Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar Krakau

<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:21

Bericht 17 Nov 2013 13:25

Naar Krakau

Ik wil in het voorjaar naar Krakau gaan. Ik zit te denken aan Maart of April, 4 a 5 dagen en ik ga alleen.
Zou graag 1 dag naar de zoutmijnen willen en 1 dag naar Auschwitz. En ik heb natuurlijk nog 2 reisdagen dus blijft er 1 volle dag over en 2 halve voor in Krakau zelf.
Vlucht heb ik gevonden voor 100 euro en hotels zijn heel goedkoop zag ik. Ik zou in totaal voor 180 euro klaar kunnen zijn dan. Ik wil het een beetje low budget doen, iemand enig idee van de prijzen voor restaurants etc?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Nov 2013 13:31

Re: Naar Krakau

Hé toevallig, ik ga er als het goed is ook heen komend jaar. Mijn oom en tante zijn er dit jaar geweest en die zeiden dat alles enorm goedkoop is daar, het eten enzo. Volgens mij gaat low budget dus prima lukken! Die zoutmijnen ken ik niet, waar is dat en wat is er bijzonder aan?
❤ 7 juni 2018
<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:21

Bericht 17 Nov 2013 13:46

Re: Naar Krakau

De zoutmijnen zijn best dichtbij geloof ik. Dit is de website http://www.kopalnia.pl/ Hij staat ook op de Werelderfgoedlijst. Hij is bekend omdat de gangen 300 kilometer lang zijn. Er gaan vanuit Krakau ook bussen naar toe dacht ik.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Nov 2013 14:26

Re: Naar Krakau

Wij vonden de zoutmijnen persoonlijk een beetje tegenvallen. Wel leuk, maar niet heel bijzonder. En in verhouding tot ongeveer alles in Polen ook relatief duur voor wat je het is (maat dat is nog steeds niet duur overigens hoor).
Krakow is wel leuk, maar minder leuk dan 8 jaar geleden, en bij lange na niet de leukste stad van Polen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Nov 2013 16:25

Re: Naar Krakau

M'n oom en tante waren er juist razend enthousiast over, één van de mooiste steden waar ze ooit zijn geweest!
❤ 7 juni 2018
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 17 Nov 2013 17:47

Re: Naar Krakau

Ik ben er afgelopen januari geweest, vond het een leuke stad. De enige stad van Polen die ik tot nu toe heb gezien dus kan het niet vergelijken verder, maar ok. De zoutmijnen vond ik persoonlijk ook niet heel spectaculair, hebben we in een ochtend gezien, en zijn er idd simpel en goedkoop met de bus naartoe gegaan. Auschwitz was voor mij het hoogtepunt, vervoer hebben we via het hostel geregeld. Het underground museum was ook wel leuk om gezien te hebben. Qua prijzen is het goedkoper dan hier inderdaad, maar niet super goedkoop of zo. Wij hadden een prima hostel, betaalbaar, in het centrum, je kon 's ochtends een boterham roosteren. Geen super-de-luxe uitgebreid ontbijt, maar dat hoefde van mij ook niet.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Nov 2013 21:31

Re: Naar Krakau

Bliss, het is ook zeker een hele mooie stad hoor. Maar ik ben er twee keer geweest, en de eerste keer was de stad veel leuker en authentieker. De tweede keer was het toch echt minder (zat iets van 4/5 jaar tussen denk ik). En er gaan tegenwoordig ook heel veel Nederlanders heen, vind ik ook jammer, maar dat is een persoonlijk iets (ik vind het namelijk niet echt leuk om op vakantie Nederlanders tegen te komen). Neemt niet weg dat het een hele mooie stad blijft. Maar persoonlijk vond ik de meeste andere Poolse steden waar ik geweest ben veel leuker (niet per sé mooier).

Wij zijn destijds overigens gewoon met de trein naar de zoutmijnen geweest, en ook naar Auswitz. Kan heel simpel, daar heb je niet echt een excursie voor nodig. Dat was wel een ervaring die ik niet had willen missen trouwens.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers