Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Aug 2019 10:52

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Overigens heb ik dat gesust door eerst te zeggen dat ze niet naar bed hoefde, dat ze zich kon klaarmaken voor bed en met haar boek lekker op de bank mocht gaan zitten tot mama belde. En na het telefoongesprek heb ik gezegd dat er niks mis is met iemand missen, dat ze zich daar nooit voor hoeft te schamen omdat het alleen maar een teken is dat ze heel veel van haar mama houdt.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 16 Aug 2019 20:31

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Nou dames, hier is genoeg gebeurd de laatste tijd maar het belangrijkste is dat wij verhuisd zijn! We kunnen ons nu weer focussen op rust en regelmaat. Hopelijk doet het ook veel goed voor de kleine man.
Ex heeft nog heel nare dingen gezegd en gedaan de afgelopen tijd. Maar we hebben een regeling, we kunnen door.
Het huisje is nog lang niet zoals ik het wil, maar er is liefde en we hebben elkaar. Mijn vriendje en ik. Gelukkig ook veel bekende spulletjes voor hem, dus veel herkenning.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 16 Aug 2019 21:33

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Jeetje NC, dat is snel gegaan zeg! Binnen 3 weken helemaal verhuisd en al! Veel geluk samen in je nieuwe huis, het zal vanaf nu hopelijk alleen maar beter worden.

Wat voor regeling hebben jullie nu, als je dat wilt delen?
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 16 Aug 2019 21:48

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja dat wil ik wel delen. Ik haal binnenkort wel m'n verhaal weg.

Zoon is nu van ma op di bij z'n vader en van do op vrij. Hij haalt hem dan op van opvang en eet met hem en brengt hem naar bed. Volgende ochtend half 9 weer naar mij. Om de week in het weekend van zaterdag 9 uur in de ochtend tot zondag 9 uur in de ochtend. Na half jaar gaan we evt uitbreiden.

Ik heb heel veel geluk gehad met m'n huisje. De gene die er uit ging ken ik en liet ook nog eens even heel veel spul achter waardoor het snel bewoonbaar was (koelkast, wasmachine, stofzuiger, strijkijzer en plank, tv meubel, salontafel, kast). Bank kon ik van collega lenen, die had een extra bank. Kamer voor zoon had m'n moeder tweedehands geregeld en box heeft weer iemand anders geregeld. Dus ik besef me wel dat ik heel dankbaar mag zijn hiervoor. Nu kunnen we langzaamaan ons eigen plekje er van maken.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 16 Aug 2019 22:51

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat fijn van jullie huis!

En hoe sta jij tegenover de regeling? Kun je je erin vinden of niet? Durf/kun je wel opkomen voor jezelf en jullie zoon?
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 16 Aug 2019 23:10

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat fijn nc een eigen plekje. Sterkte

Hier vinden de kinderen het ook te lang om de andere ouder een langere periode niet te zien.
Dit jaar heeft man voor het eerst vrij kunnen krijgen in de zomervakantie waardoor de kinderen 2 weken hier zijn.
In de weken van hun moeder kwamen ze de weekenden en di/wo volgens de normale regeling altijd bij ons gewoon (mits moeder iets gepland had met ze). Komend weekend gaan ze naar hun moeder, de 1 za op zo en de ander zo op ma. Zodat ze beide ook 1 op 1 tijd met beide ouders hebben.
Ik trek mij dan dit weekend ook terug en ga m’n eigen dingen doen zodat ze tijd met elkaar hebben.
Als moeder met ze op vakantie zou gaan of wij met ze op vakantie zouden gaan zou het niet haalbaar zijn om tussendoor naar de andere ouder te gaan. Maar nu het zo kan vinden alle partijen dat wel net zo fijn
Juli 2019
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Aug 2019 11:00

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Caro schreef:Die vakantie vinden de kinderen hier ook best lastig. We merkten aan allebei helemaal niks, het was juist supergezellig, ze waren lief, vrolijk maar gisteravond was er een belmoment. En moeders nam niet op, dus raakte mijn stiefdochter in paniek en begon opeens heel erg 'ik mis mama' te huilen. Was heel zielig want ze was zo moe dat ze wilde slapen maar ze wilde óók met mama bellen. En toen mama aan de telefoon was, moest ze ook hard huilen. Dus daarna kregen wij het verwijt dat ze niet mocht bellen met moeders als het kind daar behoefte aan had en dat ze het niet leuk had.

Dus dat is dan de andere kant. Normaal is mijn stiefzoon eerder degene die zijn moeder mist maar die was juist superchill en relaxed gisteren.


Maar moeder weet toch ook dat de kinderen vrijwel altijd wat emotioneler zijn als ze moe zijn? Tenminste.. dat is hier precies hetzelfde. En dat zijn ook net de momenten dat ze de andere ouder het meeste missen. Wel jammer dat ze jullie dan verwijt dat dochter het niet naar haar zin heeft. Oké, het is echt naar als je je kind huilend aan de telefoon krijgt, misschien reageerde ze naar jullie toe dan ook wel vanuit haar eigen emotie op dat moment, maar als ze haar kinderen goed kent dan weet ze ook best hoe ze een reactie op zo'n moment kan opvatten.

Wat ontzettend fijn dat jullie een huisje hebben NC!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Aug 2019 20:59

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

MissBitchy schreef:Wat fijn van jullie huis!

En hoe sta jij tegenover de regeling? Kun je je erin vinden of niet? Durf/kun je wel opkomen voor jezelf en jullie zoon?


Ja, ik kan mij wel vinden in de regeling. Vind het goed voor zoon als hij z'n papa ziet. Ben blij dat we het nu opbouwen en dat zoon er zo ook langzaam aan kan wennen. Heb voor m'n gevoel juist al die tijd opgekomen voor zoon.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem270

Bericht 25 Aug 2019 10:06

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hoe gaat het hier? Nog van de vakantie aan het genieten of alweer naar school?

Ik ga morgen met mijn twee kinderen op vakantie. Heb er veel zin in maar vind het ook wel een beetje spannend. Hoop dat ze lief zijn met vliegen en de rest van de vakantie natuurlijk ?
iPad’s staan vol filmpjes, heb cadeautjes voor ze en een zak snoep. Het is ongeveer 2 uur vliegen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Aug 2019 13:30

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat lekker Scott! Hoe lang ga je?

Wij gaan nu de laatste week vakantie in. Ik moet di en vrijdag weer naar mijn werk, om de klas startklaar te maken.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 25 Aug 2019 19:26

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Morgen begint de school hier weer. Ben zelf al 3 weken aan het werk. En morgen zie ik ook mijn dochter eindelijk weer na 3 weken vakantie bij papa, heb haar enorm gemist. Ben zo benieuwd hoe ze het heeft gehad, we hebben wel gebeld maar van haarzelf horen is natuurlijk leuker.
Carpe Diem
<<

Anoniem270

Bericht 25 Aug 2019 22:06

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow, jouw vakantie is dus alweer zo goed als voorbij. Succes deze week!
Wij gaan een week weg. Zondag weer naar huis. Had wel langer gewild maar dat ging niet op mijn werk. Ben de eerste school week ook nog vrij.

Bergkristal, fijn dat je je dochter na 3 weken weer ziet. Echt lang weggeweest!
Succes morgen weer!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 02 Sep 2019 13:48

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Het duurt nog even, maar hoe gaan jullie het doen qua verdeling met de kerstvakantie?

Voor de rust is denk ik het makkelijkst ene week bij de een, andere week bij de ander. Maar dan heeft iemand ze dus helemaal niet met Kerst.
En om nou 2 weken helemaal op te delen in steeds een paar dagen hier en daar en hier en daar is ook zo’n gedoe....
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Sep 2019 14:11

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wij gaan het op de volgende manier verdelen (ok mijn idee maar ex gaat vast akkoord)

Eerste weekend is hij normaal bij ex en blijft dan tot 26 dec. ‘S ochtends vroeg komt hij dan thuis. En dan 31 dec weer heen tot 3 of 4 Jan. We verlengen dan de weekenden zodat reistijd ed ingeperkt wordt.
2015 💙
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 02 Sep 2019 14:13

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Exact is het nog niet verdeeld qua dagen, maar het is 1e kerstdag bij de een, wisselen op 2e kerstdag en dan weer wisselen op nieuwjaarsdag. En dan het andere jaar andersom.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 02 Sep 2019 15:25

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Mn vriend en zijn ex doen wel altijd kinderen 1e kerstdag bij de ene ouder en 2e kerstdag bij de andere ouder. Oud en nieuw bij de ene ouder en dan nieuwjaarsdag bij de andere ouder.
Zo hebben beide ouders met kerst de kinderen en kunnen ze compleet met familie kerst vieren
Juli 2019
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 02 Sep 2019 16:01

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Radler en die andere dagen voor, tussen en na de feestdagen?
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 02 Sep 2019 16:48

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ligt aan het werk van man, als vrachtwagenchauffeur is dat een drukke periode en mag hij geen vrij nemen
Dus meestal zijn ze dan bij hun moeder, mits het sowieso zijn vrije weekend is of zijn vrije woensdag, dan zijn ze bij hun vader.
De ene week zijn de kinderen vr tm ma hier en de andere week ma en wo (en als hij optijd klaar is, (meestal wel) di op wo).
De kinderen gaan hier best dus nog wel eens op en neer, maar hebben hier geen last van. Denk ook omdat beide ouders daar heel makkelijk mee omgaan (qua ruilen, dagje extra etc).
Ook als bv 1 van de 2 kinderen zegt eens liever bij mama te blijven of graag alleen bij papa te zijn dan doen ze dat (mits mogelijk / niet continue etc)

Wel proberen ze zo min mogelijk te switchen.
Dus stel oud en nieuw is zo op ma, ze zijn dat weekend bij hun vader dan zijn ze oud op nieuw bij ons en niet oudjaar naar hun moeder en dan weer nieuwjaar bij ons etc.
Juli 2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Sep 2019 19:45

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Week 1: t/m woe bij mij, t/m zo bij ex
Week 2: t/m woe of do bij mj, t/m zo bij ex

Zo iets wordt het.
Tweede kerstdag is ze sowieso bij ex, dan vieren ze daar kerst.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2019 19:48

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Mijn neefje is meestal eerste kerstdag bij zijn vader. Mijn zus brengt hem of hij wordt gehaald door zijn vader. Ene keer op de dag zelf en soms eerder. Meestal slaapt hij daar en wordt gehaald of gebracht 2e kerstdag.

Met oud en nieuw is mijn neefje of bij zijn vader of bij zijn moeder.

De dagen er tussen is hij bij 1 van de 1. Dus ja het is wat heen en weer.
2014 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Sep 2019 20:15

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Zijn jullie exen veranderd, sinds dat jullie uit elkaar zijn?

Mjn ex kwam gister mijn dochter halen en hij had kleding aan waar ik hem in die 13 jaar nog nooit in heb zien lopen...
Dat vond ik best gek eigenlijk...
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 02 Sep 2019 20:26

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wij hebben de kerstdagen om en om net als oud en nieuw. Het is eerste kerstdag of tweede kerstdag + oud en nieuw. Bij eerste kerstdag horen alle dagen kerstvakantie voor die dag en alle dagen na 2 januari. Bij de tweede kerstdag de dagen er tussen. De overdracht vindt plaats (eerste kerstdag avond en 2 januari ochtend).

Mijn ex is zeker veranderd! Hij maakt ineens schoon en heeft zijn huis (mede door zijn vriendin) veel gezelliger. Vooral dat schoonmaken steekt mij wel eens, waarom moest ik altijd alles alleen doen! Het gezellig maken valt ook op de nieuwe vriendin van ex heeft dezelfde stijl als ik wil en ik mocht mijn ‘rotzooi’ nooit neerzetten terwijl zij dat wel mag en hij het blijkbaar mooi vindt. Foto’s van hun (soms met E.) samen in huis blijf en zal ik raar blijven vinden dat is gewoon echt wennen. Maar deze punten zijn meer een verbazing ik ben hier wel blij mee omdat dit voor E. wel veel fijner is.
Carpe Diem
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Sep 2019 21:30

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ah ja, dat herken ik!!
Vandeweek had hij pasta met broccoli gemaakt, van een of ander recept.
Hij heeft in de 1.5 jaar dat we hier woonden denk 3x de pannen aangeraakt, en als ik er niet was, aten hij en dochter meestal pizza ofzo...
Logischerwijs moet hij nu wel koken en schoonmaken, maar toch vind ik het gek...
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 02 Sep 2019 21:36

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Echt wel Lejow! Eerst doen alsof ze niks kunnen en zodra het uit is opeens (best ingewikkelde) dingen koken en zelfs vertellen dat ze koken leuk vinden. Je leert zo in ieder geval een andere kant van iemand kennen. En ik blijf dan maar in mezelf zeggen...je mag blij zijn voor E. maar het haalt bij mij soms het bloed onder mijn nagels vandaan....waarom deed je dat nu niet eerder dat was voor mij ook leuk geweest.
Carpe Diem
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Sep 2019 12:34

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Oh ja mijn ex is behoorlijk veranderd en niet echt positief. Hij gaat steeds meer zijn eigen wereld in en komt steeds verder van de maatschappij af te staan.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers