Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je mooiste boek

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Aug 2019 18:15

Re: Je mooiste boek

Het boek dat de meeste indruk heeft gemaakt is denk ik Een klein leven van Hanya Yanagihara. Ook De Nachtegaal van Kristin Hannah vond ik prachtig.

Leuk om jullie antwoorden te lezen. @Exo, ik was Nicolo Ammaniti eigenlijk bijna weer vergeten maar ik heb ook erg van zijn boeken genoten. En De schaduw van de Wind en Duizend schitterende zonnen halen ook wel mijn top 10. Oh en de boeken van Griet op de Beeck heb ik ook verslonden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Aug 2019 15:41

Re: Je mooiste boek

Ik ben er altijd erg slecht in om titels op te roepen, maar wat er nu bij mij naar boven komt is 'De Verloren Kinderen' van Diney Costelou. Ik heb deze vorig jaar gelezen op vakantie en zó gehuild.

Er zijn echt wel meer intellectuele boeken die me bij zijn gebleven, maar wat ik zeg: ik kan het vaak slecht zo oplepelen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Aug 2019 15:43

Re: Je mooiste boek

Overigens hoeft een 'goed' en 'mooi' boek voor mij niet hetzelfde te zijn. Het boek dat ik noemde is geen literair hoogstandje maar het verhaal greep me op de een of andere manier.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 07 Aug 2019 16:00

Re: Je mooiste boek

Exogenesis schreef:Als ik boeken moet aanraden, dan ga ik voor Niccolo Ammaniti met 'Ik ben niet bang' en 'Zo God het wil' en 'Ik haal je op, ik neem je mee'. Dat zijn boeken met een vleug bijzondere humor, absurde gebeurtenissen en realistische gevoelens. Erg meeslepend op een zeer bijzondere manier. Dat zal niet iedereen liggen, denk ik.


Ik ben het hier echt helemaal mee eens. Hij kan zo goed een gevoel beschrijven, niet alleen een emotie maar ook echt de sfeer van waar het zich afspeelt. Ik vind hem echt ontzettend goed. Ook hoe hij meerdere verhaallijnen bij elkaar laat komen.

Ik kan echt niet kiezen voor één boek. Ook omdat ik boeken om verschillende redenen mooi kan vinden of een ander gevoel oproept. De acht bergen van Paolo Cognetti vond ik prachtig. Oh en Lieveling van Kim van Kooten heeft ook wel indruk gemaakt. Ik moest hard op lachen om het geheime dagboek van Hendrik Groen omdat ik de dingen die hij omschrijft heel erg herken van het bejaardentehuis van mijn opa. Loze ruimte van Georgina Verbaan vond ik ook heel geestig (dat zijn columns overigens). Oh en Hersenschimmen van Bernlef, heel mooi.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Aug 2019 16:49

Re: Je mooiste boek

Als het echt om één boek moet gaan: Paleis van sterren van John Shors. Gelezen voordat ik naar de Taj Mahal ging en dat maakte het extra bijzonder.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers