Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Paspoort of identiteitskaart?

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Aug 2019 18:56

Paspoort of identiteitskaart?

Ik heb morgen een afspraak op het gemeentehuis om een identiteitskaart te regelen voor mijn baby. Over twee weken vliegen we naar Frankrijk. Nu dacht ik dat een identiteitskaart hiervoor voldoende was, maar het meisje van Transavia dat ik vandaag sprak, was er zeker van dat ik een paspoort voor hem nodig heb. Op de site van de Rijksoverheid staat dat je voor reizen binnen de EU genoeg hebt aan een identiteitskaart. Het lijkt me toch dat vliegen hier ook onder valt?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem269

Bericht 04 Aug 2019 18:58

Re: Paspoort of identiteitskaart?

Je kunt binnen de EU gewoon vliegen met een ID kaart.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Aug 2019 18:59

Re: Paspoort of identiteitskaart?

Dank je voor de snelle reactie. Daar was ik ook van overtuigd, maar werd toch onzeker door het telefoongesprek van vanmiddag.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem269

Bericht 04 Aug 2019 19:00

Re: Paspoort of identiteitskaart?

Je hebt pas een paspoort nodig zodra er stempels gezet moeten worden. Als je bijv van het ene EU land naar het andere EU land vliegt via een niet EU land, dan heb je wel een paspoort nodig.
Maar gewoon rechtstreeks van NL naar FR is geen probleem.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Aug 2019 19:02

Re: Paspoort of identiteitskaart?

Wat gek dat ze dat zegt. Met M zijn we vorig jaar ook gewoon naar Kreta gevlogen met alleen zijn id :)

Lekker vooruitzicht voor jullie. Zijn jullie vast aan toe!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem269

Bericht 04 Aug 2019 19:04

Re: Paspoort of identiteitskaart?

Op hun eigen website zeggen ze ook dat je gewoon toegelaten wordt met ID kaart: https://www.transavia.com/en-NL/faq/travel-documents/

Denk dat t meisje in de war was.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Aug 2019 19:09

Re: Paspoort of identiteitskaart?

Fijn om te horen!

Ik heb vandaag J. zijn ticket pas geboekt (had zelf al geboekt voor zijn geboorte, zonder geboortedatum kon ik voor hem nog niet boeken :wink:), was de laatste weken niet echt bezig met vakantie (ging er eigenlijk vanuit dat we niet zouden gaan). Vandaar dat ik ook nu nog zijn identiteitskaart moet regelen.

We zijn inderdaad wel toe aan vakantie. Vooral voor de kinderen vind ik het wel heel fijn dat het door kan gaan.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers