Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ver ga jij voor geld?

<<

Anoniem29

Bericht 16 Nov 2013 22:02

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Nee. Ik zou nooit 'voor niks' op een knop drukken als er dan iemand ergens overlijd. Of iemand moet het heel erg graag willen.

Ik ben wat dat betreft een ontzettende voorstander voor euthanasie. Als mensen niet in aanmerking komen en het toch heel graag willen, zou ik ze gewoon willen helpen. Ook al is dat strafbaar. (Nu heb ik het over mensen die een mega psychische stoornis hebben en echt 0 uitzicht hebben of mensen die oud zijn en gewoon klaar met hun leven).

Anders gooien ze zichzelf wel voor de trein of nemen ze pillen. Laat die mensen ook gewoon waardig gaan denk ik dan.
<<

Anoniem17

Bericht 16 Nov 2013 22:04

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Toxi, volgens mij bedoelt Rapa Nui dat het om jouw leven gaat óf dat van een onbekende. Dus als je drukt blijf je leven en gaat er een onbekende dood, als je niet drukt ga je dood en blijft de onbekende leven.

Ik denk dat ik dan wel zou drukken, afhankelijk van mijn eigen leeftijd op dat moment. Als ik 75+ zou zijn zou ik niet drukken.
<<

Anoniem29

Bericht 16 Nov 2013 22:13

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ohh op die manier.

Ja, ik ben ook een zoogdier met overlevingsinstinct. Dan druk ik. Ik zou mezelf nooit opofferen voor een onbekende. De enige persoon voor wie ik mezelf zou opofferen zijn mijn eventuele kinderen in de toekomst (en ook voor de kids van mijn zus).
<<

Anoniem 63

Bericht 17 Nov 2013 14:15

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Die knop zou ik laten. Ik zou gek worden van het idee dat ik iemand vermoord heb. Van die oude man kan ik nu wel zeggen dat ik het zou doen, maar puntje bij paaltje (nouja, paaltje bij iets anders) denk ik ook niet dat ik dat zou kunnen. Wel zou ik voor een miljoen bijvoorbeeld naakt in de playboy gaan staan ofzo. En andere dingen waar verder niet direct andere mensen aan te pas komen. Iemand laten lijden of pijn doen, of zelfs vermoorden zou ik gewoon niet kunnen denk ik. Zelfs in het geval dat die iemand mij of mijn familie of vrienden wat heeft aangedaan... Ik probeer mezelf wel eens te verplaatsen in van die personen in films die dan iemand willen vermoorden omdat die persoon hun echtgenoot/broer/kind wat heeft aangedaan/vermoord. Ik kan me de woede en haat wel indenken, ik kan me ook indenken dat ik plannen zou maken om die persoon dan wat aan te doen, maar of ik daar uiteindelijk ook echt naar zou kunnen handelen....
<<

Anoniem187

Bericht 17 Nov 2013 15:11

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik geloof dat ik best ver zou gaan. Maar ik zou geen mensen pijn laten lijden, vermoorden, vernederen of wat dan ook.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Nov 2013 20:59

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Roza schreef:Ik geloof dat ik best ver zou gaan. Maar ik zou geen mensen pijn laten lijden, vermoorden, vernederen of wat dan ook.


+1
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 17 Nov 2013 21:56

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik ben net eens met ED hoor. En seks is maar seks? De meesten zouden dat niet zeggen wanneer hun man vreemd is gegaan. En die knop zou ik ook niet doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Nov 2013 21:59

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik ben het er ook wel mee eens dat seks niet maar seks is en ik zeg ook niet dat ik het wel zou doen, volgens mij gaat de discussie daar ook niet over, want dat is ieder voor zich, het gaat er meer om dat je dat niet voor een ander kunt bepalen. Want er zijn heus wel mensen die het wel echt zouden doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 17 Nov 2013 22:03

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik blijf erbij dat ik me voor een miljoen over vrijwel alle weerzin die ik heb heen kan zetten. Ik vind seks niet eens 'maar seks' maar voor een miljoen, wat zoveel geld is dat ik mijn gezin een compleet onbezorgde toekomst kan geven, zet ik me echt wel over eventueel weerzin heen. Een bezoekje aan de tandarts is ook nooit leuk, en dat doe ik ook gewoon een uur lang soms.

Ik geloof niet dat er een stuk van mijn identiteit verloren gaat of ik minder eigenwaarde krijg door seks te hebben voor een miljoen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Nov 2013 22:05

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ja precies, daar vind ik ook wel weer wat in zitten, ik zou er niemand kwaad mee doen en mijn gezin zou in elk geval in financieel opzicht een onbezorgde toekomst hebben. Maar ik weet niet hoe ik zou reageren als puntje bij paaltje komt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 17 Nov 2013 22:08

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Tja, het ligt er een beetje aan ook, ik zou het vast niet fantastisch vinden, maar bij iemand die er een beetje normaal en verzorgd uitziet zou het mij niet zoveel uitmaken. Is het een 90 jarige dikke oude stinkende man dan zou ik iets meer weerzin moeten overwinnen en vast wel even slikken :laughcry:

Maar praktisch gezien is 1 miljoen voor een avond afzien niet heel gek.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 17 Nov 2013 22:45

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik ga niet ver voor geld.
Ik hoef niet perse veel geld. Ik vind dat ik zo ook een prima leven lijd. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik veel gelukkiger zou zijn met veel geld. Het leven zou misschien makkelijker zijn omdat je alles zo kan kopen maar of dat nu mij gelukkig maak nee.
Ik zou niet heel veel doen voor veel geld. Rondje rennen prima maar ga niet voor sexen of moorden.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Leda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 14 Nov 2013 11:53

Bericht 18 Nov 2013 11:48

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Lastig! Rationeel gezien zou ik wel seks willen hebben met een oude man voor zo veel geld, maar ik weet niet of ik het zou kunnen. Ik ben aan het bedenken wat ik allemaal wel niet zou kunnen doen met dat geld en hoeveel mensen in mijn omgeving daarvan zouden kunnen meegenieten. Maar ik word al naar van de gedachte eraan.

Op die knop zou ik sowieso niet drukken. Dat geld staat voor mij niet in verhouding tot een mensenleven. Ik zou het mezelf ook nooit kunnen vergeven als er iemand zou sterven, alleen omdat ik graag veel geld wilde hebben.
<<

Anoniem12

Bericht 18 Nov 2013 11:52

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Dat van die knop kan niet, dus daar ga ik niet overna denken. Tenzij er dan ergens ter wereld iemand met een sniper een belletje krijgt dat hij NU moet schieten.

Seks met een oude man voor 1 miljoen? Als ik vrijgezel was wel.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 12:13

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Artemis schreef:Ik blijf erbij dat ik me voor een miljoen over vrijwel alle weerzin die ik heb heen kan zetten. Ik vind seks niet eens 'maar seks' maar voor een miljoen, wat zoveel geld is dat ik mijn gezin een compleet onbezorgde toekomst kan geven, zet ik me echt wel over eventueel weerzin heen. Een bezoekje aan de tandarts is ook nooit leuk, en dat doe ik ook gewoon een uur lang soms.

Ik geloof niet dat er een stuk van mijn identiteit verloren gaat of ik minder eigenwaarde krijg door seks te hebben voor een miljoen.



Hier heb je inderdaad ook wel een punt, zo had ik het nog niet bekeken. Ik geloof ook dat ik best ver zou gaan..
Geld maakt niet gelukkig, maar het is wel makkelijk :) En ik geloof toch dat ik daar weer een beetje gelukkiger van word.
<<

Zero

Bericht 18 Nov 2013 12:14

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik zou best ver gaan voor een miljoen. Met dat geld kan ik niet alleen mezelf, mijn bedrijf (en dus indirect mijn collega) de ruimte geven om wat ruimer te leven, maar ook familie aan de andere kant van de wereld wat kunnen geven die het nog veel harder kunnen gebruiken.
Dus ja, ik zou best ver gaan - maar bij de wet ligt dan ook echt mijn grens. Ik ga geen mensen vermoorden (door op een knop te drukken of niet) of dat soort ongein.
<<

Anoniem66

Bericht 18 Nov 2013 12:18

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Op die knop zou ik niet kunnen drukken, dat is zeker.

Sex met een oude man, ik weet niet. Wellicht dat ik het ergens wel zou kunnen maar met heel veel weerzin. Ik zou het niet trekken als mijn man het zou doen. Ik weet uit ervaring inmiddels dat vreemdgaan zo enorm veel kapot maakt qua vertrouwen dat ik niet denk dat onze relatie dat zou overleven. Sex is voor mij niet zomaar sex.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Nov 2013 12:30

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Hm, maar op het moment dat je hier samen achterstaat vind ik het niet meer echt vreemdgaan, het vertrouwens-issue speelt dan niet of minder. Er wordt niet over gelogen of stiekem over gedaan, de ander is ervan op de hoogte.

In Indecent Proposal was het geen onaantrekkelijke man volgens mij, dat lijkt me voor de andere partner dan weer moeilijker aan de deal. Of ánders moeilijk eigenlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem66

Bericht 18 Nov 2013 12:35

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Dan nog zou ik het niet trekken. Ik zou me altijd afvragen hoe het was geweest, of hij niet stiekem gevoelens zou hebben voor die ander etc. Nee, ik vind dat stuk in mijn relatie echt te kwetsbaar. En het zegt ook wel genoeg dat ik er onbewust vreemdgaan van heb gemaakt haha. Want zo zou het wel voelen, ookal weet ik er van.

Maar ik kan me voorstellen dat anderen (wellicht ook zonder die ervaring) er anders over zouden denken hoor. Daarom snap ik de reacties van ED ook wel.
<<

Anoniem97

Bericht 18 Nov 2013 12:40

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Ik ga niet zover voor geld, ik zou geen sex hebben met een oudere man ( of met iemand anders) ik zou al zeker niet op een knop drukken.
<<

Anoniem58

Bericht 18 Nov 2013 14:58

Re: Hoe ver ga jij voor geld?

Op die knop zou ik niet drukken, niet voor geld. Wel als ik of m'n zoon in levensgevaar zouden zijn en door op die knop te drukken zou dat opgelost zijn.
Seks met oude kerel zou ik heel moeilijk vinden, maar ik zou het wel doen.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers