Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Feestje. Wie vraagt wie?

Wie vraagt wie?

Als ik een feestje wil vieren nodig ik zelf mijn gasten uit.
56
84%
Als ik bijna jarig ben moeten mijn gasten mij zelf benaderen.
0
Geen stemmen
Het kan allebei. Ligt er ook aan wie.
11
16%
 
Aantal stemmen : 67
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 02 Aug 2019 16:48

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Maar jij vindt dus dat jouw schoonzus je moet uitnodigen voor de verjaardag van je zwager, Ava? Dan ben ik het met jullie allebei niet eens geloof ik. Dat vind ik zijn verantwoordelijkheid. Interessant dat ik erop afgerekend kan worden als ik mensen niet uitnodig voor de verjaardag van mijn man.

Ik laat me trouwens ook uitnodigen, maar bij mijn zwager en schoonzusje check ik altijd even, want die laten het vaak kort ervoor weten. Laatst zeiden ze dat het niet gevierd werd en hoorden we zes dagen ervoor dat er toch een feestje was. Dan balen wij wel echt dat we niet meer kunnen komen, maar dat is dan zo. Jammer dat ons nichtje dan haar oom en tante niet op haar feestje heeft.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 02 Aug 2019 17:19

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ik verwacht dan een uitnodiging van degene die zijn/haar verjaardag viert. Bij familie vraag ik het nog wel eens na omdat ik dan rekening met mijn werkrooster kan houden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 02 Aug 2019 17:26

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Er is hier een tijd geweest dat ik via mijn schoonouders moest horen of een van mijn (volwassen) zwagers een verjaardag viert. Daar heb ik toen ook iets van gezegd.

Ik vind dat mensen die jarig zijn, anderen horen uit te nodigen (als ze het vieren) en niet andersom. Ik vraag er soms wel eens naar, maar als we dan niet kunnen omdat dit erg kort dag was, vind ik dat niet mijn schuld.
<<

Anoniem269

Bericht 02 Aug 2019 21:13

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Caulfield schreef:
Ava schreef:Geen idee. Mijn schoonzus heeft nogal de broek aan thuis.


Of je zwager is een ei.


Nee dat toch niet. Zij is gewoon dominanter.

June nou niet perse maar zij is gewoon van het regelen zeg maar.
<<

Anoniem271

Bericht 02 Aug 2019 21:14

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ik wacht eigenlijk altijd op een uitnodiging, behalve bij mijn ouders en oma. Daar ga ik standaard langs als ze jarig zijn, maar veel andere familie/vrienden vieren hun verjaardag niet standaard dus als ik niks hoor ga ik niet.
<<

Anoniem317

Bericht 02 Aug 2019 21:27

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Als mijn vriend en ik een feestje geven, nodigen wij (hij/ik/samen) mensen uit.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Aug 2019 21:45

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Maar vieren zij het niet standaard op de dag zelf? Als dat zo is, zou ik niet per se wachten op een uitnodiging en ervan uitgaan dat het is zoals het altijd is. In andere gevallen zou ik er zelf naar informeren als ik niets zou horen en wel de intentie heb er naartoe te gaan (bij mensen die dichtbij me staan en waarvan ik weet dat ik daar dus ook welkom ben om de verjaardag van diegene te vieren).
<<

Anoniem269

Bericht 02 Aug 2019 22:27

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Nee altijd op zaterdag. Maar of het weekend ervoor of het weekend erna. Mijn schoonzus werkt ook soms weekenden en het is net wanneer ze vrij is.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 03 Aug 2019 07:03

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ik nodig eigenlijk altijd zelf iedereen uit.
Nou woont mijn familie redelijk ver, dus ze zijn gewoon een dag kwijt als ze langs willen komen. Dus meestal geef ik het op tijd aan.
Mijn familie is soms een beetje laat met het aangeven. Als ik andere plannen wil gaan maken rondom de dag dat er mogelij een verjaardag wordt gevierd, dan vraag ik het zelf.
Helemaal niks laten weten zou wel vreemd zijn, zoals in jouw voorbeeld, Ava. Zeker als de dag elk jaar anders kan zijn.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 03 Aug 2019 07:15

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ik vier mijn verjaardag niet. En er komen wel altijd wat mensen langs. Zoals mijn moeder, zus(sen) en schoonouders. Dir vragen dan altijd of ik het vier en of ze anders even langs mogen komen. Dat vind Ik dan geen probleem.

Voor mijn zoon en dochter verstuur ik wel een uitnodiging. Ongeveer eeb maand van te voren.
Dit jaar die van mijn zoon per ongeluk op de verjaardag van mijn zwager gepland. Dir maand zijn er een aantal jarig in de familie en mijn zusje gaat trouwen. Dus ik wilde niet het weekend van haar trouwen of het weekend ervoor iets plannen.
Dus toen een weekend dat ik dacht niets te hebben en toen bleek ik mij vergist te hebben en zwager is dan jarig. Maar die heeft twee weken erna zijn bruiloft dus die ging het toch niet vieren gelukkig.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem280

Bericht 03 Aug 2019 08:19

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Wij nodigen mensen altijd ruim van te voren uit.
Bij zwager vraag ik wel eens wanneer hij zijn verjaardag gaat vieren, hij zit op zee en is 4 weken thuis, 4 weken op zee.
Vaak weet hij nog niet wanneer hij het viert of überhaupt viert.

Met verjaardagen van familie houdt ik eigenlijk altijd wel rekening, (maar met die van mijn zwager is dat dus iets lastiger.).
Ik plan mijn op zo'n dag vaak uit.
Schoonouders vragen van te voren vaak al aan mij hoe ik moet werken.

Ik nodig mijzelf nooit uit.
Vind dat ongepast.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Aug 2019 16:41

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ava, ik zou beginnen met gewoon lekker aan je zwager te vragen wanneer hij het viert.
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 03 Aug 2019 17:27

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Wij worden uitgenodigd en als de uitnodiging uitblijft, dan vragen we altijd wanneer de verjaardag wordt gevierd. Laatste doen we alleen bij familieleden. Andersom net zo.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers