Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 14 Aug 2019 14:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Pff wat een horkerige reactie Sarah. Ik vind het zo naar soms te lezen hoe bepaalde mensen tegen jou praten. Is echt niet helemaal normaal.

Zwanger worden is nu eenmaal niet een automatisch proces, fijn dat het voor die dame wel snel opnieuw raak was maar dat is niet een voldongen feit.

Succes weer met het wachten. Soms lijkt dat wel het enige dat je kan doen in dit proces: wachten.

@Emma; hoe is het bij jou?
@Dee: ik leef zo met je mee :-(. Compleet logisch dat je zoiets had van 'zout op met dat hele zwanger worden'. Het is ook echt een rot proces.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 15 Aug 2019 19:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bloom, wat jammer dat je ongesteld bent geworden :nopompom:
Dee, heel herkenbaar, ik ben er ook helemaal klaar mee op het moment.
Sarah, wat een stomme opmerking. Inderdaad fijn voor haar, maar mensen lijken dan te vergeten hoe het is ofzo. Stom! Ik hoop dat jullie snel meer weten.
Caro, wat ontzettend fijn dat je een goede echo had :cheering: :heart:
Pioen, voor jou schiet het nu ook op!

Hoe gaat het nu verder met jullie allemaal?
Hier gaat het eigenlijk best heel goed. Had een beetje hetzelfde als Dee en heb even afstand genomen van het forum. Mijn vriend en ik zijn samen een paar dagen weggeweest en hebben lang en goed gepraat. Hij ziet een ziekenhuisbehandeling nog steeds niet zo zitten maar we gaan een afspraak maken bij een coach. Heel blij dat hij dat eindelijk wil!
Ik heb nu ook echt wel weer het gevoel dat we samen verder kunnen gaan, met of zonder kinderen. Na de afgelopen dagen samen realiseer ik me dat ik zonder kinderen ook een prima leven heb, het zou alleen zo’n leuke aanvulling zijn!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Aug 2019 21:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat fijn Emma dat jullie weer dichter bij elkaar komen.


Hier vandaag ziekenhuis geweest nu afwachten tot 30 aug. Mijn man is niet echt een prater maar tegenwoordig praat die steeds over de spoed operatie dat die bang was mij te verliezen. Ook kunnen we goed over het heel ziekenhuis gebeuren praten dat is wel fijn
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Aug 2019 07:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat fijn Emma, en wat goed van jou en je vriend dat jullie naar een coach gaan!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 17 Aug 2019 08:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh dat is fijn Emma, goed dat jullie gaan.

Sarah, fijn dat jullie goed over het ziekenhuisgebeuren kunnen praten. Rare opmerking ook, mensen praten er soms over alsof het een brood kopen is, maar helaas niet voor iedereen weggelegd.
2017
2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Aug 2019 11:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Die opmerkingen ik luister er niet eens meer na.

Hier ongesteld geworden had ik wel verwacht. En ook een negatieve test.

Hoe regelen jullie mannen het met hun werk als je steeds naar het ziekenhuis moet?

Mijn man heeft veel uren nog. En gaat als die steeds zaad in moet leveren even tussendoor naar het ziekenhuis. Hij werkt nu dichterbij. Hij gaat wel zijn uitvoerder vertellen waarvoor. Vind het zo stom dat dat alleen kan inleveren op donderdag om half 1 want dan is er iemand die het speciaal onderzoekt en klaarmaakt voor iui.

We zijn vandaag 11 jaar getrouwd dat klinkt zo lang. En had het zo anders verwacht al met kindjes enzo. Maarja wie weet met ons 12.5 jaar trouwdag
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Aug 2019 11:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Rot dat je dat plaatje steeds moet bijstellen Sarah. Ik hoop dat dit traject jullie snel een mooie zwangerschap oplevert.
En dat hoop ik ook voor de anderen hier!
<<

Anoniem316

Bericht 20 Aug 2019 12:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Balen van je ongesteldheid Sarah. En inderdaad, dat plaatje bijstellen herken ik heel goed :( Dat maakt het juist extra confronterend ofzo.

Mijn man gaat niet alle afspraken mee. Ik moet met de clomid bijv om de zoveel dagen heen voor een echo van 5 minuten. Een afspraak is hij wel meegeweest omdat ik er zo tegen op zag omdat ik negatief nieuws verwachtte. Verder gaat hij alle, waarvan ik denk belangrijke afspraken, mee. Zijn leidinggevende weet er sinds kort van (hiervoor bedacht mijn man smoesjes wat ik echt belachelijk vond) en is daarin heel meewerkend gelukkig. Mijn man heeft nog wel wat vakantieuren staan maar als dat niet zo was geweest, weet ik zeker dat het geen probleem was geweest (klein bedrijf).
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 20 Aug 2019 14:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh wel balen hoor dat je ongesteld bent geworden. En ook herkenbaar qua plaatje bijstellen.
Mijn man ging vorige keren alleen bij de punctie mee naar afspraken, dan moest hij ook inleveren. Hij heeft het toen wel verteld op zijn werk. Echo’s deed ik dus alleen, niet erg ook vond ik, stond met 5 minuten vaak weer buiten en hij had een uur reistijd naar z’n werk dus moest dan al gauw hele ochtend vrij nemen.
Hij leverde volgens mij geen uren ervoor in.
2017
2021
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Aug 2019 12:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoi,

Ik heb ook iets meer afstand genomen van het topic. Vind het toch steeds confronterend ofzo.
Vandaag wel een controle gehad. Was een mooi follikel te zien. Hoef ook niet meer terug op controle, uiterlijk zaterdag Ovitrelle zetten.
Mijn man gaat nooit mee naar controle-afspraken. Andere afspraken wel, zoals aanstaande maandag als we een afspraak bij de arts hebben. Zelf kan ik mijn agenda gemakkelijk vrij plannen voor afspraken. Als mijn man mee gaat probeer ik het wel zo te plannen dat hij geen vrij hoeft te nemen. Dat kan vaak wel op ma-woe-vr.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 26 Aug 2019 20:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dames, hoe gaat het met jullie?
Ik ben vrijdag ongesteld geworden na 34 dagen, voor mijn doen een hele nette cyclus. Op naar de volgende ronde maar weer!
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 26 Aug 2019 21:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik ben nu aantal dagen met medicatie begonnen. Bijwerkingen beginnen nu toe te nemen, best vervelend maar goed. Moet er maar even doorheen. Volgende week echo en dan hopelijk starten met stimuleren. Dan nemen die bijwerkingen waarschijnlijk ook weer wat af. Anderen nog nieuws?
2017
2021
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 27 Aug 2019 22:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Emma - balen van je menstruatie. Wel fijn dat je een nette cyclus hebt deze maand. Hopelijk is de volgende ronde succesvol!

Pioen - wat naar dat de bijwerkingen toenemen. Ik hoop voor je dat deze snel minder wordt en vooral dat het ook heel binnenkort allemaal beloond wordt!

Ik ben in juni naar de huisarts geweest vanwege mijn lange cyclussen en ze wilden met bloedtesten beginnen zodra ik ongesteld werd. Het heeft uiteindelijk 56 dagen geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Ik heb inmiddels al 3 keer bloed afgegeven en ik moet dit iedere week blijven doen totdat ik weer ongesteld word. Ik ben erg benieuwd wat eruit de testen komt en of ik een eisprong heb gehad. Ik heb namelijk nog nooit een positieve ovulatietest gehad al had ik deze maand wel een bijna even donkere streep als in het testvenster terwijl het normaal echt wit blijft. Ook heb ik al bijna 10 dagen last van pijnlijke en gevoelige borsten en sinds een dag of twee gerommel in mijn buik dus het zal wel heel toevallig zijn als ik juist in de maand dat de bloedtesten zijn begonnen ik ineens een normale cyclus heb. Ik zit nu op dag 27 namelijk.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Aug 2019 15:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

emma balen van de menstruatie wel nette cyclus.

Pioen wat voor bijwerkingen heb je. Wel vervelend zeg

nien lange cyclus had je dus . Hopelijk komt er wat uit de bloedtesten


wij zijn net terug van het ziekenhuis. En de uitslag van het zaad was nog lager dan de vorige keer. Vreemd maar kan een moment opname zijn. Ze wil nu dat we starten met iui ipv meteen ivf. En dan zien wat het zaad dan doet. Als het naar 2 keer nog steeds laag is en geen zwangerschap gaan we weer een gesprek hebben. Heb nu meteen spuit pregnyl meegekregen en volgende week krijg ik prik les. Dus allemaal spannend
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 30 Aug 2019 16:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nien, dat zou toevallig zijn! Als die trend dan ook maar doorzet! Ben benieuwd.

Sarah, jeetje lastig zulke dingen. Spuiten lijkt me ook best wel spannend, wat vind je er zelf van?

Hier net weer 5 dagen clomid erop zitten nadat ik ervoor provera heb gehad om menstruatie op te wekken. Dit wordt dus de 1e ronde weer na de miskraam en ik zie er ergens best tegen op. Ik heb er toch een grotere klap van gehad dan dat ik eerst zelf wilde geloven.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Aug 2019 19:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

dee ik weet het niet zo goed allemaal. Ik heb zoiets van gaat toch niet lukken. Voor jou ook weer spannend zeg
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Aug 2019 19:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mocht je nog vragen hebben Sarah, dan mag je ze aan me stellen hoor. Ik heb ook dat traject doorlopen van iui, en slechte zaaduitslagen + spuiten.

Heel, heel veel sterkte Dee! Het is volkomen logisch dat je er een klap van hebt gehad. Dit traject is gewoon slopend. Zeker als je dan nog een miskraam tussendoor krijgt ook. Nogmaals sterkte!!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Sep 2019 11:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe gaat het hier met iedereen?

PIoen: ben je al aan de stimulatie begonnen?
Sarah: het prikken zelf is niet echt eng, maar even onwennig. Moet je ook Gonal gaan spuiten?
Dee: hoe voel jij je nu? Iedere keer maar je weer opladen kost ook veel kracht he?
Nien: hoe dan ook zullen ze echt wel wat aan je waardes kunnen zien. Ben je al ongesteld?
Emma: hoe voel jij je? Hoe gaat het thuis?

Sorry als ik nu iemand vergeet. Ik blijf met jullie meeleven!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2019 12:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro, ik moet alleen pregnyl spuiten 1 spuit maar. In eerste instantie gewoon met eigen cyclus. Hoe vaak heb jij iui gehad? Hoe gaat het met jou kan je al wat genieten van je zwangerschap?
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Sep 2019 12:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

In totaal 4 keer. De eerste keer hebben ze (hoogst ongebruikelijk) de ovulatie gemist. De tweede keer kregen we al te horen dat het zaad eigenlijk te weinig was om door te gaan maar het kon nog een moment opname zijn. De derde keer was het zaad juist heel erg goed, de vierde keer zelfde als de tweede keer. Te weinig na opwerking om door te blijven gaan. We waren niet kansloos, dus we mochten wel nog doorgaan maar we hebben zelf gekozen om niet nutteloos door te gaan. Vandaar dat we eigenlijk heel snel bij IVF uitkwamen. En daar konden we direct starten, en bij de tweede ronde dan raak. Dus dat is wel heel snel om het hele proces door te lopen hoor. Maar goed, beter dit dan doelloos door blijven gaan.

Ik kreeg trouwens wel Gonal om zo twee eitjes te kweken om de kans groter maken per IUI ronde. Dat doen ze bij jou dus niet?
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 02 Sep 2019 14:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro/Sarah, ik heb morgen m’n uitgangsecho en dan dus hopelijk stimuleren. Gelukkig zijn bijwerkingen een stuk afgenomen na stoppen van de pil. Nu wel wat moe en voel me soms wat gejaagd ook. Maar wel goed te doen.

Sarah, Ik ben vorige keer ook met IUI begonnen, in eigen cyclus. En eigenlijk zonder medicatie ook, deden op basis van positieve ovulatietesten. Maar na 3x vanwege slechte zaad door naar ICSI gegaan. Prikken vond ik eerst ook lastig maar ik wende er wel snel aan. Ben zelf ook verpleegkundige, maakt het misschien wel anders. Al prik ik liever mezelf dan anderen ?

Dee, is ook niet niks een miskraam. Echt niet gek dat je dat daar kast van hebt. Sterkte en succes weer..

Nien, vervelend van je lange cyclussen. Al iets van uitslagen gekregen?

Emma, hoe is het? Welbalen dat je ongesteld werd, elke keer weer een klap.
2017
2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2019 15:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nee ik krijg alleen pregnyl. Kon ik meteen ophalen in het ziekenhuis.
Afbeelding
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 06 Sep 2019 16:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hallo allemaal, hoe gaat het met iedereen?

Sarah – hoe is de prikles geweest? Ik hoop dat spuiten je meevalt.
Dee – hoe gaat het nu met jou?
Pioen – ik hoop dat de uitgangsecho goed is gegaan en dat je lichaam rustig is nu!
Caro – leuk en lief dat je hier nog meeschrijft! Ik las vorige week in een topic dat je erg misselijk bent/was, hopelijk wordt dat nu minder.

Hier hebben we goed nieuws!

Mijn vriend heeft vandaag gebeld voor de uitslag van het vruchtbaarheidsonderzoek en zijn sperma is helemaal goed! :dance:

Ik ben vorige week woensdag voor de 4de bloedtest geweest en daar werd mij verteld dat uit de bloedtest van een week eerder bleek dat mijn eisprong had plaatsgevonden ergens tussen dag 16-18, en ik ben inderdaad op dag 30 ongesteld geworden. Dus daar ben ik enorm blij mee! De verpleegkundige raadde me wel aan om een afspraak te maken met de dokter voor de uitkomst van de cyclus analyse, en deze staat gepland voor 17 sept. Wel fijn om te horen dat ik in ieder geval af en toe een eisprong heb maar ik vind het wel toevallig dat net deze maand tijdens de cyclus analyse alles zo netjes verloopt. Ik hoop nu natuurlijk dat de trend zich voortzet. Ik ga nog een keer met ovulatietesten aan de gang deze maand en kijken of ik dit keer eens mijn eisprong kan ontdekken (lijkt me best wel leuk om eens een positive ovulatietest in handen te hebben). :ja:
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem316

Bericht 06 Sep 2019 17:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh dat is wel heel toevallig nien! Dat geeft de burger moed. Hopelijk deze rond weer zo'n mooie cyclus.

Hoe is het gegaan Sarah?

Ik heb vandaag de eerste echo weer gehad van deze ronde(cyclusdag 15). Nog geen eitjes te zien die groot genoeg waren. Dus nu dinsdag weer heen voor een echo. Ik begin nu zo langzamerhand met ovulatietesten. Vind het wel fijn om het op die manier een beetje bij te houden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Sep 2019 18:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

dee spannend weer hopelijk zijn de eitjes dinsdag groot genoeg

nien wat fijn dat je vriend zijn uitslag goed is. Hopelijk is je cyclus straks goed


Vandaag dus de prikles. Ze deed het eerst voor en toen moest ik het zelf doen. Ze zei je prikt zeker wel vaker mensen ik nee hoor. Want volgens haar ben ik een natuurtalent. Op het moment dat ik de proef prik moest prikken in mijn buik dacht ik wel even van bah. Maar toch gedaan en voelde er niks van. Dus dat viel wel mee. Moest nog wel even een injectie container halen bij de apotheek.

Mijn moeder was mee die vond dat ik echt niet alleen kon. Ze bleef eerst in de wachtkamer toen kreeg ik wat uitleg over wanneer bellen enzo. En toen kwam ze er bij. De deur ging toevallig open en zei die verpleegkundige kom maar erbij. Mijn moeder vroeg wel aan mij of dat wel mocht. Maar vooruit. Ze vond het wel interessant om te zien die prik les.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers