Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eetstoel tips?

<<

Anoniem268

Bericht 01 Sep 2019 08:52

Eetstoel tips?

Jaja dat is een van de dingen waar ik niet goed uit kom. Een eetstoel. Heb ik die direct nodig, bijvoorbeeld eentje die je kan kantelen en waar de baby mee aan tafel kan of leg je de baby in de box terwijl je eet?

Ik vind ze ook allemaal lelijk, maar neig nu naar een Bloom stoel, die kan je ook wat kantelen. Maar moet ik hem nu al aanschaffen of pas als hij echt mee gaat eten? Ik heb ook zo’n Bumboo zitje wat je op tafel kan zetten (vond een kennis weer handig in de eerste periode vanaf dat hij kon zitten en daarvoor liet zij hem in de box of maxicosi).

Welke hebben jullie en waarom?
Tripptrapp vindt vriend kei lelijk dus die is al geen optie.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Sep 2019 08:56

Re: Eetstoel tips?

Wij hadden de kinderen of in de box of in een wipstoeltje op tafel staan. Voordeel van de box was dat er wieltjes onder zaten zodat de box bij de tafel konden zetten.
2014 2016
<<

Anoniem279

Bericht 01 Sep 2019 09:00

Re: Eetstoel tips?

Zou ik er nu eentje moeten kopen, dan zou ik er voor eentje gaan met een aparte baby-inzet erin en waar ze ook nog op kunnen zitten als de groot zijn. Zoals de Stokke Steps of de tripptrapp, ook van Stokke. Ik denk nog eerder de tripptrapp eigenlijk. Even een uitgave maar ze kunnen er zeker 8-10 jaar plezier van beleven.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Sep 2019 09:12

Re: Eetstoel tips?

Ik heb een bloom en heel blij mee. Doordat deze helemaal achterover kan kan baby er meteen in. Met kussentje dan wel. En straks tot hij zelf erin kan gaan zitten.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Sep 2019 09:22

Re: Eetstoel tips?

Wij hebben die pas later gekocht, weet niet meer precies wanneer, toen ie een beetje rechter kon zitten en zelf ook hapjes ging eten, zal een maand of 6 geweest zijn dat we de stoel kochten en een maand of 7/8 dat we de stoel echt gebruikten.
Daarvoor legden we m gewoon in de box, of in de wagen. En met zelf eten in de wipstoel. Ik vond het prima zo, en heb het totaal niet gemist dat ie als baby niet bij ons 'zat', de box stond vlakbij, dus ik hoefde me maar om te draaien en ik kon er bij.
Wij hebben gewoon een simpele stoel van de prenatal en die bevalt goed. Ik weet dat veel mensen fan zijn van de Stokke, maar ik wilde die per se niet, vind dat echt stomme dingen en ook erg duur bovendien.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Sep 2019 09:27

Re: Eetstoel tips?

Wij hebben een Stokke Tripp Trapp, omdat ze hier jaren ergonomisch goed op kunnen zitten. Wel pas later aangeschaft. Ook omdat ik het in m'n zwangerschap veel vond om alles te bedenken en ze toch niet gelijk in de stoel hoeven. We hebben de newborninzet niet gemist. De eerste weken aten we regelmatig met haar in de draagzak, of om en om dat we haar op de arm hadden, omdat ze ging huilen als we haar niet beet hielden. Wij hebben en hadden haar wel eens in de wipstoel op tafel, of wel in de box en nu speelt ze ook wel eens gewoon op de grond als wij eten. En binnenkort gaat ze voor het eerst even in de stoel, ze is bijna een half jaar.

Ik vind overigens vrijwel alle andere stoelen dan de Tripp Trapp juist lelijk ?. Ik zou er in ieder geval op letten dat je geen stoel koopt met poten die wijd uit staan, want dat kan niet handig bij tafel en je struikelt erover.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Sep 2019 09:33

Re: Eetstoel tips?

Bij de eerste hebben we de newbornset van de Stokke bijna niet gebruikt, wij aten net wanneer het uitkwam. Voor de hapjes vond ik het wel handig, maar wij hadden geen wipper. Dat werkt ook prima verwacht ik.
Bij de tweede vond ik het wel fijn, omdat we toen ook ritme aanhielden in het eten voor de oudste.

Ik vind de Stokke niet zo mooi, dus vanaf 2jr zit de oudste op een Ikea junior stoel. Ik hoop de jongste ook snel, dat de kinderstoel weg kan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Sep 2019 09:59

Re: Eetstoel tips?

De Tripptrapp is niet perse mooi, maar wel praktisch. Bij de eerste gebruikt vanaf dat ze zelf in de babyset zeg maar kon zitten. Toen aten we nog niet altijd aan tafel dus misten we dat ook nog niet. Nu bij de tweede met kuipje, kon ze gelijk mee aan tafel.
De oudste klimt er ook al jaren heel makkelijk zelf op, dat vind ik wel ook heel handig!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Sep 2019 10:16

Re: Eetstoel tips?

Ik kwam rond lunchtijd uit het ziekenhuis na de bevalling en tijdens die lunch lag de jongste al bij ons aan tafel in de triptrap babyschaal. Bij de oudste niet gehad en het kan prima zonder ( inderdaad in de box of hij ons in de wipstoel) maar ik vond het wel echt een grote meerwaarde om hem zo bij ons aan tafel te hebben. Later via Marktplaats verkocht en heeft ons achteraf amper iets gekost.

Bij de oudste de stoel dus ook pas na een aantal maanden gekocht, zonder baby inzet kan je nog wel even wachten met aanschaffen.

Bumboo zitje ben ik geen voorstander van, waarom een kindje in een houding duwen die ze zelf nog totaal niet kunnen aannemen?

Verder geen tips want wij hebben dus twee triptraps aan tafel staan en die vallen dus af. Vanaf thuiskomst dus al plezier van en de oudste wordt over 3 maanden 5 en zit er nog dagelijks op, met eten maar ook met Lego bouwen en knutselen is de hoogte van de stoel aan tafel voor hem echt nog fijner dan een gewone eettafelstoel. Ik zal dus wel een stoel uitzoeken die je mooi vind en veel jaren plezier van kan hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 01 Sep 2019 10:23

Re: Eetstoel tips?

zoon lag in de kinderwagen, box of wipstoeltje.
kinderstoel pas met 5 maand aangeschaft zodat we met 6maanden konden beginnen met hapjes.
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 01 Sep 2019 10:58

Re: Eetstoel tips?

Wij hebben de tripptrapp en hadden daar in het begin zo'n babykuipje in. Echt perfect hoor! Zo zat S. er toch vanaf het begin al gezellig bij als wij aan tafel zaten.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 01 Sep 2019 12:17

Re: Eetstoel tips?

Wij hebben een Stokke Tripp Trapp met alles erop en eraan, maar daar ging dochter pas in vanaf een paar maanden. Toen ze net geboren was, was ze nog maar zo piep dat ze zo wat verzoop in dat babykuipje. Zo'n zitje / stoeltje wat je al hebt vind ik persoonlijk niks. Zal ik dus ook niet zo snel in huis halen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Sep 2019 14:12

Re: Eetstoel tips?

Wij ook voor beide jongens de tripptrapp en met beide jongens echt al in dag 1 in die babyinzet. Zo gezellig en handig! Ik vind de tripptrapps ook wel echt mooi en zelf ook lekker zitten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Sep 2019 14:17

Re: Eetstoel tips?

Wij hebben de Stokke Steps en hadden de wipstoel van dezelfde serie erop als newborn stoel, dat vond ik ook superhandig en gezellig. Niet alleen aan tafel maar ook met koken in de keuken enzo. Heel veel gebruikt. Ik vind zulke meegroeistoelen ook leuk, omdat het echt hun eigen stoel is waar ze in meegroeien. O'tje noemt zijn omgebouwde stoel zonder kuipje nu z'n 'grote jongensstoel'.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Sep 2019 14:19

Re: Eetstoel tips?

minoessepoes schreef:I
Bumboo zitje ben ik geen voorstander van, waarom een kindje in een houding duwen die ze zelf nog totaal niet kunnen aannemen?


En hier ben ik het ook mee eens. Ik zou dit soort stoeltjes afraden, het is niet zo goed voor de heupjes.

Mijn man vond de Bloom trouwens ook heel mooi. Ik minder. Maar goed, dat is smaak, als jullie die allebei mooi vinden moet je die natuurlijk gewoon kopen. Hij lijkt mij wel vrij zwaar met tillen, maar dat weet ik niet zeker.
Let's discover the world together.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 01 Sep 2019 14:42

Re: Eetstoel tips?

Hier ook twee Stokkestoelen. Ik vind de Bloom juist niet zo mooi, echt zo’n typische kinderstoel.

De triptraps worden enorm veel gebruikt. De jongste maakt er sinds een maandje ook gebruik van, dus de stoel van de oudste is nu weer omgebouwd tot babystoel. De oudste heeft er 7,5 jaar op gezeten. Wij zelf zitten er ook wel eens op als we visite hebben en een stoel tekort komen.

Ik weet dat je niet de Stokke wil, maar nog wel even een positief dingetje aan de Stokke: hij neemt weinig ruimte in. Je kunt hem helemaal aanschuiven tegen de tafel. Dat kun je met zo’n grote stoel als de Bloom niet denk ik. Misschien is dat ook nog iets om mee te wegen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 01 Sep 2019 19:35

Re: Eetstoel tips?

En nog een + voor de Tripp Trapp, heel goed tweedehands te kopen en verkopen. Wij hebben voor beide deze via Marktplaats (kregen we van vrienden als kraamcadeau) en hebben beide opnieuw in de verf gezet. Heeft niet veel gekost!
Alleen wel even opletten van wanneer de stoel is als je ook newborn en babyzitje wil gebruiken.

Maar wij zijn dus fan en vonden ook juíst alleen de Tripp Trapp mooi. Ze worden veeeeeeeel gebruikt vanaf het eerste moment.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Sep 2019 20:22

Re: Eetstoel tips?

Marin schreef:
minoessepoes schreef:I
Bumboo zitje ben ik geen voorstander van, waarom een kindje in een houding duwen die ze zelf nog totaal niet kunnen aannemen?


En hier ben ik het ook mee eens. Ik zou dit soort stoeltjes afraden, het is niet zo goed voor de heupjes.



Meoah voor de heupen valt het allemaal wel mee hoor. Ze worden wel in een houding gedrukt waar ze nog niet aan toe zijn. Het is veel beter te wachten tot ze op eigen kracht kunnen zitten. Dus eens: bumbo niet aan te raden.

Newborn set van Stokke voor de eerste niet gemist. We aten vaak op de bank en V lag tussen ons in op de bank. Met S nu is het heel fijn. Ze zit er gezellig bij aan tafel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Sep 2019 21:20

Re: Eetstoel tips?

Tripp Trapp hier, ideaal ding! Vanaf het begin gebruikt met newbornset en nu allang de babyset.
❤ 7 juni 2018
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 01 Sep 2019 21:44

Re: Eetstoel tips?

Hier een eigenmerk stoel van de Prenatal, prijsvriendelijk, stabieler als de tripptrapp (vind ik, vanwege bredere ondersteunen) en voor de rest eerst een wipstoel of de box gebruikt. Ook kwamen we zo mooi van onze Prenatal cadeaubonnen af... we hebben ook maar een stoel in huis. De oudste zit al vanaf der 1,5 op een gewone stoel en de nu nog jongste idem dito. Vlotte dames die de kinderstoel wel gehad hadden rond die tijd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers