Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voortdurend hoesten

<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 15 Nov 2013 21:58

Voortdurend hoesten

Ik heb sinds een week griep en verkoudheid, keelpijn, oorpijn, alles door elkaar en natuurlijk ook hoest. Nou heb ik sinds gisteren echt een hoest die niet meer op lijkt te houden, vooral 's nachts. Er ging geen minuut voorbij dat ik niet hoestte, zeker als je gaat liggen, dus ik heb maar 3 uur geslapen. Ook vandaag veel gehoest.

Nou komt er af en toe wel wat slijm dus ik wil het niet onderdrukken maar hoe kom je in hemelsnaam de nacht door dan? 90% van de tijd is het ook hoesten omdat mijn keel zo geïrriteerd is.

Ik was vanmiddag even bij de apotheek en ik kreeg zowel noscapine (tegen kriebel) als slijmoplossend iets mee (dus het een voor nacht en de ander voor overdag) maar ik las thuis in de bijsluiter dat je dat niet moet combineren.
Iemand anders nog tips tegen die drang om te hoesten als je wilt slapen?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Nov 2013 21:59

Re: Voortdurend hoesten

Water drinken! Het slijm wat je hebt is de reactie op het hoesten, je stembanden etc raken geirriteerd door het hoesten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 15 Nov 2013 22:02

Re: Voortdurend hoesten

Zuigen op een snoepje helpt. En als je toch moet kiezen voor één van de twee medicijnen die je hebt meegekregen van de apotheek, dan zou ik kiezen voor noscapine. Dat helpt heel erg goed.
Leven en laten leven
<<

Anoniem253

Bericht 15 Nov 2013 22:04

Re: Voortdurend hoesten

Geen tips, wel veel beterschap gewenst.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 22:34

Re: Voortdurend hoesten

Ik blaf de hele dag, echt zo'n nare droge hoest. Heerlijk al die verkoudheidvirussen in de lucht!

Geen tips, wel beterschap!
R. 2013
D. 2016
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:07

Bericht 15 Nov 2013 22:40

Re: Voortdurend hoesten

Erg vervelend, ik ben er net vanaf. Noscapine helpt bij mij niet helaas.
Wat mij goed heeft geholpen is Daro keelspray. Ik kon toen weer slapen 's nachts.
Dit kan je gewoon bij bijvoorbeeld de Etos kopen.
Beterschap!!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 16 Nov 2013 00:05

Re: Voortdurend hoesten

Maris82 schreef:Erg vervelend, ik ben er net vanaf. Noscapine helpt bij mij niet helaas.
Wat mij goed heeft geholpen is Daro keelspray. Ik kon toen weer slapen 's nachts.
Dit kan je gewoon bij bijvoorbeeld de Etos kopen.
Beterschap!!


Ah die ga ik even onthouden nog!

Idd niet fijn al die virussen! Dank voor de wensen en ook beterschap aan diegenen die ook ziek zijn :no:
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 16 Nov 2013 00:27

Re: Voortdurend hoesten

Supervervelend is dat altijd, ik gebruik sinds kort Tussikind van VSM. Eigenlijk voor N. maar werkt prima, neem gewoon wat meer :) Ben er tegenwoordig altijd zo vanaf.

Beterschap!
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:16

Bericht 16 Nov 2013 00:47

Re: Voortdurend hoesten

Toen ik anderhalf jaar terug kinkhoest had kreeg ik tabletten codeine voor de nacht. Hiermee kon ik enigzins mee doorslapen.
Weet alleen niet of deze zonder recept te krijgen zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem83

Bericht 16 Nov 2013 10:51

Re: Voortdurend hoesten

Oma's tip: Vicks of Luuf onder je voeten smeren en met sokken gaan slapen. Geen grapje, Google er maar eens op. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar veel van mijn vriendinnen dus wel.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Nov 2013 22:47

Re: Voortdurend hoesten

Als je slijm ophoest moet je het niet gaan lopen onderdrukken. Het is niet voor niets dat je die hoestprikkel hebt.

Als je geen slijm ophoest kun je inderdaad noscapine pakken of even naar de dokter gaan zodat die je aan codeïne kan helpen. Ik heb nog codeïne liggen van de vorige keer die ik eventueel kan pakken.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 16 Nov 2013 23:42

Re: Voortdurend hoesten

Ik ga idd niets onderdrukkends nemen omdat er wel slijm op mn longen zit.

Pff vandaag is het nog niet veel beter. Last van mn oren (hoor minder en voortdurende ruis/piep). En nu voel ik weer vrij warm aan terwijl thermometer geen koorts aangeeft. Koorts was 5 dagen weg... Ik vind het echt niet fijn meer nu, zeker niet als je al alleen woont... bleh.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Nov 2013 23:43

Re: Voortdurend hoesten

Aw, klinkt naar! Hopelijk ben je snel beter!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Nov 2013 07:16

Re: Voortdurend hoesten

Ik heb dit paar maanden terug, ik werd er echt gek van! Omdat er een vermoeden van kinkhoest op mijn school bestond, moest ik dus ook bloedtesten. De dokter gaf me enorm op m'n kop dat ik door bleef werken met een misschien besmettelijke ziekte (uiteindelijk bleek ik het niet te hebben) en schreef meteen antibiotica voor (dat doen ze hier al als je een scheet laat). Toch maar genomen en na een halve dag was mijn hele hoest weg! Was dus toch een infectie geweest.

Moraal? Laat het even checken. Mijn moeder had vorige maand opeens een longontsteking na te lang rondgelopen te hebben met hoesten en mijn zusje had op hetzelfde moment bronchitis. Mensen zeggen vaak: het is maar een hoestje en het gaat wel weer over, maar soms is het gewoon even meer dan een hoestje, en zo klinkt het bij jou ook. Ben zelf ook niet voor elke wissewasje naar de dokter maar in dit geval raad ik het je aan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 18 Nov 2013 01:04

Re: Voortdurend hoesten

Gelukkig is het hoesten al minder. En als ik dan hoest dan is het ook echt ergens voor zeg maar. Ik hoorde idd van kinkhoest, maar ik dacht juist dat ze niet zo snel antibiotica geven? Althans, de huisartsen hier niet. Op zich wel logisch omdat je dan gauw overal resistent voor wordt. Maargoed ik denk niet dat ik dat heb (heb het even opgezocht wat het is).

Waar ik nu gek van word zijn mn oren. Ik hoor minder, heb een constante ruis in mn oor. Het hoort er allemaal bij, want ik ben ook verkouden maar toch. Vroeger ook veel oorontstekingen gehad, dit lijkt daar niet helemaal op maar toch is het megairritant. Verder zijn mn ogen ook nog licht ontstoken (zeker in de ochtend) en nog een beetje algehele malaise gevoel... Hopelijk wordt het nu echt elke dag beter want dat werd eens tijd.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny