Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

<<

Anoniem255

Bericht 16 Nov 2013 21:00

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Hier vanaf het eerste jaar.
De intocht hier vinden ze wel leuk, maar de optocht vanmiddag op TV kon ze niet boeien.
De club van Sinterklaas vinden ze dan wel weer leuk om te kijken.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 16 Nov 2013 21:53

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

vanaf het begin. Alleen dit jaar begint hij het echt te snappen.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 16 Nov 2013 22:00

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Onze oudste snapt er ook heel weinig van. Dus nu voor de 3e x vieren we het niet groots ofzo. Ze is ook nog rond die tijd jarig dus ze krijgt toch al kadootjes zat. Kunnen we het best nog een jaartje uit stellen.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 16 Nov 2013 23:49

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Vanaf dat ze 3 maanden was is ze mee geweest naar de Sinterklaasvieringen op het werk. Vorig jaar ook de intocht.
Maar dit jaar begrijpt ze er voor het eerst wat van. Schoen zetten en 5 december doen we nog niet aan, ze krijgt al veel bij haar opa en oma en mijn mans opa en oma, thuis komt volgend jaar wel.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Nov 2013 23:57

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Vanaf het begin. Mijn oudste was bijna twee maanden oud toen de echte Sinterklaas praktisch bij mijn oma voor de deur aan kwam.
<<

anoniem196

Bericht 17 Nov 2013 00:00

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Dit jaar voor het eerst naar de grote intoch en pakjesavond.
Vorig jaar alleen schoen gezet en naar een mini feestjes in het dorp met een sint erbij .
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 17 Nov 2013 00:54

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Gewoon vanaf het begin.
M:21072011
J :08012014
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Nov 2013 02:05

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Ze heeft vandaag even naar de tv mogen kijken met haar pietrnmutsje op. Niet dat ze er veel van snapt haha maar het staat natuurlijk wel op de foto en film. Morgen wil ik haar wel meenemen naar de intocht, al is t alleen maar om drukte te ervaren, en kijken of ze reageert op een zwarte piet. Pakjesavond doen we niet aan, maar ze is dan ook de enigste. Heb wel iets gekocht, en zal 'savonds wel naar mn ouders gaan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 17 Nov 2013 03:18

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Bij beide vanaf het begin. Met de oudste zijn we verleden jaar voor het eerst naar de intocht geweest toen was ze net 2jr. De jongste (nu 10 maanden) is vandaag ook meegeweest naar de intocht maar meer omdat we het zelf ook erg leuk vinden om er naar toe te gaan.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Nov 2013 08:27

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij vieren het ook gewoon vanaf nu. Gisteren zijn we naar de intocht geweest.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 17 Nov 2013 10:42

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij vieren het ook dit jaar meteen. Ik heb eerst samen met mijn dochtertje naar de intocht op tv gekeken, en toen ze de Sint zag zei ze doodleuk: Opa! :razz:
s'Middags zijn we ook nog naar de stad geweest, waar de intocht was, daarna lopen ze door de hele stad heen. Die kleine meid vond het schitterend om te zien en had een grote lach op haar snoetje en ze is zelfs met Zwarte Piet op de foto gegaan. Toen ze Sinterklaas in het echt zag zei ze: Hey Opa en begon heel enthousiast te zwaaien naar de Sint en de Pieten. Gisteravond hebben we samen haar schoentje gezet en heb ik sinterklaas kapoentje 2x gezongen, vervolgens "zong" ze het zelf nog een keer in babytaal, echt zo lief. Toen ze vanmorgen het cadeautje had uitgepakt was ze erg blij met haar bal van de Prinsessen.
Ook gaan we over 2 weken naar het Sinterklaasfeest op het werk van mijn man en vieren we met mijn schoonouders pakjesavond.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 17 Nov 2013 11:17

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

De eerste keer al! Toen was hij 5 maanden!
Dit is het eerste jaar dat hij het echt begrijpt.
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 17 Nov 2013 12:12

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Surya schreef:Vanaf het begin. Mijn oudste was bijna twee maanden oud toen de echte Sinterklaas praktisch bij mijn oma voor de deur aan kwam.

:lol:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 17 Nov 2013 12:13

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij vieren het vanaf het begin. Ik heb zelf ook elk jaar Sinterklaas gevierd, afwisselend met cadeaus, surprises, lootjes trekken of het dobbelspel. Wij hebben nog nooit een jaar overgeslagen binnen de familie. Vanaf dat N. een paar maanden oud was kreeg ze ook wat cadeaus. De afgelopen twee jaar hebben wij met de familie het dobbelspel gedaan en kwam er voor N. een zak met cadeaus. Dit was voor haar prima uit te leggen en te begrijpen.

Dit jaar doen we weer eens ouderwets pakjesavond met alleen maar cadeautjes voor iedereen. We vieren het met vrienden. We kopen voor elkaar allemaal een cadeautje, N. krijgt uiteraard wat meer.
<<

Anoniem 42

Bericht 17 Nov 2013 13:35

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Ik heb ook niks met Sinterklaas en ga mijn dochter ook niet bewust meegeven dat Sinterklaas en de pieten bestaan. Al zal ik ook niet verklappen dat ze niet bestaan, maar ik zeg er gewoon maar niet teveel over.

Maar mijn oudste dochter vindt er gelukkig helemaal niks aan, ze wil er niet naar kijken op televisie en er ook niet heen in de stad (gelukkig...). Met mijn middelste dochter van twee ga ik er ook niet heen, die snapt er toch nog niks van.
<<

Anoniem272

Bericht 17 Nov 2013 13:52

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Wij vieren het nu voor de tweede keer. Omdat ze het er op school over hebben vind ik het leuk voor hem als wij er ook iets aan doen thuis. Maar voordat hij naar school ging vond ik al die extra kadootjes niet zo nodig: hij is 27 november jarig.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Nov 2013 14:25

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Ik heb echt een hekel aan de intocht, al die drukte, schreeuwende kinderen en soms nog meer hysterische ouders, dus dat zal ik zo lang mogelijk uit gaan stellen. Tot ons kind er om begint te vragen (of beter gezegd: zich er echt in begint te interesseren). Misschien is dat met 2 jaar, misschien met 3, misschien nooit, we zullen het zien.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 17 Nov 2013 14:29

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Dit jaar voor het eerst echt met pakjesavond en schoentjes zetten. N wordt bijna 5 jaar en het leeft nu echt voor hem waardoor J er ook in mee gaat.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem106

Bericht 17 Nov 2013 14:41

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

We vieren het al vanaf dat I. nog in mijn buik zat. Mijn nichtje had op dat moment nog de leeftijd dat ze nog geloofde. En langzaam gaat het geloof over van kind naar kind. Het zal dus ook nog wel even gevierd worden! Ik geniet er zelf van en hoop dus dat ik mijn kinderen net zulke leuke herinneringen kan geven.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Nov 2013 20:49

Re: Vanaf wanneer echt Sinterklaas vieren?

Exogenesis schreef:Ik heb echt een hekel aan de intocht, al die drukte, schreeuwende kinderen en soms nog meer hysterische ouders, dus dat zal ik zo lang mogelijk uit gaan stellen. Tot ons kind er om begint te vragen (of beter gezegd: zich er echt in begint te interesseren). Misschien is dat met 2 jaar, misschien met 3, misschien nooit, we zullen het zien.


Ik denk dat een optocht in een klein dorp heel anders is dan de optocht die je op tv ziet. Ik herken namelijk totaal niet wat je schrijft van de twee keren dat ik nu bij de intocht ben geweest. Het gaat er hier heel rustig en gezellig aan toe.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers