tussen die kleintjes van net 4.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 03 Sep 2019 10:40

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier zijn de jongens gisteren begonnen in groep 3.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Sep 2019 07:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zijn jullie kinderen inmiddels weer gewend aan het nieuwe ritme?

Ik heb even een vraag wat betreft schoolvakanties en studiedagen. Dat zijn er nogal wat..! ? Wij hebben allebei een baan met standaard 5 weken vakantie. Gelukkig werken we beiden parttime maar dan nog, hoe doen jullie dat? En is het gebruikelijk dat wanneer je kind 4 is om (een paar dagen?) buiten de schoolvakanties op vakantie te gaan?

Sorry als het eventueel al in dit topic genoemd is.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 20 Sep 2019 08:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Onze kinderen gaan 3 dagen naar de bso. Wij hebben bso incl vakantie en margedagen. Dus in de vakantie en op zo'n margedag mogen ze naar de bso op hun vaste bso-dagen.

Wij zijn nog 4 weken buiten de schoolvakantie weggegaan toen de oudste 4 was. Al viel de voorjaarsvakantie daar toen wel in. Het was een verre reis en het scheelde heel veel in de ticketprijs.
De meningen zijn verdeeld over het wel of niet zo lang gaan, maar ik ben echt een voorstander. Heerlijk als het nog een jaartje kan toch.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 20 Sep 2019 08:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

SoGood schreef:Zijn jullie kinderen inmiddels weer gewend aan het nieuwe ritme?

Ik heb even een vraag wat betreft schoolvakanties en studiedagen. Dat zijn er nogal wat..! ? Wij hebben allebei een baan met standaard 5 weken vakantie. Gelukkig werken we beiden parttime maar dan nog, hoe doen jullie dat? En is het gebruikelijk dat wanneer je kind 4 is om (een paar dagen?) buiten de schoolvakanties op vakantie te gaan?

Sorry als het eventueel al in dit topic genoemd is.


Mijn ouders passen in de vakanties op, of wij nemen om de beurt vrij.
Nu ben ik zelf zzp'er en ik werk met kinderen, dus de schoolvakanties zijn voor mij sowieso minder druk qua werk, ik kan makkelijker vrij nemen.

T. gaat sinds maart naar school. Wij zijn in juni nog een weekje buiten de vakantie op vakantie geweest en gaan in februari ook nog een week weg. Ook gaan we met onze ouders en schoonouders nog twee keer een weekend weg en nu zijn we dus nog heel makkelijk in vrijdag weg-maandag thuis. Als hij eenmaal 5 is, zullen we dat niet meer (zo makkelijk) doen.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 20 Sep 2019 09:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn man had 28 vakantiedagen en 12 ATV dagen. En overuren kon hij opnemen.

Mijn werkuren waren heel flexibel. Als ik overdag niet kon omdat de kinderen vrij waren dan ging ik 's avonds of op zaterdag werken.

In de zomervakantie gingen ze ook weleens bij opa's en oma's logeren.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 20 Sep 2019 09:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Als ze een studiedag of vakantiedag hebben op een bsodag of oppasdag van opa en oma gaan ze daar ipv alleen de middag de hele dag naartoe.
Ik werk 1 keer in de week alleen de ochtend als er op die dag een studiedag of vakantiedag is dan neem ik of mijn man vrij.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 20 Sep 2019 12:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat was hier tot voor kort ook een pijnpunt inderdaad. Wij zitten ook nog eens met alle Belgische feestdagen waarop de kinderen vrij zijn en de opvang dicht is maar waarop wij niet vrij zijn omdat we in Nederland werken. Ik had uiteindelijk een deal met mijn werkgever dat ik regelmatig s avonds extra uren maakte om zo overuren op te bouwen die ik kon inzetten. Wij hebben ook totaal geen sociaal netwerk in de buurt om in te zetten (familie woont allemaal ver weg).

Maar: sinds januari ben ik freelancer en dat is wel zo hemels! Geen gepuzzel meer met vrije dagen en kom ik wel uit. Ik houd nu in mijn planning gewoon rekening met alle schoolvrije dagen en Belgische feestdagen. En ook als een van de kinderen ziek wordt, kan ik dat meestal makkelijk opvangen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Sep 2019 12:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Met studie en vakantie dagen gaan ze hier naar de gastouder of naar opa en oma.
Ik heb dit jaar 6 weken vrij (gehad) in totaal. Waarvan 2 weken buiten de schoolvakanties vielen.
2014 2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 20 Sep 2019 13:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bij ons wordt er bij een studiedag een gratis talentdag georganiseerd op school waar de kinderen aan mee kunnen doen ( koken sporten iets creatiefs doen ze dan). Soort BSO plus
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Sep 2019 17:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Omdat mijn vriend zoveel weg is voor het werk, plannen we in dat hij de vakantie vrij is. Heel af en toe lukt dat niet maar eigenlijk altijd wel. Dus zo hebben wij de vakanties opgelost, is hij er niet dan willen mijn ouders wel bij springen.

Studiedagen, wisselen hier steeds op welke dag het is. Is het op een werkdag van mij dan kijk ik of ik mijn werkdagen kan omruilen, mijn ouders willen ook wel bij springen, of ik neem vakantie of over uren op. We hebben denk ik per schooljaar 5 studiedagen? Waarvan er sowieso 3 al op mijn vrije dagen vallen heb ik gezien. Lukt het op deze manier allemaal niet dan kan ik de BSO nog vragen.
:heart: :heart: 2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Sep 2019 07:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Met margedagen gaat T in principe naar de Bso, tenzij het op 1 van onze vrije dagen valt (werken allebei 36u).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 03 Okt 2020 11:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

Aan de ouders waarvan de kinderen topografie hebben.
Mijn dochters (groep 6) hebben nu topografie. Afgelopen week hebben ze dit voor het eerst gehad. Ik begreep van mijn dochters dat ze het een en ander in een atlas hebben moeten zoeken voor de antwoorden. En er zijn nu blaadjes mee naar huis gekomen, de provincies, de hoofdsteden en de rivieren/wateren. En daar hebben ze nu aan komende week een toets over.

Ik ben zo verbaasd, dit wordt nu niet meer op school geoefend begrijp ik van mijn dochters. De juf stuurde gisteren een mail dat bleek dat de kinderen het nog wel lastig vonden en of wij als ouders ze willen helpen met oefenen voor de toets.

Euh oke, punt 1 lijkt mij nog best logisch dat als je iets voor het eerst doet het lastig is/kan zijn. Toch? Of staan jullie daar anders in. Punt 2, als je de conclusie trekt dat de klas het lastig vind dan ga je daar toch aandacht aanbesteden? Punt 3 is het nu de verantwoordelijkheid van de kinderen en dus ook de ouders dat het geleerd wordt en ze volgende week die toets kunnen maken?

Ik ben geneigd om de juf te mailen, maar wil niet meteen mailen, om hier over navraag te doen. Dus vandaar dat ik benieuwd ben hoe dit bij jullie kinderen gaat? Is het echt alleen maar thuis oefenen en verder niks op school? En is het dus gebruikelijk dat het zo gaat?
:heart: :heart: 2011
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 03 Okt 2020 11:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier nog geen schoolgaande kinderen, maar dit is wel precies hoe het vroeger bij mijzelf ging ja. Blaadje mee naar huis, thuis oefenen/leren en dan op school de toets. Volgens mij is dat wel gebruikelijk?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 03 Okt 2020 11:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier is dat vanaf groep 6 ook zo. Voor afwisselend Engels en topo moeten ze thuis oefenen. Ze doen er wel iets aan op school maar daarna moeten ze thuis oefenen.
2010 2012
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Okt 2020 11:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Op de school waar ik werk gaat het ook precies zo. We geven de goede antwoorden mee op papier, zodat ook als ze foutjes gemaakt hebben in de les, ze het toch goed kunnen leren.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Okt 2020 12:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik heb (nog net aan) geen schoolgaande kinderen, maar weet van mezelf van vroeger ook nog dat het precies zo ging. Al kan ik me ook wel herinneren dat wij in de klas ook nog 1 of 2 keer oefenden met de kaart.

♥♥
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 03 Okt 2020 12:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter zat vorig jaar in groep zes en dat ging precies zo. Blaadje mee thuis leren en dan 1-2 weken later de toets.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 03 Okt 2020 12:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nog geen kinderen in groep 6, maar zo kreeg ik het vroeger ook. Dus lijkt me niet heel gek.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem300

Bericht 03 Okt 2020 14:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier 1 in groep 6 en die heeft dat nu ook en 1 in 7 die had dat vorig jaar en is bij hun inderdaad ook zo, thuis oefenen. Maar als de hele klas het moeilijk vind geloof ik wel dat hier dan nog in de klas een keer aandacht aan besteed wordt(maar weet ik niet zeker)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Okt 2020 18:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bij mijn kinderen gaat/ging het ook altijd zo. Ze krijgen het mee naar huis om te leren en dan op school een toets. Mijn zoon heeft dinsdag zijn tweede toets (al heeft hij de eerste gemist omdat hij toen verkouden thuis zat, maar hij had toen wel geleerd). Wij moesten ook wel even met hem gaan zitten om hem te leren hoe hij het het best kan leren.
Maar op school krijgen ze ook wel les in 'topo'. Mijn zoon moest als eerste provincie Overijssel leren en moest dan op school al van alles inkleuren in die provincie, zodat hij op die manier al deels leerde.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 03 Okt 2020 19:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mmm oke, nou jullie reacties maken dat ik maar niet ga mailen met de juf.
Ik zal dan wel blijkbaar hier aan moeten wennen, denk ik. Ik vind het gewoon gek dat je geen les krijgt maar dat je het thuis maar moet leren. Zo gaat dat toch ook niet met andere vakken?

Liadan, hoe hebben jullie het je zoon geleerd dat hij dit zelf kan leren? Ik wil ze graag helpen, maar uit eindelijk moeten ze dit zelf doen. Hoeft natuurlijk niet de eerste toets, want die vinden ze al spannend genoeg, maar ergens dit jaar moeten ze het natuurlijk wel wat meer zelf kunnen.
:heart: :heart: 2011
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 03 Okt 2020 19:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Als je zoekt op topografie oefenen kom je allerlei leuke websites tegen waarop ze spelenderwijs kunnen oefenen hiermee.
Voor aardrijkskunde/geschiedenis/natuur/topo kreeg en gaf ik ook altijd les en dan als het hoofdstuk af was een samenvatting/oefenblad mee naar huis en dan leren thuis. Vroeger had ik een spelletje waarbij je met een UFO moest vliegen naar de juiste plek ?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Okt 2020 22:10

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik oefen met Y op Topomania. Je kan dan zoeken op de methode die ze hebben van aardrijkskunde en het leerjaar en het thema, dus nu Google ik dan op Topomania Meander groep 7 thema 1 en dan vind ik precies de kaart die ze moet leren. Gaat echt veel beter dan van papier.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Okt 2020 08:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bedankt Ekiaam en Susan ik ga eens kijken of ik online wat kan vinden.
We oefenen het nu nog vanaf het papier wat de juf heeft meegegeven en dat lukt ook wel aardig, maar misschien spreekt online ze meer aan.
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron