Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Staycation

<<

Anoniem272

Bericht 01 Aug 2019 14:15

Staycation

Vakantie hebben, maar thuisblijven, dus. Schijnt met een hip woord staycation te heten :D

Wie heeft er tips voor leuke dingen om binnenshuis te doen? We zijn een week vrij, het wordt erg regenachtig weer, en we hebben twee kinderen van 5 jaar en 10 jaar.

Leuke ideeën zijn welkom! Ik heb bijvoorbeeld al bedacht:

- bordspelletjesmiddag
- films kijken op Netflix / Pathé Thuis
- samen een taart bakken, zelf pizza bakken etc.
- een grote speelgoedopruimdag
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Aug 2019 14:20

Re: Staycation

Een heel groot vel papier kopen, dat samen (met jou en je man evt ook als die ook thuis is) vol tekenen en dan 's avonds als groot tafelkleed gebruiken.

Eeh dat was 't enige wat in me op kwam haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Aug 2019 14:25

Re: Staycation

Ja, man is ook thuis!

Die houdt alleen totaal niet van tekenen en knutselen en zo, haha.

Wel heel erg van spelletjes, maar we hebben zo weinig spelletjes in huis die I. al kan. Dus tips voor leuke bordspelletjes met kleuters zijn ook welkom.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Aug 2019 14:40

Re: Staycation

Piratatak is een leuk spel vanaf 5 jaar!

Verder misschien een keer met de trein naar een andere stad of dorp en daar wat gaan drinken of eten.

Misschien ergens fruit gaan plukken?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 01 Aug 2019 14:59

Re: Staycation

Wat voor spelletjes heb je in huis? Als er maar niet teveel kaartjes met tekst zijn kan ook een bijna 6 jarige al veel meedoen denk ik.
Bijvoorbeeld Carcassonne spelen we hier de volwassen versies van. Camel cup is ook een leuk spel.
En ik Love letter gaat hier ook goed, al is dat misschien nog net te hoog gegrepen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Aug 2019 15:39

Re: Staycation

Wij hebben de grootste lol met het spel 'tik tak boem'. Dat is voor iedere leeftijd maar je krijgt e zelf ook de kriebels van als je de bom in je handen hebt en hij af kan gaan :-D.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Aug 2019 15:44

Re: Staycation

Ik zal eens een foto van de spelletjeskast posten. We hebben veel! Carcassonne is een goeie, dat speel je natuurlijk 'open' (geen hand met kaarten o.i.d.) dus dan kun je helpen tijdens het spelen.

Tik Tak Boem hebben wij, maar we hebben de variant dat je met lettergrepen woorden moet maken (misschien heb jij een andere variant?)
I. kan wel woordjes lezen, maar dit spel zou echt nog te hoog gegrepen zijn.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Aug 2019 15:46

Re: Staycation

Dan hebben wij een andere versie ja. Wij hebben er eentje waar je een kaartje pakt, en dan moet je zoveel mogelijk woordjes opnoemen die bij dat kaartje horen. Bijvoorbeeld als je 'circus' op het plaatje ziet staan. En dan de kleintjes mogen bij ons de dingen van het plaatje opnoemen, de groten moeten zelf iets verzinnen.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Aug 2019 16:50

Re: Staycation

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 01 Aug 2019 16:58

Re: Staycation

(maar andere tips, naast bordspelletjes, ben ik ook benieuwd naar!)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Aug 2019 17:11

Re: Staycation

Geen verkeerde spellenkast zeg! Daar staan een aantal stevige titels tussen en een van mijn favoriete Puerto Rico zie ik. Tips voor een 5 jarige vind ik lastig, maar als je alleen met de 10 jarige zou spelen (als die later naar bed mag bijv). Ik heb even in mijn eigen goed gevulde kast gekeken en kom op Regenwormen, Tsuro of the seas, Ticket to Ride mijn eerste reis (makkelijke kinderversie van TTR) of TTR New York, Potion Explotion met wat hulp wellicht. Ik zie dat de meeste spellen die ik heb voor 8+ of 10+ zijn.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Aug 2019 17:18

Re: Staycation

Onze 10-jarige is een pientere jongen, die kan alle spellen die we hebben :D

De 5-jarige hebben we eigenlijk amper nog spelletjes mee gespeeld. We vinden de ingewikkelde, tactische spellen stiekem het leukste...

Ticket to Ride kunnen we lenen van vrienden denk ik. Is de gewone versie ook te doen voor een jonger kind denk je?
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 01 Aug 2019 18:28

Re: Staycation

Hier zijn ze afgelopen weekend uuuuren zoet geweest met het maken van een ‘echt’ werkende gameboy! Zooo leuk! Lekker aan de slag met lijmpistool en flink wat karton.

Hier heeft F. het helemaal zelf voor elkaar gekregen. Misschien ook wat voor T.?

https://youtu.be/n16d41pSwHY
<<

Pitty

Bericht 01 Aug 2019 18:33

Re: Staycation

Machi Koro, Boonanza, Camel up
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Aug 2019 19:27

Re: Staycation

Ik zie dat jullie ook de vergeten stad hebben. Bij een coöperatief spel kun je ze sowieso helpen. SOS Dino (simpel tegeltrekspel) of het verboden eiland zou dan ook een optie kunnen zijn. SOS Dino ziet er voor kinderen prachtig uit met 4 miniatuur dino's. Deze heb ik op een spelletjesbeurs uitgelegd en de meeste kinderen vonden het leuk.

Qua pittige spellen voor jullie zelf doet hier momenteel Ranges of the Ganges, 7 Wonders (ook duel versie), Wingspan (heeft al in Duitsland de spel van het jaarprijs gewonnen, gaat vast ook in Nederland gebeuren is al een NL-versie van) het goed.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Aug 2019 05:01

Re: Staycation

Moet het echt thuis zijn? Ik zou namelijk alles doen wat je op vakantie zou doen, zeg maar. Bijvoorbeeld verse broodjes halen bij de bakker en uitgebreid ontbijten, een dagje weg naar een toeristische plek, naar een (tropisch) zwembad (-paradijs), uit eten. Koop een vakantie-doeboek (of meerdere) en ga daar een paar uurtjes in rommelen. Een 500 of 1000 stukken puzzel leggen met z’n allen. In regenkleding toch een wandeling maken ergens op de hei ofzo.
L2014 & H2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Aug 2019 07:10

Re: Staycation

Een speurtochtje, al dan niet in huis.
Wij hadden 10 opdrachtjes in huis gelegd (van zing een liedje, druk je 10x op, pak wat drinken enz. En als laatste zet de tv aan en kies iets uit)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem315

Bericht 02 Aug 2019 08:16

Re: Staycation

Moederkoekje schreef:Hier zijn ze afgelopen weekend uuuuren zoet geweest met het maken van een ‘echt’ werkende gameboy! Zooo leuk! Lekker aan de slag met lijmpistool en flink wat karton.

Hier heeft F. het helemaal zelf voor elkaar gekregen. Misschien ook wat voor T.?

https://youtu.be/n16d41pSwHY


Super cool!!
<<

Anoniem315

Bericht 02 Aug 2019 08:19

Re: Staycation

Wij blijven 6 weken lang thuis (mijn paard is thuis gekomen, dus ik wil voorlopig nog geen nachten weg) en hebben aan het begin van de vakantie een lijst met een stuk of 15 dingen gemaakt. Daar staat o.a. op:

- dagje naar zee
- bioscoop
- speeltuin hier in de buurt
- naar opa en oma
- Dinoland
- Wildlands
- Julianatoren
- zwembad
- hut bouwen in huis
- schilderen
- kleien
- tijdschrift kopen
<<

Kira

Bericht 02 Aug 2019 08:51

Re: Staycation

Fiederilsje schreef:Moet het echt thuis zijn? Ik zou namelijk alles doen wat je op vakantie zou doen, zeg maar. Bijvoorbeeld verse broodjes halen bij de bakker en uitgebreid ontbijten, een dagje weg naar een toeristische plek, naar een (tropisch) zwembad (-paradijs), uit eten. Koop een vakantie-doeboek (of meerdere) en ga daar een paar uurtjes in rommelen. Een 500 of 1000 stukken puzzel leggen met z’n allen. In regenkleding toch een wandeling maken ergens op de hei ofzo.



Dit inderdaad, ik probeer echt te leven zoals op vakantie. Broodjes halen, dagjes weg, veel buiten leven in de tuin. Kaarten, ergens een hapje eten etc.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Aug 2019 09:01

Re: Staycation

Wij blijven ook thuis. En sinds vandaag heb ik ook vakantie. We hebben een lijstje gemaakt met dingen die we graag willen doen.
-zwemmen
-pretpark
-boerderij
-cupcakes bakken
-zelf pizza bakken
-blote voetenpad

Zulke dingen staan er op. Dochter wil graag ergens een taartje eten met papa.

Uitgebreid aan tafel knutselen of verven vinden mijn kinderen ook leuk. Spelletjes met de oudste (bijna 7); rummicub, kwartet, knibbel knabbel knuisje, mens erger je niet, pimpampet, monopoly junior, wie is het?.

Verder zien we wel hoe de dagen lopen. Plannen we niet te veel van te voren en hebben we een aantal verjaardagen de komende weken.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Aug 2019 16:27

Re: Staycation

Wij blijven ook thuis, m'n stiefdochter komt vanavond zondagavond drie weken hier. Oh we gaan trouwens één nacht weg. Wat we vorig jaar een keer hebben gedaan en deze vakantie ook, is een proefspel. Ik had toen voor m'n vriend en stiefdochter tien dingen in de supermarkt gekocht die ze geblinddoekt moeten proeven en raden wat het is. Wie er het meest goed heeft, mag kiezen wat we die avond eten. Zoiets. Hartstikke leuk en ik ben de quizmaster, want ik ga dus echt niet geblinddoekt dingen proeven. :P

Verder gaan we nog naar Beeld & Geluid, dagje wandelen op de hei, zwemmen bij goed weer, ze gaat nog logeren bij opa en oma, we gaan naar Drievliet en ik ga nog met haar naar het concert van K3.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem272

Bericht 10 Aug 2019 18:55

Re: Staycation

Bliss, grappig van Beeld en Geluid. Wij wonen daar op tien minuutjes fietsen vandaan. We gaan deze vakantie ook nog wel even!

Iedereen bedankt voor de tips :D

Vandaag was de eerste dag van onze staycation en we hebben bijna de hele dag spelletjes gespeeld. Ik had gistermiddag even advies ingewonnen bij de spellenwinkel hier in de stad en twee spelleties gekocht.

Little town kunnen we met het hele gezin doen. I kon echt al best goed meedoen! Terwijl er 10+ op de doos staat, maar je speelt open en je hoeft niet te kunnen lezen, dus dat scheelt. Een worker placement spelletje (net als bijvoorbeeld Agricola en Caylus) dat je in een halfuurtje kunt spelen in plaats van dat je uren bezig bent.

En Dale of Merchants is leuk voor T. en onszelf. Een deck building spelletje, en ook in een half uurtje te spelen.

Afbeelding

Morgen wordt het mooier weer en gaan we midgetgolfen :D

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers