Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #4

<<

Anoniem277

Bericht 17 Aug 2019 14:29

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik baal van de belasting. Eind juli krijgen we een brief. Toeslag kgb 2018 is opnieuw berekend. Ruim 500 euro terugbetalen.
Vandaag een brief kgb toeslag 2019, bijna 500 terug betalen.
1000 euro die we niet op de planning hadden staan dus bepaalde plannen die we nu eindelijk wilde doen, gaan nu helaas niet door.
<<

Anoniem271

Bericht 17 Aug 2019 14:31

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Tijdens de gesprekken heeft ze het steeds over ‘terug in eigen werk’. De administratieve taken die ik doe heb ik samen met mijn manager overlegd. En dat gaat eigenlijk beter dan mijn eigen werkzaamheden op het moment.

De bedrijfsarts heeft ook al een paar keer een periode genoemd wanneer ze graag zou zien dat ik volledig terug ben. Ik snap dat zij bezig moet zijn met mijn terugkomt, maar ik merk wel dat ik steeds onrustiger word als die datum dichterbij komt (en dat weet ze ook, ik geef steeds aan dat ik het moeilijk vind om op deze manier te herstellen).

Oh die brieven komen echt nooit gelegen hè Anelisan. Mijn vriend kreeg vanochtend ook zo’n brief over terugbetalen van zorgtoeslag, ook op een voor ons erg ongelegen moment helaas..
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 17 Aug 2019 14:34

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Op zich is het wel normaal om bezig te zijn met een prognose van de datum waarop je hersteld bent. En ook of je uiteindelijk gaat terugkeren in je eigen functie. Je kunt daar ook naartoe werken door eerst wat ander werk op te bouwen in uren en daarna pas je eigen werk.

Maar goed, ik ben geen bedrijfsarts en ken jouw casus niet. Ik zou inderdaad ook een second opinion overwegen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem271

Bericht 17 Aug 2019 15:03

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Die second opinion is inderdaad wel een goede.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Aug 2019 17:46

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Lot schreef:Oh zielig Char, dat zou ik echt heel erg vinden. Heb je het gif toen uitgezogen?

Wat bedoel je met dat je het gelukkig snel door had en hem weg kon slaan. Gestoken is gestoken toch? Of denk je dat hij anders nog meer gif had kunnen inspuiten of zo?

Hoop dat het snel over is!


Ja, ik had het snel door en daardoor was er pas weinig gif ingespoten. Heb wel meteen een pompje gekocht om uit te kunnen zuigen.

Maar hij was inderdaad vrij agressief. Hij zat niet klem oid, maar prikte zomaar uit het niets. De plek valt gelukkig mee en jeukt alleen een beetje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Aug 2019 09:54

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik heb net per ongeluk de bronbestanden van m'n Amerika foto's verwijderd van m'n laptop. Heb de originele bestanden nog wel op m'n SD kaartje, maar alle foto's die ik bewerkt heb zijn nu hun bronbestand kwijt en moet ik dus alles opnieuw bewerken. Echt zo irritant en dom van me!
Edit: Toch een deel wel kwijt van m'n SD kaartje ook, die had ik al verwijderd. Echt zo'n domme actie en ik baal van mezelf.
Let's discover the world together.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 18 Aug 2019 10:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

@Marin, gebruik je Lightroom? Dan kan je toch gewoon een nieuw bronbestand geven? Hoeft de bewerking niet opnieuw. Als je de raw bestanden vanaf je sd weer in dezelfde map zet gaat het waarschijnlijk automatisch goed en anders vraagt hij in LR om het bronbestand en kan je die opnieuw toewijzen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Aug 2019 11:02

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

De meeste computers maken ook back-ups. Em dan kun je hem via de instellingen bv 24 uur terug zetten. Vaak staat alles er dan ook weer op.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Aug 2019 11:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Jorja schreef:@Marin, gebruik je Lightroom? Dan kan je toch gewoon een nieuw bronbestand geven? Hoeft de bewerking niet opnieuw. Als je de raw bestanden vanaf je sd weer in dezelfde map zet gaat het waarschijnlijk automatisch goed en anders vraagt hij in LR om het bronbestand en kan je die opnieuw toewijzen.


Ik heb zoiets geprobeerd maar dat werkte helaas niet! Intussen de RAWs opnieuw geimporteerd maar ik kan de oude bewerkingen daar dus niet aan koppelen helaas. Maar heb wel genoteerd welke foto's ik heb bewerkt dus ik hoef iig niet meer uit te zoeken welke ik wil bewerken, alleen het bewerken zelf te doen.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Aug 2019 11:58

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Waah wat kut Marin!!

Ik baal van de muggen! 3 weken in muggenutopia Zweden geen prik gehad en nu 2 nachten hier worden we allemaal helemaal lek geprikt. Ze glippen ook gewoon tussen de klamboes door raaaas
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem307

Bericht 18 Aug 2019 16:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik baal van het feit dat ik dit huis zat ben. Kan niemand, of het huis, iets aan doen. We zijn gewoon aan het aftellen en dan hoort het er kennelijk bij dat je ontevreden bent over je logeeradres, de omgeving, de eigenaar. Heb het nog elke keer gehad voor een verhuizing, dus nieuw is het niet, vervelend is het wel. Het gevoel is niet leuk. Maar zo blij dat we over een maand naar ons nieuwe huis gaan!
<<

Anoniem300

Bericht 18 Aug 2019 17:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Vervelend is dat he isles, gelukkig heb je wel een datum dat weet wanneer t voorbij is.
Ik ken het probleem helaas (ik voel me zo al 1 jaar)
<<

Anoniem307

Bericht 18 Aug 2019 18:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Newby9 schreef:Vervelend is dat he isles, gelukkig heb je wel een datum dat weet wanneer t voorbij is.
Ik ken het probleem helaas (ik voel me zo al 1 jaar)

Heb je wel al vooruitzicht op iets anders?
<<

Anoniem300

Bericht 18 Aug 2019 18:03

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Isles schreef:
Newby9 schreef:Vervelend is dat he isles, gelukkig heb je wel een datum dat weet wanneer t voorbij is.
Ik ken het probleem helaas (ik voel me zo al 1 jaar)

Heb je wel al vooruitzicht op iets anders?


Ja wij zijn een huis aan t bouwen en zitten nu sinds 1 jaar gehuurd (ons vorige huis hadden we met 5 dagen verkocht dus dan net je iets), waarschijnlijk krijgen we oktober de sleutel en dan november over, dus langzaam aan het aftellen.
<<

Anoniem307

Bericht 18 Aug 2019 18:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Newby9 schreef:
Isles schreef:Heb je wel al vooruitzicht op iets anders?


Ja wij zijn een huis aan t bouwen en zitten nu sinds 1 jaar gehuurd (ons vorige huis hadden we met 5 dagen verkocht dus dan net je iets), waarschijnlijk krijgen we oktober de sleutel en dan november over, dus langzaam aan het aftellen.


Oh jeej, al een jaar! Ik vond het begin op het vakantiepark echt heel fijn, ook een heel fijn huis. Maar ik kan nu niet wachten tot de zondagen op onze eigen bank in eigen huis. Maar bijna! :hulde:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Aug 2019 19:29

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Wij zijn nog 2 volle weken op vakantie en het spalkje achter mijn tanden is geknapt tussen 2 tanden. We hebben de boel wat opzij gebogen zodat het niet mega zeer doet maar het irriteert enorm.
Nu heb ik ff geïnformeerd en er zit wel een tandarts redelijk dichtbij maar dan moet het hele draadje er uit gok ik. Ben bang dat het dan in de komende twee weken scheef gaat staan.
Plus een camper is dan wel een beetje onhandig. Auto was nu wel handig geweest want we kunnen echt nergens parkeren met dat bakbeest.
2016
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 19 Aug 2019 15:54

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Marin schreef:
Jorja schreef:@Marin, gebruik je Lightroom? Dan kan je toch gewoon een nieuw bronbestand geven? Hoeft de bewerking niet opnieuw. Als je de raw bestanden vanaf je sd weer in dezelfde map zet gaat het waarschijnlijk automatisch goed en anders vraagt hij in LR om het bronbestand en kan je die opnieuw toewijzen.


Ik heb zoiets geprobeerd maar dat werkte helaas niet! Intussen de RAWs opnieuw geimporteerd maar ik kan de oude bewerkingen daar dus niet aan koppelen helaas. Maar heb wel genoteerd welke foto's ik heb bewerkt dus ik hoef iig niet meer uit te zoeken welke ik wil bewerken, alleen het bewerken zelf te doen.


Ik weet niet of het mosterd na de maaltijd is, maar was net zelf bezig in LR en moest mijn raw bestanden verplaatsen na bewerking. Vervolgens gaf LR aan dat het bronbestand niet gevonden kon worden. Bij de de foto's zelf kwam een vlaggetje en als ik daarop klik krijg ik een waarschuwing te zien en kan ik voor 'locate' kiezen. Vervolgens kon ik ik aangeven waar dan het rawbestand stond (en automatisch herkende hij dan ook dat in dezelfde map de andere raw foto's stonden).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Aug 2019 21:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ah wat lief dat je dat nog even komt delen. Intussen heb ik een heel deel al opnieuw bewerkt én ik vond nog een aantal foto's die ik via Bluetooth op m'n telefoon had gezet. Niet super high res dus, maar wel met de bewerking die ik in Amerika al had gedaan en dit waren precies degene die ik ook van m'n SD had verwijderd. Dus dat is iig fijn! De rest bewerk ik wel gewoon opnieuw.

Wel fijn dat het gewoon bij jou gelukt is!
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 20 Aug 2019 06:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Dat is irritant Salome, dan duren 2 weken nog lang!
Ik baal ervan dat het nu nog zo donker is als ik moet opstaan, ik vind het juist zo lekker als het al licht is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Aug 2019 10:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik heb gisteren schoenen besteld via een Britse webshop. Ik heb ze via deze webshop besteld omdat ze in Nederland overal uitverkocht zijn. Ik moest betalen met creditcard maar kreeg een foutmelding. Vervolgens dus nog tweemaal geprobeerd en beide keren ook weer een foutmelding gekregen.

Nu staan er in mijn account echter toch drie orders! Ik heb per mail één orderbevestiging gekregen.

Zou dit goed gaan of zou ik straks drie paar schoenen thuis ontvangen?

Ik heb al een Engels mailtje naar ze gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Heb er de balen van want als ik straks drie paar schoenen binnen krijg dan kost me dat bijna 200 euro.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Aug 2019 10:24

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ff inloggen bij je creditcard?
1x afgeschreven?
2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Aug 2019 10:26

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Salome schreef:Ff inloggen bij je creditcard?
1x afgeschreven?

Nog niks afgeschreven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem300

Bericht 22 Aug 2019 11:06

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Lady schreef:
Salome schreef:Ff inloggen bij je creditcard?
1x afgeschreven?

Nog niks afgeschreven.


Ook nog niet gereserveerd? Dat doet hij bij mij altijd meteen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Aug 2019 11:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Newby9 schreef:
Lady schreef:Nog niks afgeschreven.


Ook nog niet gereserveerd? Dat doet hij bij mij altijd meteen.

Nee, ook niet. Wij gebruiken dat ding nauwelijks dus ik weet ook niet hoe snel of langzaam dat gaat.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 22 Aug 2019 11:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Het voordeel van betalen met cc is dat je onjuiste betalingen heel makkelijk corrigeert, dus over dat geld zou ik me niet druk maken. In het ergste geval moet je ff naar pakketpunt om twee paar schoenen terug te sturen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers