Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overtocht ferry alleen met kinderen

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Aug 2019 07:06

Overtocht ferry alleen met kinderen

Ik kon via de zoekfunctie geen topics vinden over het reizen met kinderen (los van de bestemming).

Ik ga in oktober van dinsdag heen t/m zondag terug met de boot van IJmuiden naar Newcastle. Op m’n bestemming ben ik met vrienden, dus geen probleem. Maar ik vind de overtocht dus best spannend. Mijn kinderen zijn dan bijna 6 en bijna 2,5 jaar. De jongste met name, houdt niet van autorijden. Gelukkig hebben we in NL en in de UK dus max 1,5 uur te rijden. Maar het kan dus wel enorm druk zijn bij de douane en ben ik met name daar bang voor een krijsend kind.

Hebben jullie praktische tips voor de reis? Als we eenmaal aan boord zijn en onze kamer hebben, neem ik aan dat het niet zo’n probleem meer is.
L2014 & H2017
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 03 Aug 2019 09:00

Re: Overtocht ferry alleen met kinderen

Ik zou de jongste in een buggy meenemen. Dan kan hij in ieder geval nergens heen lopen. En misschien wat extra zoethoudertjes zoals rozijntjes, knijpfruit.

Ik ben zelf nooit met de boot geweest, maar dit is wat ik op een vliegveld zou doen vanaf aankomst tot de tocht door de douane.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 03 Aug 2019 14:09

Re: Overtocht ferry alleen met kinderen

Hoe lang duurt de overtocht? Hier vinden ze de boot altijd super interessant en alleen al heel leuk om op rond te kijken. Daar ben je zo al een tijd mee kwijt. Verder zou ik inderdaad de buggy of draagzak meenemen en de jongste daarin zetten. Kan de andere naast je lopen aan de hand.
Wat lekkers helpt altijd, en een ballon is hier ook een wondermiddel om te spelen bij het wachten. Tablet of mobiel met filmpjes helpt ook enorm.
Spelletjes als: ik zie ik zie wat jij niet ziet. Het nadoen van dieren en dat raden van elkaar, dingen tellen zijn hier ook gauw succesvol. Hopelijk valt het alles mee! Succes!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Aug 2019 15:29

Re: Overtocht ferry alleen met kinderen

Ga je met de auto of lopend over? Wij zijn vorig jaar met onze zoon van toen ruim anderhalf met de boot gegaan, maar wij zaten in onze eigen auto. D. heeft toen wat gespeeld met speelgoed dat we mee hadden voor onderweg (magnetisch tekenbord, een telefoontje met geluidjes, wat auto’s.. dingen die hij nu nog steeds leuk vindt iig), en hij heeft wat filmpjes op de tablet gekeken.

Als je lopend overgaat zou ik inderdaad lekker met de buggy rondrijden en wat boekjes meenemen om voor te lezen enzo.

♥♥
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Aug 2019 03:59

Re: Overtocht ferry alleen met kinderen

We hebben 2x een nacht boot. De overtochten duren zo’n 15 uur uit mijn hoofd gezegd, waarvan we natuurlijk zo’n 10-12 uur in onze kamer zitten. Er is wel een speelhoek en terug zelfs animatie.

We gaan met de auto. Ik neem geen buggy mee, wel m’n drager. M’n zoon, de oudste, vermaakt zich redelijk snel. M’n dochter is de grootste uitdaging. Hopelijk is ze tegen die tijd nog into Brandweerman Sam.

Ik reis alleen, lig niet in scheiding of ben niet gescheiden. Moet ik wel zorgen voor alle documentatie? Weet iemand dat?
L2014 & H2017
<<

Pitty

Bericht 04 Aug 2019 05:24

Re: Overtocht ferry alleen met kinderen

Ik zou zeker de documenten regelen.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 04 Aug 2019 08:46

Re: Overtocht ferry alleen met kinderen

Ik zou ook alle documenten regelen. In ieder geval dat de vader toestemming geeft.
En ik weet niet of jij en jouw kinderen dezelfde achternaam hebben? Ik heb dat niet en toen ik alleen met de oudste weg ging (Wel met vliegtuig) had ik ook een uittreksel van het geboorteregister mee, zodat ik ook kon aantonen dat ik zijn moeder was. Gewoon voor de zekerheid.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Harrison