Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonmaakmiddel voor de douche

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 22 Jul 2019 09:41

Schoonmaakmiddel voor de douche

Wij hebben in ons nieuwe huis een lastige douche. Er zit tussen de douchedeuren en de bak een randje waar je amper bij komt met een doekje of schuursponsje, maar waar wel heel snel zeepaanslag in komt.

Is er een schoonmaakspray die je gewoon kunt naspoelen zonder te hoeven schrobben, maar die toch zeepaanslag verwijdert?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Jul 2019 10:27

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Geen tip voor schoonmaakspray maar ik zou een kleine draagbare stoomreiniger kopen, daarmee kan je de zeepaanslag weg spuiten/stomen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Jul 2019 14:26

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Ik zou sowieso na elke douchebeurt goed naspoelen zodat er geen zeep achterblijft.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 22 Jul 2019 14:57

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Ik gebruik in mijn douche HG zonder echt te schrobben.
Wellicht een tandenborstel gebruiken?
<<

Anoniem269

Bericht 22 Jul 2019 15:41

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Mijn moeder is helemaal lyrisch van de anti-kalk spray van de Aldi. Ze heeft het ook vorige week gebruikt bij onze badkamer en alles is inderdaad mooi blinkend schoon geworden.

Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Jul 2019 09:45

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Naspoelen doen we sowieso, maar toch komt er al heel snel zo'n gelige aanslag. Met een tandenborstel kom je er ook niet bij helaas.
<<

Anoniem316

Bericht 23 Jul 2019 13:28

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

De schimmelreiniger van de Action. Heftig goedje maar werkt als een tierelier. Wij hadden in ons nieuwe huis veel bruin/grijzige voegen in de badkamer. Die zijn allemaal weer wit evenals vele kitranden en naden waar je niet zo goed bij komt. Er op sprayen, in laten werken en weer af spoelen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Jul 2019 14:28

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Ik heb nog schimmelreiniger van HG, van dat schuim geloof ik. Dat ga ik eens proberen, thanks voor de tip. Die schimmelreiniger is alleen voor mijn longen iets te heftig, dus op lange termijn moet ik iets anders verzinnen.

Ik denk dat ik maar wat Dasty-varianten haal bij de Wibra, daar zit vast ook wel iets bij wat helpt.
Die schimmelreiniger is voor mijn longen iets te heftig, dus op lange termijn moet ik iets anders verzinnen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 23 Jul 2019 19:18

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

En stoomreiniger dus geen optie?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Jul 2019 20:15

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Ja een stoomreiniger! Ik hou echt van mijn stoomreiniger, onze oude badkamer ziet er weer als nieuw uit!
10.04.17
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 23 Jul 2019 20:20

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

En schoonmaakazijn in een sprayflacon doen? Werkt bij mij altijd goed.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 25 Jul 2019 23:19

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Een stoomreiniger kan ik inderdaad ook eens voor kijken, maar ik vraag me af of ik zo’n ding verder zou gebruiken.

Ik denk niet dat het weggaat met alleen azijn, maar ik ga het eens testen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Jul 2019 14:22

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Hmm ja je moet misschien even geduld hebben en het een paar keer herhalen voordat het helemaal weg is. En anders in ieder geval blijven bijhouden als het weer schoon is met azijn helpt ook.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 26 Jul 2019 16:53

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

kitten zodat het randje niet meer zo diep is?
Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 29 Jul 2019 13:45

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Kitten gaat helaas niet, want de douchedeuren schuiven in dat randje.
Ik heb er gister wc-eend in gespoten en dat hielp wel redelijk.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 29 Jul 2019 15:56

Re: Schoonmaakmiddel voor de douche

Derpy schreef:Een stoomreiniger kan ik inderdaad ook eens voor kijken, maar ik vraag me af of ik zo’n ding verder zou gebruiken.

Ik denk niet dat het weggaat met alleen azijn, maar ik ga het eens testen.


Stoomreiniger is ideaal! Wat je er nog meer mee kan? Met de meest simpele; Voegen schoonmaken, randjes bij het toilet waar je zo niet makkelijk bijkomt, kranen ontdoen van kalk etc.
Met de varianten met opzetstukken kan je de muren van de badkamer mee doen, de vloer dweilen etc. Noem maar op.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers