Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 15 Nov 2013 14:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi dames

Ik lees alles mee met wat jullie schrijven, reageer alleen even niet zo veel meer.
Zit momenteel niet zo lekker in mijn vel, moet veel denken aan mijn moeder die mijn twee kindjes niet meemaakt.
Gister was ik aan het werk en toen moest ik ook weer zo ineens denken aan mijn schoonvader en alles wat er gebeurd is.

Roze&Snoezel wat een mooi behang hebben jullie uitgezocht!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 15 Nov 2013 16:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

@Vlindertje: Welkom!

@Roze: leuk behang! Lekker vrolijk! Ik hou van sterren. Is ook best in tegenwoordig net zoals de uiltjes!

Het verkoudheidsvirus is weer over. Gebruikte neusspray( wel kinderen daar zit de helft van die troep in). Geen zoutoplossing want dat helpt niets. Ook gebruik ik dampo.
De holter hoef ik gelukkig niet twee weken non stop te gebruiken. Als ik het voel aankomen dan plak ik de holter op. Zit dus ook niet met douchen oud. Krijg veel plakkers mee.
De harde buiken komen niet door een blaasontsteking. Moest wel een vaginaal kweekje laten doen door de huisarts en wacht nog op de uitslag. Waarschijnlijk hoort het er gewoon bij. De ene vrouw heeft er meer last van dan de ander.
Buikvirusje had ik niet echt. Parasiet speelt soms op. Nu minder last omdat mijn baarmoeder ruimte maakt denk ik. Het kan een paar dagen wat erger zijn qua diarree.

@Shy: wat vervelend en rot voor je dat je nu niet lekker in je vel zit! Hopelijk neem je rust en afleiding.

@Victoria: vervelend dat je zo moe bent! Wel leuk zo'n grote aankoop! Ook belangrijk natuurlijk!

@Eppie: leuk dat jullie al aant brainstormen zijn over de namen. Meisjesnamen vind ik juist makkelijk! Succes ermee en hopelijk vindt je vriend de naam ook leuk straks!

Fijn weekend allemaal. Mijn vriend zit nu 5 dagen in t buitenland voor zijn werk. Gelukkig ben ik veel weg en aan het werk want ik kan nooit zo lang zonder hem. :redface: :heart:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 16 Nov 2013 10:47

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy, heel logisch dat je zulke periodes hebt, hoe vervelend ze ook zijn. Je schoonvader is nog maar zo kortgeleden overleden, je zit nog vol in het rouwproces. Hoe is het met je man/vriend nu? Mijn moeder is ook overleden en ik heb het er soms heel moeilijk mee dat ze haar kleinkind niet mee zal maken. Denk goed om jezelf hoor!

Dolfijntje, gelukkig is de verkoudheid over. Vervelend van die harde buiken, gelukkig dat het niet door blaasontsteking komt. Niks aan he als je vriend weg is. Mijn man is af en toe een week weg voor zijn werk, ik ben ook altijd heel blij als hij weer terug is...

Ik ga vanmiddag naar de intocht van Sinterklaas. Mijn neefje loopt met de optocht mee met de muziekvereniging, hij drumt. Hij is helemaal trots dat hij mee mag lopen, dus deze tante gaat graag even naar hem kijken.

Fijn weekend allemaal!
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Nov 2013 18:45

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: Klinkt leuk, wat ben je aan het maken van vilt? Vervelend dat je nog steeds veel last hebt van je banden.En is je vriend ondertussen al gewend aan DE jongensnaam? Wat dat betreft ben ik wel blij dat we weten wat het wordt, voor 1 geslacht een goede naam verzinnen was al moeilijk genoeg, laat staan voor 2! Al denk ik dat we voor de zekerheid wel naar meisjesnamen moeten kijken, stel dat je net die een op de zoveel bent waar ze het niet goed hebben gezien.. Al ga ik daar niet vanuit, elke echo ligt meneer zijn zaakje volop te showen.

Victoria: Lijkt me ook niet zo gek hoor, dat je je niet topfit voelt. Zwanger zijn kan op zich al heel inspannend zijn, laat staan als je er 40 uur bij werkt. Is voor iedereen natuurlijk wel anders, maar ik zou dat nu echt niet trekken bijvoorbeeld. Dus super dat jij het nog wel volhoudt! Leuk zeg, een grotere auto, wat voor een hebben jullie gekozen? En wat vroeg, dat ze nu misschien al het geslacht hebben gezien! Hier was het vorige keer (bij de eerste) pas na een week of 20 een beetje zichtbaar dat ik zwanger was. Nu al eerder, ik denk met een week of 12 dat het een beetje begon.

Mikado: Je bent echt geen zeurpiet hoor, zwanger zijn is hard werken voor je lichaam! Je lichaam geeft vanzelf aan wat wel en niet goed gaat, wanneer het mogelijk is kun je daar toch het beste naar luisteren. Denk dat anderen dat ook wel zullen begrijpen. Al snap ik je wel hoor, je wilt natuurlijk zo lang mogelijk 'normaal' blijven functioneren. Gekriebel kan best de baby wel zijn hoor, als het goed is merk je vanzelf dat het sterker wordt en je meer gaat voelen.

Katrien: Balen dat de vermoeidheid nog steeds blijft! Hier ook helaas. Wel goed dat je probeert je conditie op peil te houden, dat is iets wat ik eigenlijk ook zou moeten doen.. Zal toch eens kijken wat ik kan gaan doen, wat niet te zwaar is, maar wel helpt. Want niks doen gaat ook niet helpen, al is de drempel soms zo hoog om iets te ondernemen. Leuke intocht gehad gisteren?

Shy: Hoe gaat het nu met je? Ik kan me heel goed voorstellen dat je wat anders aan je hoofd hebt, en hier even niet meer zo veel meeschrijft. Het is ook niet niks allemaal, je moeder moeten missen en net je schoonvader verloren hebben. Doe rustig aan en neem je tijd om het allemaal een beetje een plekje te kunnen geven waar nodig!

Dolfijntje: Nog even en dan is je vriend weer terug, maar lijkt me wel vervelend inderdaad als hij af en toe een paar dagen weg is. Hoort er soms bij, maar kan me voorstellen dat je hem dan mist hoor! Gelukkig hoef je de holter niet non stop om, dat zou me echt vervelend lijken! En fijn dat de verkoudheid over is en er niks geks is gevonden bij de huisarts.

Wij zijn gisteren naar de intocht van Sinterklaas geweest hier, was erg leuk. Behalve toen de drumband van pieten voor onze neus ging staan spelen, dochter is bang voor harde geluiden en zette het op een huilen. Toen hadden we een huilpietje bij ons, waar we geen kant mee op konden. Ze wilde weg, maar de Sint was bijna ter hoogte van waar we stonden, dus we werden ingesloten door alle mensen. Ze heeft hem gelukkig nog kunnen zien en een handje gegeven, daarna gauw weggegaan, haha. Was ook wel genoeg, we hebben een dik uur daar gestaan.

Vandaag zijn met vriend en schoonouders het behang in de babykamer er aan het afstomen. Denk dat het vandaag wel af komt. Dan gaat mijn moeder komende week de plinten schilderen, mijn vader met een van mijn broertjes gaat daarna de vloer leggen en als laatste doen we het behang. Het kan mij niet snel genoeg gaan, haha! We hopen eind december klaar te zijn, dat het kamertje zelf af is en ook alle meubeltjes erin staan. Gaat vast wel lukken, het meeste werk is voor nu gedaan en het behangen laten we door iemand doen.

Verder gaat het aardig. Voel echt enorm veel beweging, we gaan denk ik een kleine druktemaker krijgen! Blijf wel ontzettend moe, en de afgelopen week weer veel misselijk geweest. Maar zolang het niet zo erg is als in het begin, dan ben ik allang blij.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 17 Nov 2013 22:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi meiden.
Even kort, morgen reageer ik uitgebreid.
Morgen om 16:00uur de 20 weken echo. En ik vind het zo spannend!!!
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 17 Nov 2013 22:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie heel veel succes morgen. En ook veel plezier.

Ik reageer iets minder uitgebreid, onze computer is van het weekend stuk gegaan. Ik lees wel mee maar vind uitgebreid reageren op de mobiel zo lastig. Hopelijk is de computer snel weer gemaakt.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 18 Nov 2013 00:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje: ik neem wel rust waar ik kan, afleiding gaat wat minder. Ik wil het liefst veel doen en als het even kan alles tegelijk :laughcry:

Katrien: dat is ook zo, het is alleen zo moeilijk. Ik wil zo graag lekker op die roze wolk blijven zitten maar het lijkt alsof ik daar afgelopen vrijdag keihard van af gedonderd ben. Dit is hartstikke waarschijnlijk de laatste keer dat ik zwanger ben. Dat ik nu niet kan genieten van die kleine in mijn buik, ik voel mij af en toe schuldig daardoor.
Met mijn man gaat het goed, we hadden het gister over zijn vader gehad en vanochtend vertelde hij dat hij een hele gekke droom had gehad over hem, daar moesten we samen wel even erg om lachen.
Hij is verder gelukkig niet heel erg down ofzo, hij kan het goed aan zeg maar. Vaak praten we als hij ergens mee zit en dan kan hij er weer even tegen aan.

Roze: hoe het nu gaat, stukje slechter lijkt het. Dit weekend was ik vrij maar heb een paar keer stilletjes gedacht, wat zou het lekker zijn als ik nu maar gewoon lekker aan het werk was.. Op die momenten voelde ik mij niet begrepen door mijn man. Vandaag zei hij ook dat ik ook zo lekker gezellig was, waarop ik in tranen uitbarsten en hem even heb verteld dat ik vanaf vrijdag al slecht in mijn vel zat en dat het nog niet veranderd was.

Nou tot zover mijn vrolijke verhaal :nerd:

Zijn er meiden die zich herkennen in het stukje, zwanger zijn en erg slecht in je vel zitten? Weinig kunnen hebben, snel huilen om (kleine) dingen? Ik weet niet zo goed wat ik hier verder mee moet en hoop dat ik mij snel weer beter voel, zie het somber in nu.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 18 Nov 2013 00:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: succes en veel plezier morgen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 18 Nov 2013 17:47

Re: Voorjaar 2014 mama's

@eppie: En, en en...? Hoe was het?

@shy: Allereerst even een heeellle grote knuffel voor jou. Het voorbijgaan aan de roze gelukkige wolk heb ik in vlagen in het begin gehad. Ik kom uit best wel een moeilijke periode met mijn man (vorig jaar tijdje gescheiden gewoond), waarbij we nu allebei nog best het een en ander moeten verwerken. Af en toe kwam het weer even boven drijven, met bijbehorende verdrietige gedachten. Ik voelde me soms zooo ellendig. De hormonen verergeren dat volgens mij alleen maar. Ik voelde me daar heel schuldig over naar de kleine ukkepuk toe. Ik baalde ook van mezelf omdat ik weet hoe blij en gelukkig ik KAN zijn als ik zwanger ben (hormonen verergeren gelukkig ook mijn geluk gevoel :sunny: Daar heb ik meestal "last" van gelukkig)... Maar ellendig als je je echt zo ellendig voelt.
Verder gemis... Tja. Ken ik helaas maar al te goed. De tijd slijt het, maar ik vind dat absoluut niet. Je maakt gewoon steeds meer belangrijke dingen in je leven mee naarmate je ouder wordt. Je koopt een huis, je krijgt kinderen, trouwen... Allemaal van die dingen waarbij je dat gemis voelt. Maar ook als je anderen ziet die dat WEL hebben. Dit soort momenten blijven gewoon enorm pijnlijk. Morgen is de sterfdag van mijn zus, en merk dat ik daar dit jaar weer heel erg mee bezig ben... Maar ja, ik probeer altijd maar te relativeren door te zeggen dat het ook ergens wel fijn voelt dat dat gemis er nog steeds is, ze is er gewoon nog steeds. In mij, helaas niet meer in levende lijve...

Wij een heerlijk weekendje weg geweest, ik zit flink op mijn roze wolk :thumbup:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 18 Nov 2013 21:24

Re: Voorjaar 2014 mama's

Weer even een kort berichtje van mij. Geen tijd om uitgebreid te reageren.
Alles zag er goed uit. Het is een bewegelijk kind dus met veel geduw (auw!) Hebben ze alles in beeld gekregen.
Het geslacht blijft voor ons een verrassing. Het kindje lag mooi dus we hebben ook nog even 4d mogen kijken. Erg bijzonder!
Zo'n opluchting!! Nu lekker languit op de bank mijn favo serie kijken.
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 18 Nov 2013 21:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Fijn dat alles goed was Eppie.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem75

Bericht 18 Nov 2013 21:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Fijn dat alles goed is Eppie!

Ik ben van plan om weer een beetje meer te gaan schrijven hier. Het gaat hier iets beter op het moment. Er zitten wel soms wat mindere dagen tussen maar opzich gaat het wel. Na een gesprek met mijn vk en de huisarts is er toch besloten dat ik naar een Pop poli moet. Woensdag heb ik mijn eerste afspraak. Ik vind het spannend maar vooral ook eng. De vk en de huisarts vonden dat ik in de 'gevarenzone' zat voor een pnd. En dan vooral na de bevalling. Ik ben ook best bang voor de keizersnede en de kraamweek omdat die bij S. alles behalve fijn is verlopen. Ik moet ook een bevalplan gaan schrijven en die ga ik ws doornemen samen met de vk en de gynaecoloog. Het zal geen heel verhaal worden maar er zijn toch een bepaalde punten die ik anders wil zien. Ik vind het allemaal eng maar ik ben het een soort van verplicht voor mezelf, mijn vriend en mijn kindjes.

Verder gaat het hier lichamelijk prima! Bij S. zat ik rond deze tijd volledig in de ziektewet door erge bekkenklachten en nu heb ik er weinig last van *klopt af* Alleen na een dag werken voelt het pijnlijk maar ik mag niet klagen. Ik ben stiekum toch wel een beetje trots op mezelf! :D Mijn vriend is na vanavond lekker een paar dagen vrij en woensdag krijgen we onze nieuwe meubels! Dus dat wordt lekker genieten!
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 19 Nov 2013 00:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

snoezel schreef:@eppie: En, en en...? Hoe was het?

@shy: Allereerst even een heeellle grote knuffel voor jou. Het voorbijgaan aan de roze gelukkige wolk heb ik in vlagen in het begin gehad. Ik kom uit best wel een moeilijke periode met mijn man (vorig jaar tijdje gescheiden gewoond), waarbij we nu allebei nog best het een en ander moeten verwerken. Af en toe kwam het weer even boven drijven, met bijbehorende verdrietige gedachten. Ik voelde me soms zooo ellendig. De hormonen verergeren dat volgens mij alleen maar. Ik voelde me daar heel schuldig over naar de kleine ukkepuk toe. Ik baalde ook van mezelf omdat ik weet hoe blij en gelukkig ik KAN zijn als ik zwanger ben (hormonen verergeren gelukkig ook mijn geluk gevoel :sunny: Daar heb ik meestal "last" van gelukkig)... Maar ellendig als je je echt zo ellendig voelt.
Verder gemis... Tja. Ken ik helaas maar al te goed. De tijd slijt het, maar ik vind dat absoluut niet. Je maakt gewoon steeds meer belangrijke dingen in je leven mee naarmate je ouder wordt. Je koopt een huis, je krijgt kinderen, trouwen... Allemaal van die dingen waarbij je dat gemis voelt. Maar ook als je anderen ziet die dat WEL hebben. Dit soort momenten blijven gewoon enorm pijnlijk. Morgen is de sterfdag van mijn zus, en merk dat ik daar dit jaar weer heel erg mee bezig ben... Maar ja, ik probeer altijd maar te relativeren door te zeggen dat het ook ergens wel fijn voelt dat dat gemis er nog steeds is, ze is er gewoon nog steeds. In mij, helaas niet meer in levende lijve...

Wij een heerlijk weekendje weg geweest, ik zit flink op mijn roze wolk :thumbup:


Dank je wel!

Ja ze zeggen het hè dat het minder word en dat het slijt.. Ik merk er nog steeds niks van, as december is het 8 jaar geleden maar het lijkt alsof ik haar meer mis dan ooit. Ook omdat ik nu weer zwanger ben, en inderdaad ondertussen getrouwd en een huis gekocht. En dan natuurlijk zoontje, op mijn pols heb ik een kleine tattoo voor haar en zei laatst tegen hem die is voor oma, paar dagen later wees hij er naar en zei oma oma tegen mijn pols waar die tattoo zit. Toen zat ik dus alweer bijna te snikken als een klein kind.

Gisteravond heb ik voor het eerst duidelijk geschop gevoeld in mijn buik, alsof ze even duidelijk wilde maken dat ik niet zo verdrietig moet zijn en dat zij er ook nog is :)

Sterkte morgen, dat moet ook verdomd lastig zijn! Hoe is ze overleden, of wil je daar niks over kwijt? :hug:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 19 Nov 2013 00:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Fijn dat alles goed was Eppie!

En shy- ik stuur je ff pb :) Had al heel stuk getyped, maar misschien niet zo geschikt voor in dit topic met alle hormonen :^^:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 19 Nov 2013 00:57

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy en Snoezel :hug:
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 19 Nov 2013 06:45

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz schreef:Shy en Snoezel :hug:


Lief! Dank je wel :heart:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Nov 2013 09:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Vanuit hier ook een hele dikke knuffel!
:hug: Kan mij niet voorstellen hoe groot dat gemis moet zijn. En zat gelijk met tranen in mijn ogen bij jullie berichten.
<<

Patsy

Bericht 19 Nov 2013 09:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, wat moet dit een moeilijke dag voor je zijn. :hug:

Shy, :hug: wel super dat je kleine meisje je vanuit je buik probeert te troosten.

Eppie, fijn dat alles goed is!

Razz, wat vervelend dat je je zo voelt, maar heel goed dat je aan de bel getrokken hebt. Ik denk dat een bevalplan je een stukje meer rust geeft. Wel heel fijn dat je je lichamelijk zo goed voelt.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 19 Nov 2013 09:52

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: ik wilde je niet aan het huilen maken! Hormonen doen veel met een mens hè? Dat merk ik ook duidelijk aan mijzelf nu.

Katrien: ja zo voelde dat echt, op dat moment voelde ik mij zo rot en ineens voelde ik dat, weg was mijn rotte gevoel haha. Het word volgens mij een erg lief kindje :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 19 Nov 2013 10:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Nou meiden, ik ga er even voor zitten :P

Snoezel, bedankt voor de tip met de sjaal. Ik moet zeggen dat het nu weer een stuk beter gaat.

Victoria, bij mij zag je eigenlijk vanaf een week of 14, 15 echt dat ik zwanger was. Vanaf 13 weken was het wereldkundig en toen heb ik ook weer strakkere kleding aangetrokken. Mensen die me kenden konden toen wel zien dat ik zwanger was.
Wat vervelend dat je je zo voelt. Is er geen mogelijkheid dat je dit met je leidinggevende bespreekt?

Mikado, het zou zo maar eens kunnen dat je de baby hebt gevoelt. Zo voelt het bij mij ook. Ik heb ook lang getwijfeld, maar nu weet ik het haast wel zeker. Helemaal na de echo van gisteren. Het is zo'n bewegelijk kindje.
Wat betreft het werk, herken ik je gevoel. Ik zet ook gewoon door omdat ik me anders een zeurpiet voel. "gelukkig" heb ik collega's die dit van me weten en me af en toe wat rust gunnen. Ook de bewoners houden veel rekening met me. Zware dingen hoef ik al helemaal niet te tillen. Hierdoor voel ik me al een stuk beter. En jij kent je lichaam het beste hoor. Mijn vk zei dat de pijntje tekenen zijn dat je wat rustiger aan moet doen. Dit heb ik maar serieus genomen en ik merk dat het nu beter gaat qua bandenpijn. Dus gewoon naar je lichaam luisteren. Je hebt een goede reden om rustiger aan te doen. Er groeit wel een mensje in je buik.

Katrien, ik heb de site bekeken. Wel stoere kaartjes. Ik heb altijd het gevoel dat babykaartjes snoezig en lief moeten zijn. Maar zo'n kaart is ook wel een leuke manier om het te verkondigen. Wij zijn hier nog helemaal niet mee bezig. Inderdaad zijn er veel mensen om ons heen die het geslacht willen raden. Ook kijken ze naar de vorm van buik en zeggen, hmm dat wordt vast een meisje. Ik vind het wel grappig. Ik heb ook een gevoel dat het een jongen is, vriend denkt een meisje. We kunnen alle kanten nog op. Het maakt me eigenlijk helemaal niks uit. Als het maar gezond ter wereld komt.

Shy, het is ook niet niks. De hormonen die door je lijf gaan, maken het er niet makkelijker op. Zoals katrien zegt, je zit nog in het rouwproces. Gelukkig kunnen jullie er samen over praten. Een hele dikke knuffel voor jou!! :hug:

Dolfijntje, grappig hé dat daar zo'n verschil in zit. Mijn vriend is er na de echo van gisteren wel meer mee bezig. Ach, we hebben nog 20 weken de tijd :) Gelukkig komt je vriend al bijna terug. Zit hij in het buitenland voor zijn werk?

Razz, wat goed dat je op tijd aan de bel hebt getrokken!! Het is misschien even spannend zo'n gesprek. Maar je kunt het nu misschien in de kiem smoren. Fijn dat het lichamelijk goed met je gaat. Succes bij je eerste gesprek. Het is vast niet makkelijk geweest je zo kwetsbaar op te stellen tegenover 'vreemden'. Top dat je dit toch gedaan hebt. :hug:

Roze, Ik zal deze week wel even foto's maken van mijn creaties :) Het is een leuk tijdsverdrijf in elk geval. Ik noem de naam geregeld. Hij is nu zelf ook wat meer met namen bezig. Ik ben benieuwd waar hij mee komt. Inderdaad lastig 2 namen bedenken. Maar goed. Wel leuk! Haha, nou dan zal een meisjes naam voor jullie wel niet nodig zijn. Als hij het zo duidelijk heeft laten zien. Leuk, zo druk bezig in de baby kamer. Bij ons komt er ook schot in. Dit weekend wordt alle elektra aangepast en begin december komt de verwarming erin. Daarna kan het afwerken beginnen. Dat moet rond januari, februari wel klaar zijn. Het lijkt me zo leuk de boel in te richten.

Snoezel, voor jou ook een knuffel :hug:

Volgens mij heb ik de meesten wel gehad. Ik zit nu wel op een roze (of blauwe?) wolk na de echo van gisteren. Er valt echt een soort van last van je af. Om dat kleine mini mensje in je buik te zien bewegen. En te horen van de echoscopist dat alles er goed uit ziet. We hadden de 20 weken echo in het ziekenhuis. Doet jullie verloskundige dit gewoon? Daarnaast heb ik veel vrije dagen gehad, dus mijn lichaam komt ook tot rust. Ik voel me een stuk beter en mijn bandenpijn is zo goed als weg. In huis zijn we allerlei kleine klusjes aan het doen. Het wordt steeds meer af. Deze maand en volgende maand grote klussen doen in de babykamer, fijn dat daar ook schot in komt.
Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 19 Nov 2013 20:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy, een knuffel voor jou! Lijkt mij dubbel zo moeilijk om je moeder in deze periode te moeten missen.

Roze, vond het ook vroeg en had niet verwacht dat er al iets te zien was van het geslacht. Ze had het over een uitsteeksel. Als het naar boven zou wijzen een jongen en naar beneden een meisje. Ze heeft het wel aangewezen maar wij zagen niks. Nog iets minder dan 2 weken en dan weten we het zeker. Maakt ons niet uit wat het is ben al zo blij dat de combi test goed was. Hoe gaat het met de babykamer? Al vorderingen? Hoe gaat het nu met de moe en misselijkheid?

Appeltje, wat balen van je computer zeg! hopelijk doet hij het snel weer.

Eppie, wat fijn dat de echo goed was! Leuke he om de kleine weer te zien. Lekker dat je veel vrij bent geweest! Ik zit er wel over te denken om misschien 1 uur per dag minder te gaan werken. Ik ben alleen heel slecht in dat soort dingen en kan het voor mezelf altijd weer goed praten. Dat het wel mee valt en dat soort dingen :laughcry:

Razz, fijn dat het iets beter met je gaat. Succes en sterkte alvast voor morgen. Leuk dat je ook je nieuwe meubels krijgt. Iets om naar uit te kijken.

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad!

Mijn misselijkheid is gelukkig wat minder aan het worden. Zooo fijn. Nu hopen dat het doorzet. Helaas blijft de moeheid aanhouden.
Merk dat mijn broeken steeds minder lekker zitten. Tenzij het een hele lage broek is. Zometeen toch maar een positiebroek bestellen. :D
<<

Anoniem198

Bericht 20 Nov 2013 13:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wanneer gaan jullie op je werk bespreken hoeveel dagen je gaat werken na je verlof?
Op mijn werk zijn ze er wel naar aan het vissen maar ik vind het nog te vroeg daar iets over te zeggen.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 20 Nov 2013 17:56

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik heb na 12 weken een zwangerschapsverklaring ingeleverd. Kort daarna kreeg ik een mail van p & o of ik dit al wist. Ze wilden dit het liefst in december weten. Dit is natuurlijk niet verplicht, maar voor het werk wel zo handig. Toen dacht ik nog, ik werk tot 4 weken door. Dit heb ik nu voor mijzelf bijgesteld naar 6. Ik vind dat wel prima. Fysiek valt het me nog niet zwaar, maar mentaal wel. Dit komt vooral door dw doelgroep waar ik mee werk. Het geeft mij wel rust. Een dag naar mijn verjaardag gaat mijn verlof is. Ik neem waarschijnlijk wel twee weken vakantie aansluitend aan mijn verlof. Dit valt toch in de vakantieperiode.
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 21 Nov 2013 15:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie& Victoria dank je wel!
Ben vanochtend toch maar zo slim geweest om de verloskundige te bellen en kan vanavond langskomen om even alles op tafel te gooien. Hoop dat ze mij hiermee kunnen helpen en tips of iets hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 21 Nov 2013 22:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy: misschien wel een verstandige beslissing.

Victoria: ik ben, zoals het er nu uitziet, straks werkeloos (helaas), dus dat gaat voor mij niet op.

Eppie: ik herinner mij dat jij eerder een keer schreef dat je persoonlijke ruimte (cirkeltje) vergroot is. Dat merk ik nu ook. In mijn werk, met leerlingen, maar ook met mijn paarden. Waar ik eerst altijd achter en half onder ze door liep, moet ik nu juist de ruimte hebben om langs te lopen enzo. best apart om dat te merken.

En verder gaat alles hier nog steeds goed. Begin nu echt te merken dat ik zwanger ben, krijg ookal een echt buikje en loop daar steeds trotser mee rond. Ook heb ik af en toe kriebeltjes in mijn buik, waarbij ik nog niet weet of het de baby is of niet. Maar dat maakt het juist zo leuk allemaal!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Klaproos