Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omgangsregeling kindje

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Jul 2019 14:31

Re: Omgangsregeling kindje

HollyGolightly schreef:
Lady schreef:Maar even los van de vraag van TO ben ik dan zo benieuwd waarom moeders altijd lijken te denken meer recht te hebben op het hoofdverblijf, kijkend naar de hechting. Dan zou je net zo goed kunnen kiezen voor het hoofdverblijf bij de vader en dan een opbouwende omgangsregeling voor de moeder.


Ik geloof niet dat iemand dat zegt. In de omschrijving van TO van haar ex (in het andere topic), kan ik me voorstellen waarom zij denkt dat het beter is als zij het hoofdverblijf is. In mijn geval had mijn ex geen eigen woning en was ik al de enige hoofdverzorger. Maar het zou ook zomaar anders kunnen zijn. Er zullen ook vast situaties zijn waarin het wenselijk is dat vader hoofdverblijf is.

Edit en tijd doet veel. Ik heb nu erg goed contact met de vader van mijn kinderen. Maar wij hebben ook veel pijnlijke gesprekken gehad. Ook bij een mediator en een coach.


Klopt dat het niet zo genoemd wordt maar ik lees het wel tussen veel regels door. Ik ben daar denk ik een beetje gevoelig voor omdat ik bij mijn man heb gezien hoe pijnlijk en stressvol het is als je door de moeder van je kind probeert weggezet te worden als een soort tweederangs ouder.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 31 Jul 2019 14:37

Re: Omgangsregeling kindje

Goed dat je die kant ook belicht Lady. Ik heb hier een scriptie over geschreven en de vader heeft inderdaad heel vaak pech. Maar er zijn natuurlijk ook situaties waarin het in het belang van het kind is dat moeder hoofdverzorger is.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 31 Jul 2019 15:00

Re: Omgangsregeling kindje

Ik snap jullie punt wel hoor. En ik wil hem echt het zelfde gunnen maar niet ten koste van mijn kind. Daarnaast werkt hij fulltime en ik 20 uur, ik ben er dus ook echt veel meer voor zoon. Ik geef momenteel ook nog borstvoeding.

Als iemand mij kan laten zien dat het prima is om zelfde regeling als met zus te hebben dan zou ik dat willen. Maar ik geloof oprecht niet dat het goed is voor zo een kleintje om zo lang weg te zijn van de primaire opvoed ouder.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Jul 2019 15:08

Re: Omgangsregeling kindje

Het is ook zeker geen verwijt naar jou toe hoor NC. En ik zit natuurlijk zelf niet in de situatie. Wie weet hoe ik mijn mening zou vormen als dit wel het geval was. Ik vind dat je moet doen wat het beste voor jullie zoontje is maar in de praktijk blijkt het vaak heel moeilijk om het belang van het kind boven je eigen belang te stellen.

Ik wens je veel kracht en wijsheid toe!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Jul 2019 16:22

Re: Omgangsregeling kindje

Hoe gaan jullie het straks met de financiën doen NC? Ga je meer werken? Blijft hij het merendeel bijdragen? Ik hoop ook dat je daar uit gaat komen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Jul 2019 17:10

Re: Omgangsregeling kindje

Fred schreef:Hoe gaan jullie het straks met de financiën doen NC? Ga je meer werken? Blijft hij het merendeel bijdragen? Ik hoop ook dat je daar uit gaat komen.


Waarom denk je dat iemand meer moet gaan werken op het moment dat ze uit elkaar gaan?
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Jul 2019 17:16

Re: Omgangsregeling kindje

@ Minx, dat zeg ik niet Minx. Het zou toch kunnen dat haar ex nu ze uit elkaar zijn de geldkraan dichtdraait en al zijn verdiende geld vanaf nu zelf wel houden. Gezien hoe haar ex reageert zie ik dat namelijk nog wel gebeuren al hoop ik voor haar van niet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Jul 2019 17:18

Re: Omgangsregeling kindje

Leuk als hij dat wil maar dat is een wettelijke verplichting die ouders naar hun kind hebben.
2015 💙
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 31 Jul 2019 19:12

Re: Omgangsregeling kindje

Hij gaat sowieso alimentatie betalen en verder houdt het daar wel mee op denk ik. We openen een spaarrekening voor Dean maar meer als dat is het niet en is ook niet nodig. Ik ga zeker niet meer werken want ik vind het wel belangrijk om er voor Dean te blijven zijn.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 31 Jul 2019 21:21

Re: Omgangsregeling kindje

Ik heb nog niet alle reacties gelezen maar heb ervaring met een dreumes ( ook ruim 1 toen) waarbij de ouders goed uit elkaar zijn gegaan, ze heeft met beide ouders een goede band, en toch heeft die echt moeite om afscheid te nemen van mama elk papa weekend. Zo erg zelfs dat ik ook wel is gezegd heb dat het misschien beter is als ze altijd bij moeder was en vader regelmatig zag. En dan hebben die ouders samen echt nog een prima band en is de scheiding zover ik weet "goed" verlopen.
Ik zou je zoontje dan ook zeker niet meteen in die omgangsregeling mee laten gaan maar rustig opbouwen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 31 Jul 2019 22:00

Re: Omgangsregeling kindje

Wat een lastige situatie NC! Heb verder geen tips voor je, maar ik hoop dat jullie er samen op een goede manier uitkomen.

Ayla: Dat moeite hebben met afscheid nemen heeft soms ook met de leeftijd ed te maken hè. Onze dochter heeft hier ook wel een moeite mee gehad, terwijl hier geen sprake is van een scheiding. Het is wel heel sneu natuurlijk..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 01 Aug 2019 06:07

Re: Omgangsregeling kindje

Ik vind het lastig gezien leeftijd en de omschrijving uit het gescheiden meiden topic. Ik zou het in jullie geval rustig opbouwen. Ik zou in ieder geval die donderdag doen (dat is voor jouw ex heel belangrijk) en 1 weekend dag met overnachting. Dus donderdag eind middag tot slapen en bijvoorbeeld zaterdag ochtend tot zondag ochtend. Evt. Tussendoor (ma/di/wo/vr) nog een keer afspreken voor een kop koffie oid zodat jullie zoon ziet dat zijn vader geen vreemde is/wordt voor hem.
Carpe Diem
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 01 Aug 2019 08:02

Re: Omgangsregeling kindje

Arwyn; er zijn wel meer dingen waar ik het aan merk maar daar wilde ik ivm privacy niet teveel op ingaan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 01 Aug 2019 08:04

Re: Omgangsregeling kindje

Snap ik Ayla. Er speelt zo veel wanneer ouders uit elkaar gaan/zijn..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers