Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Feestje. Wie vraagt wie?

Wie vraagt wie?

Als ik een feestje wil vieren nodig ik zelf mijn gasten uit.
56
84%
Als ik bijna jarig ben moeten mijn gasten mij zelf benaderen.
0
Geen stemmen
Het kan allebei. Ligt er ook aan wie.
11
16%
 
Aantal stemmen : 67
<<

Anoniem269

Bericht 01 Aug 2019 17:19

Feestje. Wie vraagt wie?

Ik heb een kleine discussie met mijn man en ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Stel je schoonzus, goede vriendin, vader etc is bijna jarig en geeft ieder jaar eigenlijk altijd wel een feestje. Of in het weekend ervoor of in het weekend erna. Ga jij dan als gast vragen wanneer het feestje is of verwacht je dat de jarige iets laat weten wanneer hij/zij het viert?

Wij hebben dit gedoe dus altijd met mijn schoonzus. Mijn man vind dat ik (of hij) moet vragen of en wanneer ze haar verjaardag viert. Ik vind juist dat zij moet appen/bellen van “Hey mijn verjaardag is bijna, ik vier het op x datum en jullie zijn welkom” Zoiets dan.. Wat vinden jullie?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 01 Aug 2019 17:28

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Meestal wacht ik de uitnodiging af maar bij mensen die echt dichtbij ons staan vraag ik het wel eens, maar dat is dan meer omdat ik anders wat anders plan.
Als ik mijn verjaardag vier nodig ik zelf iedereen uit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Aug 2019 17:34

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Bij vrienden krijg ik gewoon een uitnodiging. En bij familie houd ik er wel enigzins rekening mee dat het in het weekend rondom de verjaardag en als het me te lang duurt, dan vraag ik 't. Anders zit ik alweer vol.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 01 Aug 2019 17:39

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Eens met bovenstaande reacties. Als het te lang duurt vraag ik het even vanwege de planning.
<<

Anoniem279

Bericht 01 Aug 2019 17:39

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Wat Marin zegt inderdaad. Ik vind het wel gebruikelijk om uitgenodigd te worden, en niet om mezelf uit te nodigen. Maar bij verjaardagen waarbij ik elk jaar kom, vraag ik het zelf wel ruim van tevoren. Zeker de verjaardag van mijn vader, moeder en broertje, die zijn alle drie in drukke maanden jarig en dan vind ik het fijn om andere dingen om de dagen heen te plannen wanneer zij hun verjaardagen vieren. Dus in dat opzicht begrijp ik je man misschien wel, als dat ook zijn insteek is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Aug 2019 17:45

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Emma schreef:Meestal wacht ik de uitnodiging af maar bij mensen die echt dichtbij ons staan vraag ik het wel eens, maar dat is dan meer omdat ik anders wat anders plan.
Als ik mijn verjaardag vier nodig ik zelf iedereen uit.

Dit. De weken voor mijn verjaardag krijg ik ook wel eens de vraag, zodat mensen er rekening mee kunnen houden. Dat vind ik vooral attent, ze willen dus om mijn feestje heen plannen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Aug 2019 17:50

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Emma schreef:Meestal wacht ik de uitnodiging af maar bij mensen die echt dichtbij ons staan vraag ik het wel eens, maar dat is dan meer omdat ik anders wat anders plan.
Als ik mijn verjaardag vier nodig ik zelf iedereen uit.


Dit precies.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Aug 2019 17:55

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ik vind het niet meer dan normaal dat degene die het feestje geeft dat doet. Als gast weet je niet eens óf iemand het überhaupt viert, en zo ja, of je bent uitgenodigd. Oké, als zus of schoonzus waarschijnlijk wel, maar als je minder close bent met de jarige weet je het niet per se zeker, en levert dit alleen maar een ongemakkelijke situatie op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 01 Aug 2019 18:28

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ik stuur nooit een uitnodiging. Na al die jaren weet iedereen dat ik het niet uitbundig vier maar dat er wel altijd iets lekkers in huis is. Dus wie wil komen, is welkom. (Zo ook voor mijn man, voor de kinderen maak ik wel altijd een uitnodiging)

Dit jaar heb ik voor mijn man wel een uitnodiging gemaakt. Maar dat is omdat we een BBQ geven voor zijn verjaardag (vorig haar werd hij 40, wilde dat vieren naar werd ik ziek) en als housewarming.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 01 Aug 2019 18:49

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ik vraag het vaak omdat ik het graag ruim van tevoren wil weten ivm vrij vragen op het werk gezien ik ook weekenden werk. Dit geld voor familie en goede vrienden. Mensen die verder van mij afstaan wacht ik de uitnodiging af en kijk ik of ik vrij ben, zo niet dan kom ik ook niet of spreek ik op een andere dag af.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Aug 2019 20:18

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ik laat het zelf vooraf weten (dat is ongeveer een maand voordat het feestje is). 4 maanden vooraf heb ik dan al wel de vraag van m’n zus te pakken welke dag het wordt.
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 01 Aug 2019 20:26

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Als ik niks hoor ga ik ervan uit dat er niks gedaan wordt. Dus dan ga ik er geen rekening mee houden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem313

Bericht 01 Aug 2019 20:51

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Urban Naked schreef:Ik laat het zelf vooraf weten (dat is ongeveer een maand voordat het feestje is). 4 maanden vooraf heb ik dan al wel de vraag van m’n zus te pakken welke dag het wordt.


Ik wilde net zeggen, zoals Marin het heeft doe ik het ook. Maar weet je al welke dag je het viert dit jaar?
<<

Anoniem301

Bericht 01 Aug 2019 21:49

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

:smile:
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 01 Aug 2019 22:08

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Taeda schreef:
Emma schreef:Meestal wacht ik de uitnodiging af maar bij mensen die echt dichtbij ons staan vraag ik het wel eens, maar dat is dan meer omdat ik anders wat anders plan.
Als ik mijn verjaardag vier nodig ik zelf iedereen uit.

Dit. De weken voor mijn verjaardag krijg ik ook wel eens de vraag, zodat mensen er rekening mee kunnen houden. Dat vind ik vooral attent, ze willen dus om mijn feestje heen plannen.
Dit!
2012 & 2016
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Aug 2019 22:28

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ik heb hetzelfde. Wacht de uitnodiging af, maar als mensen dichtbij staan vraag ik van te voren of ze van plan zijn hun verjaardag te vieren en zo ja wanneer.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Aug 2019 04:44

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Japie schreef:Ik heb hetzelfde. Wacht de uitnodiging af, maar als mensen dichtbij staan vraag ik van te voren of ze van plan zijn hun verjaardag te vieren en zo ja wanneer.


Ja dit. Alleen vraag ik het -en niet altijd overigens- aan degenen waarvan ik zeker weet dat we uitgenodigd worden. Ik probeer het weekend niet vol te plannen en andere plannen dus aan te passen, op die manier vind ik het fijn om te weten wat het plan is. Van één gezin kreeg ik de uitnodiging een week, maximaal twee, van te voren. Ik ervaar dat als te kort van te voren.
L2014 & H2017
<<

Anoniem277

Bericht 02 Aug 2019 12:19

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Als ik wil komen en moet een andere afspraak plannen, dan vraag ik het.
Heb ik geen zin, dan vraag ik er niet om. Moeten ze maar eerder doorgeven ipv een paar dagen ervoor.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 02 Aug 2019 12:28

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Zeker uitnodigen. Als het elk jaar op dezelfde dag/datum is zou ik wel een reminder sturen met "zoals elk jaar zijn jullie weer welkom op...".
<<

Anoniem301

Bericht 02 Aug 2019 12:38

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Zoooo Ava, wat vind je er zelf eigenlijk allemaal van? :albino:
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 02 Aug 2019 15:19

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Beide kan. Ik nodig zo'n twee weken voor een verjaardag onze familie uit. De laatste paar verjaardagen is het wel vaker zo dat met name mijn schoonzus dan al wat gepland heeft staan. Daar irriteer ik mij wel iets aan in de zin dat ze toch ook kan vragen wanneer we een verjaardag vieren. Dus in dat opzicht kan het beide ;-)
<<

Anoniem269

Bericht 02 Aug 2019 16:03

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Nou bij mijn schoonzus is het dus zo als wij niks vragen zij ook niks laat weten. Zo hebben we dus 1x de verjaardag van mijn zwager gemist. Ik en mijn man hadden er niet meer aan gedacht door bepaalde omstandigheden en zij heeft dus niks laten weten en toen was ik eigenlijk best boos.. Ik vind (wat ik dus al zei) dat je als jarige door moet geven wanneer je een feestje geeft. Zij vind dat kennelijk dat iedereen dat aan haar moet vragen. Maargoed mijn schoonzus doet en zegt wel meer dingen die ik erg apart vind :wink:
<<

Anoniem313

Bericht 02 Aug 2019 16:23

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ava schreef:Nou bij mijn schoonzus is het dus zo als wij niks vragen zij ook niks laat weten. Zo hebben we dus 1x de verjaardag van mijn zwager gemist. Ik en mijn man hadden er niet meer aan gedacht door bepaalde omstandigheden en zij heeft dus niks laten weten en toen was ik eigenlijk best boos.. Ik vind (wat ik dus al zei) dat je als jarige door moet geven wanneer je een feestje geeft. Zij vind dat kennelijk dat iedereen dat aan haar moet vragen. Maargoed mijn schoonzus doet en zegt wel meer dingen die ik erg apart vind :wink:


Haha, dat zou ik ook wel apart vinden ja. Maar waarom nodigt je zwager jullie zelf niet uit?
<<

Anoniem269

Bericht 02 Aug 2019 16:38

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Geen idee. Mijn schoonzus heeft nogal de broek aan thuis.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Aug 2019 16:44

Re: Feestje. Wie vraagt wie?

Ava schreef:Geen idee. Mijn schoonzus heeft nogal de broek aan thuis.


Of je zwager is een ei.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron