Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neem jij eten mee op vakantie

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 04 Aug 2019 17:29

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik ben toch wel blij met de noodrantsoenen die ik mee heb. Is niet zo veel maar kwam vanavond erg laat aan in hotel (al over tienen) en had geen puf meer voor een echte maaltijd of iets kleins in de bar dus de Kanjer stroopwafel en de pompoenkaascracker smaakten prima. Heb verder alleen nog rijstwafels met Marokkaanse kruiden mee als noodrantsoen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem321

Bericht 05 Aug 2019 14:12

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Highway schreef:
Ik ben altijd wel onder de indruk van wat mensen meenemen, sommige dingen snap ik wel maar sommige echt niet bv aardappelpuree poeder of pannenkoekmix. Dan koop je toch gewoon een zak aardappels en een zak bloem en een pak melk aldaar? Dat begrijp ik dan weer echt niet.


1e dag op de camping meteen aardappels kopen, schillen, koken en stampen, veel te veel gedoe! :smile:
Daarom ben ik van team aardappelpureepoeder!
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2019 14:43

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Olifant schreef:
Highway schreef:
Ik ben altijd wel onder de indruk van wat mensen meenemen, sommige dingen snap ik wel maar sommige echt niet bv aardappelpuree poeder of pannenkoekmix. Dan koop je toch gewoon een zak aardappels en een zak bloem en een pak melk aldaar? Dat begrijp ik dan weer echt niet.


1e dag op de camping meteen aardappels kopen, schillen, koken en stampen, veel te veel gedoe! :smile:
Daarom ben ik van team aardappelpureepoeder!

Dat ben ik sowieso, daarvoor hoef ik echt niet naar een camping. :banaan:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Aug 2019 15:28

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ja, soms neem ik wel wat basics mee. Zodat ik na een reisdag niet eerst daar naar een supermarkt hoef om de volgende ochtend te kunnen ontbijten. Maar ik doe het ook weleens op de plaats van bestemming, het wisselt. Ik vind er in ieder geval niks van dat mensen dit doen, lekker zelf weten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 05 Aug 2019 18:48

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Marsy31 schreef:Dinsdag afspraak ambassade! Van interview to visum in paspoort is 10 werkdagen, wij hebben er 8.. dus hopelijk kan het 1) versneld, 2) paspoort ophalen ipv opsturen, 3) ticket omboeken man 1/2 dagen later. Ik denk niet dat ze niet goedkeuren want we hebben de bruiloftsuitnodiging, heen en terug ticket, alle accommodatie bewijzen, feit dat zoon en ik onze ESTAS wél hebben. Dus duimen maar!
Gaat het niet door, dan verplaatsen we onze tickets allemaal. Heel duur grapje maar ik wil echt niet alleen, dat voelt in dit geval niet goed. Plus: Trump kan echt de tyfus krijgen (excuse my French).


Ooh, spannend allemaal. Sterkte en succes!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Aug 2019 19:23

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Oh fingers crossed voor jullie Marsy!
Let's discover the world together.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 12 Aug 2019 19:26

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij nemen een hele lijst aan boodschappen mee, puur omdat onze oudste dochter een extreem slechte eter is en het anders gewoon de hele vakantie strijd is om er iets (fatsoenlijks) in te krijgen en daar heb ik geen zin in.
Ik kook ook bijna elke dag op vakantie, en dan juist de dingen die ze kent van thuis.
Afgelopen vakantie gingen er dus oa 3 rollen beschuiten, afbakbroodjes, groot pak pure hagelslag, 2 potten chocoladepasta, roomboter, bakboter, blikjes spinazie, appelmoes en soja vla mee.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 12 Aug 2019 19:33

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Bij de vakanties met vriend toe nu toe hadden we nooit wat bij ons. Wel met bv nachtje weg wat lekkers voor in de avond. Nu met zoon alleen nachtjes weg geweest en wel wat fruit, knijpfruit en snacks bij me voor hem. Straks gaan we een weekje naar een huisje, dan zullen we wel een basis van wat dingen meenemen, rest daar halen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 13 Aug 2019 10:12

Re: Neem jij eten mee op vakantie

AMM schreef:
Oreo schreef:Wij nemen wel een mee, al is het maar om de 1e dag door te komen. Met een pak appelsap en een pak meel kan zoon in ieder geval veilig en allergievrij eten. Maar we nemen ook kruiden en peper/zout mee, omdat het zonde is dat nieuw te kopen om vervolgens alles in 3voud in je eigen keukenkastjes te hebben te staan. Kleine moeite dan om het mee te nemen.
Maar dingen als koemelk-/sojavrije boter en havermelk/kokosmelk/rijstemelk gaan dit jaar wel mee voor zoon, puur omdat dat bijna niet te krijgen is in het buitenland. En hij heeft het wel hard nodig. Ook gaan er 1 of 2 volkoren broden mee, voor hem en voor mijzelf. De rest kopen we wel terplekke :)

Voor zoon is het dus pure noodzaak (helaas).


Geheel off topic maar hoe gaat dat in het buitenland? Neem aan dat daar ook kindjes zijn met allergien. Hebben die andere soorten dieetvoeding dan?


Het is meer dat we weten dat deze producten veilig zijn. Dus dat nemen we mee, voor als we terplekke niks kunnen vinden.
Maar de combinatie van allergieen van mijn zoon maakt het wel een stuk lastiger :) Alleen wil ik me dus niet laten tegenhouden daardoor, en alleen maar in NL op vakantie gaan. Het kan in zijn geval prima en voor de zekerheid nemen we wat van thuis mee zodat hij een paar dagen vooruit kan.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem326

Bericht 13 Aug 2019 10:35

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik neem wel wat mee. Na een ellenlange autoreis heb ik geen zin om meteen door te rijden naar de plaatselijke supermarkt. Dus ik neem voor het ontbijt sowieso spullen mee. Beleg, brood, crackers, melk, water, caravan en verder ook peper, zout, kruiden. En daarna ga ik naar de plaatselijke supermarkt. Het is geen gierigheid, maar geen zin om meteen naar de supermarkt te moeten.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Aug 2019 11:13

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Niekske schreef:Eten voor onderweg nemen we mee en meestal ook wel een paar dingen voor 1 a 2 maaltijden en ontbijt. Mochten er wat dingen tegenzitten met de reis ofzo en we komen er om wat voor reden niet aan toe om snel boodschappen te doen, is er in elk geval eten en ontbijt en zien we de volgende dag weer verder.

Maar we nemen dat dus niet mee omdat we persé calvé pindakaas willen :P


Dit doe ik ook
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2019 12:04

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij nemen eten voor onderweg mee. En beleg voor op brood. En kruiden. De avond als wij aankomen gaan wij vaak uiteten of halen iets op. Als patat/pizza.
2014 2016
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 17 Aug 2019 18:27

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Bijna nooit maar ga het voor mn komende vakantie wel doen denk ik! Ik ga naar Madagascar (echt zeer arm daar) en ik houd echt van koffie s'ochtends met melk. Nu las ik dat je dan gecondenseerde melk krijgt wat ik dus echt vies vind dus denk nu dat ik voor de zekerheid aantal melkpoeder zakjes meeneem voor de koffie :smile:
Het wordt echt een hele intensieve reis met een heel druk programma, neem denk ik ook nog wat mueslirepen vanuit NL mee zodat ik er daar niet naar op zoek hoef
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers