Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 29 Jul 2019 06:41

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Als je rekent vanaf dat de vliezen braken heb ik er 41 uur over gedaan.

Bij rekenen vanaf moment dat ik weeën kreeg heb ik er 22 uur over gedaan.

De weeën kwamen niet echt op gang dus werd ingeleid. Na 5 uur nog steeds maar 4 cm ontsluiting en zat al een tijdje in weeënstorm. Toen ik hoorde dat ik nog maar op 4 cm zat raakte ik in paniek (want 1cm per uur officieel, dus nog 6 uur weeënstorm) en toen heb ik een ruggenprik gevraagd.

Toen ik dan eindelijk genoeg ontsluiting had is ze 20 min na persen geboren.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 29 Jul 2019 07:09

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Mijn eerste bevalling was zo’n 14 uur weeën, waarvan vier uur regelmatige weeën en een uur persen.

De tweede keer voelde heel snel. Hij is acht uur na het breken van mijn vliezen geboren en ik heb een kleine vijf uur weeën gehad. Ik kon het allemaal goed opvangen en de weeën waren nog niet regelmatig, dus ik heb de vk pas driekwartier vooraf gebeld. Ze was daardoor maar een kwartiertje binnen, toen ik hevige persdrang kreeg en vijf minuten later lag hij al op mijn borst.

Ik vind het lastig om snel en langzaam in uren vast te leggen, want wat is het startpunt. De eerste lichte wee of pas bij regelmatige weeën? Ik zou zeggen dat het lang is met meer dan 12 uur pijnlijke weeën en kort vanaf 6 uur vanaf de eerste (lichte) wee.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jul 2019 07:20

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Ik kreeg meteen regelmatig weeën na het breken van de vliezen. Ze deden alleen veel te weinig, terwijl ze bizar heftig waren. M'n vriend heeft me in de auto naar het ziekenhuis getild, ik kon niet eens op m'n benen staan. :suspect:
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 29 Jul 2019 07:57

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Taeda schreef:Ik vind het lastig om snel en langzaam in uren vast te leggen, want wat is het startpunt. De eerste lichte wee of pas bij regelmatige weeën?

Wanneer iets regelmatige weeën zijn is ook niet bij iedereen hetzelfde. Ik heb geen weeën volgens het boekje gehad, wat bij mij effectieve weeën waren telt een ander misschien nog als gerommel. De eerste wee lijkt me wel een vast startpunt, dat is in ieder geval het moment dat mijn VK op heeft geschreven als start.
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 29 Jul 2019 08:08

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Caramba schreef:Dan had ik, bij definitieve gebroken vliezen en vanaf de eerste echte wee een snelle bevalling.
Keart over 8 braken de vliezen volledig en kwart voor 9 de eerste wee.
Kind 1 kwam 4 uren later, 15 minuten later kind 2.


Quote even mijn eigen.
Ik had een hoogopgaande vliesscheur, hierbij alleen erge voorweeën en indalingswee gehad.
Hier heb ik 1,5 dag mee gelopen.
Daarna dus de definitieve gebroken vliezen.
En dat ging echt snel, weeënstorm.
J. kwam zowat in haar vlies op de wereld.
Die brak toen haar hoofdje geboren was.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 29 Jul 2019 08:11

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Twijfel of ik mij hiermee moet bemoeien, ik ben v.erl.oskundige dus weet hier het een en ander van ;)
Zoals veel mensen schrijven is het inderdaad ook maar net hoe je het ervaart. En dat is echt voor iedereen anders, dus als het voelt als een bevalling van 3 dagen, dan is het prima om dat ook zo te benoemen.
'Officieel' tel je vanaf het moment dat de weeën regelmatig werden, dus vanaf de actieve fase. Maar in sommige bevallingsverslagen maak ik wel onderscheid in totale ontsluiting en actieve ontsluiting. Waarin bij de totale ontsluitingsduur ook de fase meegenomen word waarin de weeën er al wel waren maar bv nog niet regelmatig elke 3-5min. Lichte krampjes die bv elk halfuur/uur komen zijn meer voorweeën/rommelen en tel ik dan niet tot de ontsluiting mee. Maar die lichte krampen kunnen je natuurlijk ook wakker houden en ook heel vervelend zijn..

Breken van de vliezen is wel een startsein maar is niet het moment waarop je gaat tellen. Wel als je direct daarna weeën kreeg natuurlijk
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 29 Jul 2019 11:40

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Ik vind het ook persoonlijk bij de tweede had ik het echt geen 20 uur kunnen volhouden dat was heel heftig.

De eerste was een spoed keizersnede ivm geen tot weinig leven.

Bij de tweede kreeg ik gelijk regelmatige weeën die waren ook gelijk heel pijnlijk. Ik kon dus niet meer praten tijdens een wee.
Ik heb toen ook na 5 weeën mijn vriend gebeld die is gekomen en na 1 uur richting het ziekenhuis. De weeën begonnen rond 7:00 en om 13:41 was hij er. Dus ongeveer 7 uur geduurd totaal waarvan 1 uur persen.

Bij de derde had ik in de ochtend controle en ze hadden al 3cm ontsluiting gevoeld. Ik had nergens last van dus ik mocht naar huis.
Na de lunch voelde ik mij niet zo lekker. Had wat lichte krampen. Ik was met de juli/augustus groep aan het appen en een zei ga een timen.
Dus dat deed ik en had dus regelmatige zwakke krampen. Toch na 45 min het ziekenhuis gebeld en we mochten komen voor controle. Daar bleek dat de weeën goed op gang kwamen en na geplast te hebben ging het supersnel.
Totaal van het begin tot het einde ongeveer 4 uur
Waarvan 2 min persen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2019 13:24

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Taeda schreef:Ik vind het lastig om snel en langzaam in uren vast te leggen, want wat is het startpunt. De eerste lichte wee of pas bij regelmatige weeën?


Bij mij barste het echt direct los, dus dat tel ik logischerwijs als het begin. Ik was al de hele dag niet lekker, maar geen regelmatige krampen. Toen ik in bed lag en ophing met m'n moeder aan de telefoon, begon het, en direct heftig en regelmatig, daar had ik geen twijfels over. Dat tel ik dus als het begin. Ik kan me dus zelf nooit voorstellen dat er vrouwen zijn die nog even naar de supermarkt gaan of rondlopen of gaan douchen, ik kon direct niks meer. Maar dat is ook voor iedereen anders natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem291

Bericht 29 Jul 2019 13:38

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Ik werd ingeleid, om half 9 werden mijn vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers, toen zeiden ze al komen rond een uur of 12 even kijken hoe het gaat, maar ze hadden al snel in de gaten dat het best snel ging, om 11 uur volledige ontsluiting, maar toen voelde ik geen weeen meer, hij is om 12:02 geboren.

Ik kon me goed in mn eigen wereldje terugtrekken zodat ik eigenlijk weinig benul had van de tijd en wat er gebeurde dus hoe je het ervaart en of het snel of lang is zal vooral persoonlijk zijn
<<

Anoniem326

Bericht 29 Jul 2019 14:33

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Taeda schreef:
Ik vind het lastig om snel en langzaam in uren vast te leggen, want wat is het startpunt. De eerste lichte wee of pas bij regelmatige weeën? Ik zou zeggen dat het lang is met meer dan 12 uur pijnlijke weeën en kort vanaf 6 uur vanaf de eerste (lichte) wee.


Ik vind dat ook moeilijk, omdat ik vermoed dat ik de eerste weeën niet gevoeld heb. En dat ik dus pas met een paar cm ontsluiting doorhad dat ik weeën had. Want in twintig minuten volledige ontsluiting krijgen is bijna ongeloofwaardig. Maar het was toch echt zo. Mijn moeder vertelde me voor mijn eerste bevalling dat mijn zusje er binnen een kwartier was. Ja, ja dacht ik toen nog. Maar het kan dus echt. Maar misschien hadden we op dat punt al 5 cm ontsluiting zonder dat we het doorhadden. Maar dat zal je nooit weten dus.

Hoewel die snelle bevallingen heftig zijn en je overvallen wordt door natuurgeweld en je lichaam je geest compleet overneemt, is het wel zo weer voorbij. Je weet niet wat je overkomt, maar het maakt wel dat ik durf te zeggen dat ik liever nog een keer beval dan dat ik een wortelkanaalbehandeling (met verdoving) onderga.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 29 Jul 2019 15:12

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Wel mooi om al die verschillende bevallingen zo in het kort te lezen. Er zit echt heel veel verschil tussen.

Henque schreef:Twijfel of ik mij hiermee moet bemoeien, ik ben v.erl.oskundige dus weet hier het een en ander van ;)
Zoals veel mensen schrijven is het inderdaad ook maar net hoe je het ervaart. En dat is echt voor iedereen anders, dus als het voelt als een bevalling van 3 dagen, dan is het prima om dat ook zo te benoemen.
'Officieel' tel je vanaf het moment dat de weeën regelmatig werden, dus vanaf de actieve fase. Maar in sommige bevallingsverslagen maak ik wel onderscheid in totale ontsluiting en actieve ontsluiting. Waarin bij de totale ontsluitingsduur ook de fase meegenomen word waarin de weeën er al wel waren maar bv nog niet regelmatig elke 3-5min. Lichte krampjes die bv elk halfuur/uur komen zijn meer voorweeën/rommelen en tel ik dan niet tot de ontsluiting mee. Maar die lichte krampen kunnen je natuurlijk ook wakker houden en ook heel vervelend zijn..

Breken van de vliezen is wel een startsein maar is niet het moment waarop je gaat tellen. Wel als je direct daarna weeën kreeg natuurlijk

Dan kan ik die vraag vast beter aan jou stellen: Wanneer tel je weeën als regelmatig. Bij elke 3-5min als ik het zo lees?

Van wat ik zelf heb bijgehouden in de app had ik weeën van 30sec tot 1min met pauzes van tussen de 1 en 8 minuten. Dat is niet echt regelmatig volgens de boekjes, hoe tel je dat dan?
Afbeelding
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 29 Jul 2019 20:46

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Bij de eerste hebben ze me ingeleid met 38.1, om half 9 vliezen gebroken en om 12.20 uur is ze geboren.

Bij de tweede hebben ze me ingeleid met 38.2, om half 9 vliezen gebroken en om 12.40 is ze geboren. Had al om 11.00 geweest kunnen zijn, maar mocht van de verloskundige niet persen en moest proberen andere houdingen aan te nemen zodat ze zou draaien, omdat ze als sterrenkijker lag. Uiteindelijk van de gynaecoloog gaan persen met 9 centimeter.

Benieuwd hoe het nu met nummer 3 zal gaan. Ze houden in het ziekenhuis in ieder geval rekening met een snelle bevalling, aangezien de eerste 2 dat ook waren ondanks inleiding.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 29 Jul 2019 20:51

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Elska schreef:
Henque schreef:...

Dan kan ik die vraag vast beter aan jou stellen: Wanneer tel je weeën als regelmatig. Bij elke 3-5min als ik het zo lees?

Van wat ik zelf heb bijgehouden in de app had ik weeën van 30sec tot 1min met pauzes van tussen de 1 en 8 minuten. Dat is niet echt regelmatig volgens de boekjes, hoe tel je dat dan?

Dit was bij mijn tweede inderdaad ook. Het uur voordat ik de vk heb gebeld, heb ik maar 6 weeën gehad variërend van 30sec-1min30sec. Het was vooral de misselijkheid (ik meende vaak rond 7-8cm) die me deed besluiten om toch maar te bellen voor de zekerheid.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 30 Jul 2019 09:22

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

20.30 braken mijn vliezen en om 23.30 begonnen de weeën en 5.38 is onze dochter geboren
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 02 Aug 2019 22:52

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Taeda schreef:
Elska schreef:
Henque schreef:...

Dan kan ik die vraag vast beter aan jou stellen: Wanneer tel je weeën als regelmatig. Bij elke 3-5min als ik het zo lees?

Van wat ik zelf heb bijgehouden in de app had ik weeën van 30sec tot 1min met pauzes van tussen de 1 en 8 minuten. Dat is niet echt regelmatig volgens de boekjes, hoe tel je dat dan?

Dit was bij mijn tweede inderdaad ook. Het uur voordat ik de vk heb gebeld, heb ik maar 6 weeën gehad variërend van 30sec-1min30sec. Het was vooral de misselijkheid (ik meende vaak rond 7-8cm) die me deed besluiten om toch maar te bellen voor de zekerheid.

Die misselijkheid had ik ook maar dan rond de 2 a 3cm.

Ik heb de VK gebeld omdat ik het gevoel had dat het snel ging. Ze kwam direct langs maar toen had ik dus nog maar een paar cm ontsluiting. Niets wees dus op een snelle bevalling.
De VK zou even langs huis terwijl wij naar het ziekenhuis gingen want dan waren we daar alvast. In de auto werd het heftig en toen heb ik nog tegen man gezegd dat ik dit geen uren ging volhouden en een ruggenprik wilde. Bleek bij aankomst in het ziekenhuis dat ik al persweeën had en volledige ontsluiting. Drukte in de bevalkamer want alles moest nog worden klaargezet, infuus prikken enzo. De VK was net op tijd binnen voor de geboorte.
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Aug 2019 05:27

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Voor ik zelf de verloskundige belde, zat er gemiddeld op basis van de laatste 10 weeën ongeveer 3 minuten tussen en duurden deze 30-40 seconden. De verloskundige dacht dat het allemaal niet zo’n vaart liep toen ik haar om 7 uur belde. Om 8 uur is mijn dochter geboren. Ik weet niet waar ik tussendoor qua ontsluiting zat, want ik heb mij verder niet laten toucheren.
L2014 & H2017
<<

Anoniem272

Bericht 04 Aug 2019 09:38

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Wow, dat is snel gegaan dan Fiederilsje!

De bevalling van T. duurde vanaf de actieve fase zo'n 19 uur. Een natuurlijke bevalling volgens het boekje.

Die van I. duurde zo'n 2 a 3 uurtjes omdat ik al snel een spoederkeizersnede kreeg. Ze was in levensgevaar.

Nu merk ik dat sommige mensen de bevallingsduur roepen om aan te geven hoe zwaar een bevalling was. Zo van: 'het was een heel zware bevalling; het duurde 20 uur!' of 'ik heb een prima bevalling gehad, 4 uurtjes maar!'

Voor mij voelt die koppeling niet logisch. Een bevalling van 20 uur kan een fijne 'relaxte' bevalling zijn, maar ook een lijdensweg met weeënstormen. En een turbobevalling is voor de één een hel en voor de ander juist fijn dat het zo snel gaat.

Bij I. heb ik trouwens de uren na de bevalling veel meer geleden dan tijdens de bevalling. Niet fysiek geleden, maar psycisch. Niet weten of je kind het gaat redden, dat is echt heel naar.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 04 Aug 2019 10:15

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Mijn eerste duurde voor mijn gevoel lang. Savonds rond 18.30 uur braken mn vliezen en smorgens begonnen de weeen. Ik Kreeg in het ziekenhuis al redelijk snel wee opwekkers naar alsnog had ik pas savonds 10 cm ontsluiting. Na anderhalf uur persen zonder persweeen werd zoon uiteindelijk om 22.36 uur geboren met de vacuumpomp.

Bevalling van dochter ging megasnel. Rond 17.30uur kreeg ik pijnlijke weeën, om 18.45 uur eerste check, 3 cm ontsluiting. Daarna vliezen gebroken. Om 19.15 uur 10 cm ontsluiting en om 19.25 uur werd zij geboren na 10 minuten persen. Voor mijn gevoel duurde het persen zelfs nog korter. Ondanks dat ik best even beduusd was van deze turbo bevalling, kijk ik er wel met een heel fijn gevoel op terug.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem280

Bericht 04 Aug 2019 21:10

Re: Wanneer is iets een snelle/langzame bevalling?

Hier in het ziekenhuis was het een horror nacht qua bevallingen.
Er waren steeds geen verloskamers vrij.
Er was zelfs een verloskundige die tegen ons zei, het valt allemaal wel mee met de weeën, terwijl mijn timer iets heel anders liet zien.
Ze vertelde zelfs dat de kans groot was dat ik nog naar een ander ziekenhuis overgeplaatst zou moeten worden, totdat mijn vriend zei, ik wil dat je een gynaecoloog erbij roept.
Gynaecoloog kwam erbij, zag mij de ene wee naar de andere weg proberen te puffen.
Door die storm aan weeën was ik volledig op.
Deze zei tegen mijn vriend, jullie kunnen niet meer overgeplaatst worden.
Daarna had ik dus ook al snel volledige ontsluiting.
Op dat moment kwam er een verloskamer vrij en ben ik daar met spoed heen gebracht.
De pers weeën lieten, voor mijn gevoel, lang op zich wachten.

Later wel gevraagd, wat als er geen verloskamer vrij was geweest?
Dan had ik op mijn 1 persoonskamer moeten bevallen zei de gynaecoloog.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers