Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed uitmesten

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Aug 2019 19:22

Speelgoed uitmesten

Oké, misschien overdreven om een eigen topic te maken, maar toch.

Ik wil binnenkort al het speelgoed van de kinderen uitzoeken, uitmesten en hopelijk veel wegdoen (kringloop of afval).
Wie heeft er nog goede tips? Normaal vertrouw ik tegenwoordig op mevrouw Kondo voor opruim- en weggooitips maar voor speelgoed staan er geen in haar boek. (Of wel?)
Doen jullie zoiets met of juist zonder de kinderen? En wat is je einddoel?
Ik heb al wel op Pinterest gekeken, maar daar word ik niet wijzer van. Die beginnen al met een fractie van het speelgoed dat wij hebben, dus dat voelt niet realistisch.
Ik heb een jongen van 5 en een meisje van 3. Ze kunnen trouwens nog uren spelen met een paperclip en een wasknijper, dus ik heb geen zorgen over eventuele verveling.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 13 Aug 2019 19:27

Re: Speelgoed uitmesten

Ik pak 10 dingen tegelijk, mijn dochter mag dan 5 kiezen van die 10 die ze zeker wil houden. De rest gaat in een bak. Nadat we alles hebben doorlopen mag ze uit die bak nog 5 dingen kiezen. Ik kies bij die 10 dingen altijd speelgoed waarvan ik meer dan de helft toch liever zie verdwijnen: slijm en andere rotzooi. Alles wat nog goed is zetten we dan samen op Facebook en marktplaats en van de opbrengst mag ze wat nieuws uitkiezen of sparen voor wat anders.
Carpe Diem
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Aug 2019 21:01

Re: Speelgoed uitmesten

Ik heb dit toevallig vandaag gedaan. Ik heb het eerst uitgezocht (Duplo bij Duplo, little people bij little people etc.), en daarna wat dingen verdeeld over boven (zijn kamer) en zijn speelhoek beneden. Dingen die kapot waren liggen in de container en dingen die al lang niet zijn gebruikt heb ik in een tas gepropt en op zolder gezet, misschien dat de meiden daar tzt mee willen spelen.

Ik heb nu 1 stuva lade vol Duplo, 1 stuva lade waar een bak in staat met zijn brio trein en een bak met mega blocks, een speelgoedkist met little people en een curverbak met playmobil maar die heb ik op zolder gezet want dat sloopt ie enkel nog maar :nerd:
Oh en nog twee van die speelgoedzakken met random speelgoed (auto’s, gereedschap etc.).

Ben benieuwd hoe lang het gesorteerd blijft...

♥♥
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2019 21:40

Re: Speelgoed uitmesten

Ik zou het zonder de kinderen doen. Tenminste die van mij willen alles houden
2014 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Aug 2019 21:44

Re: Speelgoed uitmesten

bosjesvrouw schreef:Ik zou het zonder de kinderen doen. Tenminste die van mij willen alles houden

Oh ja dat sowieso! Anders kan er inderdaad niks weg omdat het ineens z’n lievelingsspeelgoed blijkt te zijn :laughcry:

♥♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Aug 2019 21:52

Re: Speelgoed uitmesten

Hier geen kids, maar als ik ze zou hebben zou ik het zo aanpakken: Eerst het speelgoed dat je voor ze weg wilt doen uit het zicht zetten in een doos of zo in de garaga/zolder. Dan een paar weken bekijken of je kind nog specifiek om het speelgoed vraagt dat dus niet meer in het zicht staat omdat je het weg wilt doen. Vraagt het kind er niet meer naar dan zou ik het pas definitief weg doen, omdat ze het dan vast niet gaan missen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Aug 2019 22:56

Re: Speelgoed uitmesten

Ik doe dat alleen. Ik weet wel wat ze graag willen houden, ook wat de twijfelgevallen zijn, die doe ik ook nog niet weg. Y krijgt in oktober een grote meidenkamer en ze heeft vrij veel speelgoed waar ze nauwelijks nog mee speelt, maar wat nog wel heel mooi is, ze is er nog niet aan toe om het weg te doen, dus als ze dat na de vakantie nog niet is zal dat dan tijdelijk naar zolder gaan. Dingen waar ze nauwelijks mee gespeeld heeft doe ik makkelijker weg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Aug 2019 04:33

Re: Speelgoed uitmesten

Ik doe dit met speelgoed ook alleen, want anders is zelfs een McDonalds of kindersurprise troepje ineens z’n “lievelings” (met een dramatische knuffel aan het voorwerp erbij). Merk speelgoed (Playmobil, Lego) houd ik sowieso, we hebben veel houten speelgoed (blokken, spoorbaan, anders) wat ik ook nog niet weg doe en verder kleine dingetjes waar veel mee wordt gespeeld, dat bewaar ik allemaal.

Ik heb wel laatst tekeningen en verzamelingen stenen, slakkenhuizen en veren met m’n oudste uitgezocht. Gewoon aangegeven dat hij er twee mocht houden en dat ging goed.
L2014 & H2017
<<

Anoniem277

Bericht 14 Aug 2019 05:15

Re: Speelgoed uitmesten

Ik doe dit juist wel met mijn kinderen.
Kapot speelgoed gaat meteen in een zak, ze komen zelf met spullen aangezet wat kapot is en dus weg mag.
Daarnaast hebben we een stapel voor neefjes/nichtjes. Ook hierbij geven ze zelf ook aan wat weg mag.
Het overige wordt gesorteerd en netjes opgeruimd. En bij mc Donald rotzooi bv geef ik aan dat we niet alles kunnen bewaren en dus weggaat omdat ze de volgende keer wel iets nieuws krijgen.

Dit gaat heel goed en op deze manier leren ze ook opruimen en dat niet alles bewaard kan blijven.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Aug 2019 06:16

Re: Speelgoed uitmesten

Lekker veel reacties al! Bedankt!
Ik moest even lachen om het plotseling ‘lievelings’ worden van speelgoed wat normaal niet word aangeraakt, hier is dat dan inderdaad ook met knuffelen en ook met wat theatrale kussen erbij.
Kleine stukjes ( 1 krat of speeltje) kunnen ze goed meehelpen en beslissen. Maar als het te lang gaat duren, raakt hun concentratie en mijn geduld wat meer op. Dat lijkt me geen goede zaak. Ik denk dat ik het daarom zonder hen zal doen. Ik ga er eens een dagje voor inplannen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 18 Aug 2019 16:58

Re: Speelgoed uitmesten

Ik vind dat een lastige. Ik ben zelf van het 'altijd' makkelijk, en kan dus weinig weggooien. En als ik dan denk ja dit kan weg, dan wil dochter het idd houden. Er ligt ook heel veel wat niet aangeraakt wordt, bijv puzzels. Maar om te zeggen, dan doe ik dat weg.. dat kan ik dan bij zoiets ook niet. Oftewel, ons huis ligt vol en vol met speelgoed.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 18 Aug 2019 17:01

Re: Speelgoed uitmesten

Bewaren jullie ook veel speelgoed voor de jongeren? Er zijn bijv enkele spelletjes waar dochter te oud voor is, of bijv kraaltjes waar ze niks mee doet, of bijv van die strijkkraaltjes. Dat ligt hier te liggen voor de jongsten, maar tegen die tijd zouden we dat mogelijk ook weer kunnen kopen, anders ben ik bang dat ik al helemaal niks meer weet voor ze.. Maar ergens is weggooien ook zonde
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 18 Aug 2019 21:45

Re: Speelgoed uitmesten

ik ruim het speelgoed op zonder de kinderen al hebben ze alle 3 een paar week terug hun kamer uitgezocht en veel op de rommelmarkt verkocht met als doel naar een goochelshow hier in de sta

in oktober pluis ik de boel vaak weer uit, ik heb ze in november en januari allemaal jarig en met sinterklaas er tussen komt er genoeg weer binnen qua speelgoed.
ik pak de papierbak er dan bij en een vuilniszak en een krat wat dan naar boven kan.
alle mac donald en kindersuprise prut gaat regelrecht de vuilnis in, incomplete puzzels en spellen gaan ook weg.
een deel gaat naar boven en wat van boven naar beneden zodat ze wat afwisseling hebben.

ik bewaar van de oudste niks voor de jongste, ze spelen eigenlijk altijd met zn 3en. waar de 1 mee speelt, speelt de ander ook mee, ideaal!
zussieskleding
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 19 Aug 2019 10:30

Re: Speelgoed uitmesten

Wij hebben voor de verhuizing heel veel uitgezocht. Ik merk wel dat de spullen die (voorlopig) naar zolder zijn, onderhand ook weg kunnen. Ze missen het niet eens. Maar goed, sommige dingen vind ik echt zonde om weg te gooien.

Ik heb een meisje en een jongen dus sommige dingen zijn wel vervangen zoals prinsessen puzzels voor cars puzzels. Maar dingen als strijkkralen doe je toch niet weg om vervolgens weer opnieuw te kopen...?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Aug 2019 14:28

Re: Speelgoed uitmesten

Ik heb er een volle ochtend en een klein stukje van de middag aan besteed, maar de taak is volbracht!
Er zijn twee volle 60 liter vuilniszakken weggegooid en twee volle klapkratten naar de kringloopwinkel gegaan.
Dit lucht zo op. Echt heerlijk, ik heb alles uitgezocht en weer compleet gemaakt en zo veel weggedaan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Juliet