Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisdierenzorgverzekering?

<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 19 Aug 2019 11:45

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Nee, wij hebben dit niet.
In de meeste gevallen is het, volgens mij, ook niet rendabel.

Wij hebben nu nog 1 poes (haar zus hebben we op 29 mei in moeten laten slapen) maar 12 jaar aan verzekering was ongeveer 3700.- (per poes) teveel geweest (t.o.v. de behandelingen die beide tot nu toe nodig gehad hebben).
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 19 Aug 2019 12:26

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Wij hebben het niet. Wij hebben een jack russel/ boerenfox van 10 jaar oud. Het meeste wat we in 1x kwijt waren aan hem was 300 euro omdat ie zijn poot op 2 plaatsen gebroken had. In eerste instantie zou het een operatie van ongeveer 1000 euro worden maar gelukkig kon het ook met spalken. Verder is het een hele taaie en gaat t prima met m.
<<

Anoniem300

Bericht 19 Aug 2019 15:09

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Urban Naked schreef:
Newby9 schreef:Wij hebben er geen omdat ze onze ging nergens willen verzekeren (Ja of voor ontzettend veel geld). Franse bulldog hebben wij staan bekend om veel kwaaltjes.

Ik ben wel benieuwd of jullie bewust voor die Franse bulldog hebben gekozen.


Wij hebben 8 jaar geleden bewust gekozen voor een Franse bulldog ja, wij kenden mensen met een nestje en daardoor onze hond gekocht.
Achteraf hadden we er inderdaad veel beter over na moeten denken en moeten zoeken naar evt. Complicaties enz. (Hebben we nu achteraf pas gedaan,en toen waren we al verliefd) als ik geweten had wat ik nu weet dan hadden we deze hond nooit gekocht, maar ja ik kan dat nu niet meer terugdraaien helaas.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Aug 2019 16:24

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Newby9 schreef:
Urban Naked schreef:Ik ben wel benieuwd of jullie bewust voor die Franse bulldog hebben gekozen.


Wij hebben 8 jaar geleden bewust gekozen voor een Franse bulldog ja, wij kenden mensen met een nestje en daardoor onze hond gekocht.
Achteraf hadden we er inderdaad veel beter over na moeten denken en moeten zoeken naar evt. Complicaties enz. (Hebben we nu achteraf pas gedaan,en toen waren we al verliefd) als ik geweten had wat ik nu weet dan hadden we deze hond nooit gekocht, maar ja ik kan dat nu niet meer terugdraaien helaas.

Ah ja dat is ook zo, nu hou je natuurlijk van je hondje. Wel goed dat je je er nu wel bewust van bent!
<<

Anoniem331

Bericht 19 Aug 2019 17:17

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Wij hebben het niet gedaan. En in de 6 jaar dat ze nu bij ons is zijn we alleen een oorontsteking verder, en dat is zo af te tikken. Wanneer er dingen om de hoek komen kijken die me duizenden euro’s zouden kostten dan denk ik wel 2 keer na voor we aan behandeling zouden beginnen.
<<

Anoniem284

Bericht 19 Aug 2019 19:54

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Scandic schreef:Het is maar net hoe ver je wilt gaan voor een dier. Als je huisdier kanker krijgt kan je zelfs voor chemo gaan, dure operaties die alleen maar bij de Faculteit Diergeneeskunde in Utrecht kunnen worden gedaan, etc. Ja dan ben je zo duizenden euro’s verder, dus dan loont het wel zo’n verzekering. Maarja, hoe groot is de kans dat dat nodig is? Dat is m.i. een afweging die je moet maken.


Ja, dit. Daarom hebben wij het na lang wikken en wegen wel gedaan.
Maar tot nu toe verdienen ze er goed op.

Ik heb een labrador trouwens.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 19 Aug 2019 20:59

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Newby9 schreef:
Urban Naked schreef:Ik ben wel benieuwd of jullie bewust voor die Franse bulldog hebben gekozen.


Wij hebben 8 jaar geleden bewust gekozen voor een Franse bulldog ja, wij kenden mensen met een nestje en daardoor onze hond gekocht.
Achteraf hadden we er inderdaad veel beter over na moeten denken en moeten zoeken naar evt. Complicaties enz. (Hebben we nu achteraf pas gedaan,en toen waren we al verliefd) als ik geweten had wat ik nu weet dan hadden we deze hond nooit gekocht, maar ja ik kan dat nu niet meer terugdraaien helaas.


Wij hebben ook bewust voor dit ras gekozen. Lang naar een pup/nestje gezocht met langere snuit en hoge poten (zoals het ras er vroeger uitzag). Onze Boris heeft dan ook geen ademhalingsproblemen.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 19 Aug 2019 22:33

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Ik heb net als Kreeft lang gezocht naar een nestje/pup met langere snuit om gezondheidsredenen van de hond. Uiteindelijk is het dus een kruising geworden die ook hoger op de poten staat, een goede snuit zonder ademhalingsproblemen en met een staart. Afgelopen zaterdag werkte ik op een honden evenement waar die dag speciaal voor Franse bullen was, al dat gehijg en piepende ademhaling is zo sneu om te horen :(
Ik ben wel voor de nieuwe fokadviezen om meer te gaan kruisen om zo de gezondheidsproblemen uit het ras te krijgen.

OT: wij (inmiddels ex en ik) hebben bewust gekozen om geen verzekering af te sluiten. Deze zou erg duur zijn voor het ras en dan nog waren de echt dure operaties uitgesloten. Wij hadden een apart spaarpotje voor de hond.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 20 Aug 2019 06:34

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Wij hebben geen verzekering. Ik heb mijn paard al 23 jaar, daar heb ik misschien 5x de dierenarts voor moeten laten komen omdat hij ziek was. Ik zet wel iedere maand een bedrag apart voor de zorgkosten maar daar heb ik nog nooit iets afgehaald en inmiddels is hij op een leeftijd dat ik geen grote ingrijpende dingen meer ga laten doen als hij ziek wordt.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 20 Aug 2019 20:58

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Verde schreef:Ik heb net als Kreeft lang gezocht naar een nestje/pup met langere snuit om gezondheidsredenen van de hond. Uiteindelijk is het dus een kruising geworden die ook hoger op de poten staat, een goede snuit zonder ademhalingsproblemen en met een staart. Afgelopen zaterdag werkte ik op een honden evenement waar die dag speciaal voor Franse bullen was, al dat gehijg en piepende ademhaling is zo sneu om te horen :(
Ik ben wel voor de nieuwe fokadviezen om meer te gaan kruisen om zo de gezondheidsproblemen uit het ras te krijgen.

OT: wij (inmiddels ex en ik) hebben bewust gekozen om geen verzekering af te sluiten. Deze zou erg duur zijn voor het ras en dan nog waren de echt dure operaties uitgesloten. Wij hadden een apart spaarpotje voor de hond.


Oh ja dat zal wel, viva la frenchie toch? Dat houd me sowieso tegen om daarheen te gaan. Hier in buurt loopt ook zo'n klein gedrongen bulletje met hele platte snuit. Je ziet dat hij er gewoon moeite mee heeft, heel sneu. Boris wil dan vaak met hem spelen en hupt er allemaal omheen, en hij kan alleen wat happen...
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 21 Aug 2019 10:55

Re: Huisdierenzorgverzekering?

Nee, hier ook nooit een huisdierenverzekering gehad. Nou heb ik ook geen hond, maar een kat.
Ze is gecastreerd, en 1 of 2 x in de ruim 9,5 jaar dat ik haar heb laten checken. Dus die kosten zijn nihil.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers