Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Anoniem316

Bericht 01 Aug 2019 16:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah dat vind ik echt een lieve reactie Caro. Thanks..
Het was zo mooi geweest dat dit topic langzaamaan leeg zou lopen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Aug 2019 16:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja dat is echt zo. Ik gun het iedereen ook zo, het is een keer klaar met alle ellende. En ik ben er ook nog niet he, dus niet denken dat ik al helemaal lekker hoog en droog in dat andere topic zit ;-).

Ik kan me echt een aantal keer goed herinneren dat ik het de ander écht gunde maar dat het zó stak. En dat gevoel is gewoon klote. En niemand kan er iets aan doen :-(.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Aug 2019 18:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat fijn voor jullie Caro! Gefeliciteerd!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Aug 2019 18:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro gefeliciteerd! Wat een fantastisch nieuws zeg!

Dee, dikke knuffel!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Aug 2019 19:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

OMG Caro eigenlijk doe ik niet aan forummen op vakantie maar vaak spiek ik in dit topic toch wel even en YES wat fantastisch!!!!

Ik herken je angst heel goed. Maar, wat er ook gebeurt, nu ben je zwanger. En dit maak je toch maar mooi mee! Wauw!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 01 Aug 2019 22:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro, wat een geweldig nieuws!! Van harte gefeliciteerd!!
2012 & 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Aug 2019 04:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat fijn voor je Caro. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.
L2014 & H2017
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Aug 2019 17:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier nog steeds ontzettend zenuwachtig. Zondag mag ik testen. Althans, dat is twee weken na de Ovitrelle. Ik ben alleen zo bang voor weer een teleurstelling, misschien ga ik pas dinsdag testen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Aug 2019 18:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

spannend bloom

Hier vandaag naar het ziekenhuis geweest. De uitslag van mijn man was niet zo goed. 3 miljoen wat vorige keer nog 10 was. Kon een moment opname zijn. Nu moet hij 15e weer er heen en dan daar onderzoek doen en dan gaan ze het zaad opwerken zien of er minstens een miljoen overblijven en als dat zo is dan beginnen we met behandelingen iui. Dus best spannend

de arts is erg positief die zei nu en ook de vorige keer ook al dat het goed gaat komen en ze geen gekke dingen verwacht. Vind ik best gek z'n uitspraak.
Afbeelding
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 02 Aug 2019 19:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro schreef:Ja, dat zal hier ook de bedoeling zijn hoor. Er is bij mij geen enkele indicatie dat ik in het ziekenhuis moet blijven, dus daarna heb ik hetzelfde traject als bij een spontane zwangerschap!

Je zult alleen nog een keer in het ziekenhuis komen voor een GUO; een extra uitgebreide 20 weken echo and that's (hopelijk) it.

Voorspoedige zwangerschap gewenst, Caro!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Aug 2019 13:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe is het met de zenuwen Bloom?
Emma: ben benieuwd hoe het met je is. Denk veel aan je!
Aan jou ook Dee: hoe voel je je?

Sarah: wat vind je zelf van de uitslag? En het klopt dat zaad kan fluctueren in kwaliteit/ kwantiteit. Ben benieuwd wat eruit gaat komen als ze het gaan opwerken! Is je man toevallig 3 maanden geleden ziek geweest?
Je man heeft er nu niet meer veel aan maar voor wellicht het iui traject: hij kan wat supplementen nemen die bij ons wel wát verschil hebben gemaakt. Al kan dat ook placebo zijn maar vitamine C en zink zijn goed voor de kwaliteit.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Aug 2019 10:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bloom, heb je al getest? Of ga je wachten?
Sarah, fijn dat er nu iets in gang wordt gezet! Hoe gaat het verder met je?
Dee, hoe gaat het met jou?
Caro, wat een lieve reactie :heart: hoe gaat het met je? Ik ben zo blij voor je!

Hoe het met mij gaat weet ik eigenlijk niet zo goed :laughcry: Op zich gaat het wel redelijk maar ik vind het allemaal wel echt heel lastig. Mijn vriend en ik hebben een goed gesprek gehad en hij is heel bang voor een kindje met afwijkingen als we het nu via het ziekenhuis gaan proberen. Hij denkt dat er een reden is dat het niet vanzelf gaat. Of dit een realistische gedachte is weet ik niet maar ik ben blij dat hij het uitgesproken heeft. Andere kant is wel, hij is 42 dus hoe lang ga je nog wachten. Ik wil ook niet dat hij op zijn 45ste nog vader wordt dus ik denk nu al wel dat als het bij ons nog gaat gebeuren het bij 1 kindje blijft. En dan denk ik wel, ik ben ‘pas’ 32, wat wil ik zelf nou eigenlijk echt.
Kan me nu er nu ook echt even niet toe zetten om ovulatietesten te gebruiken, ben er even klaar mee.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 04 Aug 2019 11:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@Emma: mijn man en ik hebben afgesproken te wachten tot dinsdag. Dan komen we hopelijk niet in een vage situatie zoals de vorige ronde. En mocht het niet gelukt zijn, dan hoop ik voor die tijd ongesteld te worden. Ik heb last van alles zoals dat bij een menstruatie hoort. Maar je leest ook overal dat dit niets hoeft te betekenen.
Het geeft in ieder geval een heel klein beetje rust om te wachten met testen.

Ik denk dat het voor jezelf wel belangrijk is om te weten wat je wil. Dat is net zo belangrijk om te weten dan dat je dat wil weten van je vriend. Vind je vriend het ook niets om een oriënterend gesprek aan te gaan in het ziekenhuis? Ik lees iets van een bepaalde angst, misschien dat deze dan weggenomen kan worden.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 05 Aug 2019 09:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Bloom! Nog niet ongesteld?

Ah Sarah, al wel een plan van aanpak dus. Wat Caro inderdaad zegt, als je man ziek is geweest kan dat van invloed hebben.

Caro, wat slikte jouw man precies aan vitamines?

Emma, rot dat het zo lastig is. Kan je inderdaad niet een informatief gesprek krijgen bij ziekenhuis? Zodat je vriend wat meer een idee krijgt ervan?

Ik ben met de pil begonnen en start over 2,5 week met medicatie. Krijg nu ook echt enorme kriebels dus tijd mag van mij wel snel gaan.
2017
2021
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Aug 2019 09:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@Pioen: hij slikte 2000 MG vitamine C per dag. Gewoon bruistabletten en dan 2. En zink erbij. We wilden het allemaal niet te extreem maken, en dit is vrij non-invasief en is daadwerkelijk bewezen dat het kan helpen. Het is geen garantie maar kan dus wel helpen. Spannend ook weer voor jou dus!

@Bloom: trek je het nog een beetje?

@Emma: ik heb met je te doen. Je wens klinkt oz hard door, maar ook dat je je best voor je relatie wil blijven doen. Alleen dat je even niet weet welke kan je op moet. Ik hoop zo dat je tot hem door kan dringen dat afwachten in dit geval niet de juiste manier is. het probleem lost zich niet vanzelf op, dat is een ding dat zeker is. Ja, als jij nu zwanger word uit jezelf. Dat is het beste, maar tot die tijd blijven jullie met een enorme kloof zitten en die is niet te dichten door niks te zeggen en te wachten.
Ik zou je zo graag een gesprek gunnen ergens. Maakt niet uit bij wie, maar omdat ik zoveel herken van die twijfels en weet welk effect het bij ons had gun ik je dat. Maar wie weet werkt dat niet voor jullie natuurlijk.

Hij heeft een aantal dingen niet helemaal juist in zijn koppie :-). En jij kan hem wel die feiten vertellen, jij kan zeggen dat je het via het forum hebt maar ja, als hij gelooft dat kinderen via een ziekenhuis weg iets mankeren (of dat de kans groter is) krijg je dat er niet zomaar uit. Ik weet alleen zeker dat ze bij onze IVF info avond, aan de hand van de laatste gegevens, wisten te vertellen dat kinderen uit een IVF/ ICSI traject later een 0,5% groter risico liepen op diabetes. That's it. Meer gevaren waren er niet tov spontane zwangerschappen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 05 Aug 2019 11:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nee, niet meer rustig. Hahah. Maarja... relativeren kan ik nog wel. Ik weet dus dat alle signalen kunnen wijzen op zowel een zwangerschap als een aankomende menstruatie. Zo heb ik ontzettend last van mijn bosten en kramp en mijn buik. Ik wacht dus netjes tot morgen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Aug 2019 11:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik vind het ook spannend voor je! En dat is de ellende he, het kan vanalles zijn maar ook weer niet.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 05 Aug 2019 12:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Jaaa. En bij iedere keer naar het toilet toch checken. En bij ieder krampje denken: zet het toch door? Dus stiekem: ik draai door!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Aug 2019 13:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ohh dat is zo herkenbaar! En iedere keer weer angstig zijn als je naar de wc gaat enzo. Heel vermoeiend ook. Sterkte!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 06 Aug 2019 04:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ongesteld :(
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Aug 2019 09:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach nee toch. Wat een verdrietige ontdekking. Heel veel sterkte :-(.
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 11 Aug 2019 09:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah Bloom wat ontzettend balen zeg.. Hoe is het nu?
2017
2021
<<

Anoniem316

Bericht 11 Aug 2019 20:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah balen Bloom! :(

Hoe is het met de dames hier?

Ik heb dit topic even links laten liggen, ik had even geen zin meer in het hele zwanger worden gedoe. Inmiddels hebben we de boel weer een beetje opgepakt. Ik slik nu Provera en ben daar bijna mee klaar. Ben benieuwd wanneer ik ongesteld word, want heb al veel pukkels en pijnlijke borsten.
Over de miskraam praten vind ik nog erg moeilijk en zorgt elke keer weer voor verdriet. Maar ik probeer het leven nu weer op te pakken; goed voor mezelf zorgen en het een plekje proberen te geven.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Aug 2019 10:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bloom balen

Dee je miskraam is ook nog maar erg vers. Een plekje geven komt vanzelf

Wij moeten morgen naar het ziekenhuis voor nieuw onderzoek van mijn man en dan 30 augustus de uitslag daarvan en dan hopelijk actie duurt me allemaal te lang . Moet deze week ongesteld worden denk ook dat ik dat wel word. Dan maar weer op naar de volgende ronde.

Ik praatte laatst met iemand die had in dec ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en die was nu 12 weken zwanger. Die zei echt zo van ben jij nog niet weer zwanger. Beetje domme opmerking.
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Aug 2019 10:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat een stomme opmerking Sarah. Bij mij heeft het dik 4 jaar geduurd voordat ik toen weer zwanger was. Het is daarbij ook niet niets hoor!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Godsavethequeen