Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #1

<<

Anoniem301

Bericht 22 Jul 2019 08:58

Re: Leuke uitspraken-topic!

widko schreef:
Carrie schreef:
Elliot schreef:Een taal ontwikkel stoornis.

Ooooh! Maar dat weet toch niet iedereen waarom dan zo’n afkorting gebruiken? Weer wat geleerd in ieder geval :)


Klopt is een taal ontwikkeling stoornis. Dit is de officiële afkorting net zoals add en adhd bijvoorbeeld. Helaas is tos in Nederland heel onbekend terwijl het vaker voorkomt als adhd wat wel iedereen kent.

Voor mijn zoon van bijna 4 betekent het dat hij ons wel verstaat en het meeste ook begrijpt maar zich heel moeilijk verstaanbaar kan maken.

Wist ik echt niet!
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 22 Jul 2019 09:13

Re: Leuke uitspraken-topic!

Carrie schreef:
widko schreef:
Carrie schreef:Ooooh! Maar dat weet toch niet iedereen waarom dan zo’n afkorting gebruiken? Weer wat geleerd in ieder geval :)


Klopt is een taal ontwikkeling stoornis. Dit is de officiële afkorting net zoals add en adhd bijvoorbeeld. Helaas is tos in Nederland heel onbekend terwijl het vaker voorkomt als adhd wat wel iedereen kent.

Voor mijn zoon van bijna 4 betekent het dat hij ons wel verstaat en het meeste ook begrijpt maar zich heel moeilijk verstaanbaar kan maken.

Wist ik echt niet!


Dat geeft niks. Hopelijk word het wat bekender als we het blijven benoemen.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jul 2019 11:52

Re: Leuke uitspraken-topic!

widko schreef:
Carrie schreef:
widko schreef:
Klopt is een taal ontwikkeling stoornis. Dit is de officiële afkorting net zoals add en adhd bijvoorbeeld. Helaas is tos in Nederland heel onbekend terwijl het vaker voorkomt als adhd wat wel iedereen kent.

Voor mijn zoon van bijna 4 betekent het dat hij ons wel verstaat en het meeste ook begrijpt maar zich heel moeilijk verstaanbaar kan maken.

Wist ik echt niet!


Dat geeft niks. Hopelijk word het wat bekender als we het blijven benoemen.

Dan is het wel handig om meteen de uitleg erbij te geven als je je best doet om meer bekendheid te krijgen. :)
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 16:03

Bericht 22 Jul 2019 13:00

Re: Leuke uitspraken-topic!

Savi schreef:Dan is het wel handig om meteen de uitleg erbij te geven als je je best doet om meer bekendheid te krijgen. :)

:good:
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 22 Jul 2019 14:10

Re: Leuke uitspraken-topic!

Savi schreef:
widko schreef:
Carrie schreef:Wist ik echt niet!


Dat geeft niks. Hopelijk word het wat bekender als we het blijven benoemen.

Dan is het wel handig om meteen de uitleg erbij te geven als je je best doet om meer bekendheid te krijgen. :)


Ik snap je opmerking, maar dat heb ik al eerder gedaan. Denk niet dat het positief is als ik dat steeds erbij zet. Denken jullie ook heb je haar weer.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jul 2019 14:47

Re: Leuke uitspraken-topic!

Nou nee. Het is toch van toepassing op je verhaal?? ;)

Dan gebruik je toch het hele woord ipv de afkorting. Wel zo handig.
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 16:03

Bericht 22 Jul 2019 14:55

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik bedoel mijn “good post” ook niet beledigend. Maar juist aanmoedigend. Als je de afkorting gebruikt, dan lees ik er snel overheen. Nu vind ik het interessant om te lezen en hoe het zich bij jouw zoon ontwikkeld.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Jul 2019 15:09

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik kende het ook niet, weer wat geleerd!

Als wij bij de buurtsuper achter ons huis boodschappen doen, vragen ze altijd of zoon een snoepje lust. Nadat hij een paar keer 'nee banaan' had gezegd (hij is echt gek op bananen) zag ik net dat de snoeppot vervangen was voor een schaal met bananen. Zijn reactie was zo mooi 'jaaaaaaa banaan, lekker lekker!'.

Leuk ook dat ze naar zo'n klein kereltje luisteren!
10.04.17
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 22 Jul 2019 16:42

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wat een goeie Saga! Ik hoop dat ze hier in de buurtsuper ook eens hun snoeppot vervangen door iets gezonders.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem269

Bericht 22 Jul 2019 16:53

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik was vandaag samen met mijn oudste zoon van 8 in de superemarkt. Bij de andere kassa stond een wat oudere vrouw die erg met haar hoofd aan het knikken was. Mijn zoon vroeg aan mij waarom die mevrouw dat deed. Ik legde hem uit dat het een soort ziekte/aandoening is die je kunt krijgen als je oud bent en daar niks aan kunt doen. Krijg ik de vraag terug : Heeft die mevrouw dan misschien niet teveel ja geknikt in haar leven? :laughcry:
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Jul 2019 17:46

Re: Leuke uitspraken-topic!

.namasté. schreef:Wat een goeie Saga! Ik hoop dat ze hier in de buurtsuper ook eens hun snoeppot vervangen door iets gezonders.


Ja heel fijn. Hij is van de Appie en de Jumbo gewend dat hij tijdens het winkelen fruit krijgt, daar staat altijd een bak met iets van appeltjes, banaantjes of mandarijntjes. Dus zodra we een supermarkt binnen stappen vraagt hij al om banaan of appel haha.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jul 2019 17:50

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha dat doet O ook inderdaad, direct om fruit vragen. Prima zoethoudertje vind ik 't!
Lief dat ie er zo naar vroeg en fijn dat ze het hebben verandert van snoep naar fruit.
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Jul 2019 19:50

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik vroeg aan de kinderen of ze nog wisten welk verhaaltje we zouden gaan lezen vandaag. ‘Kaproodje’ aldus mijn dochter.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Jul 2019 07:46

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahaha, wat een lieve verhaspeling Rebecca.

Ik was met de oudste aan't stoeien. Begint hij ineens te zingen, op de melodie van Frozen: "laat me los, laat me gaan. Anders schiet ik je naar de maan" :smile:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 24 Jul 2019 16:34

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahahaa, ‘t zal je gezegd worden.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 30 Jul 2019 16:48

Re: Leuke uitspraken-topic!

De jongste van 5 kijk een film met pinguïns. Hij komt opeens heel serieus naar me toe en vraag heel ernstig "mam Hoe ziet pinguinpoep er uit?" Ik kwam niet meer bij. Hij blijft poep interessant vinden.

De oudste van 7 keek laatst op discovery een documentaire over waarom bepaalde vissen niet steeds dieper te vinden waren. Ik legde uit dat de mensen die hij zag onderzoekers zijn. En dat op mijn werk, universiteit van Amsterdam, heel veel onderzoekers/wetenschappers werken. En dat het hele slimme mensen zijn. Zegt hij heel lief "maar mama jij bent toch ook hartstikke slim" smelt
<<

Anoniem272

Bericht 30 Jul 2019 21:55

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wist je het antwoord ook, op de vraag over de pinguïnpoep? :D

I. kon net niet slapen, en vroeg om een bekertje warme melk met andijvie...
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 30 Jul 2019 23:07

Re: Leuke uitspraken-topic!

Bij de opvang zijn baby konijntjes. F vertelde dat het andere konijn nog geen baby's had. Toen ik vroeg of dat konijn de baby's nog in haar buik had zei hij heel verontwaardigd; 'Nee! Die heeft ze toch niet opgegeten!'
:smile:
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 30 Jul 2019 23:09

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Filoria, had ze nog honger?
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem272

Bericht 31 Jul 2019 07:05

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahaha, wat een lugubere ideeën heb jij eigenlijk over die babykonijntjes ja!

Nee, ze was gewoon het woord anijs even kwijt. Toen ik haar vroeg of ze ècht andijvie in haar warme melk wilde, had ze haar eigen fout al door. Zo schattig.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 31 Jul 2019 07:47

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik heb een filmpje opgezocht waar een pinguïn poept en dat laten zien haha.

Die logica is zo leuk he van kinderen. Iets komt in je buik als je het eet natuurlijk
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jul 2019 08:05

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wat een lieve aandoenlijke uitspraken!

V moest een staartje in van mij 'nee mama, dat kan niet. Dat is voor kleine meisjes.'

V kon niet meer lopen ineens 'mama kun je mij tillen. Ik ben een beetje te klein en kan niet lopen'

V wilde op een grote stoel 'ik ga op een grote stoel. Dat is voor grote meisjes'

'kom mee lieffie, dan gaan we buiten spelen'.

Kleine wijsneus!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem272

Bericht 31 Jul 2019 11:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Elisabeth schreef:Ik heb een filmpje opgezocht waar een pinguïn poept en dat laten zien haha.


Dat is wel echt iets in de categorie 'dingen die je nooit had gedacht eens te zullen doen. En toen kreeg je kinderen...'
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 31 Jul 2019 12:01

Re: Leuke uitspraken-topic!

Filoria schreef:
Elisabeth schreef:Ik heb een filmpje opgezocht waar een pinguïn poept en dat laten zien haha.


Dat is wel echt iets in de categorie 'dingen die je nooit had gedacht eens te zullen doen. En toen kreeg je kinderen...'


Nou echt he, best vaak ook met die gekke jongens van mij
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 31 Jul 2019 12:17

Re: Leuke uitspraken-topic!

Elisabeth schreef:
Filoria schreef:
Elisabeth schreef:Ik heb een filmpje opgezocht waar een pinguïn poept en dat laten zien haha.


Dat is wel echt iets in de categorie 'dingen die je nooit had gedacht eens te zullen doen. En toen kreeg je kinderen...'


Nou echt he, best vaak ook met die gekke jongens van mij


Haha lang leve internet om vragen te beantwoord die je zelf ook niet weet. Zo hebben wij laatst opgezocht wat voor geluid een giraffe maakt.
2012
2016
2020

Instagram
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers