Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Angsten

<<

Anoniem277

Bericht 01 Aug 2019 05:55

Angsten

Vroeger kon ik in iedere achtbaan, ik kon enge films kijken en niets was mij te gek.
Sinds ik moeder ben, kijk ik een hoop films niet meer of ik draai mijn hoofd weg bij enge dingen.
Achtbanen? Ik word al misselijk als ik eraan denk.
Opeens lijk ik overal angst voor te hebben terwijl een achtbaan mij nog steeds trekt maar mijn maag wil dus niet mee.

Herkenbaar? Is dit door de hormonen of gewoon het ouder worden?

Waar ben jij bang voor?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 01 Aug 2019 06:39

Re: Angsten

Nee, dat is helemaal niet herkenbaar voor mij.
Ik ben bang voor overgeven.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Aug 2019 07:03

Re: Angsten

Tja angsten, zeker herkenbaar voor mij de laatste jaren :laughcry: Ik ben voor zoveel dingen bang dat het echt een struggle is: nieuwe plaatsen, grote/open ruimtes, pleinen, hoogtes, openbaar vervoer, drukte. Super irritant. Nu met een nieuwe baan in het vooruitzicht ga ik het wel weer aanpakken want het is best een belemmering.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Aug 2019 07:13

Re: Angsten

Ik ben wel echt veel angstiger voor hoogten en andere actieve thrillseeking dingen geworden. Achtbanen hoeven inderdaad ook niet persé meer voor mij en een hoge brug oversteken kan ik al te eng vinden. Dat is echt wel veranderd, niet persé sinds ik moeder ben, meer omdat ik ouder ben geworden of ben veranderd.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 01 Aug 2019 08:17

Re: Angsten

Ik voel me veel kwetsbaarder nu ik moeder ben. Ik denk dat ik daardoor ook meer dingen 'eng' vindt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem315

Bericht 01 Aug 2019 08:50

Re: Angsten

Ik heb niet zozeer angsten, maar kan wel minder goed tegen bepaalde bewegingen en word sneller draaierig. Zelfs op de rekstok, als ik de borstwaartsom doe, word ik draaierig. Maar als ik dat een paar keer oefen, wordt het wel minder. Het is schijnbaar een kwestie van onderhouden.

Enge films kijk ik nog steeds en word ik juist steeds meer immuun voor, lijkt het wel.

Angst voor later, voor de klimaatveranderingen, voor de oorlogen, voor alles wat nog komt, is er wel. Maar dat is niet de hele dag aanwezig.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 01 Aug 2019 08:52

Re: Angsten

Dat wat Sam zegt inderdaad, het voelt nu veel kwetsbaarder. Actiefilms of horrorfilms kijk ik niet meer, daar word ik gewoon naar van. Echt het gevaar op zoeken zal ik ook niet meer doen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem304

Bericht 01 Aug 2019 09:17

Re: Angsten

Marin schreef:Ik ben wel echt veel angstiger voor hoogten en andere actieve thrillseeking dingen geworden. Achtbanen hoeven inderdaad ook niet persé meer voor mij en een hoge brug oversteken kan ik al te eng vinden. Dat is echt wel veranderd, niet persé sinds ik moeder ben, meer omdat ik ouder ben geworden of ben veranderd.

Dit, maar dat is jaren voordat ik moeder werd al begonnen. Horrorfilms was ik vroeger gek op, maar kijk ik al jaren niet meer.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Aug 2019 10:09

Re: Angsten

Ik ben juist afgelopen januari voor het eerst in een over de kop achtbaan geweest, in de Baron. Ook gelijk twee keer haha.

Ik ben ook een stuk minder bang voor overgeven en minder voor spinnen.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Aug 2019 10:11

Re: Angsten

Savi schreef:
Marin schreef:Ik ben wel echt veel angstiger voor hoogten en andere actieve thrillseeking dingen geworden. Achtbanen hoeven inderdaad ook niet persé meer voor mij en een hoge brug oversteken kan ik al te eng vinden. Dat is echt wel veranderd, niet persé sinds ik moeder ben, meer omdat ik ouder ben geworden of ben veranderd.

Dit, maar dat is jaren voordat ik moeder werd al begonnen. Horrorfilms was ik vroeger gek op, maar kijk ik al jaren niet meer.


Oh ja daar ben ik ook niet meer van nee. Vroeger vond ik 't dan ook heel eng maar keek ik 't wel. Nu ben ik gewoon verstandiger haha. Waarom zou ik mezelf daar doorheen slepen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 01 Aug 2019 10:41

Re: Angsten

Ik ben nu regelmatig bang om dood te gaan. Te verongelukken of ziek te worden. Ik zou nu zonder de kinderen bijna niet meer in een vliegtuig durven te stappen. En voordat ik kinderen had was ik helemaal niet bezig met sterfelijkheid. Nu (te) veel.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 01 Aug 2019 10:51

Re: Angsten

Ik ben echt als de dood voor klein ongedierte (mieren, maden en alle kleine beestjes die er nog meer zijn). Ik heb ook echt een grote hekel aan de afval containers die je in de tuin hebt staan, doe maar mij een ondergrondse voor plastic en gft. Dan maar iets verder lopen maar die vliegen en maden in de zomer, ik ga daar heel slecht op. Hetzelfde geldt voor mieren, vooral in de tuin en dat je ziet dat ze één (of meerdere) nesten onder je tegels hebben.. brrr, ook dat trek ik héél slecht. Ik vind onze tuin dan ook meteen een stuk minder leuk, ook om te zitten :laughcry:
Wat als het lukt
<<

Anoniem304

Bericht 01 Aug 2019 10:56

Re: Angsten

Pannetoet wij hebben nooit vliegen en maden in de zomer bij onze afvalcontainers. Dat heb je eigenlijk alleen met vlees etensresten die 'open' liggen. Of poepluiers.
<<

Anoniem300

Bericht 01 Aug 2019 11:05

Re: Angsten

Ja ik ben wel meer bang sinds ik moeder ben, maar dan in de zin dat ik bang bent dat er iets met de kinderen of mijn man gebeurd en dat ik denk dat ik dat niet overleef (zeker op momenten dat ik dan hoor over een ongeluk waarbij een kind of vader/moeder is overleden, kan daar dan wel wakker van liggen)
Verder ben ik wel minder bang geworden voor beestjes als vroeger, ik merkte , vooral aan mijn oudste dat hij mij angst overnam en dat wilde ik echt niet dus voor mezelf moeten verbeteren (alleen hele dikke zwarte spinnen die moet ik nog steeds niet!)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Aug 2019 12:04

Re: Angsten

Mijn hoogtevrees is de laatste jaren wel erger geworden. Maar achtbanen die eerst omhoog gaan en daarna naar beneden durfde ik nooit.
Verder heb ik er geen echte angsten bij gekregen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Aug 2019 17:55

Re: Angsten

Achtbanen etc durf ik nog steeds wel in, maar ben -zoals meerdere hier aangeven- wel eerder misselijk. Maar dat zal inderdaad ook zij omdat ik het bijna nooit meer doe. Enge films vond ik al niet leuk voordat ik mijn kind kreeg, dat is niet erger geworden.
De enige angst die ik heb en die af en toe de kop opsteekt bij mij is verlatingsangst, door verschillende ervaringen in het verleden. Maar door therapie kan ik die nu gelukkig wel beter relativeren.
<<

Anoniem269

Bericht 01 Aug 2019 21:10

Re: Angsten

HollyGolightly schreef:Ik ben nu regelmatig bang om dood te gaan. Te verongelukken of ziek te worden. Ik zou nu zonder de kinderen bijna niet meer in een vliegtuig durven te stappen. En voordat ik kinderen had was ik helemaal niet bezig met sterfelijkheid. Nu (te) veel.

Oh wat akelig dat je daar zoveel aan moet denken. Op zich wel logisch want je voelt natuurlijk een grote verantwoordelijkheid voor je kinderen als alleenstaande ouder. Heb je een testament met een aangewezen voogd in het (unlikely) geval van overlijden?
<<

Anoniem269

Bericht 01 Aug 2019 21:12

Re: Angsten

Ik ben geloof ik niet echt bang voor dingen. Ik ben vooral bang om een te saai leven te leiden en daar spijt van te krijgen. Ik probeer daarom bewust keuzes te maken met wat meer risico, om niet in een geroutineerd leven te belanden.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 02 Aug 2019 09:33

Re: Angsten

Savi schreef:Pannetoet wij hebben nooit vliegen en maden in de zomer bij onze afvalcontainers. Dat heb je eigenlijk alleen met vlees etensresten die 'open' liggen. Of poepluiers.


Hoe gooi jij het dan weg? Lege vleesverpakkingen bijv trekken vliegen aan en als ik eten over heb wat ik weggooi dan kan ik het in een zakje doen maar dan heb ik alsnog vliegen/maden :laughcry: Nu is het ook zo dat onze tuin op het zuid-oosten ligt dus veel zon, geen beschutting..
Wat als het lukt
<<

Anoniem301

Bericht 02 Aug 2019 09:41

Re: Angsten

Pannetoet schreef:
Savi schreef:Pannetoet wij hebben nooit vliegen en maden in de zomer bij onze afvalcontainers. Dat heb je eigenlijk alleen met vlees etensresten die 'open' liggen. Of poepluiers.


Hoe gooi jij het dan weg? Lege vleesverpakkingen bijv trekken vliegen aan en als ik eten over heb wat ik weggooi dan kan ik het in een zakje doen maar dan heb ik alsnog vliegen/maden :laughcry: Nu is het ook zo dat onze tuin op het zuid-oosten ligt dus veel zon, geen beschutting..

Wij hebben er ook echt heel erg last van, en niet alleen bij vlees, echt een naar probleem. De groene kliko gebruiken we nu tijdelijk niet, we doen die groene zakjes eerst in een zwarte vuilniszak die we dichtknopen en dan in de grijze kliko. Dan lekken die compostzakjes iig niet meer door, want de kliko werd er zo ontzettend walgelijk smerig van.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2019 10:01

Re: Angsten

Pannetoet schreef:
Savi schreef:Pannetoet wij hebben nooit vliegen en maden in de zomer bij onze afvalcontainers. Dat heb je eigenlijk alleen met vlees etensresten die 'open' liggen. Of poepluiers.


Hoe gooi jij het dan weg? Lege vleesverpakkingen bijv trekken vliegen aan en als ik eten over heb wat ik weggooi dan kan ik het in een zakje doen maar dan heb ik alsnog vliegen/maden :laughcry: Nu is het ook zo dat onze tuin op het zuid-oosten ligt dus veel zon, geen beschutting..

We hebben sowieso veel vliegen om ons heen (door de paarden). Maar lege vlees verpakkingen gaan in de prullenbak en die zak vervang ik elke dag of om de dag. Goed dichtknopen en dan in de grijze container.
Etensresten etc. gaan in het GFT bakje en dat zakje vervang ik elke dag en dan gaat het in de groene container.

En de containers staan inderdaad niet vol in de zon, dat scheelt natuurlijk wel.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Aug 2019 10:05

Re: Angsten

Savi schreef:
Pannetoet schreef:
Savi schreef:Pannetoet wij hebben nooit vliegen en maden in de zomer bij onze afvalcontainers. Dat heb je eigenlijk alleen met vlees etensresten die 'open' liggen. Of poepluiers.


Hoe gooi jij het dan weg? Lege vleesverpakkingen bijv trekken vliegen aan en als ik eten over heb wat ik weggooi dan kan ik het in een zakje doen maar dan heb ik alsnog vliegen/maden :laughcry: Nu is het ook zo dat onze tuin op het zuid-oosten ligt dus veel zon, geen beschutting..

We hebben sowieso veel vliegen om ons heen (door de paarden). Maar lege vlees verpakkingen gaan in de prullenbak en die zak vervang ik elke dag of om de dag. Goed dichtknopen en dan in de grijze container.
Etensresten etc. gaan in het GFT bakje en dat zakje vervang ik elke dag en dan gaat het in de groene container.

En de containers staan inderdaad niet vol in de zon, dat scheelt natuurlijk wel.

Ja, dat zal vast schelen! Die van ons staan inderdaad vol in de zon.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 02 Aug 2019 10:08

Re: Angsten

@ Carrie: Ja, ik zie het hier in de buurt ook wel. We zijn niet de enigen met vliegen/maden en ik hoor het ook om mij heen maar toch vind ik het zo ontzettend vies. Wij hebben trouwens wel een bio-zak in de container zodat de container zelf schoon blijft :) Oja en wij hebben geen grijze container meer sinds dit jaar, alleen nog een groene en plastic. Idee van de gemeente zodat mensen beter gaan scheiden.

@ Savi: Wij gooien lege vleesverpakking (en al het andere plastic) en de plastic container omdat we geen grijze meer hebben (zier hierboven). Ik denk dat het al heel veel scheelt als een container niet in de (volle) zon staat.. helaas kan het bij ons niet anders :( Ik heb laatst lavendel in de container gegooid en binnen een uur waren alle maden/vliegen weg dus dat helpt wel een beetje.
Wat als het lukt
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2019 10:11

Re: Angsten

Ah. Ik wist niet dat er ook vuil plastic in plastic containers mag (wij hebben dat nog niet). Ik zou het afspoelen dan geloof ik. Die vleesbakjes.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Aug 2019 10:30

Re: Angsten

Pannetoet schreef:@ Carrie: Ja, ik zie het hier in de buurt ook wel. We zijn niet de enigen met vliegen/maden en ik hoor het ook om mij heen maar toch vind ik het zo ontzettend vies. Wij hebben trouwens wel een bio-zak in de container zodat de container zelf schoon blijft :) Oja en wij hebben geen grijze container meer sinds dit jaar, alleen nog een groene en plastic. Idee van de gemeente zodat mensen beter gaan scheiden.

@ Savi: Wij gooien lege vleesverpakking (en al het andere plastic) en de plastic container omdat we geen grijze meer hebben (zier hierboven). Ik denk dat het al heel veel scheelt als een container niet in de (volle) zon staat.. helaas kan het bij ons niet anders :( Ik heb laatst lavendel in de container gegooid en binnen een uur waren alle maden/vliegen weg dus dat helpt wel een beetje.

Dat van die lavendel las ik al wel, maar dat helpt dus echt! Waar heb je dat gekocht? Gedroogde of echt een lavendelplantje?

Ja wij moeten ook scheiden, de grijze container wordt ook maar eens per maand geleegd.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers