Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Nov 2013 00:00

Re: Draagdoekentopic

Ja, je kúnt de manduca vanaf het begin gebruiken vanwege de newborn insert. Dat werkt in principe prima. Ik vond hem in het begin nog niet zo lekker zitten, maar heb ook pas later het met gekruiste banden dragen en de juiste instellingen ontdekt. Ik gebruik 'm nu bijna dagelijks, L. is 7,5 maand. Ik heb hem in het begin eigenlijk nauwelijks gebruikt omdat ik de rekbare doek fijner vond, maar heb hem er wel eens in gehad en afgezien van dat ik 'm dus niet zo lekker vond zitten zat L. er wel prima in. Ik vond 'm dus niet zo lekker zitten door hoe ik hem droeg, ik kan iedereen het dragen met gekruiste banden aanraden!
En verder ben ik echt fan geworden van de Manduca, ik heb ook ouders gezien die hun oudere kindje er in droegen, volgens mij kan hij echt nog wel even mee en dat vind ik zeker een voordeel. Het rugpand is ook groter of kleiner te maken (langer of korter), ik heb hem nu nog lang omdat L. dan beter ondersteund wordt, op mijn buik doe ik hem soms met een kort rugpand, dan heeft hij zijn armen er overheen en meer bewegingsvrijheid.
<<

Anoniem97

Bericht 18 Nov 2013 11:07

Re: Draagdoekentopic

Ooh La La! schreef:Ik heb een paar vragen mbt een aan te schaffen draagzak. Hopelijk kunnen jullie me helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer...

Mijn vriend en ik willen graag een draagzak kopen voor als ons kindje geboren is. Het lijkt ons een handige aanvulling op de kinderwagen (even naar de winkel, naar opa's en oma's etc.)
Nu zie ik het niet zitten om zo'n doek te kopen die je op 1001 manieren kan knopen. Ten eerste vind ik ze niet mooi en ten 2e weet ik dat ik (en mijn vriend ook) er te ongeduldig voor ben.
Het liefst willen we een soort rugzak idee, die ook nog eens makkelijk te wisselen is tussen mij en mijn vriend (we hebben een verschillend postuur, dus de Manduca (waar ik eerst naar zat te kijken) valt af.

Nu kwam ik 2 tegen die me erg aanspreken; de Boba Carrier 3G en de Beco Soleil.
Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze 2 draagzakken?

En weet iemand een winkel in/om Amsterdam waar je de draagzakken kunt kopen en vooraf testen? Ik werd er op Google niet echt wijs uit.

Wat ik me ook afvraag; hadden jullie de draagzak (of doek) al in huis voordat je bevallen was of heb je 'm naderhand pas gekocht?

Een heleboel vragen... Hopelijk kunnen jullie me tips geven! :)



Ik zag deze voorbij komen en moest toch wel even aan jou ( avatar) denken ;)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Nov 2013 11:22

Re: Draagdoekentopic

Die is leuk!! Het is dat ik mijn andere draagdoek al nauwelijks gebruik omdat ik dat rugknopen maar niet lekker onder de knie krijg en de manduca sneller is...
<<

Anoniem97

Bericht 18 Nov 2013 11:43

Re: Draagdoekentopic

Ja ik vind hem ook echt heel tof maar ik heb ook al 5 doeken en een wompat.. haha
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 18 Nov 2013 11:52

Re: Draagdoekentopic

Zoals je zegt, Gaia. Je hebt 'maar' 5 doeken. Het is absoluut noodzakelijk er nog één te hebben :-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Nov 2013 11:57

Re: Draagdoekentopic

De print vind ik wel heel leuk ja :)

Ik heb er dit weekend niet meer aan willen denken omdat al die draagzakken me allemaal duizelen.
Zal me er de komende tijd nog wat meer in verdiepen en kijken of ik ze ergens kan testen enzo.

Het knopen valt voor ons wel echt af. Heb m'n vriend nog gevraagd en die zei: no way. Daar ben ik te onhandig voor en straks laat ik de baby vallen! :laughcry:
Ook is de draagzak voor ons echt voor erbij. Om 'even' naar de winkel te gaan bijvoorbeeld. Dan willen we niet een half uur hoeven prutsen met allerlei knopen. Dan kunnen we beter de kinderwagen pakken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem97

Bericht 18 Nov 2013 12:29

Re: Draagdoekentopic

Haha ja ik snap je hoor, wie weet verander je nog straks als de baby er is en vindt je het wel heel fijn.
Maar ik wilde hem je wel even laten zien :D
Er zijn verschillende (online) draagdoek winkels die regelmatig een inloopochtend/middag hebben.
Die carry in style zit in A'dam maar je hebt bijvoorbeeld babybij in t zuiden zitten, ooiebeest in het midden zitten en zo zijn er nog wel meer.

Hahaha Slakje, ik denk dat ik dan 100 doeken in de kast zou hebben :P
Soms denk ik dan verkoop ik er 1 en haal ik daar een andere van maar ja welke ga je dan verkopen.. hmm
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Nov 2013 13:06

Re: Draagdoekentopic

Hier zijn de marsupi en manduca met 50% korting te koop, ook nog veel andere spullen!

Heeft iemand van jullie een draagcover? Welke heb je en hoe bevalt dat?
Ik heb wel een draagjas voor rugdragen (diy). Voor buikdragen heb ik een diy draagponcho maar die is niet meer warm genoeg nu.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem315

Bericht 18 Nov 2013 13:44

Re: Draagdoekentopic

Ik heb deze Mei Tai zojuist voor mijn verjaardag gekocht:

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Nov 2013 13:53

Re: Draagdoekentopic

Die is leuk, Exo! Kan je die al vanaf de geboorte gebruiken?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 18 Nov 2013 13:56

Re: Draagdoekentopic

Ja, zo ongeveer :D Van 0 tot 3 jaar en van 4 tot 15 kilo :D

http://www.babydanii.nl/mei-tai
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Nov 2013 14:05

Re: Draagdoekentopic

Dat is ook nog een idee voor als ik geen zin heb om te knopen! Ben er nog niet handig in... Zitten echt leuke tussen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem97

Bericht 18 Nov 2013 14:20

Re: Draagdoekentopic

Leuk! Een mei-tai vond ik ook handig!
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Nov 2013 14:56

Re: Draagdoekentopic

Teddyaapje schreef:Hier zijn de marsupi en manduca met 50% korting te koop, ook nog veel andere spullen!

Waar? Ik wil namelijk nog een Marsupi kopen voor de baby :)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 18 Nov 2013 15:52

Re: Draagdoekentopic

Die is mooi, Exo!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Nov 2013 17:13

Re: Draagdoekentopic

Roze schreef:
Teddyaapje schreef:Hier zijn de marsupi en manduca met 50% korting te koop, ook nog veel andere spullen!

Waar? Ik wil namelijk nog een Marsupi kopen voor de baby :)


Haha, vergeet ik de link erbij te plaatsen..hoe dom..hier dus: http://www.kadolis.com/vente-privee.php
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Nov 2013 17:23

Re: Draagdoekentopic

Teddyaapje schreef:
Roze schreef:
Teddyaapje schreef:Hier zijn de marsupi en manduca met 50% korting te koop, ook nog veel andere spullen!

Waar? Ik wil namelijk nog een Marsupi kopen voor de baby :)


Haha, vergeet ik de link erbij te plaatsen..hoe dom..hier dus: http://www.kadolis.com/vente-privee.php

Dankje! Zag alleen een rode, maar aangezien de kleur me toch niet heel veel uitmaakt heb ik die maar meteen besteld, scheelt toch weer!
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Nov 2013 17:33

Re: Draagdoekentopic

Deze dus net besteld dankzij de link van Teddyaapje :cheering: Kan niet wachten tot ik hem over een tijdje mag gaan gebruiken!
Afbeelding
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Nov 2013 18:34

Re: Draagdoekentopic

Mooi!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem 48

Bericht 20 Nov 2013 23:35

Re: Draagdoekentopic

Nog 1 vraagje hoe valt de bondolino voor een smal iemand, ik gok een maat 36.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 21 Nov 2013 07:35

Re: Draagdoekentopic

De bondolino past prima met een maatje 36. Ik heb hem ook met veel plezier gebruikt. De heupband sluit dmv klitteband en kan vrij strak en de schouder banden knoop je, dus kunnen ook zo strak als je wilt.
Mother of 3 adorable children
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 21 Nov 2013 09:33

Re: Draagdoekentopic

Er is ook n bondolino speciaal voor smallere mensen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:58

Bericht 21 Nov 2013 23:44

Re: Draagdoekentopic

Mede dankzij dit topic heb ik mezelf voor mijn verjaardag een draagdoek cadeau gedaan :yes:

Nu hier op cp kon ik hem echt uitproberen en het lijkt erop dat L het ook leuk vind! Hij kan lekker in t rond kijken en na t zwemmen heeft hij er al twee x in geslapen.


Ja..ben helemaal happy :cheering:
Dus bedankt dames !!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 22 Nov 2013 11:21

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk Ingrid! Veel draagplezier!
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Nov 2013 11:56

Re: Draagdoekentopic

Mijn Marsupi is net bezorgd :cheering: Voor mij wel ietsje aan de ruime kant, maar wel gewoon goed dicht te maken (hou dus denk ik alleen kleine stukjes band over). Maar heb expres een iets grotere besteld zodat mijn vriend hem ook kan gaan gebruiken. Gelukkig viel ik qua taille nog net binnen de maat die vriend nodig heeft. Ga er namelijk geen twee bestellen aangezien vriend het wel wil proberen, maar nog niet weet of hij het ook wat vindt. Hij is wel echt mooi! En precies wat ik zoek, een drager geschikt vanaf de geboorte, makkelijk te verstellen en snel om en af te doen. Vooral met A naar de psz brengen lijkt het me handig vanuit de auto. Nu alleen nog 'even' een week of 16 geduld tot ik hem mag gaan gebruiken :laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers