Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer naar dokter met koorts?

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jul 2019 21:12

Wanneer naar dokter met koorts?

Ik denk dat ik keelontsteking heb, pijnlijke rode keel en witte koppen op mijn amandelen. Koorts, algehele malaise, buikklachten. Nu lees ik net dat als je een stijve nek hebt of benauwd bent icm koorts dat je naar de dokter moet/moet overleggen. Nu heb ik dit beide, dit hoort er toch gewoon bij? Buiten adem/benauwd van de koorts en overal spierpijn (dus ook stijve nek).

Vorige keer had ik een keelamandelontsteking en kreeg daar antibiotica voor, maar dit moet je toch gewoon uitzieken? Vorige keer ging ik naar de huisartsenpost omdat ik alweer ziek was (was net 2 dagen beter) en lag klappertandend in bed. Erg ziek zeg maar.

Kan morgen sowieso even bellen hoor, iemand ervaring?
<<

Anoniem279

Bericht 24 Jul 2019 21:20

Re: Wanneer naar dokter met koorts?

Waren de andere keren ook voor keelklachten? Is het dan niet gewoon tijd dat je keelamandelen eruit gaan?

Sowieso zou ik ven naar de dokter gaan en even vragen of het misschien de moeite waard is dingen verder te onderzoeken. Drie of vier keer koorts in zo’n korte tijd is wel erg veel.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jul 2019 21:38

Re: Wanneer naar dokter met koorts?

Nou dat vind ik best heftig.

Ik heb het nu denk ik 2x gehad dit jaar. Andere ontsteking was kaakholteontsteking, ook al paar keer gehad in mijn leven. Keelontsteking 2jr geleden ook echt flink te pakken gehad.

Ik denk zelf lagere weerstand door bevalling/korte nachtjes/borstvoeding. Werk ook met kids dus kan daar alles oppikken.
<<

Mas

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 14 Sep 2015 20:01

Bericht 24 Jul 2019 21:53

Re: Wanneer naar dokter met koorts?

Als er pus uit je amandelen komt kan je er vanuit gaan dat het een bacteriële infectie is. Dit kan je natuurlijk gewoon uitzieken. Maar als je benauwd bent en koorts hebt wat met een aantal dagen niet verbeterd zal ik contact opnemen met de assistente.
Ook als je je mond niet meer goed kan open doen zal ik de assistente bellen. Verder paracetamol en voldoende drinken nu helemaal met dit warme weer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jul 2019 22:26

Re: Wanneer naar dokter met koorts?

Ik zou wel even bellen. Zeker juist met dit hete weer, als je waarschijnlijk toch al minder goed slaapt. En door keelpijn kan je weer minder makkelijk drinken, wat me met deze hitte niet zo fijn lijkt. Het lijkt mij een beetje een cirkeltje. Ik zou daar niet dagen mee gaan wachten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 24 Jul 2019 22:59

Re: Wanneer naar dokter met koorts?

Met deze warmte zou ik toch ook voor de zekerheid even bellen. Juist met deze warmte en je dus extra vocht moet binnen krijgen. De keren dat ik benauwd was tijdens een keelontsteking had ik oedeem in mijn keel ontwikkelt die mijn luchtpijp dicht drukte. Maar goed dat is iets wat echt bijna nooit voor komt en ik voelde ook echt dat er iets op mijn luchtpijp drukte.
Nekpijn heb ik meestal ook als ik keelontsteking heb, ik let er altijd wel goed op dat ik mijn nek nog goed en soepel kan bewegen. Daarnaast wat iemand al zei goed opletten dat je je mond nog goed open krijgt.

Verder de standaard dingen, goed drinken, ijsjes eten, gorgelen met zout water, zuigen op een dropje oid.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Jul 2019 23:36

Re: Wanneer naar dokter met koorts?

Ik ben had vrijdag nog even gebeld omdat pijn erger werd i.p.v. minder en nog steeds koorts had en ik mocht even komen. Virale infectie, gewoon uitzieken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Jul 2019 21:48

Re: Wanneer naar dokter met koorts?

En het is nog steeds niet over, koorts wel hoor sinds zondag. Gapen en lachen doet ook zeer en kan geen grote hap nemen. Waarom is dit zo hardnekkig joh? Ik slik elke 5/6u 2 pcm en 1 ibuprofen en nog steeds doet het zeer.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers