Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Aug 2019 12:12

Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Mijn vriend en ik hebben ons eerste huis gekocht, jee! We krijgen binnenkort de sleutel, maar er zit nog een overlap periode is van ruim een maand voordat we overgaan, die we onszelf gegund hebben voor schilderen, vloerbedekking boven vervangen etc.

Hebben jullie nog praktische tips voor die periode? In het verleden ben ik altijd in 1 weekend van het oude naar het nieuwe huis gegaan, maar bedacht me dat we nu simpele dingen tegenkomen als dat we maar 1 koffiezetapparaat en 1 waterkoker hebben, dus wat doe je daar bijvoorbeeld mee, heen en weer slepen? Pannetje meenemen zodat je daar thee en oploskoffie kunt drinken en in het oude huis je apparaten nog hebt? Tuinstoelen nemen we bijvoorbeeld mee nu al naar het nieuwe huis zodat we iets hebben om op te zitten, maar schilderen laten we doen, hoe moeten we voor die man dan bijv. koffie etc. regelen als koffiezetapparaat hier thuis staat? En geef je de sleutel aan de schilder of zou je hem zelf iedere dag binnenlaten en weer afsluiten als hij weggaat?

Dus, als jullie goede tips hebben voor zo'n overlap periode dan hoor ik het graag!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Aug 2019 12:17

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Heeft er niet iemand in je buurt een Senseo en/of waterkoker over? Dat zou ik proberen te regelen. Of als je op een gegeven moment vaker in je nieuwe huis bent, koffiezetapparaat er vast heen. Je hebt het over stoelen, maar ik zou ook een tafeltje meenemen naar het nieuwe huis.
Ik zou schilders denk ik een sleutel geven, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Succes met verhuizen en klussen!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 15 Aug 2019 12:43

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Wij hadden een overlap periode van 3 maanden. Hebben een sleutel op een plekje achter het huis verstopt, waar de tegelzetters/stukadoor/timmerman vanaf wisten. Er was toch verder niet veel waardevols in het huis aanwezig.
Onze Senseo was aan vervanging toe dus hebben de oude bij het te verbouwen huis neergezet. Was in de zomerperiode dus hadden onder de overkapping tuinstoelen en een tafel staan en ook een stelling met het Senseo apparaat( keuken was er direct de eerste dag al uitgehaald). Ik zorgde dus dat er koffie, koeken en drinken aanwezig was wat ze vrij konden pakken.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 15 Aug 2019 12:45

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Ik heb het altijd zo kunnen regelen dat ik een koffiezetapparaat en waterkoker in beide huizen had. Was altijd wel iemand in de familie met een apparaat te leen. De laatste keer had ik ook een magnetron in mijn nieuwe huis. Heel fijn, omdat ik tijdens het klussen vaak een bak met eten opwarmde.
Qua sleutels ed gaf ik de werklui inderdaad gewoon een sleutel als het nodig was. Er was toch nog niks te jatten in mijn nieuwe huis ;) En het was voor mij niet te doen om voor mijn werk dan nog naar mijn nieuwe huis te gaan om de werklui eerst binnen te laten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Aug 2019 12:45

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Wij hadden toen een waterkoker bij de Action gekocht voor een paar euro en een ouderwets koffiezetapparaat wat mijn ouders over hadden in het nieuwe huis gezet. Daarnaast hadden we gewoon koffie en filterzakken, thee en cup a soup neer gezet met bekertjes ed en tegen de bouwvakkers gezegd dat ze vooral moesten pakken ( en dus even koffie konden zetten) als wij er niet waren en dat deden ze ook wel.

Bij ons had de aannemer gewoon de sleutel en hij zorgde dat de diverse medewerkers hem onderling weer door gaven. Ik heb bij onze buren gezien dat de sleutel onder een pot gelegd werd en zo ook de stucadoor, schilder ed. allemaal het huis in konden zonder dat ze er hoefde te zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 15 Aug 2019 13:11

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Ik zou inderdaad een sleutel geven aan de schilders, zodat je er niet zelf telkens naartoe hoeft.
En voor een koffiezetapparaat en waterkoker zou je ook eens bij een kringloopwinkel kunnen kijken. Vaak heb je er daar al 1 voor een paar euro die voldoet. Eventueel alleen een waterkoker en oploskoffie.
<<

Anoniem271

Bericht 15 Aug 2019 13:14

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Wij hebben straks precies hetzelfde dus ik lees even mee voor de tips. Ik ben de laatste keer ook in minder dan een week verhuisd dus heb dit ook nog nooit gehad.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 15 Aug 2019 13:15

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Geen vrienden/familie die regelmatig kamperen? Vaak hebben die wel een extra koffiezetter en/of waterkoker.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Aug 2019 13:58

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Waterkoker/ koffiezetapparaat is wel te regelen via via. Of anders een hele goedkope scoren via Hema/ Action.
Ieder keer als je heen en weer rijdt, alvast wat dozen meenemen. Dat scheelt op de dag van verhuizen al aardig veel.
Als je het met die sleutel niet vertrouwt, dan kan je nog altijd op de dag van verhuizing zelf ene nieuw slot (laten) plaatsen. Dan weet je zeker dat je sleutel niet is gekopieerd oid.
werk georganiseerd. Het moeilijkste is dat men altijd door elkaar gaat lopen en spullen van hot naar her vliegen. Dus verfspullen bij de verfspullen etc. Zo had ik allemaal plekken in het huis gemaakt waar wat lag. En dat was best handig. Ook omdat ze het dan niet iedere keer aan mij hoefde te vragen wat waar lag.
<<

Anoniem284

Bericht 15 Aug 2019 15:32

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Een waterkoker koop je voor een tientje bij de Hema volgens mij. Een koffieapparaat heeft vast wel iemand te leen. Als er werklui meerdere dagen achter elkaar in de woning moesten, gaven we ze een reservesleutel. Verder heb ik qua frisdrank steeds blikjes gekocht. Dat gestuntel met die bekertjes. En ik zorgde voor wat koeken/tussendoortjes. Lunch bekeken we per dag. Want we trakteerden dan ook vaak de werklui.

Ik zou ook even wat oude tuinstoeltjes regelen dat men kan zitten. En o ja, vergeet niet wc-papier en vuilniszakken. Dat laatste vond ik fijn zodat ik elke dag even afval kon ruimen. En ik had ook van die Dettoldoekjes zodat ik elke dag even een doekje over het toilet kon halen. Al die werklui op mijn toilet, brrr.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Aug 2019 21:34

Re: Praktische tips voor overlap periode nieuwe en oude huis

Bedankt voor jullie tips allemaal, gaat vast lukken zo! Vind het nog wel een gek idee dat het nu 'ons huis' is ipv 'het huis van de verkopers', maar komt vast de komende tijd als we het steeds meer naar onze zin maken qua verf, vloer etc. Mocht ik nog verdere vragen hebben meld ik me weer haha.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers