Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jul 2019 07:36

Re: Het hardlooptopic #2

Wat vervelend Jip, maar ik moet wel zeggen dat ik het heel knap vind hoe je het afweegt. Komt vast vanzelf weer goed.

Poppy jij noemt je conditie bar slecht? Dan vraag ik me heel hard af hoe mijn conditie te noemen was een half jaar geleden. Super mooi begin. Komt ook helemaal goed.

Ik heb afgelopen vrijdag 3 km gelopen en zat voor het eerst in tijden weer eens onder de 9min/km dus ik was blij. Het schoot maar niet op en ik kwam echt niet vooruit.
Zondag heb ik les 2 van start to run weer gelopen. Alleen heb ik mezelf toen echt gepusht om voor mijn doen echt hard te lopen de minuten die ik moest lopen. Resultaat was een PR op een segment en een evenaring van mijn PR op het andere segment waar ik liep. Gemiddeld liep ik 7,26min/km dus echt niet ontevreden. Ben van plan om dat zo voort te zetten zodat ik sneller ga lopen. Het liefste zou ik zo rond de 10km/H uitkomen zodat ik in een uur ongeveer 10km kan lopen. Das nog flink wat werk want nu loop ik zo traag dat ik maar 6,5/7 red.
2015 💙
<<

Anoniem290

Bericht 03 Jul 2019 12:57

Re: Het hardlooptopic #2

Heel herkenbaar Jip, nog steeds helaas. Ik loop zo eens in de zoveel weken/maanden eens een klein stukje. Ik heb inderdaad ook maar even prioriteit gegeven aan mijn gezondheid. Ik ben simpelweg te moe en het kost me allemaal heel veel energie. Toch maar even bloed laten prikken, maar door een storing in het ziekenhuis zit ik al anderhalve week op de uitslag te wachten. Ik vermoed dat het niks fysieks is, maar vooral de stress. Ik overweeg dan ook om iets minder te gaan werken, waardoor ik overdag tijd zou krijgen om te lopen/sporten. Mijn vriend wil komende maand vrijdagochtend thuis blijven, om mij iets meer lucht te geven, heel fijn.

@Minx, ik denk ook dat het er aan ligt hoe je conditie voorheen was. Voor de zwangerschap liep ik zonder moeite 10 a 15 km op 11 km per uur (halve marathon in precies 2 uur) en nog langer geleden (voordat ik 2 knieblessures opliep en een andere manier van lopen moest aanleren) liep ik zelfs 13 km per uur. Nu loop ik voor mijn doen dus weinig en traag (ongeveer 5'50" per km). Ik heb gesport tot en mt 37 wk zwangerschap en ben nu dan ook best teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Ik had gedacht dat het toch minder lang zou duren om weer iets op te bouwen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Jul 2019 13:38

Re: Het hardlooptopic #2

Maar poppy leg je nu niet weer voor jezelf de lat veel te hoog? Een kind krijgen is niet hetzelfde als een verkoudheid. Dat is echt een enorme aanslag op je lichaam. Vergelijken met voor de zwangerschap is gewoon niet reeel. Baby’s slapen niet door, je nachtrust is aan gort en jij lijkt te verwachten dat je na een enorme tijd niet gelopen te hebben weer op hetzelfde niveau verder gaat. Kijk eens naar Jip, die heeft enorm lang door gelopen maar red het nu ook niet maar luistert echt super goed naar haar eigen grenzen. Je hoeft echt geen soort supewoman te zijn die alles maar doet, luisteren naar je lichaam en accepteren wat je kan is ook heel belangrijk. En beginnen zoals jij begonnen bent is gewoon super goed. Heel veel mensen kunnen dat niet maar doordat jouw lat zo verschrikkelijk hoog ligt ben je toch teleurgesteld terwijl dat verre van reeel is.
2015 💙
<<

Anoniem290

Bericht 03 Jul 2019 13:51

Re: Het hardlooptopic #2

Ik leg de lat niet te hoog hoor, want ik loop bijna niet en als het niet lukt stop ik. Vroeger liep ik door de pijn heen, dat doe ik nu niet meer. Dus ik noem het ook niet echt begonnen, want dan zou ik vaker dan 1 per 3 maanden moeten lopen. Ik bedoel vooral dat ik teleurgesteld ben dat mij lichaam vroeger zo sterk was en dat het nu, 15 maanden na de bevalling, nog geen stapje beter is dan 3 maanden na de bevalling, ik lijk juist achteruit te zijn gegaan. Inderdaad door het slaapgebrek van 15 maanden hoor. Dus op zich verklaarbaar, maar evengoed teleurstellend. Ik luister ook zeker naar mijn grenzen, met als gevolg dat ik bijna niet meer kan sporten en daar baal ik van.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Jul 2019 14:22

Re: Het hardlooptopic #2

Ik baal er ook best van hoor! Dan sport ik zo lang door en om het daarna in te 'laten' kakken. Laten tussen aanhalingstekens omdat het buiten mezelf ligt.

Na V kon ik al vrij snel alles weer oppakken. Dus dit is wel een domper. Ik had zeker niet verwacht dat het zo zou gaan als bij V. Ik had wel gehoopt nu iets regelmatiger te bewegen. Vorige week ben ik na een half uur zwemtraining gestopt (van een uur) en afgelopen zaterdag na 45 minuten. Gewoonweg omdat ik het niet meer bij hield en te moe werd (in een veel langzamere baan dan voorheen..). Ik probeer maar niet te veel te sippen dat ik de dag voor de bevalling nog in mijn eigen baan mee kon.

Ik heb afgelopen woensdag voor het laatst hardgelopen. 2 minuten lopen 1 minuut wandelen naar de ijsboer om met V een ijsje te eten. En op dezelfde manier weer terug.

Mijn man heeft nu een maand geen wedstrijden dus we gaan kijken of het lukt dat ik weer wat regelmatiger kam bewegen. Voor zo ver het gaat. Het moet me wel energie gaan geven ipv kosten!

Ik kan mij dus wel inleven hoe Poppy zich moet voelen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jul 2019 21:19

Re: Het hardlooptopic #2

Ik kan het me ook voorstellen Poppy. Dat is ook rot. Je kent je zelf het best en ik snap heel goed dat je je oude conditie mist.

Ik heb net 10 km gerend in 49 minuten en 4.54 per km. Was de weg volledig kwijt en begon hem aardig te knijpen. Het werd al wat schemerig en ik zat in behoorlijk dicht bos. Ik was over wat bospaadjes, een voor mij onbekende kant op, gerend en raakte gedesoriënteerd. En toen ik weer goed leek te lopen, drukte ik schijnbaar mn routetracker uit en kon ik mijn auto nooit weer terug vinden. Uiteindelijk man gebeld en die heeft me ergens weggevist. Na die 10km nog een km of 4 gewandeld. Leuk avontuurtje!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Jul 2019 21:56

Re: Het hardlooptopic #2

Ik moet stiekem wel om jouw hardloopsessie lachen Exo, verdwaald in het bos :smile:
Maar man, wat een tijd joh! :wtf:

Caulfield, hoe gaat het nu met je blessure?
2012 & 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Jul 2019 23:03

Re: Het hardlooptopic #2

Wat eng Exo! Normaal had je op je gsm kunnen kijken begrijp ik? Ik heb op mijn horloge een 'zoek de weg terug functie. Nog nooit nodig gehad gelukkig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Jul 2019 18:41

Re: Het hardlooptopic #2

Exo dat lijkt me helemaal niet fijn. Lijkt me best eng.

Ik heb vandaag start to run les 2 weer gelopen. Ik heb besloten weer helemaal opnieuw te beginnen. Ik kan nu ongeveer een uur achter elkaar lopen maar ik wil sneller. Vandaag liep ik gemiddeld 7:13 min/km met wandelen en lopen afgewisseld. Voor mijn doen is dat echt mega snel. Ik heb ook 2 pr’s gelopen op de 2 segmenten die ik gelopen heb. De tijd om te lopen was niet helemaal ideaal direct na het eten maar nergens last van gehad gelukkig.
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Jul 2019 06:55

Re: Het hardlooptopic #2

Tijdje geleden dat ik gereageerd heb.
Poppy en Jip, balen dat het opbouwen niet verloopt zoals jullie willen. Het komt vast vanzelf weer goed.

Minx, ik vind dat je wel een doorzetter bent. Ondanks dat het niet soepel gaat blijf je wel proberen en loop je toch iedere keer weer. Je gaat vanzelf sneller met Evy. Die vond ik ook heel fijn om mee te lopen in het begin.

Exogenesis, verdwalen lijkt me wel eng. Zeker in een bos waar je waarschijnlijk ook niet zoveel mensen tegen komt. Gelukkig is het goed gekomen en heb je ook een mooie tijd neergezet.

Ik heb de afgelopen tijd ook gewoon gelopen. Het gaat steeds makkelijker en loop nu gemiddeld 5.50 per km. Een jaar geleden was dit nog ruim 6.30 per km dus ik ben erg blij hiermee. Met mijn collega van de week 6,3 km gerend in de pauze. Langer dan normaal. Gisteren zelf 5,5 km gelopen. Afgelopen woensdag ook al een boksles gedaan dus heb mijn sport wel gehad deze week.

Wij gaan in de zomer naar Oostenrijk midden in de bergen. Iemand tips hoe ik daar kan blijven lopen? Het is daar enorm steil heb ik gelezen dus heel anders dan hier. Een rondje van 5 km zal dan erg lastig zijn denk ik. Ik wil alleen wel graag blijven sporten.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Jul 2019 09:37

Re: Het hardlooptopic #2

Ik zou denk ik dan zo vlak mogelijke stukken kiezen. En de rondes inkorten. Eventueel nog wat kracht erbij en zwemmen als dat kan.

Ik heb vandaag ruim 3km gelopen. Merk dat ik die afstand toch het fijnste vind. Ik liep vandaag 7:51 per km gemiddeld. Wat voor mij erg snel is. Heel erg fijn.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Jul 2019 08:28

Re: Het hardlooptopic #2

En, hebben jullie ondanks het weer nog gelopen? Ik ben gisteren en vandaag geweest en ren gewoon anderhalve minuut langzamer dan normaal, mijn benen voelen ook zwaar aan. De luchtvochtigheid zag ik later was 97%, tropisch!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Jul 2019 08:32

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben vandaag ook geweest. Voelde echt zwaar, heb 2,5km gelopen. Maar ach heb weer gelopen. Kom normaal ook heel veel mensen tegen en nu echt maar heel weinig.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jul 2019 08:39

Re: Het hardlooptopic #2

Ik wil vanavond nog even en heb woensdag 3 km gerend. Ik zou eigenlijk wandelen, maar ben toch maar gaan rennen. Uiteindelijk uit zelfbescherming gestopt. Ik ren ook slomer met dit weer. Eigenlijk is het geen doen. Na die 3 km was ik ruim 600 gram lichter en heb ik eerst een halve fles water leeggedronken.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jul 2019 20:50

Re: Het hardlooptopic #2

De temperatuur is hier gezakt naar 23,5 en ik had geen zin, maar heb mezelf van de bank af gekickt en het viel niet tegen: 6 km in 30 minuten met 5.03 per km.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Jul 2019 21:11

Re: Het hardlooptopic #2

Netjes, mijn benen voelen nog steeds loodzwaar. Mijn vriend was vrijdag pas om 8 uur thuis van zijn werk en het was toen ook nog bloedheet hier. Daarom deze week maar 1x gelopen en ik merk toch dat ik daardoor minder lekker loop. Zonde eigenlijk.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Aug 2019 20:42

Re: Het hardlooptopic #2

Joe! Ik heb zonet voor 't eerst in eeuwen weer eens hardgelopen. En het was lekker! Het viel me geheel niet tegen. Goed, het was echt les 1 van zo'n opbouw schema met steeds 2 min hardlopen en 2 min wandelen maar het ging beter dan verwacht, de route was leuk, het was lekker weer buiten (niet te warm). Ik erger me dan wel direct aan allerlei kleine dingetjes als een broek (mn sportbroek van Under Armour) die afzakt, bluetooth oortjes die niet goed blijven zitten, bh bandje dat afzakt etc. Maar hey, het is een begin en dat zijn dingen waar ik iets aan kan doen.
Oh en daarna nog geplankt samen met m'n man, ik 30 seconden, hij 2 minuten, haha verschil moet er wezen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Aug 2019 20:54

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Marin!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Aug 2019 21:09

Re: Het hardlooptopic #2

Bh bandje dat afzakt? Draag je geen sportbh dan? En qua broek zou ik echt een hardloopbroek aanraden. Als je niet teveel uit wil geven zijn die van de decathlon prima. Zit lekker vind ik zelfs. Ik ga echt niet lopen in een broek zonder touwtjes om de boel omhoog te houden.

Verder goed dat je begonnen bent
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Aug 2019 21:28

Re: Het hardlooptopic #2

Ja ik was lui en had m'n gewone bh aan gelaten. Geen last van m'n borsten maar wel bandjes dus. Heb wel sport bh's hoor dus die moet ik maar aan gaan doen. Heb nog wel meer sportkleding ook. Maar eens, het moet wel lekker zitten!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 02 Aug 2019 07:37

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Marin! Irritant die afzakkende bandjes inderdaad. Ik heb ook altijd een sportbh aan, ondanks mijn inmiddels a cupje. Gewone bh’s gaan zo schuren bij mij door het zweten.

Wat ben jij toch snel Exo! Ik hoop ooit die tempo’s ook weer te halen.

Ik ben niet meer geweest. Wel sinds lange tijd 2x krachttraining gedaan en nu heb ik spierpijn. Toch weer anders dan die bodypump lesjes.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Aug 2019 08:15

Re: Het hardlooptopic #2

Ik schrijf hier ook maar weer eens mee!

Gisteren 14,5 min aaneen gelopen en daarmee 1.8km afgelegd.
Heb 1x eerder 20min aaneen gelopen, maar heb nu elke keer van die zware benen. En krijg het maar niet weg.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 02 Aug 2019 08:25

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig allemaal meiden!!

Ik heb dinsdag ook voor het eerst sinds 6 maanden de hardloopschoenen weer eens aangehad.
Daarvoor natuurlijk alleen maar gewandeld, vanwege de Vierdaagse.
Het viel me nog best zwaar, dat had ik niet verwacht :palm:
Heb 5x3 min hardgelopen met steeds 1 minuut wandelen tussendoor.
Nu gaan opbouwen, ik hoop over 7 weken de Dam tot Dam te lopen :laughcry:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Aug 2019 13:09

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Marin!

Jammer poppy dat het er niet meer van gekomen is. Hier ook niet. Vorige week dinsdag voor het laatst gelopen. Daarna te moe of te druk met zorgen voor de kindjes.

Wel heb ik een keer gefietst en een paar keer gezwommen. Ik hoop morgen of anders zondag weer te gaan.

Succes met opbouwen weer Snirp!

Netjes Burn!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Aug 2019 18:35

Re: Het hardlooptopic #2

Poppy, herkenbaar die spierpijn. Kracht is ook wel lekker om te doen

Burn, goed bezig! Wel vervelend dat je benen zo zwaar voelen.

Snirp succes. Dam tot dam is best een afstand in zo’n korte tijd

Jip jammer dat het lopen lastiger is qua planning maar fietsen en zwemmen is ook echt lekker.

Ik heb vandaag een interval gelopen, maar man man man wat had ik me verkeken op het weer. Niet te doen zo benauwd. Was ook echt niet snel en het voelde raar. Zondag lekker een duurloop. Hopelijk met een heel klein beetje spierpijn van de body balance die ik morgen ga doen.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers