Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Intermittent fasting

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 12 Aug 2019 14:35

Intermittent fasting

Ik heb her en der in verschillende topics gezien dat hier wel wat mensen zijn die aan intermittent fasting doen. Misschien leuk om er in één specifiek topic over te praten? Ik ben er vandaag mee begonnen omdat ik weer langzaam begon aan te komen nadat ik de afgelopen jaren 35 kilo ben afgevallen en het me niet echt lukte om die stijgende lijn weer om te keren. Ik hoop dat dit voor mij gaat werken. Ik doe de variant waarbij ik alleen van 12:00 tot 20:00 uur eet en dus niet ontbijt. Het viel me vanochtend helemaal niet tegen om tot 12:00 uur niets te eten, maar ik voelde me wel moe en wazig in mijn hoofd. Maar goed, dat kan ook door het slechte slapen komen, of door suikerafkickverschijnselen, want ik heb net drie weken vakantie gehad waarin ik behoorlijk slecht heb gegeten.

Anyway, ben benieuwd of er meer mensen die hiermee bezig zijn over willen praten!
<<

Anoniem290

Bericht 12 Aug 2019 19:12

Re: Intermittent fasting

Zou ik ook wel eens willen proberen. Ik ben sowieso geen goede ontbijter, dus dat zou best moeten lukken. Eet je dan 2 maaltijden en wat tussendoortjes?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 12 Aug 2019 20:31

Re: Intermittent fasting

Ja daar ben ik dus ook benieuwd naar wat anderen doen. Wat ik nu doe is gewoon lunch en avondeten en dan een tussendoortje ‘s middags en nog een bakje kwark ‘s avonds om 19:30 uur. Ik ben wel benieuwd of anderen hun lunch en middagtussendoortje groter maken of niet.

En wat doe je als je ‘s ochtends gaat sporten. Op de lege maag? En daarna ook niks eten tot 12.00 uur?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Aug 2019 00:36

Re: Intermittent fasting

Man doet het standaard, ik 2-3 keer per week. Ik doe het vanwege de gezondheidsvoordelen, niet voor afvallen, dus ik moet in 8 uur veel meer eten.
Sporten is inderdaad op lege maag. Als je het poosje doet vraagt je lichaam ‘s morgens niet meer om eten volgens mijn man. Hij eet om 12 uur heel groot ontbijt met eieren, avocado, spek, tomaat etc. En dan kleinigheid ‘s middags en we eten altijd met zoon om 17.30.
En hij gunt zichzelf ook gewoon uitzonderingen dus als we met vrienden zijn. Op vakantie doet hij het ook, het is toch een levensstijl. Hij is er zoveel kilo’s mee verloren. Wel met sporten erbij, minimaal 3 keer per week.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 13 Aug 2019 08:24

Re: Intermittent fasting

2-3 keer per week? Is het dan niet veel moeilijker vol te houden op die dagen? Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je het standaard doet, je lichaam er op een gegeven moment aan went. Voor welke gezondheidsvoordelen doe jij het met name? Ik zie op websites over intermittent fasting ook iedere keer terugkomen dat je je er 's ochtends veel beter door zou kunnen concentreren. Ik hoop dat ik dat over een tijdje ook ga merken. Dat zou echt een hele fijne bijkomstigheid zijn.

Uitzonderingen zal ik ook wel gaan maken denk ik, maar op vakantie lijkt me dit inderdaad verder prima vol te houden. Ik heb over twee weken een familieweekend met mijn familie en ik wil het dan ook gewoon blijven volhouden. Meteen een goede manier om het snaaien 's avonds te beperken, omdat ik dan na 20:00 uur gewoon niets meer mag.

Ik ga morgenvroeg een rondje wandelen met twee keer vier minuten hardlopen doen (ik ben het hardlopen nog weer aan het opbouwen, herstellende van een blessure). Dat zal wel gaan op een lege maag lijkt me. Maar vrijdag ga ik een uur intensieve krachttraining (groepstraining) van 10 tot 11 en ik ben wel heel benieuwd hoe dat zal gaan.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Aug 2019 10:29

Re: Intermittent fasting

Haha ja is veel moeilijker!!
Ik doe het omdat het bewezen is dat veroudering tegengaat en bijv. preventie is van bepaalde ziektes als kanker. En ook omdat ik de voordelen zie van minder consumptie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Aug 2019 10:35

Re: Intermittent fasting

Ik doe 't vaak om geld te besparen :') En ook uit luiheid, weet soms echt niet meer wat ik nu weer moet ontbijten/lunchen.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 13 Aug 2019 10:40

Re: Intermittent fasting

Hahaha Feline, dat kan ook een argument zijn ja.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Aug 2019 10:43

Re: Intermittent fasting

Ik heb het een tijdje gedaan en ik vond het wel rust geven. Dat je je 16u op een dag niet met eten hoeft bezig te houden en je kaders hebt over wanneer je eet.
Maar ik kon het niet goed volhouden, 8 uren is voor mij te kort ik heb net iets langer nodig om het makkelijk te kunnen doen. Ik heb het altijd nog wel wat in m'n hoofd, waardoor ik het makkelijker vind om s avonds niks meer te eten als ik zoals nu wil afvallen. Ook ontbijt ik in de ochtend niet direct, maar ik wacht ook niet tot een bepaald tijdstip. Ik ga ontbijten als ik zin in wat krijg. Ik eet nu meestal in 9-11 uren 3 grote maaltijden en regelmatig 1 kleinere.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Aug 2019 11:06

Re: Intermittent fasting

Joey, je hebt 2 soorten: 8 uren en 10 uren. Ik doe vaak de 10 uren..
En je mag wel gewoon thee en water en zwarte koffie en dat helpt me wel eens als ik laatste uurtje moeite heb.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Aug 2019 11:28

Re: Intermittent fasting

Ja dat meende ik al Marsy. Dan doe ik het wel regelmatig maar niet geheel intentioneel.
<<

Anoniem268

Bericht 13 Aug 2019 11:46

Re: Intermittent fasting

Ik heb een tijd de variant van 12:00-20:00 gedaan. Ben er toen wel van afgevallen, maar uiteindelijk toch gestopt. Ik at drie standaard maaltijden op een dag (12:00-15:00-19:00) en verder niks, omdat de maaltijden zo dicht op elkaar zitten had ik geen behoefte aan snacken tussendoor. Voor de rest dronk ik alleen water en thee.

Door het niet snacken en alleen water drinken ben ik die kilo’s kwijt geraakt. Toen ik stopte met de pil ben ik met oog op een mogelijke zwangerschap gestopt; wilde geen risico lopen voor de baby, want ze raden dit af voor zwangere vrouwen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Aug 2019 14:59

Re: Intermittent fasting

Ik doe dit niet echt maar ben wel afgevallen door mijn ontbijt aan te passen én die veel later te gaan eten. Normaal gesproken at ik tegen heug en meug om 06:30 boterhammen oid onder het mom van dat niet ontbijten slecht is. Gevolg daarvan was dat ik rond 9u alweer vette honger had. Nu wacht ik tot ik honger heb, dat is op mijn werk vaak pas om 11u. Dan eet ik havermout (met water, banaan, kaneel en rozijntjes). Dat vult supergoed tot 14u ofzo en dan lunch ik pas. Zo skip ik dus vanzelf een of 2 eetmomenten en eigenlijk zonder moeite.

Ben hier best wat mee afgevallen. Ik drink dan trouwens wel koffie,vaak ook met melk. Da’s natuurlijk niet fasting :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Aug 2019 15:11

Re: Intermittent fasting

Ik doe het deze zomervakantie ook voor het grootste deel, meestal eet ik zo tussen 11 en 19 uur. Maar er zijn genoeg uitzonderingen geweest, waardoor ik er nauwelijks mee ben afgevallen. Maar inderdaad, het geeft wel rust. Ik ontbijt dan om 11.00 en lunch ook nog wel, ergens tussen 14 en 15 uur zo ongeveer. Moet nog even zien hoe ik het ga doen als ik weer ga werken, ik denk niet dat ik het volhoud dan. M'n maag rammelt altijd wel tegen de tijd dat ik weer mag eten en dat lijkt me nogal vervelend op het werk.
❤ 7 juni 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Aug 2019 21:06

Re: Intermittent fasting

Maar... hoe dan?
Als ik wakker word, schreeuwt mijn lijf ongeveer 30 minuten later: EEEETEEEENNNNNN!!!
En als ik dat niet doe en dat maar lang genoeg volhoud, dan val ik helaas gewoon flauw.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Aug 2019 21:56

Re: Intermittent fasting

Dan niet doen Lejow :D. Of 's avonds eerder stoppen met eten (vroeg avondeten) als je het wel graag wilt. Maar dat is meestal minder praktisch.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Aug 2019 22:37

Re: Intermittent fasting

Ja dat komt omdat je lichaam zo geprogrammeerd is Lejow haha. Dat gaat wel over. Behalve als je een Marsy vaster bent die maar paar keer per week doet, dan blijft het lastig ;)
En eetmomenten overslaan is op zich niet heel gezond. Het vasten is er juist voor dat je lichaam 16 uur achter elkaar geen eten krijgt, daar gaat het van in bepaalde stand en dáár komen de voordelen van. Maaltijden skippen val ongetwijfeld van af maar is niet altijd goed.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Aug 2019 23:04

Re: Intermittent fasting

Ik had dat ook altijd, Lejow, maar het went wel hoor. Ben vanmorgen nog nuchter een kilometer wezen zwemmen, ging prima!
❤ 7 juni 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2019 11:31

Re: Intermittent fasting

Ik geloof niet dat dat de manier is voor mij haha :D
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 14 Aug 2019 12:27

Re: Intermittent fasting

Lejow in jouw geval zou ik dit dan ook niet doen. Het zal net als zoveel leefstijlen niet voor iedereen weggelegd zijn. Wel moet ik zeggen dat ik verwacht had dat ik 's ochtends ook flauw zou worden als ik niet zou eten, maar dat gebeurt dus niet gek genoeg. Ik heb wel bij vlagen honger, maar dat verdwijnt ook altijd wel weer snel. En het is niet dat ik om 12:00 uur echt snak naar eten of zo. Best bizar om te merken.

Vanochtend ben ik om 11:00 uur gaan wandelen/hardlopen op nuchtere maag en ook dat ging verrassend goed. Ik denk dat ik dit zo wel een tijdje vol kan houden als het zo blijft gaan.

Bliss, helpt het bij jou niet om thee te drinken tegen die rommelende maag? Ik drink de hele ochtend door thee en heb totaal geen last van een rommelende maag en het helpt ook goed tegen het hongergevoel.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2019 12:58

Re: Intermittent fasting

Klopt!!

Fijn dat het hardlopen je zo beviel. Als je merkt dat iets werkt, is het ook weer makkelijker om vol te houden.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers