Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto rijden

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 04 Jul 2019 10:07

Re: Auto rijden

Ik rijd veel voor mijn werk. Denk 50.000 km per jaar. Vind het niet eng. Maar vind het inmiddels ook niet meer leuk. Dus als we als gezin weggaan, rijdt man. Dat vind ik dan weer wel eng. Hij rijdt soms als een zot.

Sinds 2 maanden rijd ik in een busje. Dat vond ik op het begin wel een beetje spannend. Vooral inparkeren in Amsterdam of de binnenstad van Utrecht. Die situaties vermijd ik liever.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jul 2019 10:12

Re: Auto rijden

Ik vind rijden geen probleem. Waar, hoe lang en met welke weersomstandigheden boeit me ook niet. Als ik met vriend ergens heen ga rijd hij alleen meestal omdat hij dan niet misselijk wordt en dat voor mij ook wat waard is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem271

Bericht 04 Jul 2019 12:01

Re: Auto rijden

Ik rijd best veel auto. Alleen verre afstanden durf ik momenteel niet zo goed alleen. Normaal gesproken had ik daar geen moeite mee en ik ga er van uit dat dit wel weer goed komt. Leuk vind ik het trouwens niet zo.
<<

Anoniem277

Bericht 30 Jul 2019 10:01

Re: Auto rijden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem277 op 16 Sep 2019 22:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jul 2019 10:13

Re: Auto rijden

Ik heb een keer een ongeluk gehad op de A6, bij de Ketelbrug, en ben op dat stuk ook altijd nog een beetje huiverig. Het gebeurde met dikke mist, dus ook wanneer het mistig is, ga ik oncomfortabel de weg op.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jul 2019 10:14

Re: Auto rijden

Ik woon dichtbij de laatste snelwegrotonde van Nederland (die is nu net weg). In de jaren voor de sloop zijn er nog enkele dodelijke ongelukken gebeurd van verkeer (vrachtwagens) die achterop de stilstaande auto's reden die in de file stonden voor die rotonde. Een van de laatste slachtoffers was een man van onze leeftijd. Net hun zoon naar school gebracht, baby achterin. Hij overleed, z'n vrouw is verlamd geraakt. En dan heb je als moeder nu 2 kleine kindjes waar je zelf niet goed voor kan zorgen.

Ik vond dat echt zo heftig. Heb er zo'n hekel aan om stil te staan en dat ik bang ben dat achterop komend verkeer het niet in de gaten heeft.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Jul 2019 10:21

Re: Auto rijden

Savi daar ben ik vaak ook bang voor.

Terug op de vraag van topic openster.
Ik rij wel veel maar nooit ver. Mijn man vind het Leuk om te rijden. Het verst wat ik alleen gereden heb was 2 uren. Was met de oudste. Dus niet helemaal alleen ;)
2014 2016
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jul 2019 10:24

Re: Auto rijden

Dat vind ik ook doodeng, Savi! In de tijd dat ik nog veel naar Almere moest, heb ik meerdere keren meegemaakt dat de hele rij plots van 120 naar stilstand ging. Dan sta je zelf nét op tijd stil en hoop je maar dat diegene achter je ook zo alert was.

Ik houd overigens wel erg van autorijden. Het geeft ontspanning, zowel met als zonder kinderen. Ik rijd ook prima lange afstanden en het buitenland is geeb probleem. Alleen heel stijle en bochtige stukken in de Alpen bv vind ik ietwat spannend.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Jul 2019 10:55

Re: Auto rijden

Wij hebben inderdaad daar bij de rotonde ook een keer net op tijd kunnen remmen, stonden helemaal schuin op de weg. Blij dat dat enge ding weg is.
R. 2013
D. 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 30 Jul 2019 13:34

Re: Auto rijden

Anelisan schreef:Gisteren zijn er meerdere ongelukken gebeurd op een snelweg hier in de buurt, waarvan 1 dodelijk. Het was een rustige dag, in de bouwvak dus niet overdreven druk.
Het is een gevaarlijke weg, gebeuren veel ongelukken en ik kende ook een chauffeur die deze weg niet overleefd heeft.
Op die snelweg moet ik regelmatig rijden.
Ik merk dat ik het lastiger vind om op die weg te rijden, vooral als mijn kinderen in de auto zitten.
Ik rij er nog gewoon overheen en nog steeds veilig (dus niet zachter ofzo) maar ik ben altijd blij als ik van die weg af ben.

Herkenbaar voor iemand? Dat je een bepaalde weg liever niet meer wilt rijden?


Ik vermijd deze weg ook het liefst. Zit elke keer zo gespannen in de auto. Echt niet fijn.
Heb na gisteren ook besloten dat ik binnendoor ga rijden. Scheelt mij een hoop stress.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem294

Bericht 30 Jul 2019 15:28

Re: Auto rijden

Als ik iets niet prettig vind rijden dan rij ik gewoon om. Vandaag ben ik 7 min om gereden zodat ik niet op een provinciale weg hoefde te rijden waar je met zon vrijwel niks ziet behalve geflits (schaduw zon schaduw zon) waar al heel vaak iemand tegen een boom is gereden. Van de andere provinciale weg wist ik dat de bomen veel verder uit elkaar staan waardoor het niet constant flitst aan je ogen en je meer ziet.

Als ik via google maps zie dat ik een tijdje langs het water moet rijden rij ik ook om.
Ik weet van mezelf dat ik prima rij en geen telefoon aanraak onderweg maar ik heb al heel vaak (en heb mn rijbewijs pas een half jaar) keihard op de rem moeten trappen of naar de berm moeten uitwijken omdat een tegenligger half op mijn baan reed met een telefoon in de hand of gewoon wilde inhalen zonder echt te kijken of er tegenliggers kwamen. Dat ik het risico langs water liever vermijd. Eenmaal in het water ben je er nog niet zomaar weer uit. Zeker niet met 3 kinderen in de auto. Wie red je dan als eerste? Dat is nog mijn grootste struggle wat water betreft.
<<

Anoniem277

Bericht 30 Jul 2019 18:01

Re: Auto rijden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem277 op 16 Sep 2019 22:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 30 Jul 2019 18:09

Re: Auto rijden

Ik heb die weg ook dagelijks gereden. Alleen ik ging de andere kant op. Afslag Maasbree en dan in de avond weer richting Eindhoven. Dat scheelde echt een stuk qua bedrijvigheid. Maar idd zeker ter hoogte van G. eldrop gebeurt het vaak.

Overigens rijd ik nu binnendoor naar een andere locatie. En baal ik dat ik de A67 niet op kan. Dat rijd zoveel prettiger. Qua door rijden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jul 2019 06:34

Re: Auto rijden

Ik rij overal heen in mijn eentje. Ik vind autorijden best leuk. In januari ben ik naar Limburg gereden. Was wel met sneeuw. Daardoor werd het een lange rit en ik was zwanger. Dat was wel de max voor mij om in 1x te rijden. Ik was ruim 3uur onderweg.
In het buitenland rij ik ook.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 31 Jul 2019 09:38

Re: Auto rijden

Ik rij regelmatig maar na 75 min begin ik wel een beetje in slaap te sukkelen als ik niet uitkijk.

Ik heb een hekel aan rijden in een grote stad, ik kan die chaos niet overzien en ben veels te bang dat ik ineens een fietser raak ofzo.

Verder woon ik vlakbij de haven en vind ik het ook niet prettig rijden daar op de snelweg met al die vrachtwagens die levensgevaarlijke inhaalmanoeuvres uithalen omdat ze nog een boot moeten halen.

Kortom, rijden is niet mijn favoriete hobby haha.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem298

Bericht 31 Jul 2019 13:11

Re: Auto rijden

Ik heb een lange periode gehad dat ik helemaal niet durfde te rijden, ik was zwaar depressief en doodsbang dat ik een ongeluk zou krijgen en dood zou gaan. Dat gevoel is nu wel weg gelukkig, maar ik heb door die angstgevoelens lang nodig gehad om weer op het punt te komen dat ik ook buiten het dorp waar we wonen durfde te rijden, of ergens naartoe te rijden waar ik niet bekend ben. Een paar weken terug had ik een cursusdag met afsluitend examen, het was een half uurtje rijden en ik heb bibberend in de auto gezeten. 's Avonds moest ik natuurlijk ook weer terug, geloof me, voor die heen- en terugreis in de auto was ik honderd keer zenuwachtiger dan voor het examen. MAAR wel een overwinning dat ik dat heb gedaan, ik rijd de laatste weken nu ook steeds meer, korte en lange afstanden. Ik heb ook bij mijn man aangegeven naar onze vakantiebestemming te willen rijden, dat is bijna 2,5 uur rijden en onbekend terrein. Als dat goed gaat denk ik dat het niet lang duurt voor ik weer overal zonder angst naartoe rijd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 04 Aug 2019 09:09

Re: Auto rijden

Anelisan schreef:Sam ik snap dat helemaal. Ik ga er af en toe ook eerder af of later op om bepaalde stukken te vermijden als het druk is.


Dit gaat gewoon over de A67 toch? Wat maakt dit een gevaarlijke snelweg? Ik heb dit eigenlijk nooit zo gevoeld? (Op het punt na voorbij Eindhoven waar de A2 en A67 samen komen dan).
Verder is het toch een overzichtelijke snelweg met inhalende vrachtwagens en chauffeurs die met hun mobiel bezig zijn zoals helaas op alle snelwegen.
Of is het probleem dat het maar tweebaans is?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 04 Aug 2019 15:38

Re: Auto rijden

Ik rij niet graag, max drie kwartier achter elkaar. Autorijden kost me veel energie, veel prikkels die op je af komen. Ik word er heel moe van en krijg als het tegen zit hoofdpijn. Lange afstanden doe ik dus liever met de trein. Of als bijrijder.
<<

Anoniem307

Bericht 04 Aug 2019 18:44

Re: Auto rijden

Ik vind autorijden heerlijk. Ik rij dan ook overal naartoe. Ooit zat ik in de binnenstad van Amsterdam, en dat vond ik wat minder, één verkeerde stuurbeweging en ik lag in de gracht, voor het gevoel dan, maar over het algemeen rijd ik overal naartoe, ook als het gevaarlijk oogt.
<<

Anoniem277

Bericht 04 Aug 2019 19:50

Re: Auto rijden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem277 op 16 Sep 2019 22:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem294

Bericht 04 Aug 2019 19:57

Re: Auto rijden

Was er dan geen vluchtstrook meer waar de invoegstrook ophield?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Aug 2019 20:33

Re: Auto rijden

Nee. Die is daar niet.
Ik heb daar bijna 2 ongelukken gehad, zonder fout van mijn kant. Doodeng.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 04 Aug 2019 20:42

Re: Auto rijden

Ik vind de a67 ook een vervelende weg maar niet heel gevaarlijk. Ik reed er dagelijks naar het werk, ik ergerde me vooral al de hoeveelheid vrachtwagens die elkaar allemaal met 85 km/ uur inhalen. En veel mensen die zich er tussen duwen of bumperkleven.
Nu mag ik weer over de a73 omdat ik in een andere plaats werk en daar ben ik wel blij mee.
Ik vind het niet erg om te rijden, rijd overal wel heen. In het buitenland vind ik ook geen probleem en lange afstanden ook niet. Ik zou dat ook bewust blijven doen als ik het vervelend zou gaan vinden. Mijn moeder is bang om snelweg en onbekende wegen te rijden (vroeger niet) en rijdt daardoor steeds minder. Dat zou ik echt vervelend vinden.
<<

Anoniem277

Bericht 05 Aug 2019 22:23

Re: Auto rijden

.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers