Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

<<

Anoniem290

Bericht 13 Aug 2019 19:41

Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Qua gewicht bedoel ik dan. Mijn lijf dus totaal niet. Het is net of ik een vast gewicht heb, waar ik altijd heel snel weer naar terug ga. Na de zwangerschap (+ 20 kilo) woog ik binnen een paar mnd weer hetzelfde als ervoor (1 kilo minder). Na een vakantie een week all inclusive 3x per dag een buffet (3x opscheppen) geen gram erbij. Maar ook na periodes weinig eten en/of veel sporten gebeurt er niks. Ook niet als ik door ziekte een paar dagen amper eet en veel overgeef. Ik ben dus ook een heel slechte diëter. Ik zou graag 2 a 3 kilo kwijt willen, maar dat lukt me dus echt niet.
<<

Anoniem269

Bericht 13 Aug 2019 19:58

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Ik blijf altijd rond hetzelfde gewicht schommelen tussen de 59 en 65kg. Ik moet echt heel hard werken om een paar kg kwijt te raken, maar ik kom ook eigenlijk nooit aan boven de 65kg. Dat lijkt echt mijn bovengrens te zijn. Kan ook zijn dat ik bij die grens gewoon altijd begin met meer sporten/minder eten omdat ik dan niet lekker meer in m'n vel zit.
Qua gewicht merk ik weinig (paar kilo) maar in de vorm van m'n lichaam merk ik 't wel. Bij 65kg heb ik echt een speklaagje en bij 61kg zie je een licht wasbordje.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Aug 2019 20:01

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Ik heb soms het idee dat ik al aankom als ik naar een chocoladereep kijk..
4 nachten in een hotel met ontbijt met spek en avond eten met patat etc.. ben ik gerust zo 1.5 kilo zwaarder...
<<

Anoniem269

Bericht 13 Aug 2019 20:01

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Val je dan ook snel af Lejow?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Aug 2019 20:02

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Claire**** schreef:Val je dan ook snel af Lejow?


Helaas...
Moet echt met WW goed mijn best doen en dan gaat er per week misschien 0,7 / 0.8 af. Als ik écht mijn best doe.
<<

Anoniem269

Bericht 13 Aug 2019 20:17

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Oh dat vind ik wel echt veel!! Als ik 3x in de week krachttraining doe + strikt aan dieet hou van 1600cal dan val ik rond de 0,4kg per week af.
<<

Anoniem271

Bericht 13 Aug 2019 20:44

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Ja, vooral op minder beweging. Ik heb nu een half jaar niet gesport (durf even niet ivm paniek) en merk dat meteen aan mijn lichaam. Al mijn kleding past nog, ben niet echt aangekomen, alleen is het nu natuurlijk minder strak allemaal. Ik hoop het sporten wel weer op te kunnen pakken als ik me beter voel, was vorig jaar gewoon veel gelukkiger met mijn lichaam ook.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Aug 2019 20:56

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Mwa maar ik doe ook nooit heel dol want daar voel ik me niet lekker bij. Dus echt weten doe ik het niet. Als ik wat extra/ongezonder eet zie ik dat wel op de weegschaal maar is er na een paar dagen ook weer af, maar ik houd dat dus geen dagen/weken vol.

Qua sporten merk ik wel verschil, sportte eerst best veel nu niet meer. Mijn lijf is minder strak en voelt ook meer krakkemikkig. Niet oke dus.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Aug 2019 21:02

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Ja, ik kom mega rap aan.
Om rond de 65 te blijven hangen moet ik enorm veel laten. Als ik in de vakantie meer snaai en drink dan weeg ik zo 70.
Om er weer maanden over te doen om het kwijt te raken.
2016
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 13 Aug 2019 21:05

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Salome schreef:Ja, ik kom mega rap aan.
Om rond de 65 te blijven hangen moet ik enorm veel laten. Als ik in de vakantie meer snaai en drink dan weeg ik zo 70.
Om er weer maanden over te doen om het kwijt te raken.


Herkenbaar.....:(
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Aug 2019 21:13

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Chipa schreef:
Salome schreef:Ja, ik kom mega rap aan.
Om rond de 65 te blijven hangen moet ik enorm veel laten. Als ik in de vakantie meer snaai en drink dan weeg ik zo 70.
Om er weer maanden over te doen om het kwijt te raken.


Herkenbaar.....:(

Ik ben momenteel op vakantie. Probeer er echt op te letten. Heb nog geen ijs gehad en om de dag een wijntje. Verder iedere dag groente. Genoeg vezels en niet alleen stokbrood.
Momenteel baal ik ook enorm van mijn lijf dus in bikini lopen zorgt er ook voor dat ik het eten beperk. Hoop dat het meevalt.
2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Aug 2019 21:18

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Salome schreef:Ja, ik kom mega rap aan.
Om rond de 65 te blijven hangen moet ik enorm veel laten. Als ik in de vakantie meer snaai en drink dan weeg ik zo 70.
Om er weer maanden over te doen om het kwijt te raken.

Voor m'n zwangerschap dit precies. Alleen dan met 67-72 kilo. Ik besefte laatst dat doordat snelle aankomen gewicht en afvallen altijd een onderwerp in m'n leven gaat zijn blegh.
Laatst gewijzigd door Joey op 13 Aug 2019 21:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 13 Aug 2019 21:19

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Afvallen gaat bij mij heel makkelijk, te gemakkelijk. Aankomen daarentegen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Aug 2019 22:06

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Meneer de Uil schreef:Afvallen gaat bij mij heel makkelijk, te gemakkelijk. Aankomen daarentegen.


Zullen we een beetje middelen? Hier gaat aankomen heel makkelijk en afvallen een stuk lastiger.
2015 💙
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Aug 2019 05:13

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Claire**** schreef:Oh dat vind ik wel echt veel!! Als ik 3x in de week krachttraining doe + strikt aan dieet hou van 1600cal dan val ik rond de 0,4kg per week af.


Maar 0,4kg is toch ook top als je ook nog spieren opbouwt?
L2014 & H2017
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 14 Aug 2019 06:06

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Lejow schreef:
Claire**** schreef:Val je dan ook snel af Lejow?


Helaas...
Moet echt met WW goed mijn best doen en dan gaat er per week misschien 0,7 / 0.8 af. Als ik écht mijn best doe.

Dat is echt niet slecht hoor. Gemiddeld is een halve kilo tot een kilo per week. Wat is jouw verwachting van ‘normaal’ afvallen dan?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem279

Bericht 14 Aug 2019 06:08

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Mijn lijf reageert daar qua gewicht nauwelijks op, helaas. Qua hoe fit ik me voel maakt het wel een wereld van verschil als ik echt bewuste keuzes in m’n voeding maak. Edit: en als ik sport voel ik me uiteraard ook veel fitter/sterker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Aug 2019 07:02

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Ik fluctueer vaak tussen 2 kilo. Aankomen gaat gestaag. Afvallen kost veel moeite.
Ik krijg net name snel last van maagzuur van eten.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 14 Aug 2019 07:58

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Ik hoef er niets voor te doen. Toen ik zwanger werd was ik 53 kg, ik vond dat gewicht niet mooi, ik krijg heel snel een ingevallen gezicht en dat staat me niet. Nu weeg ik 57-59 het schommelt 2kg en heeft vaak te maken met mijn cyclus. Maar ik eet wat ik wil, gisteren had ik zin in 2 magnums dus eerst had ik de een en paar uur later de ander. Als ik er bewust bij nadenk dan weet ik heus dat dat niet alleen niet goed is voor de calorieen, maar nog meer voor mijn gezondheid. Waar ik het mee win, denk ik, ik eet nooit tot ik helemaal vies vol zit, ik zal nooit laatste hapje dooreten ondanks dat ik een vol gevoel heb, en ik maak onbewust toch de gezondere keuzes, ik kan dan op een menukaart gewoon salade kiezen terwijl er 101 dingen op staan die me ook lekker lijken.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Aug 2019 08:19

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Toen ik 18 was hoefde ik er ook niks voor te doen, maar nu helaas wel.
Sinds mijn zwangerschap (in 2015) heb ik niet meer onder de 80 kg gewogen. Gewicht voor zwangerschap was rond de 76 kg.
Maar daar ben ik zelf debet aan. Ik hou van snoep en chocola en heb dat niet laten staan de afgelopen jaren.
Ik merk nu wel dat kleding mij niet lekker zit, ik heb geen goede conditie (ondanks dat ik 2 x per week sport) en voel me vaak uitgeput.
Ik weet dat als ik me er echt toe zet, ik ga afvallen, dus heb ik mezelf een paar maanden geleden een schop onder de kont gegeven.
Het lukt me nu vrij goed om de snaaierij te laten staan en ik merk dat ik nu heel langzaam aan het afvallen ben.
<<

Anoniem268

Bericht 14 Aug 2019 08:52

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Ik ben vrij stabiel tussen 58-61 als ik nergens op let. Met goed sporten zit ik op 56-58. Echt diëten kan ik niet, maar ik moet er dan wel op letten dat ik alleen water drink en niet al te veel snack.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Aug 2019 09:43

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Ik ben heel stabiel de laatste jaren en hoef nergens echt om te denken. Alleen als ik veel vet eet, dan reageren mijn darmen nogal en dan val ik snel af. Dan is het echt: wat er in komt, is er binnen een paar uur weer uit. Mijn stofwisseling is behoorlijk rap. Ik ben nu een jaar aan het hardlopen naast paardrijden en ik moet na het hardlopen wel echt bunkeren. Dat doe ik dan ook gewoon. Ik ben in gewicht niks veranderd, maar heb wel gespierdere benen gekregen en mijn kont is ietsjes boller geworden, jippie!!
<<

Anoniem300

Bericht 14 Aug 2019 09:51

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Ik at altijd (nou ja al een paar jaar) niet echt gezond en daardoor wel flink aangekomen. Nu ben ik sinds 7 weken aan het lijnen (gezond eten en sporten) en ben al 10.5 kilo kwijt dus ik merk het wel.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Aug 2019 10:34

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

June schreef:
Lejow schreef:
Helaas...
Moet echt met WW goed mijn best doen en dan gaat er per week misschien 0,7 / 0.8 af. Als ik écht mijn best doe.

Dat is echt niet slecht hoor. Gemiddeld is een halve kilo tot een kilo per week. Wat is jouw verwachting van ‘normaal’ afvallen dan?


Als ik het vergelijk met andere dames bij WW zat ik meestal wel bij de gene die het minst afvielen. Heb een aantal vriendinnen die ook WW deden en per week zo 1 tot 1.5 kilo afvielen (oké, nu is dat weer het andere uiterste)
Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar moet er echt hard voor werken en geen enkele uitspatting maken. Een keer uit eten en het is al gedaan.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 14 Aug 2019 11:03

Re: Reageert jouw lijf snel op anders eten en bewegen?

Minx schreef:
Meneer de Uil schreef:Afvallen gaat bij mij heel makkelijk, te gemakkelijk. Aankomen daarentegen.


Zullen we een beetje middelen? Hier gaat aankomen heel makkelijk en afvallen een stuk lastiger.


Zou zo fijn zijn als het zo zou werken. Al had ik dan inmiddels flink overgewicht met al die kilo's die iedereen me altijd wil geven ;)
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers